Peugeot 106 1994-es 1,1-es nem indul. Nagyon sokat mentem vele mostanában, semmi gyanús viselkedés nem volt. Tegnap este leparkoltam egy 300 km-es út után (előtte nem sokkal egyhuzamban 2200 km) , most meg nem indul. Sok szerszamom van, viszont anglia egy ködös kis szegletében vagyok, hétvégén, és nagyon kellene most az auto. Benzincsövet lehuztam, az nyomatja ezerrel ha inditozok. Tehat benzin van... Minden csatlakozot szethuztam, kontakt spray. A főtengely jeladó nagyon mocskos volt, ezt is alaposan megtisztítottam. Majd gyertyákat kivettem, egybe fogtam őket egy kábelkötegelővel, egy bikakábellel letesteltem őket, pipák rajtuk, indítózás, nincs szikra. Odafigyeltem, hogy jól le legyen testelve, nehogy kivágjon valamit. Be tud ezekben ázni vmi elektronika? Olvastam, hogy az injektorosak a hőfokjeladó, légtömegmérő, főtengely jeladó és lambda értékek alapján számolják ki a befecs. mennyiséget. El tudja venni a gyújtást benne valami, pl ha elromlott az injektor, vagy nem ennyire intelligens? Magnetti Marelli made in USA injektor van benne. Be tud ez fosni egyik pillanatrol a masikra? Van műszerem, tudok mérni fesz. értékeket, ellenállást. Sok szerszámot, crovát stb hoztam magammal, viszont tényleg magamra vagyok most utalva. A műszerfalon néha ég menetközben is ez a narancssárga lámpa. Ez a rossz lambdára utal? A trafó meg így el van repedve mint a képen látható, de ez sem friss, évek óta így ment szerintem. Az egyik képen látható kék csatlakozós gombának csak egy pin-je van, de a csatlakozóban kettő. Esetleg van itt valaki aki tudna távsegítséget nyújtani ha felhivnam innen Britanniabol? Nem kerül semmibe neki ha én hívom. Segítsetek légyszi.
- Van egy alkatrész a gyári minőség gyártási költsége kb 300 ft.
- Nem kapható - cserébe el szokott kopni.
- Az egész alkatréstkomplexum kapható gyáriban a cseréhez - költség 180 ezer forint.
- Némi munkával külön is cserélhető lenne - ha lehetne kapni.
- Kézi munkával nem sorozat gyártásban mondjuk 1000-2000 forintért előállítható.
Szerinted akinél tönkremegy mit választ? 5000 forint alkatrészköltséget amennyiért adod, vagy 180 ezer forint alkatrészköltséget amennyiért a gyár adja?
Hát persze:) Hisz oly sokan szeretnek sokat költeni a kocsira, akár még fiatal kocsira, de idősre meg aztán pláne. Példa sem kell, mennyire nem fizeti ki kb. senki a gyári alkatrész árát sem. Jó, persze, biztosan van az országban négy ember, aki megveszi egyetlen bizonyos típusra az alkatrészt drágán (nem bármennyiért), ebben hatalmas üzlet látható:)
Ők eleve gyáriban is kapható alkatrészeket alacsonyabb anyag és megmunkálási minőséggel olcsóbban gyártanak és árulnak. Ezt nekik olcsón kell adniuk, így szar a piaci pozíció.Én viszont eredeti minőségről beszélek de olyanról ami egyébként beszerezhetetlen. Ez kb az annyit kérsz érte amennyit nem szégyellsz kategória.
Én nem a műhely hozzáállását fikázom, hanem a gyárét/alkatrészbeszállítókét.
Komolyan mondom, össze kellene szedni pár ilyen cuccot ami nem kapható csak egyben és építeni rá egy vállalkozást. Ha az a műanyag bizbasz valóban kopóalkatrész akkor gyárival megegyező minőségű anyagból és pontossággal legyártva, még ha ezer forintba is kerül darabonként az eredeti 300 helyett, akkor is megéri ötezerért eladni. Mondjuk tízezer darabot. A vevőnek is megéri a 180 ezer helyett. És ha van száz ilyen kurrens alkatrészed akkor mindenki boldog.
Az a baj, hogy ilyenek miatt én (mi) megyek, megyünk csődbe. :)
Ha épp tényleg repedt az a rohadt stift, akkor mit csinálok ?
Mint alkalmazott felteszem a kezem, hogy szívjatok Ti is, én szívok eleget, de ha én viszem a céget, nekem kell megoldanom. Persze esztergáltatok, vagy hogy?, arra ki vállal garanciát? :)
Zafira, jön az ember, hogy nem veszi az egyest, ok ki van kopva a rudazat, pár műanyag biszbasz.
Kiszedni nyűgös, de mondjuk 2 óra munka, 5E anyag, hogy beleférjen, max. 20E, ha közbejönne valami.
Kis kockacukor műanyag vacak, Csergő,... nincs.
Mondom, biztos van, keresd már meg.
Nincs.
Együtt van az egész 180 ezerért.
jajj, de jó, ki gondlt volna arra, hogy 8 évesen ez el fog kopni, nekem sem jutott volna eszembe, egy kopó alkatrésznél...
Felcsillan a szeme a boltos gyereknek, hogy áh, ezt egy esztergályos egy ezresért simán megcsinálja.
Na végre, egy jó hír,mondom mikorra jöhetek érte ?
Nem veszi a lapot, kérdezi, mit mikorra ?
Hát a műanyag szarért,amit megcsináltattok egy ezresért.
Jaaah, hogy nem úgy, hanem úgy hogy én majd megyek és megcsináltatom valahol...
Egyszerű. A rásegítőből húzod ki a csövet,befogod a végét. Járó motornál és a csövet mozgatva figyeled az alapjáratot. Ha így is egyenletes, akkor a szervó a ludas, csere.
A visszacsapó szelep azért van benne, hogy a motor leállása után is maradjon vákuum a rendszerben, legyen pár fékezés erejéig rásegítés, ne hirtelen tűnjön el.
Persze lehet ezt pontos méréssel is igazolni, de ahhoz kell pár dolog, ami általában nincs otthon.
A vákumcső ahol a visszacsapó szelepre csatlakozik ott volt 3 hosszanti repedés, letömítettem, nincs változás. Hozatok hozzá új csöveket, ha mégsem max visszaküldöm. Aztán marad a dob csere, ahogy cam aro mondta. Köszi!!
A sárga bigyó benne van a vákum csőben, a szívósor felöli oldalon. Ha belenézel akkor látni. A képeden az olajbeöntő alatt ott a cső vízszintesen, ahol megvastagszik a szívócsősor felé.