Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

_smasszer_ Creative Commons License 2015.03.28 0 0 141377

képek lemaradtak:

 

_smasszer_ Creative Commons License 2015.03.28 0 0 141376

Sziasztok! SOS

 

Peugeot 106 1994-es 1,1-es nem indul. Nagyon sokat mentem vele mostanában, semmi gyanús viselkedés nem volt. Tegnap este leparkoltam egy 300 km-es út után (előtte nem sokkal egyhuzamban 2200 km) , most meg nem indul. Sok szerszamom van, viszont anglia egy ködös kis szegletében vagyok, hétvégén, és nagyon kellene most az auto. Benzincsövet lehuztam, az nyomatja ezerrel ha inditozok. Tehat benzin van... Minden csatlakozot szethuztam, kontakt spray. A főtengely jeladó nagyon mocskos volt, ezt is alaposan megtisztítottam. Majd gyertyákat kivettem, egybe fogtam őket egy kábelkötegelővel, egy bikakábellel letesteltem őket, pipák rajtuk, indítózás, nincs szikra. Odafigyeltem, hogy jól le legyen testelve, nehogy kivágjon valamit. Be tud ezekben ázni vmi elektronika? Olvastam, hogy az injektorosak a hőfokjeladó, légtömegmérő, főtengely jeladó és lambda értékek alapján számolják ki a befecs. mennyiséget. El tudja venni a gyújtást benne valami, pl ha elromlott az injektor, vagy nem ennyire intelligens? Magnetti Marelli made in USA injektor van benne. Be tud ez fosni egyik pillanatrol a masikra? Van műszerem, tudok mérni fesz. értékeket, ellenállást. Sok szerszámot, crovát stb hoztam magammal, viszont tényleg magamra vagyok most utalva. A műszerfalon néha ég menetközben is ez a narancssárga lámpa. Ez a rossz lambdára utal? A trafó meg így el van repedve mint a képen látható, de ez sem friss, évek óta így ment szerintem. Az egyik képen látható kék csatlakozós gombának csak egy pin-je van, de a csatlakozóban kettő. Esetleg van itt valaki aki tudna távsegítséget nyújtani ha felhivnam innen Britanniabol? Nem kerül semmibe neki ha én hívom. Segítsetek légyszi. 

mica-r Creative Commons License 2015.03.28 0 0 141375

PFR5G-11 kéne az írás szerint

Előzmény: Törölt nick (141374)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.28 0 0 141374

jövőhéten szeretném megejteni a maximán ( 1999, es 2.0 v6) a szelepdekli tömítés cserét, de ha már ... akkor a gyertyákat is kicserélném.

 

milyet érdemes venni? 715 ft-tól 18000 ig lehet kapni.

 

 

triunguis Creative Commons License 2015.03.28 0 0 141373

A cső lesz a szar úgy néz ki. Az alapjárat viszont mindig más értékre esik vissza. Kéne egy alapbeállítás/folytószelep illesztés?

Előzmény: Kisa (141358)
elam1 Creative Commons License 2015.03.28 0 0 141372

Megoldódott:)

Nem a kúton nyitottam-mert ha netán mégis valahol elmegy a cucc az drága mulatság nekem.

Kikaptam a benzinszivattyút mindenek elött-és egyből láttam a hibát is-egyik vezeték totál szakadt volt!

Ennyi hál Istennek!

Előzmény: xmbela (141344)
Paco155 Creative Commons License 2015.03.28 0 0 141371

Látom nem figyelsz, de nem baj, megszoktam. :P

 

 

- Van egy alkatrész a gyári minőség gyártási költsége kb 300 ft. 

- Nem kapható - cserébe el szokott kopni.

- Az egész alkatréstkomplexum kapható gyáriban a cseréhez - költség 180 ezer forint.

- Némi munkával külön is cserélhető lenne - ha lehetne kapni.

- Kézi munkával nem sorozat gyártásban mondjuk 1000-2000 forintért előállítható.

 

 

Szerinted akinél tönkremegy mit választ?  5000 forint alkatrészköltséget amennyiért adod, vagy 180 ezer forint alkatrészköltséget amennyiért a gyár adja?

Előzmény: Törölt nick (141370)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.28 0 0 141370

Hát persze:) Hisz oly sokan szeretnek sokat költeni a kocsira, akár még fiatal kocsira, de idősre meg aztán pláne. Példa sem kell, mennyire nem fizeti ki kb. senki a gyári alkatrész árát sem. Jó, persze, biztosan van az országban négy ember, aki megveszi egyetlen bizonyos típusra az alkatrészt drágán (nem bármennyiért), ebben hatalmas üzlet látható:)

Előzmény: Paco155 (141369)
Paco155 Creative Commons License 2015.03.28 0 1 141369

Nem.

 

Ők eleve gyáriban is kapható alkatrészeket alacsonyabb anyag és megmunkálási minőséggel olcsóbban gyártanak és árulnak. Ezt nekik olcsón kell adniuk, így szar a piaci pozíció.Én viszont eredeti minőségről beszélek de olyanról ami egyébként beszerezhetetlen. Ez kb az annyit kérsz érte amennyit nem szégyellsz kategória.

Előzmény: mica-r (141368)
mica-r Creative Commons License 2015.03.28 0 0 141368

Ezt csinálják sokan távol-keleten :)

Előzmény: Paco155 (141367)
Paco155 Creative Commons License 2015.03.28 0 0 141367

Félreértettél.

Én nem a műhely hozzáállását fikázom, hanem a gyárét/alkatrészbeszállítókét.

 

  Komolyan mondom, össze kellene szedni pár ilyen cuccot ami nem kapható csak egyben és építeni rá egy vállalkozást. Ha az a műanyag bizbasz valóban kopóalkatrész akkor gyárival megegyező minőségű anyagból és pontossággal legyártva, még ha ezer forintba is kerül darabonként az eredeti 300 helyett, akkor is megéri ötezerért eladni. Mondjuk tízezer darabot. A vevőnek is megéri a 180 ezer helyett.  És ha van száz ilyen kurrens alkatrészed akkor mindenki boldog.

Előzmény: novothauto (141365)
novothauto Creative Commons License 2015.03.28 0 0 141366

Hozzáteszem minnél kevesebb munkát szabad "külsősre" bízni, ebbe

durván beletartozik az alkatrész-filmezés is.

 

 

Előzmény: novothauto (141365)
novothauto Creative Commons License 2015.03.28 0 1 141365

A mondanivalóm lényege, hogy sok esetben akkor a leg elégedetlenebb

az ügyfél, amikor izomból a legjobbat akartuk.

 

Saját tapasztalatom, hogy a beszállítók nem nagyon vállalnak garanciát

a munkájukra. Januárban félmilliót buktam egyetlen munkán...

Köszörült főtengely megállt, mint a szög. Gépműhellyel fűzettem, hogy

legyen garancia.

 

Azt mondták, hogy biztosan nem volt olajnyomás. Turbódízel motor, érdekes

módon más nem sérült a kenési rendszerben, se turbó, se vezérműtengely...

 

Az első szerelésnél indítástól kezdve volt egy kopogó hangja. Új olajpumpa,

minden kutyafasza. Két műszakot ketyegett alapjáraton, rajta az olajnyomásmérővel.

 

 

Az alap feltevéshez: előfordul, hogy biszbaszokkal szopsz két műszakot két forin

húsz fillérért. Egyszerűen ahhoz, hogy minden hónapban ki tudj nyitni, egy

embernek minimum 40-50 ezret meg kell termelni egy műszakban.

 

Én is ragasztottam/szegecseltem fékpofát, dörzsáraztam csapszeget, de ez a világ egyre

jobban a feledés homályába merül, nincs más út.

A hobbiszerelés más.

 

Csak a nyilvánvalóan pozitív végkimenetelű munkafolyamatokat szabad bevállalni. Pl ha az

a persely tényleg legyártható, akkor hajrá, de ha "majd meglátjuk", akkor komplett csere.

Előzmény: Paco155 (141363)
mica-r Creative Commons License 2015.03.28 0 0 141364

Ez igaz. Erről a gyártó rendelkezik ugye...

Sokszor ezért olcsó (relativ) egy új autó

Előzmény: Paco155 (141363)
Paco155 Creative Commons License 2015.03.28 0 1 141363

Kis kiegészítéssel:

 

- van egy indokolatlanul x százezres alkatrész, amit sokall az ügyfél, jogosan, hiszen valójában párszáz forintból javítható lenne.

Előzmény: novothauto (141362)
novothauto Creative Commons License 2015.03.28 0 0 141362

A valóságban:

 

- van egy x százezres alkatrész, amit sokall az ügyfél,

- megpróbálod húszezerért megmókolni,

- közlöd, hogy ez csak próba, nincs rá garancia,

- elfogadja,

- minden erőfeszítésed ellenére nem sikerül, de ezt mondtad, mint opciót,

- teleharsog mindent, hogy lehúztad húszezerrel, de mégis szar.

 

 

 

Előzmény: cam aro (141360)
triunguis Creative Commons License 2015.03.28 0 0 141361
Megpróbálom. Köszi!
Előzmény: Kisa (141358)
cam aro Creative Commons License 2015.03.28 0 0 141360

nezd..

valamihez vagy van alkatresz.. vagy nincs. 

valamihez vagy van - ugyfel altal - megfizetheto aru alkatresz.. vagy nincs. 

ha ezt az ugyfel nem latja be.. az nem a te hibad/csodod 

 

de a szakember te vagy..

javasolhatsz neki alternativ megoldasokat.. amire mondjuk nincs garancia.. mert ki adná ? 

aztan vagy elfogadja, vagy isten hirevel szerbusz. 

de ez megint nem a te hibad. 

 

nem tudom, mas vilag.. de szerintem ezekkel a szarokal csak az ugyfel sziv.

gyárak halló! AZ UGYFEL! 

nalad vagy fizetik alkatreszt/melot.. vagy nem. 

 

 

 

 

Előzmény: Kisa (141359)
Kisa Creative Commons License 2015.03.27 0 0 141359

Az a baj, hogy ilyenek miatt én (mi) megyek, megyünk csődbe. :)

Ha épp tényleg repedt az a rohadt stift, akkor mit csinálok ?

Mint alkalmazott felteszem a kezem, hogy szívjatok Ti is, én szívok eleget, de ha én viszem a céget, nekem kell megoldanom. Persze esztergáltatok, vagy hogy?, arra ki vállal garanciát? :)

 

Zafira, jön az ember, hogy nem veszi az egyest, ok ki van kopva  a rudazat, pár műanyag biszbasz.

Kiszedni nyűgös, de mondjuk 2 óra munka, 5E anyag, hogy beleférjen, max. 20E, ha közbejönne valami.

Kis kockacukor műanyag vacak, Csergő,... nincs.

Mondom, biztos van, keresd már meg.

Nincs.

Együtt van az egész 180 ezerért.

jajj, de jó, ki gondlt volna arra, hogy 8 évesen ez el fog kopni, nekem sem jutott volna eszembe, egy kopó alkatrésznél...

Felcsillan a szeme a boltos gyereknek, hogy áh, ezt egy esztergályos egy ezresért simán megcsinálja.

Na végre, egy jó hír,mondom  mikorra jöhetek érte ?

Nem veszi a lapot, kérdezi, mit mikorra ?

Hát a műanyag szarért,amit megcsináltattok egy ezresért.

Jaaah, hogy nem úgy, hanem úgy hogy én majd megyek és megcsináltatom valahol...

 

 

 

 

 

 

Előzmény: cam aro (141356)
Kisa Creative Commons License 2015.03.27 0 0 141358

Egyszerű. A rásegítőből húzod ki a csövet,befogod a végét.  Járó motornál és a csövet mozgatva figyeled az alapjáratot. Ha így is egyenletes, akkor a szervó a ludas, csere.

A visszacsapó szelep azért van benne, hogy a motor leállása után is maradjon vákuum a rendszerben, legyen pár fékezés erejéig rásegítés, ne hirtelen tűnjön el.

Persze lehet ezt pontos méréssel is igazolni, de ahhoz kell pár dolog, ami általában nincs otthon.

 

 

Előzmény: triunguis (141349)
Szabóbobó Creative Commons License 2015.03.27 0 0 141357

409  

önkritikátritikát kell gyakorolnom  azt mondtam,hogy ebben a kocsiban nincs fordszámmérő.

 

Ez igaz de ettöl függetlenül a generátorból jön váltófesz erre a célra.

 

Aztán ma még meggyóonták,hogy ez  motor nem is ebbe a kocsiban való.  Cserélték

cam aro Creative Commons License 2015.03.27 0 0 141356

bmw n47. 

motor alvanyon. 

lassan jonnek a cuccok. 

vez.tengok csapagyhaza mar megvan.

zsir uj. egybe ontott, vonalba furt csapagyhálo.  

 

viszont hfben van ket T50-es nyilasu -kiszerelheto -  csap  /M8x 70mm?/a vezlanc vezetonek. 

na az nincsen bmwnel csak hfel egyutt..   

...ez is csodbe fog menni... :DDD 

==================

triunguis Creative Commons License 2015.03.27 0 0 141355
Azt hittem tudod fejből! ;-)
Előzmény: cam aro (141351)
Szabóbobó Creative Commons License 2015.03.27 0 0 141354

KORMI  07       409   és  GESSZT

 

 

 

Köszönöm a segítségeteket    Kiszenvedtem.    Ha még egyszer  valaki ilyent  hoz  betegácsiba megyek

elam1 Creative Commons License 2015.03.27 0 0 141353

Kösz cam a +erősítést :)

Akkor elsőkörben meghackkelem az ECU-t,szétborítom az üzemanyagrendszer elektromos oldalát ,

Majd kibontom a tertályt-utána jöhet a teletank :)

Na holnap a kúton kezdek akkor-hátha csak az úszó sz@rakodik-de garantáltan 3/4 van amúgy,160 km-t mentem vele(műszere szerint)

Előzmény: cam aro (141348)
triunguis Creative Commons License 2015.03.27 0 0 141352
A vákumcső ahol a visszacsapó szelepre csatlakozik ott volt 3 hosszanti repedés, letömítettem, nincs változás. Hozatok hozzá új csöveket, ha mégsem max visszaküldöm. Aztán marad a dob csere, ahogy cam aro mondta. Köszi!!
Előzmény: fourwheels (141350)
cam aro Creative Commons License 2015.03.27 0 0 141351

ja.. nem tudok bele nezni.. ;)

 

 

Előzmény: triunguis (141349)
fourwheels Creative Commons License 2015.03.27 0 0 141350

A vákumcső müanyag része egyben van?

Sokszor apró hajszálrepedések szoktak lenni az íves részeken!

Előzmény: triunguis (141349)
triunguis Creative Commons License 2015.03.27 0 0 141349
A sárga bigyó benne van a vákum csőben, a szívósor felöli oldalon. Ha belenézel akkor látni. A képeden az olajbeöntő alatt ott a cső vízszintesen, ahol megvastagszik a szívócsősor felé.
Előzmény: cam aro (141347)
cam aro Creative Commons License 2015.03.27 0 1 141348

szvsz fekszik a mutatod. 

tudod mennyi uza van a tankban ? 

szerintem csak sejted. 

de ha rakuldesz 10 liter uzat.  kiderul. 

 

nyilvan van bonyolultabb modja is, jelado/kabel/muszercsoport ellenorzes. 

akar itt is kezdhetsz..

Előzmény: elam1 (141345)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!