Ezeken elég kemény a kuplung alapból is, lehet hogy nincs annak semmi baja .
A régebbi hdi ben húzó kuplung volt azokhoz sokkal kisebb pedál erő tartozott , előszőr én is csodálkoztam milyen kemény a kuplungjuk ezeknek , de mivel szinte mindnek ilyen , így ez ilyen , fejlődünk !! visszafelé , ocsósítás , anyagtakarékosság , régi 2,2hdi ben 300-500ekm elment a lendkerék , a mostaniakban a felét talán , lehet látni a szándékos minőség rontást.
A kemény kuplung mindenképp jobban terheli a lendkereket, de hogy mikor cserés, vagy mikor nem, nagyon sok mindentől függ. Sok esetben 100Ekm után indokolt lehet, de akár 300Ekm-t is kibírnak.
Mindenesetre, ha leállításkor, felengedett kuplungpedállal, zaj hallatszik arról a részről, akkor biztos cserés. Az állapotát csak megbontás után lehet megmondani.
Több cég is szakosodott ezek felújítására, az kevésbé horror, és garanciát is vállalnak rá.
Biztos van itt, aki nálam ennél több infóval szolgál és jobban ért hozzá, de meg kellene nézni, hogy a világítás felkapcsolásakor végigmozgatja-e a motor a fényszórókat. Ha mindkettő mozog, és nagyjából együtt futnak, akkor ezek valószínűleg jók.
Van egy poti az egyik első lengőkarhoz csatolva. (kis fekete kocka, kiálló rúddal és gömbfejes pálcával, 3 vezetékkel.) Talán a hátsón is van, de ennek általában más a szerepe, de ha van azt is ellenőrizd.
Ez néha eltörik, berozsdásodik, vagy tele megy sárral. Érdemes elektromosan és mechanikusan is ellenőrizni. Lekötve a helyéről, és a kart mozgatva a fényszóróknak is mozognia kell. (ha nincs egyéb feltétele, ezt nem tudom.) Gyújtás és a világítás persze legyen rajta.
Alapjaraton benyomom a kuplungot sem hallani hogy a lendkerek csorogne vagy mas hangja lenne....egy szerkezet cserevel meg lehet menteni a lendkereket?Azt ne keljen mert azzal egyutt horror ara van.
Holnap viszem egy itteni markafuggetlen szervizbe mert hangot ad a vezerles felett valami elektromos szelep(gondolom en mert leallitas utan 3 masodpercel meg felvibral ,kerreg 3 masodpercig mig nem tavozik a nyomas)Eleg hangos alapjaraton zart motorhaztetonel is hallani 10-bol 5 szor biztos csinalja.
Meghallgatom mit mond azt elviszem egy Peugeot szervibe es ott is hogy mit mondanak mind a ket hely 2 km-re van (osztrakoknal vagyok) jo lenne tudni hogy mi a baja meg 700 km mire hazaerek a szerelomhoz :(
Az rosszat jelent ha a kuplung kemeny es fentebb fog?(peugeot 508 2L 120KW HDI) ,az Octaviame (1.9 PDTDI)sokkal puhabb azon mar volt kuplung csere kettostomeguvel!
Köszönöm a tippet,szerkezetre gyanakszom (sajnos) én is :/ eddig 20 km-t mentem vele így,ezeket az "öléseket is megpróbáltam" de eddig semmi javulás,igen recseg a rükverc nem is kicsit... Most kell cserélnem lengőkart is a bal elején a kitámasztó gömbfej végett,sanszos hogy a stab.rúd gömbfeje is beletörik úgy össze van rohadva,féltengelycsuklók is kuka mind a 2 külső(kemény 3 hónap és 10 ezer km után-ez a csúnya) ,szóval kénytelen leszek mélyen belenyúlni...és ez még csak a minimum xD ja még azt kifelejtettem ha pl valahogy beteszem sebességbe-és jár a motor,picit gurítja a kocsit benyomott kuplungnál ,viszont rendesen jó helyen középen fog kb. Onnantól indul intenzíven úgy ahogy kell is neki,rendellenes kopott tárcsára utaló csúszás sincs semmi
Új (2200km) 1.4tsi golfnak néha indításkor nagyon hosszan(4-5másodperc) zúg/visít mintha nem álna le az önindító majd szép lassan elhalkul.mi lehet?(10-ből 1-szer csinálja)
Bár érzésre jól működik, de mégsem emel ki teljesen a szerkezet.
A tárcsa, ha kis mértékben is, de súrlódik vagy a lendkerékhez, vagy a nyomlaphoz.
Ez, bár csak kis nyomatékkal, de forgatja a nyelestengelyt, ezért nem lehet váltani, reteszelnek a szinkrongyűrűk.
Gondolom hátramenetben recseg, és azt sem veszi.
Valószinűleg váltó levétel lesz belőle, de megpróbálhatod óvatosan ölni egy kicsit, talán valami szennyeződés, került a tárcsára. Forgasd el 4-5000-ig kinyomott pedállal párszor, kicsit vadabb kuplungolásokkal indulj el néhányszor, talán segít.
Lehet ez szerkezet törés, tárcsa sérülés, deformáció, esetleg nem mozog rendesen a tárcsa a nyelestengelyen...stb, megbontás után biztosan látható lesz a hiba.
Szerintetek ez mitől lehet? ('93, 1.3-as swiftről lenne szó) következő a kuplungprobléma: kiemel-de mégse! A bowdenen már állítottam,a ricnit is egy foggal arrébb tettem,a holtjáték jó,a pedál útja is jó,sőt érezni is ahogy benyomom érezni a holtponton átlendülést,az ellenállást (mintha kiemelne!) De mégis olyan mint ha be se nyomnám a kuplungot! Menetközben még csak-csak el lehet váltogatni akadozva,de az autó álló helyzetében erőszak nélkül lehetetlen betenni sebességbe. Azt is ki próbáltuk hogy leállított motornál beraktuk sebességbe,kuplung benyom,toltuk az autót és így nem forgatta a motort (mint ha jól működne). Ötletek?
Jó barátomnak az e46ban (2001-es, coupe) a xenon valami oknál fogva nagyon lefelé világít , kocsi orra előtt kb 3 méterig van fény. Ugye a refi is vele együtt mozdul így éjjel az sem ad több fényt. Van amikor jól beáll a lámpa és akkor szép és jó. De az esetek 80%ban a fentebb leírt jelenség tapasztalható. Ha egyedül ül az autóban akkor is, ha 4-en ülünk akkor is.
Mivel lehet probléma? Házilag van valami javítási lehetősége?
Szabadonfutó és szíjcserével lett orvosolva, azóta úgy 1200 kilométeren keresztül nem jelentkezett ez a probléma. Lehet, hogy nem a halódó szabadonfutó produkálta korábban...