Neeem, nem ide akartam kilyukadni, ilyen ez mindig, keresni kell, aztán vagy előbb meg lesz, vagy később, csak a kedvenc mondásom tudnám idézni: nincs egyszerűbb egy megoldott problémánál.
A konkrét oka érdekel, kidörzsölődött, épp oda tették be a váltózárat a körmösanyával belehúzták a kábelt... vagy mi ?
Tartok tőle én is, hogy megégtek a szelepek, de futnék vele így egy kört. Mégiscsak kevesebb szerelés. Van egy másik hengerfejem, amiben tökéletesek a szelepek. Ha ez nem válik be, akkor ráköltöztetem azt.
Arra gondoltam, hogy holnap körbemegyek a bontókban, hátha van valakinél egy marék korong...
Közben méregettem a hézagokat:
1. kipuff, 0,3 hézag, 3,300 korong
2. szívó, <0,1 hézag, 3,440 korong (szerintem ezt a szelepet kiemelte, mert ennél a hengernél nem volt rendes kompresszió, ha kiveszem a korongot, akkor van kompresszió)
3. kipuff, 0,3 hézag, 3,250 korong
4. szívó, <0,1 hézag, 3,425 korong
5. szívó, <0,1 hézag, 3,375 korong
6. kipuff, 0,3 hézag, 3,375 korong
7. szívó, <0,1 hézag, 3,400 korong
8. kipuff, 0,3 hézag, 3,325 korong
Elég gyári elrendezésnek tűnik. Valószínűleg az van, hogy elkoptak a szelepülékek/szelepek, ahogy írtad is.
Csak tizedenként van hézagmérőm, így ahol a 0,3-at írtam, az valahol 0,3-0,4 közt van, mert a 0,4 már épp nem megy bele, a 0,3 meg viszonylag könnyen. Ezekkel is kell foglalkozni, vagy csak azokkal, ahol <0,1 a hézag?
En ugy szoktam h osszes hezagot lemerem nagyon pontosan. Aztan kivesz korongok es egy nagyon pontos tolomerovel ami tud ezredet merni megmerem a kotongokat es ahova talalok pontos korongmeretett azt oda rakom. Leginkabb markaszerviz markara szakosodott boltban kapsz korongot de oda is pontos meretel kell menned. Vagy szakalmetal. Utangyartott korontol ovakodjal mert puha. Szelephezag h ne tudna csokkeni pl nyulik a szelepszer. De inkabb beverodnek a szelepulokek es a szelep. Ja korong ha vastagabb mind kellene sikkoszorultetni is lehet de nem ajanlott.
Szia! Ha nem rokontól örökölted akkor kell illeték ( majd utólag küldik), meg rendes átírás. Eredetiségvizsga viszont nem!
Én kb 1 éve ugyanígy voltam. Rossz volt a kw a forgalmiban (nagyon rég óta). Mivel ott a műszaki is lejárt, elvittem műszakira, és ott ráírták a helyes adatot, így az új forgalmiba már az került.
Sziasztok! Egy érdekes jelenséggel szembesültem a minap. Egy lendületes hátramenet után csapágy jellegű morgó hang hallatszik a motortérből, kinyomott kuplungnál is, az éppen aktuális fordulatszámnak megfelelő hangfekvéssel.
Aztán pár perc múlva elmúlik, és nem búg. Azonban másnap egy újabb tolatást követően ismét egy darabig előjtt ez a búgás.
Nem találtam magyarázatot és logikát, valakinek ötlete esetleg?
A napokban kérdeztem a renault 1.9TD (f8q784, 90Le) szelephézag-állításáról. Úgy tűnt, hogy hidrotőkés, mert a kipufogó szelepeknél nem tudtam hézagot mérni. Az 1 tizedes lapka nem ment be a tőke és a veztengely közé. Azt hittem, azért, mert hidrotőkés. Hát nem. Korongos. Ezt most ennyire "elhézagolták", vagy el tud tűnni valahogy a hézag?
A könyv hidegen 0,2 mm-t ír a szívó, és 0,4 mm-t a kipuff szelepekhez. Ezt kellene alapesetben mérnem, ugye? A szívók alá az 1 tizedesen épp be tudtam szuszakolni, a kipuffok alá semmit. Egyik alá se. Sőt, az egyik kipuffszelepet egyszerűen ki is emelte a veztengely annyira, hogy elment a kompresszió is. Így, hogy nincs rajta a veztengely, minden hengerben szépen megvan a kompresszió. Most már csak remélni tudom hogy nem égették szét a szelepeket...
Korongos tőkék, de nincs az a kis bevágás az oldalukon, ahova a lenyomószerszámot be lehetne támasztani. Akadna a torkán a csigapörkölt a tervezőjének... A könyv szerint valami kampót kell a lenyomott szelephez bedugni a kipuff/szívó nyílásokon keresztül, és mágnessel kell kicibálni a korongokat. (vagy veztengely le...)
Egy korongot kivettem, ez a felirat van az oldalán: 3.450 18/10 1996
Hol tudok ilyen korongokat beszerezni? Unix? Márkaszerviz? Bontó?
Öööö... ez pontosan mióta van így? 2006-ban egy apámtól megörökölt 21 éves Opel Kadettre az akkor (adásvétel esetén általánosan) érvényes átírási illeték dupláját kellett kifizetnem, nem is akartam elhinni, kikértem a vonatkozó jogszabályt is.
Nem feltétlenül. Az elírások miatti okmánycsere ingyenes. Csak kellően erélyesnek kell lenni, mivel ezt szeretik "elfelejteni" az okmányirodisták. (valószínűleg tárgytalan ez a része, átíráskor cserélni kell amúgy is, ergo csak az adatlapra lenne szüksége)
Nem hagyatéki illetékköteles,ha egyenes ági leszármazott,vagy családtag vagy.Nekem sem kellett családtagként,az örökölt autó után semmit fizetni.Nézz utána nert nem kell fizetni.
Üdvözlet. Fiesta 1,4 tdci 2006 üzemanyag szűrő csere, tank tisztítás,üzemanyagcső csere utàna meg sem nyikkan Fordos kolléga elmondása szerint. LEVEGŐS VOLT ELŐTTE IS,azért tisztogatott cserégletett. A közösnyomocsőnél is csak csipp-csöpp.(a nagynyomású üzemanyagszivattyúra vissza tette a csatlakozót) Köszi a nevében is.Sziasztok.
Igaz nem autószerelő probléma, de hátha valaki tud rá megoldást. Létezik vajon hivatalos gépjármű adatbázis, ahol a gépjármű műszaki adatai elérhetőek? Természetesen hivatalos érdekelne, amit a NAV is elfogad. Az apropó amiért kérdezem, örököltem egy 120-as Skodát, és a forgalmiban, és a törzskönyvben is az 52 LE helyett 52 KW szerepel. Valószínű, hogy amikor kötelezték a tulajdonost az eredetiség vizsgára, akkor történhetett az elírás. A gépjármű öröklést hagyatéki illeték köteles, és az adóhivatal a teljesítmény alapján szabja meg az illetéket.
Tényleg ez kell, és már nem is tűnik soknak az 5-700 eurós munkadíj (hibafeltárásra), a 3000 eurós kötegcserével egybekötött össz. munkadíjhoz képest :)
Egyből azt lehet mondani, milyen olcsón tártunk fel egy milyen drága hibát :)