Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cam aro Creative Commons License 2015.02.26 0 0 140628

a valasztokarBan van a hiba. 

ha lehuzom a csatijat megszunik a rovidzar. 

azt, hogy ez belul drot, vagy belul mi.. meg nem tudom. 

 

Előzmény: Kisa (140627)
Kisa Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140627

Neeem, nem ide akartam kilyukadni, ilyen ez mindig, keresni kell, aztán vagy előbb meg lesz, vagy később, csak a kedvenc mondásom tudnám idézni: nincs egyszerűbb egy megoldott problémánál.

 

A konkrét oka érdekel, kidörzsölődött, épp oda tették be a váltózárat a körmösanyával belehúzták a kábelt... vagy mi ?

 

 

Előzmény: cam aro (140626)
cam aro Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140626

meg. 

az autodata, meg az esitronic adatbazisa  is monnyon le. 

 

mindketto a biztinel engine management-et ir. es NEM ir mast.  

mindketto kapcs.rajzan csak maf, es ecu a drot a biztitol.  es NEM ir mast. 

 

azt kozbe lof@szt. 

miutan kiszakaszoltam, kiderult hogy megy a sebvalaszto karhoz is, es ott zarlatol.  

databan kapcs.rajz megnez.. rohadjon meg. .a valto kapcs.rajzanal ott az f10 bizti.. 

NEM, a bizti leirasnal nem irja.. oda minek ?  :@ 

 

felejtsuk el. 

fasz voltam. 

=====================

 

Előzmény: Kisa (140625)
Kisa Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140625

Cam arom, meglett a zárlat pontos helye és oka ?

 

cam aro Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140624

lehet csak felkellene pumpalni, lehet a szuro szivat.. lehet egy szaz mas problem. 

Előzmény: Rocktober (140606)
cam aro Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140623

IKARUS buszoknal ez jellemzo tunet volt, ..

de mivel tudjuk hogy most IFA-rol van szo.. igy nagy a tanacstalansag. 

 

 

mondjuk egy valto javitasra ettol fuggetlen felkeszulhetsz.

 

Előzmény: tata6456 (140614)
tAB Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140622

Ja, azt még nem ezen mértem, hétvégi project lesz a bontás.

A képen is egy Skoda blokk van, de 120-as :)

Előzmény: novothauto (140602)
gesszti Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140621

Tartok tőle én is, hogy megégtek a szelepek, de futnék vele így egy kört. Mégiscsak kevesebb szerelés. Van egy másik hengerfejem, amiben tökéletesek a szelepek. Ha ez nem válik be, akkor ráköltöztetem azt.

Előzmény: Kisa (140618)
cam aro Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140620

1. kipuff, 0,3 hézag, 3,300 korong / 3.2

2. szívó, <0,1 hézag, 3,440 korong /3.34

3. kipuff, 0,3 hézag, 3,250 korong  / 3.15

4. szívó, <0,1 hézag, 3,425 korong  /3.32

5. szívó, <0,1 hézag, 3,375 korong    /3.27

6. kipuff, 0,3 hézag, 3,375 korong    /3.27

7. szívó, <0,1 hézag, 3,400 korong  /3.3

8. kipuff, 0,3 hézag, 3,325 korong// 3.22

 

 

csak hasra pacsi, de 0.05 turesel cirka uj 4 korongra van szukseged. 

ez ala menni felesleges. (meres modszer, kopott motor. ) 

 

 

Előzmény: gesszti (140617)
Kisa Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140619

Akkor mégis van 0.3mm hézag a kipufogókon? Mindjárt jobb.

0.05-ös hézagmérőd nincs ? Szokott lenni a sor elején, kettőt is betolhatsz, így pontosabb a mérés.

A 0.35 kipuf. hézag szerintem elmegy, annyi biztosan belefér.

A szívónak már kevés a 0.1mm alatti hézag, főleg ha hidegen ki is támaszt, ahogy írod.

 

 

Előzmény: gesszti (140617)
Kisa Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140618

Az a baj, hogyha elfogyott a hézag, akkor részben be lehetnek égve a kipufogószelepek is. Gondolom nem akarod levenni a hengerfejet. 

Márkaszervizben biztosan lehet rendelni, néhány száz Ft lehet darabja.

 

Gépműhelyben sok esetben a szelepszár végét köszörülik le síkban annyira, hogy kiadja, pár tizedet simán elbír. 

Előzmény: gesszti (140613)
gesszti Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140617

Köszi a tanácsokat!

 

Arra gondoltam, hogy holnap körbemegyek a bontókban, hátha van valakinél egy marék korong...

 

Közben méregettem a hézagokat:

 

1. kipuff, 0,3 hézag, 3,300 korong

2. szívó, <0,1 hézag, 3,440 korong (szerintem ezt a szelepet kiemelte, mert ennél a hengernél nem volt rendes kompresszió, ha kiveszem a korongot, akkor van kompresszió)

3. kipuff, 0,3 hézag, 3,250 korong

4. szívó, <0,1 hézag, 3,425 korong

5. szívó, <0,1 hézag, 3,375 korong

6. kipuff, 0,3 hézag, 3,375 korong

7. szívó, <0,1 hézag, 3,400 korong

8. kipuff, 0,3 hézag, 3,325 korong

 

Elég gyári elrendezésnek tűnik. Valószínűleg az van, hogy elkoptak a szelepülékek/szelepek, ahogy írtad is.

 

Csak tizedenként van hézagmérőm, így ahol a 0,3-at írtam, az valahol 0,3-0,4 közt van, mert a 0,4 már épp nem megy bele, a 0,3 meg viszonylag könnyen. Ezekkel is kell foglalkozni, vagy csak azokkal, ahol <0,1 a hézag?

 

 

 

Előzmény: Szere28 (140616)
Szere28 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140616

Udv!

En ugy szoktam h osszes hezagot lemerem nagyon pontosan. Aztan kivesz korongok es egy nagyon pontos tolomerovel ami tud ezredet merni megmerem a kotongokat es ahova talalok pontos korongmeretett azt oda rakom. Leginkabb markaszerviz markara szakosodott boltban kapsz korongot de oda is pontos meretel kell menned. Vagy szakalmetal. Utangyartott korontol ovakodjal mert puha. Szelephezag h ne tudna csokkeni pl nyulik a szelepszer. De inkabb beverodnek a szelepulokek es a szelep.  Ja korong ha vastagabb mind kellene sikkoszorultetni is lehet de nem ajanlott. 

Udv!

Előzmény: gesszti (140613)
jakuza80 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140615

Szia! Ha nem rokontól örökölted  akkor kell illeték ( majd utólag küldik), meg rendes átírás. Eredetiségvizsga viszont nem! 

Én kb 1 éve ugyanígy voltam. Rossz volt a kw a forgalmiban (nagyon rég óta). Mivel ott a műszaki is lejárt, elvittem műszakira, és ott ráírták a helyes adatot, így az új forgalmiba már az került.

Előzmény: bojo (140605)
tata6456 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140614

Sziasztok! Egy érdekes jelenséggel szembesültem a minap. Egy lendületes hátramenet után csapágy jellegű morgó hang hallatszik a motortérből, kinyomott kuplungnál is, az éppen aktuális fordulatszámnak megfelelő hangfekvéssel.

Aztán pár perc múlva elmúlik, és nem búg. Azonban másnap egy újabb tolatást követően ismét egy darabig előjtt ez a búgás.

Nem találtam magyarázatot és logikát, valakinek ötlete esetleg?

gesszti Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140613

A napokban kérdeztem a renault 1.9TD (f8q784, 90Le) szelephézag-állításáról. Úgy tűnt, hogy hidrotőkés, mert a kipufogó szelepeknél nem tudtam hézagot mérni. Az 1 tizedes lapka nem ment be a tőke és a veztengely közé. Azt hittem, azért, mert hidrotőkés. Hát nem. Korongos. Ezt most ennyire "elhézagolták", vagy el tud tűnni valahogy a hézag?

 

A könyv hidegen 0,2 mm-t ír a szívó, és 0,4 mm-t a kipuff szelepekhez. Ezt kellene alapesetben mérnem, ugye? A szívók alá az 1 tizedesen épp be tudtam szuszakolni, a kipuffok alá semmit. Egyik alá se. Sőt, az egyik kipuffszelepet egyszerűen ki is emelte a veztengely annyira, hogy elment a kompresszió is. Így, hogy nincs rajta a veztengely, minden hengerben szépen megvan a kompresszió. Most már csak remélni tudom hogy nem égették szét a szelepeket...

 

Korongos tőkék, de nincs az a kis bevágás az oldalukon, ahova a lenyomószerszámot be lehetne támasztani. Akadna a torkán a csigapörkölt a tervezőjének... A könyv szerint valami kampót kell a lenyomott szelephez bedugni a kipuff/szívó nyílásokon keresztül, és mágnessel kell kicibálni a korongokat. (vagy veztengely le...)

 

Egy korongot kivettem, ez a felirat van az oldalán: 3.450 18/10 1996

 

Hol tudok ilyen korongokat beszerezni? Unix? Márkaszerviz? Bontó?

bambi942 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140612

Én 2013-ban intéztem és nem kellett fizetnem csak az átírást ami 12000.-ft volt.és semmi más költség nem volt.

Előzmény: R. Scherbotsky (140610)
Garfield007 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140611

Talán 2010, minden médiákok tele volt a "haláladó" eltörlésével.

Előzmény: R. Scherbotsky (140610)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140610

Öööö... ez pontosan mióta van így? 2006-ban egy apámtól megörökölt 21 éves Opel Kadettre az akkor (adásvétel esetén általánosan) érvényes átírási illeték dupláját kellett kifizetnem, nem is akartam elhinni, kikértem a vonatkozó jogszabályt is.

Előzmény: bambi942 (140608)
409 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140609

"És mindezt te fizeted!"

 

Nem feltétlenül. Az elírások miatti okmánycsere ingyenes. Csak kellően erélyesnek kell lenni, mivel ezt szeretik "elfelejteni" az okmányirodisták.  (valószínűleg tárgytalan ez a része, átíráskor cserélni kell amúgy is, ergo csak az adatlapra lenne szüksége)

Előzmény: xmbela (140607)
bambi942 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140608

Nem hagyatéki illetékköteles,ha egyenes ági leszármazott,vagy családtag vagy.Nekem sem kellett családtagként,az örökölt autó után semmit fizetni.Nézz utána nert nem kell fizetni.

Előzmény: bojo (140605)
xmbela Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140607

Szerintem többe kerül az egész macera. Közlekedési felügyeleten kapna adatlapot, majd okmányiroda. És mindezt te fizeted!

Előzmény: bojo (140605)
Rocktober Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140606

Üdvözlet. Fiesta 1,4 tdci 2006 üzemanyag szűrő csere, tank tisztítás,üzemanyagcső csere utàna meg sem nyikkan Fordos kolléga elmondása szerint. LEVEGŐS VOLT ELŐTTE IS,azért tisztogatott cserégletett. A közösnyomocsőnél is csak csipp-csöpp.(a nagynyomású üzemanyagszivattyúra vissza tette a csatlakozót) Köszi a nevében is.Sziasztok. 

bojo Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140605

Üdv!

 

Igaz nem autószerelő probléma, de hátha valaki tud rá megoldást. Létezik vajon hivatalos gépjármű adatbázis, ahol a gépjármű műszaki adatai elérhetőek? Természetesen hivatalos érdekelne, amit a NAV is elfogad. Az apropó amiért kérdezem, örököltem egy 120-as Skodát, és a forgalmiban, és a törzskönyvben is az 52 LE helyett 52 KW szerepel. Valószínű, hogy amikor kötelezték a tulajdonost az eredetiség vizsgára, akkor történhetett az elírás. A gépjármű öröklést hagyatéki illeték köteles, és az adóhivatal a teljesítmény alapján szabja meg az illetéket. 

Előre is köszönöm a válaszokat.

gesszti Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140604

Valami javítanivalót azért keress azért a műszerfal alatt is, nehogy potyamunka legyen. ;-)

Előzmény: cam aro (140603)
cam aro Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140603

a  k@rva anyjat a datanak is, meg az esitronicnak is.

bzmg F10 bizti megy a valtokarhoz is. a zarlat meg ott van. 

persze.. okor en is vagyok.. mert ha megnezem a valtot.. hat irja. 

de fasze nem utal ra, hogy kocsog, hat megy az mashova is.. :@

na jol van, ... jo lecke,. :@@

=======================

Előzmény: cam aro (140600)
novothauto Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140602

Gyűrűzéshez írtam, hogy motor kivétel alap, mert a balansztengely, plusz minden kutyafasza útban van.

Biztosan belefér a hajtókar holtjátékába, nem tudom és nem is szoktam ezen gondolkodni.

Húsz éve is alap volt az axiál holtjáték beállítása, most is az.

 

Nem írtad, hogy mennyit mértél.

 

 

Előzmény: tAB (140563)
Kisa Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140601

A kisujjnyi vastag B+ -ra gondoltam, azt kell nekiereszteni és megmutatja magát :)

 

(Vicc volt, még mielőtt...bárki leugatna, nem így csinálom én sem, pedig néha jobb lenne :) 

 

 

 

Előzmény: cam aro (140600)
cam aro Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140600

egy szakadast siman batran kivaltok behuzott drottal. 

nem szep, de ugyfel tudja hogy z osszeg, vagy gyari de akkor z x 10. 

a dontes az ove. 

 

zarlatnal mig nem tudni hogy mi, merre zarlatol. .ez uj drot huzas badarsag lenne. 

egyebkent meg ez a munka csak a sok bontas miatt szopas. 

van ettol szarabb kaptar,

mikor egy hibat keresel, de oreg szar rendszerben egy erintessel generalsz masik 10-et.. 

---------------------

jo ejt Urak.

Előzmény: Kisa (140599)
Kisa Creative Commons License 2015.02.24 0 0 140599

Tényleg ez kell, és már nem is tűnik soknak az 5-700 eurós munkadíj (hibafeltárásra), a 3000 eurós kötegcserével egybekötött  össz. munkadíjhoz képest :)

Egyből azt lehet mondani, milyen olcsón tártunk fel egy milyen drága hibát :)

 

 

Előzmény: cam aro (140597)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!