Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cam aro Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140352

benyasrol szolt a szosszenet. 

ott tudtomal  csak ketfele kat.hatasfok meres letezett azokban az evekben. 

az egyik a jelalak osszehasonlitas, a masik a direkt dusitas utanni jel visszateres . (osc )

 

hofok.. -kerdezem - hogyan zavarja meg a hatasfok merest ? 

Előzmény: 409 (140349)
Kisa Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140351

Gondolod, de én soha nem tanácsoltam senkinek olyat, hogy hanyagolja el az autóját, most sem mondtam semmi ilyesmit!

Viszont nem is viszem be az erdőbe, a nagy dumával, hogy a saját gyerekeit mérgezi...gyorsan költsön már rá 50 ezeret.

 

Én nem vagyok érdekelt a katalizátor bizniszben :)

 

Előzmény: 409 (140346)
no_holy_shit Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140350

milyen autod van?

Előzmény: 409 (140346)
409 Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140349

"ha belassul mar okozhat hatasfok hibat."

 

Vagy, ha téves hőmérsékletet mér.........

Előzmény: cam aro (140331)
409 Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140348

Igen, ugyanott vagyunk.

Előzmény: Totyasrác (140335)
409 Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140347

????

Előzmény: szeekelymarci (140330)
409 Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140346

"A katalizátor hőmérsékletét nem tudja az ECU,"

 

Amelyik kat hatásfokot tud ellenőrizni annak tudnia kell!!!  És tudja is.

 

 

 "tele van a város elhanyagolt, füstöt (szilárd részecskét) okádó dízelekkel, ez az ami igazán veszélyes."

 

Ja, gondolom hasonló jótanácsok *menték hagyták ilyenné válni a tulajok..... :-//

 

* "ne törődj vele, nem te jössz magad után"

 

A szmog nagyon nem ettől van.

Előzmény: Kisa (140326)
Totyasrác Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140345

Köszi ezt is, jegyzeteltem ;)

Előzmény: LyPapa (140343)
409 Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140344

"Valami közelebbit esetleg?"

 

 Ezt mondom én is!!

Előzmény: JAMIE222 (140325)
LyPapa Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140343

Felejtsd el a feszültség átlagértékeket. Lényeg: essen 0.1V alá, és menjen fel legalább 0.75V -ig. Ez a valtakozás a B1S1-re érvényes, és a képernyőn látni is fogod - hiszen ez egy real-time lekérdezés képernyője !! 

Eljárás:  10-15 másodperc emelt fordulat, pl. 2500 /prec, utána engedd visszaállni az alapjáratot, ne kapcsolj fel klímát, lámpát, rádiót, stb., és ekkor figyeld a jelváltásokat. 10 másodperc alatt legalább 5-8 - nak kell létrejönni. Kb. 1000 - es fordulatnál pedig 10-15 között van a 10 másodperc alatti jelváltások száma. Ha ettől lényegesen eltér (lefelé) akkor valószínű, hogy hibás a szonda.

B1S2: gázfröccsre szabad a feszültségnek belengeni, egyébként közel állandó.

 

Megjegyzem, mivel OBD-n olvasgatod az értékeket, ha lehet, akkor egyedül legyen a lekérdezett érték, ne csoportosan kérdezde le, mert a kommunikáció sebessége miatt rendes torzulást fogsz tapasztalni.

 

A hozzáértők remélem, kijavítják az esetleges mellényúlásaimat :)

 

Üdv: LyPapa

Előzmény: Totyasrác (140338)
Totyasrác Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140342

OK, köszi, megsasolom ezeket. Aztán ha kat csere, akkor felkeresem 409 műhelyét :)

Előzmény: cam aro (140340)
Totyasrác Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140341

De az meg csak 1-2 szenzort volt hajlandó ábrázolni, azért vettem meg a Pro-t. Ha meg már megvan... :D

De most néztem, hogy az OBD Auto Doctor is tud WP8-on grafikus megjelenítést, letesztelem ;)

 

Laptopon van BT asszem, de arra milyen programot javasolnál?

Előzmény: no_holy_shit (140339)
cam aro Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140340

torq pro tud grafit. /droidon biztos / 

 

S1 0.1-0.8V kozt szinusol.  1-2 hz korul alapjaraton. 

S2 0.4-0.6V kozt. 1-2 hz korul alapjaraton. 

ha S2 koveti az S1-et.. az kat. baj. 

 

alapjaraton nezd, vagy barmin, de stabil terhelesen. 

stft ... ~gyak a fentiek atkonvertalasa a beavatkozas %-aban.  

==============================

 

Előzmény: Totyasrác (140338)
no_holy_shit Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140339

sima torque (nem fizetos is) tud grafikus megjelenitest, de szerintem rakj PC-re vmi ELM327-s progit (persze ehhez mondjuk kell BT a laptopra)

Előzmény: Totyasrác (140338)
Totyasrác Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140338

Ez sajnos nem tud grafikust, de akkor majd az Androidos telefonommal logolok, arra is megvettem egy progit (Torque Pro) régebben, asszem az tud grafikont rajzolni.

Kérdéseim:

- mely fesz értékek fogadhatóak el, mondjuk kergetés után, üzemmelegen, egy tartós 110-es tempónál mondjuk (M0)?

- vagy inkább "vegyes" terheléssel nézzem?

- mi a túró az a short term fuel trim, azt érdemes-e nézegetni?

 

És persze köszi mindenkinek az eddigieket!

Előzmény: cam aro (140337)
cam aro Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140337

az atlagolast inkabb hagyjuk ki.. 

 

S1-S2 szenzorok min/maxa kell. 

Előzmény: cam aro (140336)
cam aro Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140336

B1S1, es B1S2 output-ot figyeld. nem kell mas. 

uzemmeleg motornal, kergetes utan. 

 

atlagold, (szerintem az a progi tud grafikus megjelenitest is, ugy konnyebb )

azt ha S2 szorosan koveti S1-et.

.akkor kat csere. 

Előzmény: Totyasrác (140335)
Totyasrác Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140335

Beszívott levegőt és vízhőfokot tud mutatni a progi (meg még jó pár dolgot, de nyilván nem mindent*), elég tehát csak annyit nézni, hogy reális-e mindkét érték?

 

409: ott rendeltek még kint a Budafoki folytatásában a benzinkút mögötti úton a parton, ahol vagy 8 éve már jártam egyszer? Ha kiderülne hogy katalizátor... Nyilván nem a gyári megoldás érdekelne, mert az a kocsi ára nagyjából :D

 

*A teljesség igénye nélkül egy délutáni screenshot (most nem mennék ki rácsatlakoztatni), legfelül valamennyire látszik hogy tud "intake air temperature"-t, lambda-feszültségeket stb.:

Előzmény: no_holy_shit (140324)
no_holy_shit Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140334

nekem emlekeim szerint dobalt kat hatasfok hibat a corsam amikor szarul volt beallitva a gazrendszer, bar mar jo par eve volt, tehat lehet h rosszul emlekszem ra...

Előzmény: Kisa (140332)
cam aro Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140333

 szerintem csak a szondajelből következtettek rá,""

 

valoszinu,

am ha igy van meginkabb all a tezis miszerint néma szondanal nem indit kat. tesztet. 

tehat erre a hibara az hogy  hideg van, az nem megoldas. 

---------------

 

elkell vinni valakihez aki tud merni, es tesztelni elso/hatso szondat..

(szerintem kidobott penz ez esetben , de ordog nem alszik )

 

azt kikell cserelni a kat.ot. 

Előzmény: Kisa (140332)
Kisa Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140332

Persze szoftverfüggő, hogy milyen feltételek mellett hajtja végre a tesztet.

 

Cam aro, a korai típusok szerintem csak a szondajelből következtettek rá, a szondafűtés áramát már akkor is figyelték, de úgy rémlik csak a fűtőszál szakadása miatt.

Ennek ellenére igazad lehet, kérdés mennyire komoly az öndiagnosztikai szoftvere.

Előzmény: no_holy_shit (140329)
cam aro Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140331

gyárt akkora jelet mint az elso ? :) 

 

ha belassul mar okozhat hatasfok hibat. .de ahoz oxigen tarolo kapacitast kellene mernie..

azt meg az evjaratban szerintem meg csak a bmw tudta. 

 

csakkotozkodok. :)

Előzmény: 409 (140323)
szeekelymarci Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140330

Ma reggel a negyedik indításkor nem indult, kb egy fél órán keresztül, aztán egyszercsak pöcc-röff, és azóta is ahányszor csak inditom, mindig indul.

Merjem visszaadni, vagy még vmi ellenőrizhető?

Előzmény: 409 (140306)
no_holy_shit Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140329

azt hogy az hogy ecu nem tudja a homersekletet ennyire nem allitanam. tingot nem ismerem, de lehet benne kat homersekletmodell

 

es terhelestol fuggoen valoszinuleg deaktivalva van a diagnozis, valoszinuleg egy bizonyos idonek el kelle telnie egy bizonyos terheles felett es alapjarat utan hogy aktiv legyen a diagnosztika (legalabb nagyon sok diag csak ilyenkor mukodik)

Előzmény: Kisa (140326)
Kisa Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140328

Akkor nekünk nem volt szerencsénk, erre a hibára sok esetben nem vált be, lehetett magyarázkodni.

Aztán egy sikerült egy bontottat beszerezni, ami teljesen ép volt, megszűnt a hiba.

 

Előzmény: 409 (140320)
cam aro Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140327

A katalizátor hőmérsékletét nem tudja az ECU"" 

 

de.. tudja. 

 futes ellenallasabol szamithatja..

de abbol hogy megszolalt a szonda, mar legalabbis sejti..   

Előzmény: Kisa (140326)
Kisa Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140326

A katalizátor hőmérsékletét nem tudja az ECU, a motorhőmérsékletből meg nem következik, hogy a katalizátor is meleg.

Mínuszokban nagyon vissza tudja hűteni a menetszél, főleg úgy hogy nem zajlik benne katalitikus folyamat, nem fűti magát. Nem beszélve a felcsapódó vízről, latyakról.

 

Részterhelésen (nyugis autópálya tempó), nem feltétlenül lesz magasabb a kat. hőmérséklete, főleg az EGR-es motoroknál, hiszen ilyenkor megy a visszavezetés.

 

"Remek! Gratulálok!  :-/"

 

Most erre mit mondjak ? Kis köbcentis benzines emissziói megnőnek 10-30%-al, kicsivel több CO, kis HC.

Nézz körbe, tele van a város elhanyagolt, füstöt (szilárd részecskét) okádó dízelekkel, ez az ami igazán veszélyes. Ez okozza a szmogot, ez rakódik le a tüdődben, és köti meg a szénhidrogéneket. Nem lehet megmaradni egy korszerű dízel mellett, mert olyan rohadt büdös, persze gondolom az nem szennyez.

 

Előzmény: 409 (140322)
JAMIE222 Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140325

Valami közelebbit esetleg?

Alapvetően jól működik, 2x fordult elő ez a probléma 2 hónap és 5-6e km alatt.Túl magas olajszint okozhatja?

Előzmény: 409 (140319)
no_holy_shit Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140324

en megneznem az homersekletjeladok ertekeit (beszivott levego es motorhomerseklet), hogy ertelmes erteket mutatnak-e a hideguzemtol kezdve. 2001 az eu3 es nem vagyok biztos benne, hogy kat. hatasfok diagnozisnak ennel a homersekletnel-e szukseges-e mukodnik-e.

 

vagy kiemeled a kontroll szondad a gazarambol. egyes modeleknel ez csillapit annyit a lambdajelen hogy azt hiszi hogy jol mukodik a kat

Előzmény: Totyasrác (140310)
409 Creative Commons License 2015.02.18 0 0 140323

Azért nem árt rendesen a végére járni, ha nem is túl nagy eséllyel, de lehet ez hátsó szonda hiba is.

Előzmény: Totyasrác (140312)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!