mindketto torni fog az atmenetnel ha basztatva van.
de egy szar helyen levo madzag toldas sokkal egyszerubben, és sokkal szebben kivitelezheto egy krimp kapocsal, mint egy forrasztasal.
(nem kombifogos piros,kek,sarga gyorscsatikrol beszelek , mert az egy kulon musor pontba/be nyomos szerszamal. -hogy szep is legyen, ne csak jo. - .es nem kinai lapitokkal ;)
nyilvan erre is lehet ellenpelda, mint mindenre.
a lenyeg egy.. legyen ez a lehetoseg is bent a szellemi szerszamosladaban.
aztan majd alkalmazva azt, ami legjobb helyzetmegoldast kinalja. ..
(2-3 eve valami uj volvo biztositekdoboz egett ki a labter felett.
cirka 70 drojtot kellett ujra kotnom. ..szerinted ott fejjel lefele mekkora eselyem lett volna forrasztgatni ?
akkor meg en is a Q fele erveg zarot hasznaltam, ami egy rohadt egyszeru megoldas volt forrasztas kivaltasara. csak epp nem volt olyan szep, mint a wurthos csati : )
a forrasztásnál az anyagba belediffundál a forraszanyag és ez miatt szerkezeti változás következik be. A határmesgyén ettől törékennyé válik. ez a krimpelésnél nem így áll fenn, ott az eredeti rugalmasságot mutatja az anyag a kapocs peremétől kezdve
Biztos így van,de ha a zsugorcső +15mm-t rálóg akkor már vitatható.(személyes véleményem szerint ezt azok terjesztik akik lusták elővenni a pákát)Ez az elmélet a crimpelésre nem igaz?
Nekem még tanították , hogy "elméletben" a forrasztásnál, ott ahol véget ér az ón a rézen, ott fog eltörni a vezeték, mert ott a rugalmas, és a merev anyag határa.
Azért elméletben, mert a gyakorlatban soha nem vizsgáltam.
Tehát ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom :-)
Ha csak gari végéig tervezel,akkor a gyári előírást kövesd,és egy szervízkönyves 3 éves autót fogsz hirdetni.Én sem sok jót hallottam a tsik-ről.Legközelebbi a szomszédom 1.2TSI octaviaval,Megy évi 50-60E km-t.Elég sokat látom csereautóval.Szidja minta a bokrot...,okkal.
Szerintem átmeneti ell szempontjából nincs(sok) különbség,viszont mechanikailag(rezgés,húzás,stb...)jobb.
Persze ha korrekten van crimpelve az is jó,de én forrasztani szoktam.
Tudom,hogy rossz példa(minden példa rossz..),de amikor egy vonódugaljban kb 2 helyen tudsz mérni valamit,majd megnézve a "bekötést",a vonóhoroghoz hozzá adott gagyi,kombi fogóval összenyomós, gyorscsatit találom,akkor nem az ón rossz vezetőképessége jut eszembe.......
Nézzél utána, hogy az ón mennyire "jó" vezető! Meg mit tesz a rézvezetékkel az esetleg bent maradt folyatószer...... (tudom, van savmentes folyató is, de a megszállott forrasztósok szerint az sz@rt sem ér)