Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Subaher1 Creative Commons License 2015.02.10 0 0 140056

Az a baj hogy már átnéztem szinte az összes csövetsehol nem találni dugulást.

a vizpunpának nincs köze a keringéshez?

Milyen gondom származik abbol a fütöradiátorokon megcserélem a csöveket :)

Előzmény: Kisa (140055)
Kisa Creative Commons License 2015.02.10 0 0 140055

Attól, hogy forró, még valószinüleg nem áramlik benne a víz, ha azt jelzi, hogy forr, az forr is.

Ne használd így. A kiegyenlítőbe menő vékony csövet nézd meg és a csőcsonkokat, el szoktak dugulni.

Előzmény: Subaher1 (140053)
xmbela Creative Commons License 2015.02.10 0 0 140054

A képen láthatod az összes egyező váltószámot.

Előzmény: vizesbalint (140048)
Subaher1 Creative Commons License 2015.02.10 0 0 140053

Mondjuk most értem haza vele,víz jelzi hogy for de egyszerüen nem akkar füteni,most mind a két csö ami a fütöradiátorra megy meleg volt,de lent a termosztátnál hideg.

Minden ujj s keringése,se fütése.....:)

De legalább már nem párásodik :):)

Előzmény: Kisa (140052)
Kisa Creative Commons License 2015.02.10 0 0 140052

Nézd meg a söntcsövet és a csonkjait, hogy nincs-e eldugulva. Kis átm. furaton, de átjárhatónak kell lennie,különben soha nem légtelenedik le rendesen.

 

Előzmény: Subaher1 (140043)
xmbela Creative Commons License 2015.02.10 0 0 140051

Amit tehettél azt megtetted. Kiírtad magadból. Ha esetleg nagyon begorombulsz, akkor leírod, hogy hol történt (volna) az eset, aztán, ha a másik fél másképpen emlékszik, akkor majd ő gondolkodik, hogy mit tegyen.

Teljesen komolyan kérdezném, szerinted egy meg nem történt esettel hová tudnál fordulni? Az egy kicsit kevéske, hogy le akarták húzni.

Előzmény: Goyo (140049)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.10 0 0 140050
A Facebooknál jobban sehol sem lehet terjeszteni sztorikat. Ha volt írásos ajánlat a kb. fél milliós javítási költségröl, akkor meg ügyvéd.
Előzmény: Goyo (140044)
Goyo Creative Commons License 2015.02.10 0 0 140049

Elsősorban ki akartam írni magamból, ami megtörtént. Bocs attól, akit zavar! Másodsorban érdekelne, hogy milyen lehetőségei vannak a kocsi tulajdonosának. Mit tud tenni az, akit fél millió Forintra meg akartak lopni? Azt gondolom, hogy az unokatestvérem az emberek 90%-hoz hasonlóan semmit nem fog tenni. És azt is gondolom, hogy ez így nincs jól.

Előzmény: xmbela (140047)
vizesbalint Creative Commons License 2015.02.10 0 0 140048

Sziasztok, bocs hogy ebbe a topicba is bemásolom, de itt ahogy látom nagyobb az élet, mint a peugeot-s topicabn!

 

A bajom a következő:

 

Peugeot Partner 2002 évjárat 2.0 hdi 240.000 km a váltó bekrepált. Hibajelenség 60-nál negyedikben blokkolt a kerék, lefulladt a motor és kész. Szerencsére az utcánk elején hagyott cserben, szóval emiatt büszke vagyok rá.

Levettük, szétszedtük a váltót fullon van fémszilánkkal, törött fogaskerekekkel.... Olaj volt benne, sőt 2 éve cseréltem is. Ahogy látjuk a  váltó ház is megrepedt

 

Hajam az égnek állt, de gondoltam megoldjuk, az autónak mennie kell. Semmi gond, ha egyszer már szétbontottuk rendeltem egy kuplungszettet, és neki láttam a bontókban váltót keresni.....

A probléma az , hogy felhívtam vagy 30 bontót, de egyik sem tudott nekem 20TE28 váltókódú váltót adni. Több helyen volt 2.0 HDI-hez való váltó csak más kód számmal, vagy olyan ami szintén ehhez a motorhoz való, de kép alapján egyből látszott, hogy nem jó hozzá.

 

A kérdésem az lenne, hogy a közelben találtam egy bontóban küllemre hasonlító(csavarosztások stimmelnek) 2.0 HDI-ből való váltót 20TD51 kódszámmal. Ha fel lehet tenni a helyére akkor lehet-e azonkívül gondom vele, hogy max rövidebb vagy hosszabb egyik másik fokozat?

 

Lehet-e valahonnan tudni, hogy a kódszám egyes betűi számjegyei mi a fenét jelentenek?

 

Peugeot szervízben már kérdeztem ott azt mondta a fickó, hogy azt sem tudja mi az a váltókód, ő csak úgy ismeri, hogy BE3 kódú váltó...

xmbela Creative Commons License 2015.02.10 0 0 140047

Valószínű az is kevés infó lenne, ha az írná, hogy mi történt aki ott volt, így meg, hogy apámtól hallom, majd anyámtól...

Egyébként mi a célod itt ezzel az egésszel?

Milyen segítségre lenne szükséged?

 

Előzmény: Goyo (140046)
Goyo Creative Commons License 2015.02.10 0 0 140046

Elvitték trélerrel a kocsit egy szerelőműhelybe, és másnap azzal fogadták a tulajdonost, hogy megrepedt a hengerfej, ami már volt korábban megrepedve és hegesztve. Mivel az autószerelő és a kocsikölcsönző pár száz méterre volt egymástól, így áthúzták a kocsit, és rámértek a műszerrel, ami mutatta, hogy nincs baja a hengerfejnek.

Ahhoz képest, hogy mekkora lendülettel tudsz oltani, egyetlen használható segítséget nem sikerült adnod. Milyen részletekre lenne még szükséged a teljes történethez?

Előzmény: manta-z (140045)
manta-z Creative Commons License 2015.02.10 0 1 140045

Mivel láthatólag testületileg nem értetek az egészhez apáddal együtt

"hengerfejet javítottak....... már El kellett volna adni, az ilyen lutri lesz mindig"

(Ne haragudj de ekkora ostobaságot összehordani.) 

Főleg úgy, hogy azt sem tudod leírni, hogy pontosan mi történt ki mit és miért csinált. Ez alapján nehéz véleményt mondani, hogy ki mit és hol kúrt el így ez alapján objektíve senkinek nem verném be a pofáját, mert lehet nem azt vernéd akit kellene.   

Előzmény: Goyo (140044)
Goyo Creative Commons License 2015.02.10 0 0 140044

Nem pont ez az a hely, ahova ezt meg kellene írni, de valahova muszáj leírnom, és itt talán segít valaki, hogy a megfelelő helyre kerüljön majd egyszer. Egy gusztustalan lehúzás története, amit hajszállal úszott meg a rokon, alant a sztori, ahogy történt.

 

Vasárnap dolgoztam, és délután 1 körül hív unokatestvérem, akivel évente egyszer, ha beszélünk. Talán szülinapot akar köszönteni, fordul meg a fejemben, mielőtt felveszem a telefont. Lerobbantak, közli egyből a lényegre térve, itt vannak Pesten, anyámék nem veszik fel, bátyámék külföldön, úgyhogy én maradtam, engem hív, hogy mit tudok segíteni. Elfolyt a hűtővíz, újratöltötték, de néhány száz méter alatt megint elfogyott. Mit tegyenek, kérdi. Ismerek-e szerelőt? Aki vasárnap az ebéd mellől pattan nekik oda, úgy hogy nincs autóm, persze, a legjobb embert hívtad! Telefonálok párat, mondom neki, és hívom a másik ági unokatesóm férjét elsőnek, aki nem veszi fel. Aztán beugrik, hogy vannak még sárga angyalok, őket lenne érdemes. Vissza is hívom, hogy én az autóklubos angyalokat hívnám, ők erre vannak. Remélhetőleg csak egy cső öregedett el. Közben persze egyre többet tudok meg. Épp úton vannak Debrecenből Salzburgba a két gyerekkel, és még félúton se vannak. Agyalok, hogy mit lehetne segíteni, de nem jut eszembe semmi. Pár órával később hívom őket, de akkor már sínen vannak. Felhívták a debreceni szerelőjüket, aki ajánlott itt Pesten egy csapatot, és már a tréleren a kocsi. Minden rendben.

Este még többet tudok meg apámtól. A kocsi egy XC Volvo, amit betegen sikerült megvenni, hengerfejet javítottak már rajta. Lehet, hogy megint azzal van gond. El kellett volna adni, az ilyen lutri lesz mindig, mondja apám. Másnap, tegnap, hallom a hírt, hogy hengerfej tényleg. Drága mulatság lesz. Közben Szigetszentmiklóson szálltak meg, nem tudják, hogy meg lehet-e várni a kocsit.

Ma már egy teljesen más történetet hallok anyámtól. Mivel a hengerfejjavítás nem egy gyors meló, kerestek kölcsönautót. Ott elmondták, hogy miért is kell, és valahogy kiderült, hogy van a kölcsönzőben van műszer, amivel rá lehet mérni a hengerfejre. Ötezer Forint lesz. Gondolták, ennyit megér egy második vélemény. Megmérték, és kiderült, hogy a hengerfejnek semmi baja. Egy cső öregedett el, azt kellett kicserélni. Most már Salzburgban vannak a történetben szereplő autóval. Valakik nagyon nagy üzletet szimatoltak. Fél millió Forintra akarták megvágták a rokonaimat, mert látták, hogy kurvára nem értenek az autókhoz, és azt is, hogy javítva volt már a hengerfej.

Kérdésem az lenne, hogy mit lehet tenni azért, hogy az ilyen emberek pellengérre legyenek állítva? Mi kell ahhoz, hogy nevesíthessem őket, ha már a pofájukat nem verhetem be büntetlenül?

Köszi annak, aki elolvasta, és bocsánat, ha valakinek húztam az idejét! Nekem biztosan jót tett, hogy leírhattam.

Subaher1 Creative Commons License 2015.02.10 0 0 140043

Jah még annyi hogy elég jol nyyikorog az ékszij ami egy idö után elmulik,s ugye a vizpumpa is arra csatlakozik,lehet köze hozzá?

köszönöm.

Subaher1 Creative Commons License 2015.02.10 0 0 140042

Üdv

Sajnos a viz keringési probléma még minig nem szünt meg (golf 2,1,6 d)

Vizpumpa uj,termosztát uj,fütöradiátor hétvégén cserélve.

Tegnap pl..20 km vezetés közben,aránylag van fütés aztán gondolt egyet s nem fütött,ez után most kicseréltem a termosztátot,szerintem a légtelenités is megtörtén.

Ami érdekes a blokbol a fütöradiátorba csatlakozo cső forro,a másik meg ami meg megy a termosztáthoz az hideg.

Az alsó cső ami csatlakozik a hütö ajára a termosztát felöl az  hideg,s ami fent megy hütöböl bele a blokba s annak csak a blokk felöli része langyos.onnan megy egy cső a kiegyenlitö tartályhoz is.

A kiegyenlitöben meg áll a viz és fel fel bugyog.

Esetleg nem cserélhetem meg a csöveket a fütöradiátor cseréje közben(hozzáteszem utángyártott,s ugyan oda dugtam visza ahol volt)

 

 

Köszönöm.

 

 

gesszti Creative Commons License 2015.02.10 0 0 140041

Egy porlasztó és adagoló beállítással biztosan nem ártasz neki. Dieselnek ez a lelke a kompresszión kívül. Főleg hidegben. 

Előzmény: Tie (140040)
Tie Creative Commons License 2015.02.10 0 0 140040

Na, csak megmértem mind a négyet szép nyugodtan. 3db 0,9ohm, 1db 0,8ohm.

 

Viszont megfigyeltem most jobban, hogy mit csinál. Hidegen, ha nem izzítok, akkor nem indul. Pedig a 200tdi motornak -5 fokig izzítás nélkül is könnyedén kell indulnia.

Ha ráizzítok egyet, akkor beindul, de elég trottyos módon jár. Ok, V8-hoz vagyok szokva, úgyhogy lehet, hogy ez teljesen normális mértékű rángatózás a bakokon a motor részéről, mer a V8-on nem borul fel az élére rakott százas, de azért nekem kicsit soknak tűnik, szóval szerintem egyenetlenül jár alapjáraton hidegen, és tolja rendesen a nagyon világos füstöt. Majdnem fehéret, nem teljesen kéket. Aztán pár perc bemelegedés után nem füstöl.

 

Namost, land roveres tapasztalatokban azt írják, hogy ez leginkább szarul beállított adagoló lehet, és nem jókor fröcsköli a gőzolajat.

Amíg nem melegszik be, addig gázadásra azért elég emberes ködöt csinál.

Előzmény: Tie (140034)
őrel Creative Commons License 2015.02.10 0 0 140039

vagy pl. máshol az 710 alkatrész :-)

Előzmény: 409 (140036)
Quattroman Creative Commons License 2015.02.10 0 0 140038

az sem gyenge hogy kivett olajgombánál indítózzon rá miközben valaki nézi...

utána ki takarít?

Előzmény: Paco155 (140037)
Paco155 Creative Commons License 2015.02.10 0 0 140037

Ez a mondat is szépen hangzik :)

 

"Én nem vagyok autószerelő, de szerintem, ha megméri az olajnyomást már akkor kimutatható lett volna, hogy nincs elegendő kompresszió és nem történt volna ez."

Előzmény: 409 (140036)
409 Creative Commons License 2015.02.10 0 0 140036

 

 Az a V540-es olaj tökéletesen jellemzi minkét oldal színvonalát.  :-// 

 

 

 Néha ilyenkor nem ártana megkérdezni az "ellenoldalt" is. Gyanítom, rögtön árnyaltabban hangzana az egész történet. Ja, hogy akkor nincs média értéke?  

Előzmény: őrel (140035)
őrel Creative Commons License 2015.02.10 0 0 140035

Olaj nélkül járatták a Cordobát

Elvittem a szerelőhöz, mert kigyulladt az olajnyomást jelző lámpa. Ő kicserélte a gombát. Tovább »

forrás: totalcar.hu

Tie Creative Commons License 2015.02.09 0 0 140034

Igazándibó' csak lusta vagyok szerelni, mer amúgy 1400 forint bele egy gyertya. Többe van az óradíj ha méricskélek, mintha kérdés nélkül cserélem mindet. :)

Előzmény: cam aro (140031)
FeZ_ Creative Commons License 2015.02.09 0 0 140033

OK, köszi, tudom, nekem nincsen problémám a hibamegállapítással. :-)

Előzmény: cam aro (140031)
Kisa Creative Commons License 2015.02.09 0 0 140032

Tipikusan ki szokott keményedni a szelepszár szimmering.

Többször is találkoztam hasonló tünettel, ez volt a megoldás.

Ezekben a motorokban nagyon sokszor találni a hengerfejben, szelepdekliben olajkokszolódást, lakkosodást, valami nem kerek benne, nem tűri a sűrűbb 10W-os olajakat hosszú távon. Az elégtelen olajhűtés okozza a szimmering vesztét is.

 

Dugattyúnál kevésbé találkoztam kokszosodással, gyűrű beszorulással, de a hengerfejnél sokszor annyira gyatra lesz a kenés, és a kenőanyag áramlás, hogy megeszi a veztengelyt és a himbákat is.

Mintha rémlene, hogy erről a jelenségről a Maruti-k voltak hiresek :) 

Előzmény: Smafu.w126 (139988)
cam aro Creative Commons License 2015.02.09 0 0 140031

a toveben izzoban van egy tekercs zarlat. 

igy mas az ohm ertek.. de ugye ezt mar bajos merni, foleg ref. nelkul. 

(tized ohmok kornyeken szerintem igen. de tevedes ugye SK )

 

lakatfogo szkopon megmutatja hogyan fut fel, es le az aramfelvetel.. 

ebbol nagyon jo eselyel kiszurheto a hibas izzito bontas nelkul. 

nem temahoz kapcsolodik, csak szolok.  :)

Előzmény: FeZ_ (140028)
cam aro Creative Commons License 2015.02.09 0 0 140030

persze sima image file copy az meg nem muxik indexnel.. bar elkuldes elott megjeleniti.. 

kuldes utam meg a feher folt.. 

szvsz ebbol tudsz kalkulalni. 

 

Előzmény: cam aro (140029)
cam aro Creative Commons License 2015.02.09 0 0 140029

ha vegtelenseg van szar, ha nagyon kozel nullahoz szar. 

 

a helyes ertek - hidegen- ugysacc 1 ohm. 

(ez ~12A aramfelvetelt jelent..ami sacc/kb egy atlag 12V-s izzito,...

helyett egy fenet .. a tobbseg 15-20A kozt vesz fel . tehat idealis a 0.8 ohm korul. < hidegen! 

 

 

Előzmény: Tie (140027)
FeZ_ Creative Commons License 2015.02.09 0 0 140028

Optimális esetben kb. igen. Persze vannak köztes állapotok is és még megviccelhet azzal, hogy úgy rossz a gyertya, hogy az ellenállás értéke jó, de közben meg a tövénél izzik, nem a csúcsánál. Ezt sajna csak kivétellel lehet ellenőrizni, de kezdésnek az ellenállásmérés megteszi.

 

Előzmény: Tie (140027)
Tie Creative Commons License 2015.02.09 0 0 140027

Öreg 200tdi land rover dízel. 93-as évjárat. Faék.

 

Tehát leveszem a kanócot róla, és ohm-mérővel mérek a végin, meg a motoron testelve, és ha végtelenség van, akkor az a szar? Ha meg valamennyi ohm van, akkor meg jó?

Előzmény: cam aro (140024)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!