Mondjuk most értem haza vele,víz jelzi hogy for de egyszerüen nem akkar füteni,most mind a két csö ami a fütöradiátorra megy meleg volt,de lent a termosztátnál hideg.
Nézd meg a söntcsövet és a csonkjait, hogy nincs-e eldugulva. Kis átm. furaton, de átjárhatónak kell lennie,különben soha nem légtelenedik le rendesen.
Amit tehettél azt megtetted. Kiírtad magadból. Ha esetleg nagyon begorombulsz, akkor leírod, hogy hol történt (volna) az eset, aztán, ha a másik fél másképpen emlékszik, akkor majd ő gondolkodik, hogy mit tegyen.
Teljesen komolyan kérdezném, szerinted egy meg nem történt esettel hová tudnál fordulni? Az egy kicsit kevéske, hogy le akarták húzni.
Elsősorban ki akartam írni magamból, ami megtörtént. Bocs attól, akit zavar! Másodsorban érdekelne, hogy milyen lehetőségei vannak a kocsi tulajdonosának. Mit tud tenni az, akit fél millió Forintra meg akartak lopni? Azt gondolom, hogy az unokatestvérem az emberek 90%-hoz hasonlóan semmit nem fog tenni. És azt is gondolom, hogy ez így nincs jól.
Sziasztok, bocs hogy ebbe a topicba is bemásolom, de itt ahogy látom nagyobb az élet, mint a peugeot-s topicabn!
A bajom a következő:
Peugeot Partner 2002 évjárat 2.0 hdi 240.000 km a váltó bekrepált. Hibajelenség 60-nál negyedikben blokkolt a kerék, lefulladt a motor és kész. Szerencsére az utcánk elején hagyott cserben, szóval emiatt büszke vagyok rá.
Levettük, szétszedtük a váltót fullon van fémszilánkkal, törött fogaskerekekkel.... Olaj volt benne, sőt 2 éve cseréltem is. Ahogy látjuk a váltó ház is megrepedt
Hajam az égnek állt, de gondoltam megoldjuk, az autónak mennie kell. Semmi gond, ha egyszer már szétbontottuk rendeltem egy kuplungszettet, és neki láttam a bontókban váltót keresni.....
A probléma az , hogy felhívtam vagy 30 bontót, de egyik sem tudott nekem 20TE28 váltókódú váltót adni. Több helyen volt 2.0 HDI-hez való váltó csak más kód számmal, vagy olyan ami szintén ehhez a motorhoz való, de kép alapján egyből látszott, hogy nem jó hozzá.
A kérdésem az lenne, hogy a közelben találtam egy bontóban küllemre hasonlító(csavarosztások stimmelnek) 2.0 HDI-ből való váltót 20TD51 kódszámmal. Ha fel lehet tenni a helyére akkor lehet-e azonkívül gondom vele, hogy max rövidebb vagy hosszabb egyik másik fokozat?
Lehet-e valahonnan tudni, hogy a kódszám egyes betűi számjegyei mi a fenét jelentenek?
Peugeot szervízben már kérdeztem ott azt mondta a fickó, hogy azt sem tudja mi az a váltókód, ő csak úgy ismeri, hogy BE3 kódú váltó...
Elvitték trélerrel a kocsit egy szerelőműhelybe, és másnap azzal fogadták a tulajdonost, hogy megrepedt a hengerfej, ami már volt korábban megrepedve és hegesztve. Mivel az autószerelő és a kocsikölcsönző pár száz méterre volt egymástól, így áthúzták a kocsit, és rámértek a műszerrel, ami mutatta, hogy nincs baja a hengerfejnek.
Ahhoz képest, hogy mekkora lendülettel tudsz oltani, egyetlen használható segítséget nem sikerült adnod. Milyen részletekre lenne még szükséged a teljes történethez?
Mivel láthatólag testületileg nem értetek az egészhez apáddal együtt
"hengerfejet javítottak....... már El kellett volna adni, az ilyen lutri lesz mindig"
(Ne haragudj de ekkora ostobaságot összehordani.)
Főleg úgy, hogy azt sem tudod leírni, hogy pontosan mi történt ki mit és miért csinált. Ez alapján nehéz véleményt mondani, hogy ki mit és hol kúrt el így ez alapján objektíve senkinek nem verném be a pofáját, mert lehet nem azt vernéd akit kellene.
Nem pont ez az a hely, ahova ezt meg kellene írni, de valahova muszáj leírnom, és itt talán segít valaki, hogy a megfelelő helyre kerüljön majd egyszer. Egy gusztustalan lehúzás története, amit hajszállal úszott meg a rokon, alant a sztori, ahogy történt.
Vasárnap dolgoztam, és délután 1 körül hív unokatestvérem, akivel évente egyszer, ha beszélünk. Talán szülinapot akar köszönteni, fordul meg a fejemben, mielőtt felveszem a telefont. Lerobbantak, közli egyből a lényegre térve, itt vannak Pesten, anyámék nem veszik fel, bátyámék külföldön, úgyhogy én maradtam, engem hív, hogy mit tudok segíteni. Elfolyt a hűtővíz, újratöltötték, de néhány száz méter alatt megint elfogyott. Mit tegyenek, kérdi. Ismerek-e szerelőt? Aki vasárnap az ebéd mellől pattan nekik oda, úgy hogy nincs autóm, persze, a legjobb embert hívtad! Telefonálok párat, mondom neki, és hívom a másik ági unokatesóm férjét elsőnek, aki nem veszi fel. Aztán beugrik, hogy vannak még sárga angyalok, őket lenne érdemes. Vissza is hívom, hogy én az autóklubos angyalokat hívnám, ők erre vannak. Remélhetőleg csak egy cső öregedett el. Közben persze egyre többet tudok meg. Épp úton vannak Debrecenből Salzburgba a két gyerekkel, és még félúton se vannak. Agyalok, hogy mit lehetne segíteni, de nem jut eszembe semmi. Pár órával később hívom őket, de akkor már sínen vannak. Felhívták a debreceni szerelőjüket, aki ajánlott itt Pesten egy csapatot, és már a tréleren a kocsi. Minden rendben.
Este még többet tudok meg apámtól. A kocsi egy XC Volvo, amit betegen sikerült megvenni, hengerfejet javítottak már rajta. Lehet, hogy megint azzal van gond. El kellett volna adni, az ilyen lutri lesz mindig, mondja apám. Másnap, tegnap, hallom a hírt, hogy hengerfej tényleg. Drága mulatság lesz. Közben Szigetszentmiklóson szálltak meg, nem tudják, hogy meg lehet-e várni a kocsit.
Ma már egy teljesen más történetet hallok anyámtól. Mivel a hengerfejjavítás nem egy gyors meló, kerestek kölcsönautót. Ott elmondták, hogy miért is kell, és valahogy kiderült, hogy van a kölcsönzőben van műszer, amivel rá lehet mérni a hengerfejre. Ötezer Forint lesz. Gondolták, ennyit megér egy második vélemény. Megmérték, és kiderült, hogy a hengerfejnek semmi baja. Egy cső öregedett el, azt kellett kicserélni. Most már Salzburgban vannak a történetben szereplő autóval. Valakik nagyon nagy üzletet szimatoltak. Fél millió Forintra akarták megvágták a rokonaimat, mert látták, hogy kurvára nem értenek az autókhoz, és azt is, hogy javítva volt már a hengerfej.
Kérdésem az lenne, hogy mit lehet tenni azért, hogy az ilyen emberek pellengérre legyenek állítva? Mi kell ahhoz, hogy nevesíthessem őket, ha már a pofájukat nem verhetem be büntetlenül?
Köszi annak, aki elolvasta, és bocsánat, ha valakinek húztam az idejét! Nekem biztosan jót tett, hogy leírhattam.
Tegnap pl..20 km vezetés közben,aránylag van fütés aztán gondolt egyet s nem fütött,ez után most kicseréltem a termosztátot,szerintem a légtelenités is megtörtén.
Ami érdekes a blokbol a fütöradiátorba csatlakozo cső forro,a másik meg ami meg megy a termosztáthoz az hideg.
Az alsó cső ami csatlakozik a hütö ajára a termosztát felöl az hideg,s ami fent megy hütöböl bele a blokba s annak csak a blokk felöli része langyos.onnan megy egy cső a kiegyenlitö tartályhoz is.
A kiegyenlitöben meg áll a viz és fel fel bugyog.
Esetleg nem cserélhetem meg a csöveket a fütöradiátor cseréje közben(hozzáteszem utángyártott,s ugyan oda dugtam visza ahol volt)
Na, csak megmértem mind a négyet szép nyugodtan. 3db 0,9ohm, 1db 0,8ohm.
Viszont megfigyeltem most jobban, hogy mit csinál. Hidegen, ha nem izzítok, akkor nem indul. Pedig a 200tdi motornak -5 fokig izzítás nélkül is könnyedén kell indulnia.
Ha ráizzítok egyet, akkor beindul, de elég trottyos módon jár. Ok, V8-hoz vagyok szokva, úgyhogy lehet, hogy ez teljesen normális mértékű rángatózás a bakokon a motor részéről, mer a V8-on nem borul fel az élére rakott százas, de azért nekem kicsit soknak tűnik, szóval szerintem egyenetlenül jár alapjáraton hidegen, és tolja rendesen a nagyon világos füstöt. Majdnem fehéret, nem teljesen kéket. Aztán pár perc bemelegedés után nem füstöl.
Namost, land roveres tapasztalatokban azt írják, hogy ez leginkább szarul beállított adagoló lehet, és nem jókor fröcsköli a gőzolajat.
Amíg nem melegszik be, addig gázadásra azért elég emberes ködöt csinál.
"Én nem vagyok autószerelő, de szerintem, ha megméri az olajnyomást már akkor kimutatható lett volna, hogy nincs elegendő kompresszió és nem történt volna ez."
Igazándibó' csak lusta vagyok szerelni, mer amúgy 1400 forint bele egy gyertya. Többe van az óradíj ha méricskélek, mintha kérdés nélkül cserélem mindet. :)
Tipikusan ki szokott keményedni a szelepszár szimmering.
Többször is találkoztam hasonló tünettel, ez volt a megoldás.
Ezekben a motorokban nagyon sokszor találni a hengerfejben, szelepdekliben olajkokszolódást, lakkosodást, valami nem kerek benne, nem tűri a sűrűbb 10W-os olajakat hosszú távon. Az elégtelen olajhűtés okozza a szimmering vesztét is.
Dugattyúnál kevésbé találkoztam kokszosodással, gyűrű beszorulással, de a hengerfejnél sokszor annyira gyatra lesz a kenés, és a kenőanyag áramlás, hogy megeszi a veztengelyt és a himbákat is.
Mintha rémlene, hogy erről a jelenségről a Maruti-k voltak hiresek :)
Optimális esetben kb. igen. Persze vannak köztes állapotok is és még megviccelhet azzal, hogy úgy rossz a gyertya, hogy az ellenállás értéke jó, de közben meg a tövénél izzik, nem a csúcsánál. Ezt sajna csak kivétellel lehet ellenőrizni, de kezdésnek az ellenállásmérés megteszi.
Öreg 200tdi land rover dízel. 93-as évjárat. Faék.
Tehát leveszem a kanócot róla, és ohm-mérővel mérek a végin, meg a motoron testelve, és ha végtelenség van, akkor az a szar? Ha meg valamennyi ohm van, akkor meg jó?