Tudnátok ajánlani valami motorolaj vagy gázolaj adalékot aminek tényleg van értelme ? Adott egy audi a4 (b5) 1998-as évből 1.9 tdi afn motorral , 450 ezer km-rel , hamarosan esedékes lesz az olaj csere és hátha tudnék nyújtani neki valami pluszt egy kis adalékkel.
Most nagyon felkapták Liuqui moly termékeit, állítólag kerámia van benne ami jót tesz, hát nem tudom hogy az jó-e (ugye volt a Prolong termék, hogy az mekkora szám, pedig hülyeség, grafit van benne ami lerakódik oda ahova olajgyöngyöcskéknek kellene kiülni, így rosszabb lesz a kenés... kerámia nem tudom hogy viselkedik, meg akkor van valami olyan hogy nanoenergizer, ez is valami kerámiás cucc)
Egy Suzuki Grand Vitaránál 1.9DDIS renault motor, EDC16C3, a tünet, hogy 2 hengeren megy, az 1 és 4-es henger porlasztóit nem vezérli az ECU, hibakód nincs. ECU cserén kívül lehet valamit kezdeni vele? A vezetékeket végigmertük és mind a 4 porlasztóhoz tökéletes az ECU nyák-jától. Lehetséges valamelyik tápvonalban hiba hogy 2 henger jó és kettő nem?
Nos hasonló az én sejtésem is, pontosabban valami hasonló. A feszültségszabályozót kihagynám a játékból, az vagy jó vagy rossz de ily módon nem romlik el. Az én gyanúm az az, hogy melegre az egyik segéddióda ideiglenesen megadja magát és visszahűlve működik. Előfordult már a nagyvilágban. Az a baj hogy olyan szar helyen van, hogy hatórás műtét a cseréje és nem szívesen bolygatom.
Hmmmm..... Gondolkoztam, hogy azt írjam, hogy mennyetek ti a fenébe, vagy azt, hogy bekaphattyátok, :) de végül arra jutottam, hogy egye fene - végül is igazatok van. :P 1990-ben még ez az autó nem tartalmazott töltésvezérlést.
Ami viszont talán adalék lehet hogy a generátort a héten raktam össze apró darabokból, egyenként kimérve az összes dióda (0,553-0,558V nyitásra, zárásra nulla), segéddiódák is, az összes tekercs zárlatra és szakadásra ahol kell, majd összerakva is.
Minden stimmel. Hidegen alapjárati 650/min-en (azaz a generátor 1300-at forog mert a főtengely tárcsaátmérő 137 mm a generátoré pedig 68mm) akármennyi terhelést teszek rá tartja a 14,2-14,3 V-ot. Közben tölt 10A körül.
, alapjáraton ha rajta van a refi, hátsóablak meg megy a hűtőventi egyes fokozata akkor 13,5 körül kóricál, azok nélkül 13,8 mondjuk. Fordulatra sem nagyon tölt többet ahogy néztem. Az áram +1,8 és -1 A között ugrál.
Persze hirtelen terhekes valtasnal minden megimbolyodik meg alkalmazkodik a rendszer. Pontosan a feszultsegszabalyzo. Alapjaraton azert en kicsit soknak tartom azt a 60% -ot. De az teny mostansag nemmelyedtem bele a generatorokba. A masik a hirtelen terheles valtasoknal szoktak elhalni a generatorok. Mikor jo szokashoz hiven a paraszt jaromotorral bikaza be a masik kocsit es generatorja behal. a lampa es egyebb fogyaszto felkapcsolasa nem okoz gondott.
Hat nem egeszen ugy van ahogy gondolod de bizonyos teren igen. Mert a voltszamnak nem szabad valtoznia a terheles merteketol. De azert a fizika is itt van meg a generator toltesi karasztetikaja. Alapjaraton nem olyan keves az. Mert a generator 2000-3000e fordulatol kezdi igazan jol erezni magad. Ja es ne keverd a fotengely fordulattal mert attetel van a szij altal. Anno mi 10000 fordolatig teszteltuk a generatorokat. Tovabb nem birta a hajtomotor. A masik amit sokan elfelejtenek h kulombozo aksikhoz kulombozo toktes kell. Van amit 14.5 v is lehet tolteni van aksi amit csak 14 v szabad. De ez is mar jol megvan kavarva h ne legyen egyszeru.
Azért nem előtte, mert úgy gondolom, hogy a rendszert egy jó akksihoz tervezték. A rossz akksival akár még rosszul is működhet.
Ma tettem bele egy jó akksit. Indítás után kb. 5 mp-en belül 14,2V-ra áll be a fesz, és ott is marad +/- 0,2 volt különbséggel elektromos fogyasztók ki-be kapcsolásától, és fordulatszámtól függetlenül.
A másik kocsiban is megmértem a töltést, (ugyanúgy 1.5 dci, és ugyanolyan akksi) 500 km-es út után 13,8 V-on állt járó motornál a feszültség. Ez nem kevés egy kicsit?
Persze alig lazítottam meg az ablakmosó tartály csavarját, abban a pillanatban folyni kezdett. Naiv álmaimban azt gondolom, hogy amikor visszahúztam a csavart, "elzártam a csapot".
A vízvályú közepénél is van lefolyó. Szép hosszú gumicső. Szép visszacsapó szeleppel a végén. Ez utóbbi érzésem szerint csak azért van benne, hogy el tudjon dugulni, a víz
pedig a fűtőlevegő csövénél gyülekezik, ami ennek az elviselésére lett tervezve.
Szóval gumi visszacsapó felgyülemlett kosszal együtt eltávolítva, hősugárzó még egy napig üzemeltetve. Remélem probléma megoldva.