Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cam aro Creative Commons License 2014.11.16 0 0 137780

semmifele cserep edenyt, meg finomitott széntermeket nem dobalnak bele*. 

ha eddig ment, akkor ez utan is fog meg kicsit.. belevalo olajal. 

 

 

* megvan az az elonyuk, hogy kart talan nem csinalnak. 

ha meg placebodnak jot tesz.. hat szived rajta. 

 

de talan lesz tobb velemeny, ki ellentmond. 

 

(grafitot ne becsuld le. mos2. 

egyreszt porozus, es megull benne az olaj..

masreszt szaraz siklasa jo/bb..

harmad megull ott, ahol helyet kap.  

de csodat nem kell tole varni. ) 

 

Előzmény: JavaMate (137776)
cam aro Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137779

nem teszunk a vér áramba idegen anyagot. 

igy csak, es kizarolagos alapon a voros maradhat. ;) 

 

...bar... egy jo oreg raktarmegvillagitos szakembertol azt tanultam..

hogy megvilagitas kerdese.. ;)  

 

jovana. 

befejeztem. :P 

Előzmény: kormi07 (137777)
cam aro Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137778

hibakód nincs."" 

 

hdi-ben felugyelt az injektorok kore.

ha nincs hibakod,. vak a vezerlo. 

Előzmény: Törölt nick (137775)
kormi07 Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137777

Inkább fehéret, vagy vöröset keressél.

Akár rozét is csinálhatsz belőlük:-), na az majd blokkolja az agyat rendesen:-))

Előzmény: cam aro (137774)
JavaMate Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137776

Üdv!

Tudnátok ajánlani valami motorolaj vagy gázolaj adalékot aminek tényleg van értelme  ?
Adott egy audi a4 (b5) 1998-as évből 1.9 tdi afn motorral , 450 ezer km-rel , hamarosan esedékes lesz az olaj csere és hátha tudnék nyújtani neki valami pluszt egy kis adalékkel. 


Most nagyon felkapták Liuqui moly termékeit, állítólag kerámia van benne ami jót tesz, hát nem tudom hogy az jó-e (ugye volt a Prolong termék, hogy az mekkora szám, pedig hülyeség, grafit van benne ami lerakódik oda ahova olajgyöngyöcskéknek kellene kiülni, így rosszabb lesz a kenés... kerámia nem tudom hogy viselkedik, meg akkor van valami olyan hogy nanoenergizer, ez is valami kerámiás cucc)

 
Szóval kíváncsi vagyok Ti mit ajánlotok ! :)

Törölt nick Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137775

Sziasztok!

 

Egy Suzuki Grand Vitaránál 1.9DDIS renault motor, EDC16C3, a tünet, hogy 2 hengeren megy, az 1 és 4-es henger porlasztóit nem vezérli az ECU, hibakód nincs. ECU cserén kívül lehet valamit kezdeni vele? A vezetékeket végigmertük és mind a 4 porlasztóhoz tökéletes az ECU nyák-jától. Lehetséges valamelyik tápvonalban hiba hogy 2 henger jó és kettő nem?

cam aro Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137774

 az vagy jó vagy rossz de ily módon nem romlik el"" 

 

 a fekete/feher elmelet fokozza a bonyolultsagi szintet. 

blokkolja az agyat.. mert feketet, es/vagy feheret keresel.  

kozben meg.. milyen szep szines a vilag... :)) 

 

 

( feszszabokban remlik egy hokompenzacios ellenallas.. tevedes SK. )  

 

 

 

Előzmény: Paco155 (137771)
Adm Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137773

Nem nézünk rá valamikor szkóppal a kimenetére? Hátha látszik valami...

Előzmény: Paco155 (137771)
kormi07 Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137772

Az a 14,2 az a generátor hátulján annyi, vagy az aksin?(utóbbi esetben lehet feszültségesés a töltővezetéken/főkábeleken).

 

Van olyan, hogy üzemmelegen, terhelve 1-2 tizeddel csökken a töltőfeszültség, ókori generátorokon is, szervi baj nélkül.

 

Ezek ilyenek:-)

Előzmény: Paco155 (137769)
Paco155 Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137771

Nos hasonló az én sejtésem is, pontosabban valami hasonló.  A feszültségszabályozót kihagynám a játékból, az vagy jó vagy rossz de ily módon nem romlik el. Az én gyanúm az az, hogy melegre az egyik segéddióda ideiglenesen megadja magát és visszahűlve működik. Előfordult már a nagyvilágban.  Az a baj hogy olyan szar helyen van, hogy hatórás műtét a cseréje és nem szívesen bolygatom.

Előzmény: cam aro (137770)
cam aro Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137770

erre igazabol te tudod a valaszt melyseg szinten. 

en csak annyit tudok mondani hogy szar a feszszabalyzo. :)

 

hokompenzacio, magnesester valtozasok hohatasra, megint ures a poharam.. igazabol ily gondolatok jutnak

csak az eszembe.. 

 

passz.. nemi kosza elektron lehetek az elektromosag atom magja korul. 

latom hogy ott van. keringek is korulotte.. de tobb ralatas.. ? ..az nincs. :D 

 

Előzmény: Paco155 (137769)
Paco155 Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137769

"sacc/kb 40A terhelesrol beszelunk. 

az ott ugy, ennyi idos rendszernel ~rendben van."

 

Oké. De ugyanez 20 perccel korábban miért 14.2? :P

Előzmény: cam aro (137768)
cam aro Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137768

Az áram +1,8 és -1 A között ugrál."" 

az akksit merted. 

ha az akksi ennyit vesz fel egy 13.5V+ rendszerbol.. akkor az felvan toltve. 

 

 alapjáraton ha rajta van a refi, hátsóablak meg megy a hűtőventi egyes fokozata akkor 13,5 körül kóricál,"" 

sacc/kb 40A terhelesrol beszelunk. 

az ott ugy, ennyi idos rendszernel ~rendben van. 

 

 

Előzmény: Paco155 (137766)
Paco155 Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137767

Utolsó mondat elejéről, egy "20 perc múlva" lemaradt.

Előzmény: Paco155 (137766)
Paco155 Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137766

Hmmmm.....  Gondolkoztam, hogy azt írjam, hogy mennyetek ti a fenébe, vagy azt, hogy bekaphattyátok,  :) de végül arra jutottam, hogy egye fene  -  végül is igazatok van. :P 1990-ben még ez az autó nem tartalmazott töltésvezérlést.

 

Ami viszont talán adalék lehet hogy a generátort a héten raktam össze apró darabokból, egyenként kimérve az összes dióda (0,553-0,558V nyitásra, zárásra nulla), segéddiódák is, az összes tekercs zárlatra és szakadásra ahol kell, majd összerakva is.

Minden stimmel.  Hidegen alapjárati 650/min-en (azaz a generátor 1300-at forog mert a főtengely tárcsaátmérő 137 mm a generátoré pedig 68mm) akármennyi terhelést teszek rá tartja a 14,2-14,3 V-ot. Közben tölt 10A körül.

, alapjáraton ha rajta van a refi, hátsóablak meg megy a hűtőventi egyes fokozata akkor 13,5 körül kóricál, azok nélkül 13,8 mondjuk. Fordulatra sem nagyon tölt többet ahogy néztem. Az áram +1,8 és -1 A között ugrál.

Előzmény: C20NE (137765)
C20NE Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137765

Tévedni emberi dolog :-)

Előzmény: cam aro (137764)
cam aro Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137764

szerintem egy alfarol van szo... (:)))

Előzmény: C20NE (137762)
Szere28 Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137763

Udv!

Persze hirtelen terhekes valtasnal minden megimbolyodik meg alkalmazkodik a rendszer. Pontosan a feszultsegszabalyzo. Alapjaraton azert en kicsit soknak tartom azt a 60% -ot. De az teny mostansag nemmelyedtem bele a generatorokba. A masik a hirtelen terheles valtasoknal szoktak elhalni a generatorok. Mikor jo szokashoz hiven a paraszt jaromotorral bikaza be a masik kocsit es generatorja behal. a lampa es egyebb fogyaszto felkapcsolasa nem okoz gondott. 

Előzmény: cam aro (137761)
C20NE Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137762

Olyan mintha az akku  feltöltése után átváltana kímélő töltésre, már ha tud ilyet a töltésvezérlő.

Előzmény: Paco155 (137758)
cam aro Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137761

2 tized volt ide oda.. miert ne valtozhatna terheles valtasnal ? 

 

ezek a mai generatorok mar alapjaraton is tudnak minimum 60% toltest. 

az meg min 50A. 

boven eleg ahoz a rendszerhez. 

Előzmény: Szere28 (137759)
cam aro Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137760

13.8V also hatar, de meg benne a limitbe. /hol a limit ? / 

 

Paco 13.5V-je viszont szerintem mar kritikus. 

Előzmény: gesszti (137756)
Szere28 Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137759

Udv!

Hat nem egeszen ugy van ahogy gondolod de bizonyos teren igen. Mert a voltszamnak nem szabad valtoznia a terheles merteketol. De azert a fizika is itt van meg a generator toltesi karasztetikaja. Alapjaraton nem olyan keves az. Mert a generator 2000-3000e fordulatol kezdi igazan jol erezni magad. Ja es ne keverd a fotengely fordulattal mert attetel van a szij altal. Anno mi 10000 fordolatig teszteltuk a generatorokat. Tovabb nem birta a hajtomotor. A masik amit sokan elfelejtenek h kulombozo aksikhoz kulombozo toktes kell. Van amit 14.5 v is lehet tolteni van aksi amit csak 14 v szabad. De ez is mar jol megvan kavarva h ne legyen egyszeru.

udv!

Előzmény: gesszti (137756)
Paco155 Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137758

Enyém is ezt csinálja.  Indulás után kb 15-20 percig stabilan 14,2  utána meg 13,5-13,8

Előzmény: gesszti (137756)
C20NE Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137757

Részvétem! :-(

Előzmény: cam aro (137754)
gesszti Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137756

Azért nem előtte, mert úgy gondolom, hogy a rendszert egy jó akksihoz tervezték. A rossz akksival akár még rosszul is működhet.

 

Ma tettem bele egy jó akksit. Indítás után kb. 5 mp-en belül 14,2V-ra áll be a fesz, és ott is marad +/- 0,2 volt különbséggel elektromos fogyasztók ki-be kapcsolásától, és fordulatszámtól függetlenül.

 

A másik kocsiban is megmértem a töltést, (ugyanúgy 1.5 dci, és ugyanolyan akksi) 500 km-es út után 13,8 V-on állt járó motornál a feszültség.  Ez nem kevés egy kicsit?

 

 

Előzmény: Szere28 (137725)
cam aro Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137755

http://indabox.hu/ba8N1W

 

2.4Mb opcom app list. 

angol. 

Előzmény: kolcsar (137742)
cam aro Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137754

kozep tajtol.. lefele. 

 

ez link e39..

az e60 motorjan csak hatul, a tuzfalnal van egy betap. 

endoszkop itt csodot mond. ;)

 

Előzmény: C20NE (137741)
mica-r Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137753

A 3L nevű modell csak 1.2pd tdi lehet robotváltóval.

A kis benzinesnél nézd meg hogy nincs-e sok olajsár a szelepfedél alatt, mert tönkre tud menni a vezérmű csapágyazása a hengerfejben.

Előzmény: Turzul (137748)
TraguAre Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137752

Persze alig lazítottam meg az ablakmosó tartály csavarját, abban a pillanatban folyni kezdett. Naiv álmaimban azt gondolom, hogy amikor visszahúztam a csavart, "elzártam a csapot".

 

Kellett nekem francia autó...

Előzmény: TraguAre (137751)
TraguAre Creative Commons License 2014.11.15 0 0 137751

Clio beázás (remélhetőleg) utolsó hozzászólás:

 

A vízvályú közepénél is van lefolyó. Szép hosszú gumicső. Szép visszacsapó szeleppel a végén. Ez utóbbi érzésem szerint csak azért van benne, hogy el tudjon dugulni, a víz

pedig a fűtőlevegő csövénél gyülekezik, ami ennek az elviselésére lett tervezve.

 

Szóval gumi visszacsapó felgyülemlett kosszal együtt eltávolítva, hősugárzó még egy napig üzemeltetve. Remélem probléma megoldva.

 

 

Előzmény: TraguAre (137507)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!