2009-es 1.4-es TSI Golf (turbos) automata valtoval, kb 130.000 km-rel az oraban.
Minden egyes sebessegnel hatalmasat rant es csattan. Rendesen gyorsit, majd kicsit hosszabb szunet, mint erzesre kellene, majd berant a kovetkezo fokozat. Ha allo helyzetben D-be (vagy R-be) rakom es felengedem a feket gaz nelkul, akkor rant - gurul - rant - gurul.
Kinek a keszulekeben van a hiba? ;)
Ja igen, van rajta egy vonohorog is - valoszinuleg azt is hasznaltak.
Igen levettem azt is. Nem emlékszem, hogy fényes vagy sem a vezérműszíj felöli oldala. Szeritnem nem. Meg ha fényes lenne, akkor folyamatosan hozzáérne a szíj és a szíjat folyamatosan koptatná. Nem?
Mondjuk a szervízkönyv auzt írja, hogy felfelé kell kiemelni. Holnap talán kiderül, hogy hogy is van ez.
Leszedtem a vezérműszíj burkolatát. Gondoltam, beíndítom a motort, hogy lássam, tényleg a vízpumpától folyik a víz. Nézem: kurvára kezd lemászni a vezérműszíj a fogaskerékről. WTF! Az indítás óta kb 8mp telt el. Lámpa eldob, rohantam leállítani a motort. A kb 30mm széles szíjból már csak kb 10 mm volt a fogaskerekeken. Ez meg hogy a francba lehet, hogy lemászik róla? A burkolat belső oldalán nincs semmi horzsolás. Pedig ha burkolat nélkül lemászik, akkor a logika azt mondatja, hogy a burkolat nem engedte eddig lejönni. Szóval mi okozhatta ezt?
Igazad lehet, mert van egy olyan gondom is, hogy bemelegedési fázisban (még mielőtt teljesen üzemmelegre hevülne a motor, mondjuk 0-70C között valahol) az alapjárat nem stabil, hanem néhány másodpercre - max egy percre megemelkedik, majd visszaáll normálisra. Ezt néhányszor megcsinálja menet közben, mikor épp alapjáraton megy a motor (pl. egy lámpánál várakozáskor). Nincs látható hiba a rendszerben (nem villog az előizzítás vagy a motor piktogram). Ezzel nem tudom összefüggésben van e, de eléggé véletlenszerűen dönti el, hogy mennyi ideig előizzítson. Volt már hogy teljesen üzemmeleg állapotban is 10 mpig ment az izzítás, máskor meg hideg (5-10C) állapotban is 1 mp alatt megvolt az izzítás.
Persze, de azért amikor a tulajnak pl. egy fogaskoszorú csere árát megmondod, jobb ha előtte leülteted..... És ez csak a munkadíj, mert a fogaskoszorú önmagában drágább mint más autónál a munkadíj + anyag együtt.
Véleményem szerint ez az autó olyannak való, akinek az a hobbija, hogy marha sokat tudjon költeni az autójára....annak tökéletes. :-))
Igen, nem is vártunk csodát, mivel a rozsda nem rágja úgy gondoltuk szépen megjavítgatjuk magunknak. Párom teljesen elolvadt, bordó kasztni, bordó belső.... Nem volt kérdés mit választ! :) (munkába járós, nem ez lesz a vasárnapi)
A szelephang miatt kapásból szétszedős, vagy van amit érdemes előtte kipróbálni?
Az komoly! A G-Astrában is van az adagolón ha jól tudom egy"PC"! :)
Most ez azt jelenti, hogy 1.6 benyás A Mercit nem szabad venni??? Minden autónak vannak , és-vagy lesznek problémái! A dízelek ajánlottabb kategória? Én tényleg nem értek a kocsikhoz, csak amit hallok...