Motorkód: G9T... Gyártás: 1999 – 2009 Típusok: Renault Laguna II 2.2 dCi, Renault Vel Satis 2.2 dCi, Renault Espace IV 2.2 dCi, Renault Master II 2.2 dCi, Nissan Interstar T35 2.2 dCi, Opel Movano I 2.2 DTI
Indok: Nem újdonság a régi 2.2D/DT common-railesített változatának feltűnése a listán, hiszen idehaza sincs túl jó híre. Drágán javítható hibák egész tömkelegét képes produkálni. Vezérlése meglehetősen bonyolult (a klasszikus vezérműszíj megfejelve egy fogaskerék-origamival, ami magát a vízpumpát és a kiegyensúlyozó tengelyt hajtja). Ezeket a kerekeket rugók feszítik egymáshoz, melyek nyúlnak, a kerekek kopnak, zörgős és pontatlan lesz, elmászik a vezérlés. Pluszban sorozatosak a turbóhibák, problémás az EGR-szelep, átégnek a csővezetékek, beteges az elektromos rendszer (jeladók és a vezetékelés is) és a befecskendezők is.
Galéria: Húsz rossz motor(45 kép)
Mindehhez adjuk hozzá a forgattyús mechanizmus hibáit (ettől nem ritkán az 1,5- és 1,9-es dCi-k is szenvednek), melyek leginkább az eltúlzott olajcsere-intervallumból adódnak, a fölöslegesen bonyolult műszaki megoldásokat és a problémás PK6-os kéziváltót... és megkapjuk a kombinációt, amelytől meneküljön, ki merre lát.
Érdeklődnék, hogy mik a tapasztalatok a következő tipusról, érdemes-e beruházni ilyenre egy 4 gyerekes családnak, átlagos havi jövedelem mellett, gondolva itt a fenntartási, üzemeltetési költségekre?
RENAULT ESPACE Grand 2.2 dCi Privilege
Az autó láthatóan külföldről hozott, M-es rendszámmal.
Szerintem igen, elpusztíthatatlan (az újabb 3 hengeres egy fos). Én 1 literest vennék, érzésre minimális menetteljesítmény különbség van az 1 és 1.3 között városi fogyasztásban viszont 1-1,5 liter az 1.0 javára. Gyenge pontja a generátor és a lambda szonda. 1 literes télen városban dugóban 6-6,2L/100km, nyáron országút 90km/h - 5,0-5,3, pálya 130km/h / 4000rpm -5,9 - 6,2l/100km. Futóműve kissé lágy a sportos vezetés erősen kerülendő, mivel minden átmenet és előjel nélkül túlkormányozottá válik és már pörögsz is, ebből a szempontból egy szarabb létezik tőle a smart. Normál használtra szerintem az egyik legjobb az általad keresett ár és méretkategóriában.
Az a bajom, hogy van egy böszme meredek bejáratom. A megane-al csak max 2 személlyel lehet úgy bejönni, hogy a hasa ne érjen le. Szóval szempont a hasmagasság sajnos. Octavia 1 pl. hasraül...
3-500e közt tudtok ajánlani olyan autót (típust), amivel 20 km-re relatív kevés szereléssel el lehetne járni pár évig dolgozni? ...kezdek beleunni ebbe a csigásba.
Két dolgot, de egyet se. Most is csurig van a kiegyenlítő tartály vízzel, és full levegős a hűtő felé menő cső. Valami nem kerek az új hf.tömítéssel, vagy a hf. felújításánál nem jött össze valami. Szedhetem szét megint. :-(
Van 1 seat ibiza 1.4pdtdi m 2005s 160e km-el.Reggel ültem be szépen beindult,és mivel hidegebb reggel volt 0-5 fok között hagytam ketyegni 1 10 percet míg elkészültem.10 perc leteltével beültem a kocsiba,Servo visszajelző (elnézést ha nem ez a rendes neveket használom) már világított.Itt már sejtettem hogy lehet némi gond probléma.Leállítottam,majd se kép se hang aksi 0n.Várható volt igazából,de jobb ötletem nem volt mivel a kormányt elég nehéz lett volna tekerni ezért inkább másúton módon mentem tovább.Délután kíváncsiság képpen megpróbáltam beinditani és tökéletesen indult,de ahogy bekapcsoltam a rádiót azzal a lendülettel megjelent a servo visszajelző viszont elkezdett villogni a légzsák jelző is.Itt feltettem az aksit tölteni egy 20 30 percre,aztán ment szépen rendben minden.beálltam a garázsba,rámértem a pozitiv és a negatív sarura és 9 voltot mutatot,ami elég szegényesnek tűnt.Adott már 2 probléma.Én személy szerint a generátorra tippelek,de miért villog a légzsák visszajelző?
És hogy teljes legyen az öröm épp aznap akartam vinni 1 szerelőhöz h nézzünk rá a computerre,mert 1x villogott az ízittás jelző indulás után is viszont,másnapra teljesen megszűnt ez a probléma,de előfordult hogy ha mondjuk 5sbe olyan 2500s fordulat felé jártam 1x csak megtorpant és elkezdett csökkeni az ereje,ami 1 leállítás elinditás teljesen megoldott.És fura szaga van ha a kipufogó füstnek,de nincs színe és nem is füstöl jobban mint eddig.
Szóval 5 problémám is összegyűlt arra a szent napra amikor szervízbe szerettem volna menni.
Elnézést a sok kérdésért,igazából tapasztalatlan vok autószerelés terén,első autóm és kicsit aggódom.