A garanciát ne keverd ide, szavatosságról van szó. A kettő nagyom más. A szavatosság új autó esetében 3év.
"..szép lenne pl.eladnék egy 2.5V6-tiptronic kombó VW terméket,és 1,5 múlvaa jönne a vevő,hogy szétesett..."
Pedig bizony jöhet, csak akkor már a vevőnek kell bizonyítania, hogy a hiba az eladáskor is meg volt. (ne kérdezd, hogyan, én sem tudom, de most ezt írja a jogszabály)
Nem ismerem ezt a motort, de ezt-állítólag-okozhatja a hosszbordásszíj is. Nekem is van ilyen jelenség(benzines), hogy alacsony fordulatról hirtelen terhelést adva(tehát menet közben), becsikorog-rezonál a motor, de nem a kopogásos égés hangja van. A márkafórumban említette vki hogy nála is volt, sokat szívott vele, de vhogy kiderült, és szíj nélkül nem csinálta. Asszem szíjfeszítőt kellett cserélni(hidraulikus).
Sorba menj kizárásos alapon. Először a bizti - nem tudom, hol van, általában a kormány mellett-alatt balra szokott lenni a biztosító tábla. Ha az rendben, akkor hallgasd meg, búg-e a motor. Ha nem búg, akkor elromlott a motor. Ha búg, akkor eltömődhetett a fúvóka - kompresszorral ki kell fújni a koszt.
Viszonylag alacsony fordulaton - pontosat nem tudok mondani, mert nincs fordulatszámmérőm - ha motorfékkel megyek és egy pici gázt adok, rángatni kezd. Nagyon alacsony fordulaton motorféknél is. Legutóbb majdnem szárazra ürítettem a tankot, és nem lett rosszabb, ezért a vizes benzinre nem gyanakodnék, inkább valami eltömődésre, de öreg autó lévén simán lehet elektronikai gond is. Hetente megyek autópályán, ezért nem valószínű, hogy valami lerakódás lenne, és a megoldás a kiégetés.