Elvi kérdés: Ha a tankból az ac tolja a gázolajat, és tele van a tank, tehát onnan nem tolhat levegőt, akkor hogyan lehet az adgolónál buborékos a gázolaj? Hiszen ha tömítetlenségi gond lenne, akkor ott csepegne a gázolaj. Vagy az adagoló is szív?
elsosorban pecsiektol kerdeznem. egy csaladtagom van jelenleg Pecsen es a suzuki ignisenek az uzemanyagszivattyuja haldoklik. ketseges, hogy holnap haza tud -e jonni (orszag masik fele, termeszetesen).
1) lenne -e valaki Pecsen vagy kornyeken, aki beengedne a muhelyebe es kisegitene (maganak is megtudna csinalni, csak az o felszerelese ugye orszag masik feleben van), netan szakmai segitseget nyujtana, amennyiben szukseges - nyilvan nem jofejsegbol. ;)
2) tudtok -e Pecsen vagy kornyeken olyan bontot, aki nem zavar el vasarnap es velhetoen van ignisbe valo uzemanyagszivattyuja (talan a regi swifte is jo, ezt ti tudjatok).
Van egy olyan problémám (Corsa B) , hogy ma úgy döntöttem megtisztítom az EGR szelepet egymagam, féktisztító spray-vel és zsíroldóval, majd mikor kisikáltam fújtam a mozgó részre egy kis kúszóolajat. Az a baj, hogy nem tudtam leszedni a csövet róla így végig rajta volt (gondolom itt basztam el), tehát tovább folyhatott a féktisztító és a zsíroldó. Visszaszerelés óta hatalmas fehér füstöt produkál a kocsi. Mi a baj és hogyan orvosolható?
Motor felújítás után 33ezer km-el,olaj cserekor a leengedett olajban,pici apro fém kopadék volt.Ez mennyire jellemző,lehetséges hogy az ACL csapágyak ennyit bírtak?Egyébként a motor jól működik,olaj nem fogy,szépen csendesen jár.Szeretném meg kérdezni,a tisztelt szakikat mire számíthatok?A felújítással én 100-150 ezer km-el számoltam.
nem plusz kenő adalék hanem a Kovax nevű cucc, rajtunk keresztül importálja a szabadalom jogtulajdonosa. sajnos a feltaláló már meghalt és hogy hogynem az ügyvédjéé lett a jog....
máv bkv volán szerződött vele.
míg kint dolgoztam a visszárus ballonkonténereket nekem kellett üresre pucolni, még mindig van 8-10 ötliteresem belőle. 5lit kb ötezer literhez elég....
Wartburg 1.3, 1989-es, indítózáskor miután beindul a motor fura hangok jönnek a motortérből. Olyan mintha túlpörögne, darálna az önindító.
Régebben is ezt csinálta, de egyszer beragadt a bendix, a kedves előző tulaj meg nem állította le a motort hanem gázt adott aztán még a motor is megszorult az önindítótól.
Most enyém az autó, másik, bontott önindítóval, de a hang maradt. Félek hogy nekem is beragad.
Amikor hosszú távra megyek vele, és kimegy egy füsttel majd az egész tank, akkor el szoktam használni az olajcserekor maradt motorolajat is. Nehogy már kárba vesszen. ;-)
Így van. repsol scooter 2T, piros makita 2T, stb. Semmi extra. Delphi rendszer, 240e km-nél még kutya baja. (kop-kop-kop...)
Bár mostanában volánnál tankolok. Egyrészt azért, mert olcsóbb, mint a környék bármely kútja, másrészt, mert a buszok miatt tesznek bele valami plusz kenő adalékot, így nem kell a 2T-vel vacakolni.
ugye az ilyesmi uzemoras , tehat eleg surun szetborul a motor.
az arol 2T, a shell 2T. mind csapnivalo szar kepet mutatot.. az agip 2T meg talan tures hataron.
aztan fakitermeloknel akkor jottek be a husky, es sthil olajok.
az abszolut bejott.
soksok ev mulva is mikor sufniban furtam/faragtam 2T hengereket, mindig ez olajak egyiket adtam az ugyfelnek a szamla melle.. hogy papa, pistike.. gari akkor van ha ezt itt elhasznalod.
ez most ingyen van, bejaratast lefedi.. tehat ne molyolj bele mas olajat.
egy motor nem szorult meg, pedig nalam ha 0.0X illesztes volt . .akkor azt bejaratva ertettem.
a mostani szintetikus olajak meg jobbak.
nem tudhatom, de nem hiszem hogy az olajtol szorult meg a damilosod.
Az Energotest-től vettem, valami Carbon Zapp van ráírva. :) Szerintük 3:1 arányban kellene használni (2 rész desztviz) de én töményen nyomom! :)
Az biztos hogy szépen fényesít, de Novothauto többet tud, erről.szerintem.
Olaj az üzaghoz: egy alkalommal szintetikus olajat tettem a damilos fűnyíróba, faszán megszorult. azóta csak ásványi... Persze más téma a gázolajba keverni, végül is van a 2T szintetikus csónakmotorolaj, ami ugye vízben is oldódik...