Az alany egy Mazda 5 2006-os évjárat,1998ccm diesel,RF motorkód,időnként toporzékoló 110 ló,ezüst.
Eltömődött az olajszivattyú szűrőkosara, a turbo elszállt,mint furulyaszó a Hortobágyon és csak a hatás fokozása érdekében rögtön utána beállt a főtengely.Kapott egy fűzött blokkot,hengerfejjel,turbóval, minden jeladó és segédberendezés a régi motorról került át. Most szépen indul,jár, nem füstöl, nem zörög,de vészprogramon megy. A kérdésem az lenne(azt tudom,hogy így is úgy is kell egy diag),hogy a vészprogram lehet még az előző motorösszedőlés miatt,vagy inkább valami friss keletű a dolog? Előre is köszönöm!
"Leginkább autógyári eredeti bilincsekkel szokott jó lenni."
itt semmi nem gyári, kicsit soká tartott volna összekukázni ennyi egyforma bilincset, egyszerűbb megvenni újonan. ezek nagynyomású csövekhez készült bilincsek.
amúgy mi a baj ezekkel? túl fényes? túl széles? többet bír mint kellene?
Ha aránylag húzósan megy fel a szilikonslag a fémcsőre, akkor valami normálisabb vékony bilincs is jól tart. 2.5 bar töltőnyomásokkal használva is. Leginkább autógyári eredeti bilincsekkel szokott jó lenni.
- szivar utáni, egybeműszelfalas 100-as,mert az utolsó 100-asok vége már A6-osként jött a napvilágra, ezt hívják félhivatalosan a vócvágenesek 106-osnak.
itt nem volt semmiféle tuning, hengerfejes volt az 1,6-os blokk, és volt egy 1,8-as motoruk ami nem. Rátették mert rément. Szemre jó is volt. Pár csavart meg a hülye is meg tud húzni otthon, nem kell ahoz szerelő....
Az volt a szerencséjük, hogy nem 1,8-asra akartak 2,0 literesét tenni, mert ott akkor még két hengerrel több volt :-)
Bár ez egy olyan brigád volt, hogy sííímán ráhúzták volna akkor is ......:-)
Ezt írtam már egyszer régebben, de nem mondom, hogy nem volt cumi mert az volt.
Ez a hf cserélgetős dolog ez tartós, vagyis jó lehet tartósan is?
Egy ismerősöm 106-os quatro turbóval tart most ugyanitt.
A benzines turbós motort csippelve, akkora cooler, hogy új lökős kellett előre, akarja még egy kicsit huzatni, és most jön valami ilyesmi, hogy valami dizel blokk, valami benzines hengerfejjel vagy fordítva. ( most, hogy eszembe juttattad rá is kérdezek megint )
Egy hatos TD váltó van már most is alatta, de hatost csak valahol 150 környékén érdemes dugni, alatta nem nagyon van fordulat... kicsit hosszú így a hatodik.