Akkor még a vészjelző kapcsoló, vagy az index kapcsoló is lehet, egyiknél a parklámpa, másiknál meg a kapcsoló világítás találkozhat. Adj áramot az indexnek a motortérbe egy fényszóró égőn keresztül, és akkor huzogasd le a kapcsolókról a kábelt. Ha elalszik a helyzetjelző akkor megvan, esetleg ha így se akkor csípd le a hátra menő index kábelt ott az ülésnél.
Az alap hiba, hogy sorban posszogtak el a csövek. Kicseréltem az összes bajos csövet, most meg úgy felfújta a hűtőrendszert, hogy pár km után betonkemények voltak a gumicsövek. Hiába légtelenítettem, újra felfújta, és a hűtő felé menő cső légtelenítőjénél mindig rengeteg levegő volt.
Szétszedtem. A két szélső hengernél gyanús nekem a tömítés. Okozhatta ez a hűtőrendszer túlnyomását?
Meg úgy általában köpködjétek meg egy kicsit. Milyen hibákat láttok még a motoron, amivel érdemes foglalkozni?
A repedt előkamrák nagyon bajosak? Mindenképp cserések? Még kb. 20e km-t ként nálam elmenni ennek a motornak, utána le lesz cserélve.
Gondoltam ra.Gyari a horog,es ahogy az allapotat neztem meg hasznalva sem volt.Biztonsag kedveert a csatit szethuztam meg a harc elejen a csomagterben a karpit alatt.
A beteg egy Vectra B 1998-es. X20XEV motoros ezüst szinü kombi.
Sajat jargany,költözik ki a csalad es masodik autonak szantam.(olcso volt es zöld plakettes)
Lassacskan a vegere ertem a javitgatasnak,es ket hete vittem volna müszakire.Elözö este utso vilagitastesztet hajtottunk vegre egy baratommal,es akkor tünt fel,hogy ha jobbra indexelek,akkor a balos helyzetjelzök is villognak.Testproblemara gondoltam,atellenöriztem minden pontot amit talaltam.Kicsereltem a releket,a multitimert.Semmi valtozas.A helyzetjelzök akkor is villognak ha kiveszem biztositekokat,vagy elvagom a kabelt a biztositekhaz mögött(nem röhög,tenyleg kiprtobaltam) Ma este a lampaknal lekötöttem a gyari testkabeleket elöl-hatul es külön testet adtam mindnek.Annyit ertem el vele,hogy erösebben vilagit minden.
Jelenleg a csatater:
Ujra leszedtem a toronynal levö testkabeleket,es meglepett hogy elindult az ablaktörlö.Heee??? misz mind ra van kötve a test hidra,es megis aram van benne?
Mericskeltem. A kepeket mellekelem.A feszültseg gyujtas raadasakor jelentkezik.A 8.65V bekapcsolt indexnel ugral + - 0,5V-ot.A masikon stabilan merhetö a feszültseg.
Szoval van bajom.Nem kicsi.
Felgyujtas es szetveres nem celom,mert az nem megoldas a problemara.(bar a hetvegen elgondolkoztam rajta)
Szoval merre tapogatozzak? Mert eleg tanacstalan vagyok.
A csavarozhato dolgok az en vilagom,ez a villanyaszkodas hamar megfog.
2006-os Mondeon kb 2 éve volt vízpumpacsere, az eredeti fémlapátos helyett műanyaglapátos lett betéve. Vízmelegedés miatt most lett kiszerelve a pumpa de az összes lapát letört róla. A 6db műanyag lapátból csak 3db volt a szivattyúházban a többi nincs meg. Kérdésem: okozhatnak e valamilyen problémát az "elveszett" lapátok. Több helyen olvastam letört lapátok miatti vízpumpa cseréről de a rendszerben maradt műanyag darabok "sorsáról" nem ír senki.
Sziasztok Mindenki :) Van egy 4 es Golfom és ha balra szedem a kormányt bugó hang jön gázadáskor. Mindent átnéztünk de futóművileg oké a gép. Ha valaki tud segíteni megköszönném. Balázs
VW Passat B8,megint gondoskodott a gyártó,hogy ne fusson sokat a motor garancia időn túl,vagy már lőtte adja meg magát. "Elektromos vízpumpája terhelésfüggően szállít, olaj- és vákuumszivattyúját olajban futó fogasszij hajtja."
Szia! Mértem menet közben is és folyamatosan szabályzott. Azt hiszem megtaláltam a baját: a fojtó szelep poti teljesen nyitott állapotban kellene 5000-10000 ohm ot hozni és itt csak 2000 pár száz ohm van, ami az alapjárat körüli érték.