Megnézem előbb.hogy mennyire van kint a feszitő.Akkor is egyenetlenül járt amikor kicserélték a láncot. Visszavitte és arra hivatkoztak,hogy ilyen az új szoftver ,élni kell vele.
Van még egy 1.4TSI Golf (09') 122LE hidegen 10-15 s-ig egyenetlenül jár a motorja,zörög a motorba a vez.lánc vagy a vez.teng. módositó.Ezután kisimul a járása,a zaj is abba marad.A vez.lánc 10 ezret ment csere óta. Nincs hibakód.Égéskimaradás figyelés ilyenkor még nincs aktiválva.. Okozhatja e ezt szelep szorulás és kátrányfelrakódás? Még nem csináltunk ilyet(1.4TSI). Szinte diesellel van tele a környék.
Sziasztok! Audi A6 2.0TDI (BRE) 05' ,chippelve DPF kiiktatva,kiírva a vezérlőből. Hidegindítás után kb. 10-15 percig kékes füstöt ereget, mint amikor adagolós autón kicsi az előtöltés. Hibakód nincs,kompresszió jó (20 ezret ment gyűrűzés ,szele pelés óta,akkor is és előtte is csinálta).Porlasztók bevizsgálva(Filep Diesel),tökéletesek.Szinkronszög 0fok.Nincs levegősödés ,átlátszó csövekkel ellenőrizve. Ha az EGR-t lezárom semmi füst,csak kigyújtja a MIL-t.Mért értékben a a visszavezetett kipuf .gáz kért és mért egyforma.Amikor nincs lezárva. Mit lehet még ezzel csinálni,hogy ne füstöljön?
ezért írtam ,hogy ellenőrizzétek mindig másképp is ne csak egy digit multimeterrel
(nekem is egy öreg szaki mondta) .
ha esetleg valaki egy szkópos ellenőrzést csinálna ami rögzít mondjuk 1percet különféle üzemi körülményekkel lehet érdekeset látna ,ha nem tökéletes a generátor,vagy valahol van egy kontakt hiba.
sziasztok sos gyorsba kellene egy kicsi segítség mi a véleményetek az eneos 10w40 olajról?
elodáztam az olajcserét most 11 ezer van benne, mennem kell külföldre lecserélném most az olajat. Arra gondoltam hogy beletöltöm ezt, kb 4000 km erejéig szerintetek megfelel ? Utána lecserélem valami márkásabbra (én most hallok elsőnek arről az olajról, azért gondoltam hogy nem lehet valami márkás... de ez csak az én beszűkült márkaismeretem szüleménye)
eneos premium 10w40 sintetikus api: sl/cf
acea a3, b3,b4
És az áldozat pedig egy audi a4 1998-as, 1.9 tdi afn motorkódos
Csak üzem közben és melegen alapjáratra visszaengedve. Ha beírja,attól kezdve 5% nyitást mutat ,a szívósort viszont fullra nyitja és már nem mozdul.
Leállitás , ujraindítás után ujra működik,csak a lámpa világít, csak a következő alapjáratra engedés után tilt, akkor újra nyitja a pillangókat illetve ír 5%ot.
Mutatós műszerrel néztem a feszültséget az akkumlátoron feszültségváltozást keresve, hogy hátha látok valamit, ami megmagyarázhatná hogy gyakran kiégnek a H7-es izzók.
Beindítom az autót és alapjáraton jár a motor ekkor a fesz. 14.2V
Majd a gázpedált finoman nyomva 2100 fordulatszám körül (2000-2200 közt) az aksin mért feszültség analóg műszerrel mérve leesik 11V-12V környékére és utána vissza felugrik 14.8V-ig, már amit az analóg mutatós műszer képes megjeleníteni.
kb 0.1-0.2 mp alatt lezajlik az egész, tehát gyors folyamatról van szó.
Tovább növelve a fordulatot nem tapasztalni fesz.ingást csak itt.
Leejtem a fordulatot alapjáratig, megint finoman adagolva a gázt 2100 körül ismét előjön a hiba.
10 esetből 8x reprodukálható a jelenség.
De ha nem ejtem vissza a fordulatot csak kb 1600-ig és innen emelem ismét a fordulatot 2200 fölé akkor már nincs feszültségingás.
Ha teligázas gyorsítást végzek, akkor sem tapasztalni a feszültség ingást.
Létezne valami nagy áramú fogyasztó, amit a kompjúter kapcsolgatna?
vagy csak a generátort és/vagy fesz.szabályzót kell rendbe tetetni, hogy a hiba megszűnjön?
Jelenleg itt tartok.
A továbbiakban majd a generátort külön szakemberhez viszem, és ő majd tovább vizsgálódik, mert én műszerek hiányában ennél többre nem vagyok képes.
Valójában ez a propánbutános gázpróba arra irányult, hogy kap-e rendesen üzemanyagot. Nem vagyok autószerelő, csak egy üzemeltető. Gondoltam nagy bajt ezzel nem okozhatok, mivel gázzal is járnak autók. Arra én sem gondoltam, hogy tökéletes lesz a keverékképzés, de ha elindult volna, akkor tudom, hogy gyújtás rendben , üzemanyag ellátásban keresem a hibát. Hasonló célból használják a hidegindítót is, nyilván jól működő motornál nincs ilyenre szükség. Szóval azt mondod , minden tized mm gyertyahézagra számolhatok 1 mm.-et a szabad levegőn ? Még a Rigás időszakomban azt mondták minimum 7 mm kell gyertyakábel és test között, de Trabantnál nekem ment a 14mm a mai autókon nekem sokkal intenzívebbnek tűnik a szikra.
Az asszonynak van egy 18 éves GEO METRO autója. Ez nagyon hasonló az 1300 ccm.-es Suzukihoz , de mindenben van egy kis újítás. Az autó az utolsó 30 km.-en erőtlen lett és nagyon nehezen ért vele haza. Nincs nagy kompressziója és eszi az olajat , ami számunkra nem volt újdonság . Arra gondoltam, hogy olajos lehet a gyertya és 3 hengerrel ment . Képet mellékelek. A gyertyákat kiégettem gázon és ledrótkeféztem, majd mértünk egy kompressziót: 8,8 - 10,1 – 10,2 – 10,4 és már nem tudtam elindítani. Amíg a kompressziót mértem, addig lehúztam a csatlakozót a primer oldalon , nehogy a trafót túlerőltessem mivel nem volt szikraköz . Az autó párat pöffen , de indítózás után leáll . Üzemanyag nyomást tudok mérni, de arra nem gyanakszom. Azért nem , mert indítózás közben gázforrasztóból engedtem gázt a szívócsőbe, de akkor sem lett változás, csak néhány visszadurranás, így a gyújtásra gyanakszom. Normális szkópom nincs, hogy megnézzem mit mutat a primer feszültség , de az asztalon játszottam kicsit a trafóval. A Suzukira a könyv 0,87- 1,05 primer ellenállást (1,62 ohm) szekunderre 11,2 – 15,2 Kohm ( 27,3) írt . Nekem úgy tűnik hasonló az áttétele , talán teljesítményre az enyém kisebb lehet. 12 voltos tápot pöcögtettem hozzá és kb 8mm volt a biztonságos szikraköz. Holnap kipróbálom akkumulátorról, talán az stabilabb táp . Ennél még a Trabant és Zsiguli trafók is többet tudtak. Szerintetek hány mm.-t kellene tudnia ? Ha van a trafó próbájára egyszerű ötletetek azt szívesen venném, de lehet , hogy csak pénteken kerülök számítógép közelébe. Hétvégén mindent átakarok nézni, nincs-e a nagyfeszkörben valami prücök.
elsorolta mit nezett meg, meg mit nem, azt csekk a kezbe gurulunk.
a BCM-et nem nezte, meg a radiot.
(+ elfelejtett kozolni par visszanem rakott biztositekot, meg nem visszadugott csatlakozot., de ezek csak ropke ket oramba kerultek. a radio az 20 perc alatt kint volt belole. )
3-4 napot ment radio nelkul.. ma lett visszarakva.
ennyit kuplung miatt is szoktak allni..igaz, azok nem mennek.
szvsz nem ertem.
no de legyen mindegy.
tolvajoldas lett volna a megoldas... de akkor ez nem egy variant kodolas.