Azt értem, hogy a szénhidrogénekre rálátsz, de az autókra is?
NEM! Hiszen ezért jöttem ide, hogy olyanoktól szerezzek be infót, akik az autókra látnak rá, értenek hozzá. De érdemi hozzászólások helyett fikázás és személyeskedés a reakció. Pedig én még senkire egy rossz szót se mondtam, még azokra sem, akik bizonyítható kárt okoztak a másik fórumról.
Ha meg van kp-m 20 millás gépre, akkor kutttya-kötelességem az alkatrészgyártóknak, szerelőknek is rendszeresen adózni. Gondolkodni sincs jogom semmi fejlesztésen, ha már másnak meg nem megy. És én még kérdezni jöttem ide. Elnézést, hiba volt.
Alapvető probléma, ha az embereknek van 100 egységnyi pénzük akkor legkevesebb, hogy a 300 egységnyi pénzbe kerülő autókat nézegetik. Hitelből vesznek gyorsan avuló fogyasztási cikket, holott ha középiskolában úgy a vége felé figyeltek volna "közgaz" órán (nem csak a hormontúltengésük csökkentésére koncentráltak volna), akkor magukévá tehették volna ama neves bölcsességet, hogy hitelt felvenni csak termelőeszközre érdemes,mert a hitel drága. (van apróbetűs rész).
Nézzük az alapesetet:
Kuncsaft 100 egységnyi önerőből vásárolt 300 egység áru gépkocsit aminek évi fenntartása 80 egység, értékvesztése évente 50 egység és a tulaj karbantartásra-fenntartásra nem számolt mert azt viszi a törlesztő.
Innentől a mocskos q...va anyját a banknak a szerelőknek, az alakatrészárusoknak meg az autógyáraknak...
Amikor szembesíted a ténnyel, hogy alapjában ő kalkulálta el magát, és sajna piacgazdaságban nincs empátia, akkor meg rohamosan csökken a népszerűségi indexed...
Üzemanyag minőség javítás által autó futamidő hosszabbítás. Ahogy a beköszönő post-omban írtam. Az azt követő magyarázkodás meg azért van, mert az alapreakció az volt, hogy "itt van egy hülye, mit akar ez itt". Csakhát én minden munkanapomat ilyen szénhidrogének között töltöm, ezekről garantáltan többet tudok mint az átlag. De nem direkt az üzemanyagokkal foglalkozok, csak kicsit rálátok arra is.
Jövedéki dolgok - igen, ha nem üzemanyag célú dolgok kerülnek az autó tankjába, az jövedéki csalásnak minősül. De ha kétütemű motorolaj, hivatalos üzemanyagadalék, amire be van fizetve az adó, akkor az nem az. Most megy a "jajj Istenem, hamisítják a benzint meg a gázolajat" felzúdulás. De az a bizonyos bázisolaj, amit emlegetnek, szintén alapból megtalálható a gázolajban is! Ha abból egy pár liter pluszban bekerül egy tankhoz, azt még a labor se mutatja ki, de a kenőképességet már átviheti abba a tartományba, ahol OK. A benzin a nagy kérdés, mert az meg jelentősen csökkentheti a kenést, meg tolj fel a gőznyomását az üzemanyagnak, és abszolut el tudja tolni az égés lefolyását a hengerben, ami nagyon káros is lehet. Túl nagy lehet az égési csúcsnyomás. Ennek kontrájára hallottam valahol, hogy valaki MINDIG használ valamennyi benzint a gázolajban és többszázezer km-t ment így hiba nélkül. Ez egy vélemény, de ha lenne több, akkor az már értékelhető lenne.
Én nem szerelek 1000 féle autót adagolóval, cr rendszerekkel mindenféle gazdával, akik mindenfélét elkövettek az autójuk ellen és néhányuk még néha akár el is szólhatja magát, hogy mit is csinált. És TI látjátok ennek az eredményét, sőt akár következtetéseket is le tudtok vonni, ha valami többször is előjön. Annak idején, amikor a motorolajoknál a slick50 volt a sláger, a javítók hamar találkoztak ennek a dolognak a következményeivel és ki tudott derülni a turpisság. Márhogy a jó tulajdonságokat sajnos űberelik a mellékhatások. Ez sokszor agyalással nem látható előre, kell az események számossága és hát kiket kérdezhetnék, ha nem a javítókat.
Kedvenc cégünk is dolgoz fel néha nem orosz származású kőolajakat. Hogy abból mennyire más az üzemanyag, az el nem mondató! Vannak erre összefoglalók, persze nem publikusak - és mindezt úgy, hogy a szabványos gázolaj paraméter sávokba mindkettő belefér. Csak mert az, hogy az üzemanyag szabványos, az nem jelenti azt, hogy az jó! És ezt nem értik itt sokan.
A legnagyobb bajom vele, hogy látom, hogyan készül. Amíg itt a legtöbben égi mannaként tekintenek arra a folyadékra, ami kijön a töltőállomáson a csövön, és szent és sérthetetlen és pont úgy jó ahogy van, addig nekem sajnos vannak ismereteim arról, hogy milyen technológiák milyen frakcióiból van megmixelve, milyen hulladék áramok vannak bekeverve csak azért, mert nincs jobb helyük. Aztán amikor már a szénhidrogén alapállapot előállott, akkor jön az adalékolás, jó magyar módra, ócsón. Senkinek ne legyenek kétségei, hogy a költséghatékonyság jegyében a legolcsóbb adalékok kerülnek bele gyárilag. Tehát úgy összességében tekintve a problémát egy meglehetősen alacsony szinvonalú terméket kapunk a pénzünkért. Tudom, hogy ezt sokkal jobban is meg lehetne csinálni, csak pár Ft-tal többe kerülne literje és hát arról a pár Ft-ról se akar lemondani a cég, meg aztán ha a júzerek így meg vannak győződve, hogy jó az amit kapnak, akkor minek is?! Valójában személyes tapasztalatokra lennék kíváncsi, mint pl az egyik sorstárs leírta, hogy kék spurival mértek füstölést és kevesebb lett, vagy hogy mittudomén milyen autóban használtak hosszú időn át valamit, és krepa lett tőle a gép. Régebbi autómban használtam bázisolajat adaléknak, többszázezer km-t mentem üzemanyag rendszeri hiba nélkül, de jobban füstölt. DPF-es autóban ez az opció kiesett, vagy lehet valamit csinálni?
Néha csodálatos nemtudásról számot adó post-okat lehet olvasni, mikor pl olajos kolléga óva int a petróleumtól, hogy azt aztán nem szabad a gázolajba keverni, mert lesz nagy baj. Csak azt nem tudja, hogy minden gázolaj alapból tartalmaz 10-20% közötti mennyiségű petróleumot, mert a forrpont görbéik 180-230°C közt átfedik egymást .... Másrészt mit gondoltok, az a kerozin, amit nem vesznek meg a ferihegyi repülők, hol végzi? Hát a gázolajban! Meg a motorhajtó benzinben is!
Pár hónapja lett egy összedarabolva a méhbe, és egy eladva. Mindkettőnek jó volt a tankja. :-( Motorok is mentek. Apró bixbaxok maradtak, ha kell valami, szólj.
Szépül a környék! Aztán jöhet majd a fűnyíró is! :)
Nálunk pld. klassz, egész hétvégén ordít a fűkasza, fűnyíró, kerti kapa. Aztán jön a hideg, átveszik a motorfűrészek... Boldog falusi nyugalom... :(
Multkor beszéltünk az indítózáskor elszakadt Audi vezérműszijról. Elkészűlt, új szelepek, hidrók, miegymás... Három perc alapjáraton járatás után csattogás: elszakadt egy szelepszár. az ék beszúrásánál. Szaros palacsinta kétszer!
(Szerencse a bajban, az alkatrészt a megrendelő hozta. )