Én nem szerelek 1000 féle autót adagolóval, cr rendszerekkel mindenféle gazdával, akik mindenfélét elkövettek az autójuk ellen és néhányuk még néha akár el is szólhatja magát, hogy mit is csinált. És TI látjátok ennek az eredményét, sőt akár következtetéseket is le tudtok vonni, ha valami többször is előjön. Annak idején, amikor a motorolajoknál a slick50 volt a sláger, a javítók hamar találkoztak ennek a dolognak a következményeivel és ki tudott derülni a turpisság. Márhogy a jó tulajdonságokat sajnos űberelik a mellékhatások. Ez sokszor agyalással nem látható előre, kell az események számossága és hát kiket kérdezhetnék, ha nem a javítókat.
Kedvenc cégünk is dolgoz fel néha nem orosz származású kőolajakat. Hogy abból mennyire más az üzemanyag, az el nem mondató! Vannak erre összefoglalók, persze nem publikusak - és mindezt úgy, hogy a szabványos gázolaj paraméter sávokba mindkettő belefér. Csak mert az, hogy az üzemanyag szabványos, az nem jelenti azt, hogy az jó! És ezt nem értik itt sokan.
A legnagyobb bajom vele, hogy látom, hogyan készül. Amíg itt a legtöbben égi mannaként tekintenek arra a folyadékra, ami kijön a töltőállomáson a csövön, és szent és sérthetetlen és pont úgy jó ahogy van, addig nekem sajnos vannak ismereteim arról, hogy milyen technológiák milyen frakcióiból van megmixelve, milyen hulladék áramok vannak bekeverve csak azért, mert nincs jobb helyük. Aztán amikor már a szénhidrogén alapállapot előállott, akkor jön az adalékolás, jó magyar módra, ócsón. Senkinek ne legyenek kétségei, hogy a költséghatékonyság jegyében a legolcsóbb adalékok kerülnek bele gyárilag. Tehát úgy összességében tekintve a problémát egy meglehetősen alacsony szinvonalú terméket kapunk a pénzünkért. Tudom, hogy ezt sokkal jobban is meg lehetne csinálni, csak pár Ft-tal többe kerülne literje és hát arról a pár Ft-ról se akar lemondani a cég, meg aztán ha a júzerek így meg vannak győződve, hogy jó az amit kapnak, akkor minek is?! Valójában személyes tapasztalatokra lennék kíváncsi, mint pl az egyik sorstárs leírta, hogy kék spurival mértek füstölést és kevesebb lett, vagy hogy mittudomén milyen autóban használtak hosszú időn át valamit, és krepa lett tőle a gép. Régebbi autómban használtam bázisolajat adaléknak, többszázezer km-t mentem üzemanyag rendszeri hiba nélkül, de jobban füstölt. DPF-es autóban ez az opció kiesett, vagy lehet valamit csinálni?
Néha csodálatos nemtudásról számot adó post-okat lehet olvasni, mikor pl olajos kolléga óva int a petróleumtól, hogy azt aztán nem szabad a gázolajba keverni, mert lesz nagy baj. Csak azt nem tudja, hogy minden gázolaj alapból tartalmaz 10-20% közötti mennyiségű petróleumot, mert a forrpont görbéik 180-230°C közt átfedik egymást .... Másrészt mit gondoltok, az a kerozin, amit nem vesznek meg a ferihegyi repülők, hol végzi? Hát a gázolajban! Meg a motorhajtó benzinben is!
Pár hónapja lett egy összedarabolva a méhbe, és egy eladva. Mindkettőnek jó volt a tankja. :-( Motorok is mentek. Apró bixbaxok maradtak, ha kell valami, szólj.
Szépül a környék! Aztán jöhet majd a fűnyíró is! :)
Nálunk pld. klassz, egész hétvégén ordít a fűkasza, fűnyíró, kerti kapa. Aztán jön a hideg, átveszik a motorfűrészek... Boldog falusi nyugalom... :(
Multkor beszéltünk az indítózáskor elszakadt Audi vezérműszijról. Elkészűlt, új szelepek, hidrók, miegymás... Három perc alapjáraton járatás után csattogás: elszakadt egy szelepszár. az ék beszúrásánál. Szaros palacsinta kétszer!
(Szerencse a bajban, az alkatrészt a megrendelő hozta. )