Sok mindent megcsinálok itthon magam is, de vannak dolgok, amikkel szerelőhöz megyek. Ez az eset is az volt, mert pl. a csonkállvány szilentcserét prés nélkül itthon nem tudtam cserélni. Szóval emiatt nem verem a fejem a falba, tényleg szerelővel csináltuk végig, plusz segítség is volt.
Most kaptam egy nagyon részletes instrukciót, holnap meglátjuk, sikerül-e ennek megfelelően elindítani, mindenképp beszámolok az eredményről!
Alco helyett mit ajánlasz? Nincs tapasztalatom, a szerelő kérte ezt a típust, nem bíráltam felül. Nem tudtam, hogy ez sz*r, ha tudom, a jobbikat vettem volna, nekem a bab is hús...
Igen. Több adagoló járt már így az említett típusból, amikor a többnyire otthon cserélők beindítják a nem/nem megfelelően légtelenített üzarendszerű a motort. A magam részéről ezeket mindig a visszatérő oldalon szivattyúzom addig, amíg levegőmentesen nem jön a gázolaj.
Érdeklődnék, hogy meg tudná valaki mondani a standard mechanikus Bosch adagoló elősztófején lévő o-gyűrű (a ház és a fej között tömít) gyári/eredeti méretit?
Szerintetek házilagos módszeekkel lehet-e javítani a dízel üzemanyag minőségén? Házilagoson értek mindenféle adalékanyag hozzákeveréseket, legyen az Spuri piros vagy kék, különféle cetánszám növelők, Wynns, Liqui Molly, Castrol TDA, kenőképesség javítók, kétütemű motorolajok - bár erről a spuris ürge igen riasztó írást tett közzé. Amit még találtam, azok az aceton, izopropil alkohol hozzáadások, sőt még volt aki a pár %-nyi benzint is jónak tartotta. Esetleg olyan bázisolajok, amik alapból kenőolajnak vannak szánva, de még nincsenek agyonadalékolva mindenfélével. Az autó részecske szűrős, nem füstölhet drasztikusan jobban, mint a normál gázolajjal.
Köszönöm a tippet. Résolajcsöveket végignéztük, egyik vége picit repedezett volt, azt visszavágtuk. Szóval azok hibátlanok. Üvegből (mint ejtőtartály) is próbáltuk járatni, közvetlenül az adagoló elé kötve.
Opel zafira 2004 1.6 16V. Csepeg a hűtő alul az ékszíj felőli oldalon, kérdés, hogy lehet e javítani, és mennyibe kerül, vagy csak a hűtőcsere a megoldás. Esetleg hűtőtömítő folyadékról mik a vélemények tapasztalatok?
Találkoztazok már olyannal, hogy gázolajszűrő csere után a belevegősödött rendszer kinyírja az adagolót?
A szűrőcserét követően első két indítás után szépen járt a motor, de aztán belevegősödött és soha többet nem indult el... Légtelenítettük kézi pumpával. Amíg fékfolyadékkal spricceljük, addig beindul, de utána leáll. Porlasztóknál már átfolyt rendesen a gázolaj szépen, ott már nem lehet levegős. Éőadat szerint van befecskendezés, de nem megfelelő nyomáson - az adagoló nem dolgozik megfelelően...
2001-es B Vekiről van szó, 2.0 DTI, Y20 DTH, elektromos adagoló.
A fékbetétet, tárcsát kopóalkatrésznek gondolom, nem tragédia a cseréjük. A futómű már véleményes. Sok autópályázás lesz, azok meg annyira nem rossz állapotúak.