Elég régen csinálod a szakmát,egy toldó madzaggal meghosszabitva a kábelt nem kell kint ácsorogni,sőt még a motorháztetőt is letudod csukni,és bent ücsörögsz az ülésen:)))
Az ismerős autója olyan látványosan szétrohadt, hogy csak na, a korai motorbajok sem győztek meg. Persze amilyet én keresek (keveset futott, fiatal, első tulajtól), azzal biztosan nem járnék így, de sajnos olyanra nincs pénzem.
Ne fillérezzünk, minden autónak vannak jó és rossz részei. Van w202 cdi-m, 270ezer km-rel (jó előélettel), egy kézzel le tudnám tépni az összes sárvédőívet, golyóstollal ki tudom lukasztani a padlólemez merevítőit (de még így is jobb mint egy W210 kaszni)... A motorra nem annyira van panasz, talán kissé nagypapás de ez Mercedes tulajdonság.
Akkora kormány van benne, mint egy hajóban, de mondjuk csendesebb belül a kocsi az átlagnál. Ja, és kint kell állni az esőben a jobb elejénél, a diagnosztizálni akarom...
A BAS fékasszisztens számolja a pedál lenyomásokat, de talán csak a komolyabb modellekben volt akkoriban. Speciel a 10-15 évvel ezelőtti Mercik a legszemetebbek szerintem. Egy w210 vagy w203 belseje sem tetszik ,olcsó mintha egy Astra- Vectra B lenne...
sztem egy c220 cdi kombi az osszes autos elvarast birja teljesiteni
hát ha abban is van az a fékkocka ami az E Classban (tököm tudja a nevét) amit időnként horror összegért cserélni kell mert kiszámolta hogy eleget fékeztél vele, az nem az én elvárásom.
Igen, azért szemmel követem a fejlődést, de azért bízok benn, hogy az egyre kisebb és bonyolultabb motorok között is akad majd mindig egy-egy amivel kevesebb a baj az átlagnál. De az sem zavar, ha azt mondjátok, hogy jelenleg az a pár őskövület szívómotor a tuti, ami még megmaradt (Mint pl az Astra Ecotec 1.4 vagy a korábban említett Mitsu ASX), vagy pl egy hibrid Prius.
Az MB-hez van egy sztorim. Egy itteni magyar barátom vett egy nagyon szépet kb 5 éve (2003-as C-klasse 200CDI). Márkakereskedőtől vette, egy év garanciával 80.000km-el. Gyönyörű állapotban volt. De hogy azzal mennyi minden történt azóta, az nagyon durva. Először egy rugó törött el benn ami nem várt esemény volt (pedig erre nem sok kátyú van), majd kipufogó kellett rá katalizátorostól, aztán elkezdett rohadni 10 éves korára, és nem is kicsit! Az összes ajtó alja, az összes küszöb, a kerékjárati ív, motorháztető éle és a hátsó csomagtartó ajtó. Kapott egy teljes kilakatolást és új fényezést, most nemrég ( a télen), meg kellett bele 4 porlasztó és a magasnyomású pumpa. Kb 200.000km van benn. Az osztrák szervizek mindenre horror árat mondtak, ezért minden munkálatot egy magyar Bosch szerviz csinált rajt, az itteni ár feléért sem.
Nem tudom, de nem egy olyan történet, amit én is meg szeretnék ismételni.
A jelenlegi autómnál is biztosra akartam menni négy éve, de nem igazán jött be. Pedig nem volt még három éves sem és csak 27.000km volt benn amikor megvettem, igazi japánban gyártott japán autó. De az elejétől nem volt jó és négy év kellett hozzá, hogy meglegyen mi a baja. Most meg már hiába jó, nem kell (na meg hogy jó, az egy 7 éves autónál relatív. Ma még jó, holnap meg ki tudja). Szóval szeretnék ezennel olyat kifogni, ami nem rossz és ha mégis az, van aki meg is tudja javítani. A Mazdát nem nagyon ismerték a szerelők, a márkaszerviz meg nem is foglalkozott velem addig, amíg nem volt hibakód és vészprogram. Pedig a hiba megvolt korábban is, de hibakódok nélkül neki sem álltak keresni, minden alkalommal azt mondták, hogy nincs baja.
Azt észre vettem, hogy nem valami dinamikus, de azt mondom azzal még tudnék élni. Jelenleg autóra nincs igazán sok pénzünk, ezért annyi a fő kitétel, hogy gond lehetőleg ne sok legyen vele, az másodlagos hogy szép e vagy hogy jól menjen.
Sokkal inkább legyen észrevétlen. Tegye a dolgát, kevés pénzből és kész.
Én első tulajos, szervizkönyves autót keresek, az sem baj, ha kereskedőtől és garanciával. Felénk még komolyan veszik az ilyen garancia dolgokat, a tekergetés meg nem divat 2-4 éves autók esetében.
Én sem vagyok hasra esve az új konszern autóktól. Próbáltam a napokban egy Tiguan 1.4 TSI-t, másfél óra országúti autókázás során 8,4l/100km lett az átlagfogyasztás és gyenge mint a harmat. 1.6 TDI-t is próbáltam még VI-os Golfban, na azon sem lehetett érezni, hogy 110Le. A régebbi 1.9 TDI 105 Le-vel sokkal nyomatékosabb volt.
A lényeg, hogy egy fiatal, praktikus kombit (esetleg SUV-ot) keresek, ami elszolgál gond nélkül 3-5 évig még. Lehetőleg érje be évi egy tervezett szervizlátogatással, ha meg mégis valami van vele, legyen könnyen javítható és olcsón javítható. Nem akarok még egyszer akkorát szopni, mint a jelenlegi Mazdával.
Szerettem volna valami szívó benzinest (amit érdemes lenne hosszabban is megtartani), de már nem sok olyan autó van (fiatal). Ami még esetleg van az meg relatív drága (pl nem olyan régóta van kombi Civic, ami elérhető 1.8-as szívó motorral is, de gyakorlatilag nincs belőle még olcsóbb használt, ugyan ez igaz az új Mazda 6-ra is). Ha meg a CR dieselek elmennek gond nélkül 120.000km-t akkor legalább nem fogyasztanak sokat és könnyen eladhatók amikor eljön az ideje.
Nálunk most rettenetesen akciózzák a Mitsubishi ASX-et 1,6-os benzinmotorral (sima szívó 117Le), kb Dacia Duster árban megy, azon is elgondolkodtam (nagyjából 2-3000 Euróval olcsóbbak most mint tavaly.)
Azt írod, hogy ne kicsi túlhúzott diesel legyen, ha már diesel, akkor valami ilyesmi?
Mi van a kis turbós benzinesekkel? TSI, Opel 1.4 Turbo? Kerülendők?