Volt egy széria amiben nem sikerült gyárilag pontosan a vonalbaillaesztése a főtengelynek. Egyik cimborám vett tavaly ugyanilyen problémával egyet. Megcsinálták és azóta működik.
Működött az előző is, közben azt néztem, de ez még a régi kamrás 8szelepes OHV motor, de a főtengely megoldása ugyanaz. Sajnos itt sem látok említést (amennyire értem) a csapágyház illesztéséről. Mint írtam, megvan a javítási leírás a motorhoz, de abban sincs említés róla.
2007-es, de ha még nem láttál ilyet, akkor nem tudod miről beszélek. Ennek nincsenek hagyományos csapágyfedelei, hanem a csapágycsészék egy csapágyházban vannak, ami (3db) fel van csavarozva a főtengelyre és az egész a váltó felől bedugva a blokkba. Barom talján találmány.
A nagy alu a csapágyház, ennek az átmérője kisebb.
Van itt valaki, aki rakott már össze 2.5/2.8CRD VM motort?? (Crysler Voyager)
Az érdekelne, hogy hogyan vannak illesztve a fekvőcsapágyházak a blokkban.
A régi (már amelyik megmaradt) szorosan, míg az újak lazák, kézzel elforgathatóak. Gyanítom, hogy ez így nem az igazi. "Márkaszerviz" pingvinezik, javítási leírásban benne minden szarnak a mérete az utolsó csavarig, kivéve a csapágyházat. :-/ Az újak 0.05-0.07mm-rel kisebbek a réginél.