Törölt nick
2014.03.20
0 0
131360
Net teljesen értem, hova kell 6 dióda, az 3 fázishoz kell. Vagy 2 vagy 4 elegendő, attól függően, hogy a trafó középleágazásos vagy sem.
Ez a bekötés: http://en.wikipedia.org/wiki/Bridge_rectifier
Diódát simán oárhuzamosan nem illik kötni, mert mindig lesz annyi különbség a kettő között, hogy a kisebb nyitófeszültségű fogja elvinni az áram nagy részét, és idővel elpusztul. Úgy kell párhuzamosítani nagyobb áramra, hogy a a diódával sorba kötsz egy kb 0,01 .. 0,1 ohm ellenállást és ezeket kötöd párhuzamosan. Ez kiegyenlíti az áramokat.
Előzmény: cam aro (131354)
Törölt nick
2014.03.20
0 0
131359
Konkrétan én sem értem, de mindent megpróbálok
Ha nem teszem sebességbe, kuplungot felengedem, akkor is lassan ejti a fordulatot normál alapjárati tartományba. Ezt csak haladás közben csinálja.
Ha nem haladok, felpörgetem a motort, gázról lelépek és akkor simán beáll az alapjárat.
Előzmény: cam aro (131355)
cam aro
2014.03.20
0 0
131355
nem ertem a miertet ?
ha jo, akkor nincs baj.
ha nem jo, akkor valszinu jel nincs.. szvsz ha szethuzza ugyanott van.
hacsak nem. a kuplung kapcs. hibas, es ilyenkor hianyzo seb.jelre nem korrigal. ?
Előzmény: omada (131350)
cam aro
2014.03.20
0 0
131354
csak agyalok. .. lakatfogo hijjan.
mi van ha tekerunk par menet drotot a merendo vezetek kore, es azon merunk feszkot ?
skala ugyan nincs hozza.. de osszehasonlitasban talan mukodne.. ?
-------------------
mas.
javitanom kellene egy akkumulatort toltot.
220V 50Hz. max 30A, max 60A.. es ugyan irva van ra egy 480A-s bika funkcio ,. .
de az kamu lehet mert trafon kivul nincs benne loufac se..(snap-on :)
szet egtek benne az egyeniranyitok..
volt benne vagy 25.. kis, gombelem meretu dioda .
na olyan nincs..
de gondolom 6 db 20A-s dioda is megtenne. link
kerdes.
mi modon kellene bekotni.. ? egy sima egy forditott ?
vagy mivel fent linkeltet szinte alig talalok.. jo oda valami FET alapu is ?
talalok olyat ami 3 labas. ket szelson be.. egy kozepson ki..
az prakitkusnak tunik.. nekem.
otlet? esetleg konkret tipus.
koszi.
kormi07
2014.03.20
0 0
131352
kocsog megvett a fizuval. :(
Az se tart örökké, előbb-utóbb megunod, vagy megőszül a szakállad, hajad má úgysincs:-)
Előzmény: cam aro (131336)
kormi07
2014.03.20
0 0
131351
Azt írja, hogy 5 mm3/s felett rossz a porlasztó.
Azt írja, hogy +/- 5mm3/ütem korrekció felett rossz a porlasztó?
Tehát ha az alapjárati mennyiség esetünkben 4,92mm3/ütem, akkor még jónak számít a 0mm3/ütem, valamint a 9,9mm3/ütem is?Öjje:-D
Ez vicc, vagy én vagyok lemaradva?
Előzmény: diagnet (131324)
Törölt nick
2014.03.20
0 0
131349
Sziasztok!
1998-as évjáratú Ford Ka 1.3 36kW (bordó)
Haladás közben sebességváltáskor, amikor a kuplung kinyomva a motor 3500-4000 rpm környékére minden esetben felpörög. Ezt üzemmeleg állapotban produkálj, de akkor minden esetben.
Segítő tippet, hogy merre kutakodjak megköszönném.:-)
zabkása77
2014.03.20
0 0
131347
Sziasztok! Senki nem válaszolt a kérdésemre. Talán nem is láttátok, ezért újból leírom:
Wv Bora 1,6-os 16 szelepes, 2003-as évjárat. Cserélve: levegőszűrő, benzinszűrő, vezérlés, olaj. Néha indításkor beremeg a motor, olyan mintha nem kapna elég benzint vagy levegőt. Ilyenkor néha le is fullad. Újraindításkor már nem csinálja. Mit gondoltok mi lehet a probléma?
Köszönöm.
Faterson
2014.03.20
0 0
131344
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem!
AUDI A6 2,5TDI AAT (1995)
Mostanában előfordul, hogy a gyújtás ráadásakor nem villan fel egy pillanatra az "izzítószál ikon", ahogy szokott és ilyenkor hiába teker az önindító a motor nem indul, mintha a leállítószelep nem kapna feszt, és így nem lenne üzemanyag.
Aztán kis várakozás után, többször ráadva ill. levéve a gyújtást, az ikon egyszer csak felvillan egy pillanatra és indul a motor.
Mi lehet? Valami kontakt vagy reléprobléma?
Köszönöm!
Üdv!
novothauto
2014.03.20
0 0
131341
Akkor mérj feszültséget, csak vigyázz, hogy mekkora a szkóp bemeneti max feszültség.
Illetve ismételten ne 31-hez képest mérj, mert azon nem látsz semmit.
Ha Bosch mágnestekercs, 70-120 volt a reális, ez típusfüggő.
Előzmény: diagnet (131338)
mondtam, hogy nem kéne.
2014.03.20
0 0
131339
ez az a háromcsavaros főtengelyvégű, lemez vezérlésfedeles, műanyag szelepfedeles ford td, ugye?
sok van mi csodálatos, ez a motor nem az.
viszont a tesó ne sokat járkáljon ezzel a szar befecskendezéssel, mert egyszer csak azt fogja észrevenni, hogy a nívópálcát két méterre kilövi a repedt dugón lefújó munkaütem.
ezt azért majd említsd meg neki, ha esetleg visszajönne emberkedni.
Előzmény: novothauto (131332)
cam aro
2014.03.19
0 0
131337
na ez a bajom a privat szferaval.
ugyfel kezeles. es maga a munka is egesz embert kivan.
ha egyiket korrektul csinalod. nincs idod a masikra.
megbizhato munkaero meg erre annyi van ... na . majd tiz evem alatt meg nem lattam. / ez teruleten /
viszont.. ehh van itt sok pro. es kontra.
jo'cakkat.
Előzmény: novothauto (131332)
cam aro
2014.03.19
0 0
131336
ma jott vissza nyaralasbol.
ne tudd meg mekkora ugatas volt.
aztan tisztaztuk hogy igy hiaba a targyi adotsagok.. nem lehet normalis diagot vegezni.
bazd 20 perc itt 15 ott. majd vissza elso.. aztan beesik a harmadik..
van nap mikor 15 hibafeltarasom van .. estenkent az se tudon hol hugyozzak.
plusz... nem ert hozza.
nem erti hogy egy dugult dpfel nem tudok merni.. es hogy azt valami okozza.
mennek innen en mar vilagga. de a kocsog megvett a fizuval. :(
siras off.
Előzmény: novothauto (131331)
novothauto
2014.03.19
0 0
131335
Szeveasz Tata!
Attól függ szerintem, hogy milyen a teszter védelme.
Én csak a 2000-2002 közötti benzines Avensiseket kerülöm.
Jó éjt mindenki.
Alvás, mert holnap megint baszogatnak a főnökök :)
Előzmény: kolcsar (131333)
novothauto
2014.03.19
0 0
131334
Ha mindenképpen feszültséget mérsz, akkor ne 31-hez képest, hanem a steckerbe szúrd a pluszt is és a mínuszt is.
Persze ekkor fesz mérésre csak egy csatornát, ha közös földelésű a szkópod (bocs, nem oktatlak) csak tanács,
hátha elkerüli a figyelmed.
Előzmény: diagnet (131324)
kolcsar
2014.03.19
0 0
131333
T Kollegák!
Szerintetek mi történt volna ha olyan diag ajzatra rádugok tesztert aminél az aksi + táp nem csak a 16-os lábra,hanem az 1-es és a 13-as lábra is kivolt kötve.
Ma volt egy Golf ami ismeretlen volt még nem volt nálam azokat általába Breakout Box-al szoktam elenörizni,nincs véletlen átkötések,ennél találtam ezeket,kivettem a diag ajzatot,és azt lehetett látni a 16-os lábra menö kábelt megcsapolták,és kivolt vezetve az 1-es,és a 13-as lábra is.Szerencsére nem közvetlen csatlakoztatam a diag tesztert,hanem a Box-on keresztül banán dugós adapterrel.
novothauto
2014.03.19
0 0
131332
Diesel autó, mindegy mi. Egyes henger égéskimaradás:
Gyönyörűen megcsináltuk a motort, két szelep elhajlott, kipucoltuk, meg minden.
Kérdezem az ügyfelet, hogy nem babráltak valamit az autóval, mert eléggé gányoltnak néz ki, plusz
ugye megevett egy csavart :)
Kb két hét múlva visszajött, hogy fizessem neki vissza a számlát, mert az alapjárat hullámzása megmaradt.
Mondom nyilván, hisz lemondott a befecskendező bevizsgálásról, hogy ne legyen nagy a költség. Amit nem csináltunk
meg az nem javulhat meg. De hogy valahol kicserélték a rossz befecskendezőt és elmúlt a hullámzás, neki csak
ez kellett volna, az égéskimaradásos hiba nem érdekelte, meg mi amúgy is átbasztuk. Mondtam neki, hogy az
én számlámat ott kéne lobogtatni, ahol beleejtették a csavart, plusz összegányolták a motort, mint ahogy
a szívócsövön látható.
Ezután vége lett a beszélgetésnek, mert sajnos elveszítettem az önkontrollomat.
Előzmény: novothauto (131331)
novothauto
2014.03.19
0 0
131331
Nagy általánosságban az a tapasztalatom, hogy a Dieselek EDC 16-tól óriási adaptációval
rendelkeznek. Ha ezek elérnek egy határt, a szélső értéket, akkor borul a bili, megbolondul
az egész.
Én az ügyfeleknek - ha szükséges - el szoktam magyarázni, hogy szeretnék a trendektől eltérő
műszaki szemléletet követni. Ma nagyon divatos a szükség szerinti javítás, hisz nincs pénz.
A sorozatos elbeszások összeadva mindig nagyobb végösszeget eredményeznek, mint az egyszer
normálisan elvégzett munka. A főnököd egy fasz.
Hetente két motort minimum szétszedünk általában. Ezek jelentős részét össze is rakjuk.
Az én tapasztalatom, hogy nagyon sok a levegő oldali hiba Dieseleknél akár turbó, akár hengerfej,
mind jelentősen befolyásolja a motorműködést. Jeladókat, ilyesmit alig cserélünk. Az EDC 16
felismeri a légtömegmérő öregedését és jól adaptálja magát hozzá. Ha van egy levegő oldali
hiba, mondjuk egy 1,9 multijet kokszlerakódás (ezt hegyekben csináljuk mostanában) akkor
gyakori,hogy a légtömegmérő cseréje után javul a helyzet. Gondolom ennek is köze van az
adaptációhoz. A valós hibákat viszont sokszor eltakarják ezek.
Élvezet úgy csinálni, vagy akár nézni ahogy a kollégám csinálja. Autó be. Egy műszak motor
szét, hibafelvételezés. Egy műszak mindent csillivillire elpucol. Egy műszak motor össze.
Nálam így van persze ezt a szerelhetetlenebb szarokra értem, de egy Diesel motoron van mit
vakargatni.
Így is előfordul, hogy van visszamunka, egy szimmering, vagy ilyesmi, de azért általánosságban
azt mondom, hogy minőséget csak így lehet produkálni.
Árversenyző taknyolókból van elég, én ezt próbálom követni.
Előzmény: cam aro (131309)
Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!