Segitségre lenne szükségem . N16 -os nissan almerán minden elözmény nélkül elkezdett villogni a légzsák control lámpa .Kérdésem az lenne hogy hol keresek csatlakozokat légzsákkal kapcsolatban , hátha kontakt hibával megusznám .Minden tanácsot megköszönék a témával kapcsolatban .
Légteleniteni nem ártana a kuplungmunkahengert, ha nem emel ki a kuplung akkor is recseg a váltó, ja még annyit hogy ezeknek viszonylag gyenge a kuplung kiemelővillája és elszokot repedni,hajlani valamikor el is törik, utána nem nagyon egyszerű kapcsolni a fokozatokat.Tuningnál megszoktuk erősiteni ezt is.
Ez baromi jó autó tipus, stabil a váltója is szerintem nem lesz vele gond ha mégis kb. egy hónapja cseréltem egy váltót 35-be került. nemtúl vészes az ára.(nem volt baja, csak rövid volt egy széttuningolt motorhoz)
MA nagyon furcsat csinalt a wartburg 1.3 elöször alapjaraton jelezte hogy nincs töltes gazadasra elaludt a lampa de ha nem nyomtam neki utana mindig kigyulladt,felnyitottam a motorhazat meregettem töltes fordulaton volt alapjaraton nem,de sajna közben elkezdett a generator füstölni is es gyorsan leallitottam.Szerintetek a generator ment tönkre vagy valami mas?A generator még meresem szerint tölt hiaba föstöl!
a petiről vagy két éve gyakorlatilag semmit nem tudok.
viszonylag biztosra mondom, hogy nincsenek közös ügyfeleink, az viszont egészen biztos, hogy ezt ők nem próbálták kinyitni.
nem szarozom le csípőből, csak azt írom, ami megtörtént.
lehet, hogy csak szerencsénk volt, minden esetre figyelmesen megnézve az autó elejét és megfelelő energiákat belefektetve roncsolásmeentesen kinyitottuk az autót, onnan meg már tökmindegy, miféle védelmet építettek bele, mert azt átléptük.
nyilván nem mindegyik beszerelést tudtuk volna úgymond feltörni, a konkrét autót viszont igen.
egyik hatso fekmunkahenger elfosta magat.(es volt, hogy nem volt fekfolyadek a tartalyban*)
hatul a kettot lecsereltem, körben legtelenitettem es folyadekot csereltem, mivel a motorolaj kevesbe volt fekete. kupplungmunkahengernel se nem legtelenitettem, se nem csereltem.
talan nem artana:-) atpumpalom, meg lelegtelenitem.
*igy lassan összerakom (mint azt hogy miert nalam tört rögtön el a turbo tengelye :-P)
G3 tdi 90 le (tehat 2tomegu nelkul, hidros kupplunggal)
245ekm van benne es szerintem gyari a kupplung, mert 135ekm-tol megvannak a szamlak (elozo tulaj odaadta) es nem lattam kupplungcseret. (de meg nezem megegyszer).
megfigyelem, de vhogy a bowdenes kupplunggal a nem teljesen szetvalaszto kupplungra es abbol adodo nehez 1-sre maskepp emlekszem
igen, üt. a 2 tarcsarol (ill. a huto bordak kozul) egy jol megrakott szemeteslapatnyi rozsdat termeltem le)
az egyik egy szakaszon krateresre rohadt (valszin ott ahol a fekbetet volt amikor allt az auto(?)). a masik oldalan van egymas mellett 2 krater. az agyhoz kozeli savban szinten rozsdas es nem fog betet.
most igy rozsda lekapalasa es ledrotkorongozasa utan kisebb a halalfelelmem (lenyegesen kevesbe üt)), de szerintem mindenki mas vhogy :-) megallna, felgyujtana a kocsit es elrohanna messzire :-P
(de az emlitett okbol ha nem kene, akkor nem most vennek uj tarcsat)
Szabályzás előtt kikell mérni órával mekkorát üt, ha nincs nagy baja akkor csak pár századot v. tizedet szednek leróla, ha nagyobb a baja(sokkat kel leszedni) akkor elkell dönteni hogy érdemes-e még megszabályoztatni, benne lesz-e még a biztonságos türésértékbe.
Amúgy én minden betétcserénél szabályoztatom a tárcsákat mert a tárcsa felülete általába mindig hullámos kicsit, az új betétfelülete egyenes, na már most a hullámostárcsánál az egyenesbetét csak a hullámok tetejéhez érhozzá ammig be nem kopik itt fékezéskor hatalmas hű keletkezik beedződik a tárcsa bizonyos pontokon+megég a betét, romlik a fékhatás ,a tárcsa és a betét további futásteljesitménye 30-40%-kal is lecsökkenhet.
Erre egy versenyautókat is fejlesztő javító autómérnők ismerösöm hívta fel a figyelmem kb.15 évvel ez előtt.
A gondom a következő: adott egy Seat Leon (1.6 16V, 2004-es régi kasztnis), tegnap délután óta kidobálja üresbe sebességből menet közben, ha ötödikben megyek, de a többi sebességet is hangosabban és nehezebben veszi a gépezet.
Előzmény annyi volt, hogy egy bő fél éve volt szervízen (csak sima olajcsere és műszaki vizsga) és akkor mondták nekem, hogy a váltóban kevesebb az olaj, azt utántöltötték. Azóta is folyamatosan látok olajfoltokat a kocsi alatt, amit sajnos elhanyagoltam, hogy "majd elviszem szervízbe".
A kérdés, hogy váltóolaj utántöltéssel megoldódhat-e a fenti probléma, vagy itt már komolyabb dolog lesz a háttérben vigyem szervízbe és ne is akarjam magamnak megoldani?
(es mint mindenki en sem mondom el az egesz sztorit: helyenkent bele van rohadva...)
[meg epp most koltottem eleget a kocsira (tudom nem feken sporolunk) es] ha tarcsat kell venni lehet hogy akkor felraknek 280-s feket, de ahhoz nyerget kell cserelni (még nincs), meg 15-s kerekek kellenek ==> össze kell valogatnom vmit ()