Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nicko Creative Commons License 1 napja 0 0 260763

HBD Mr.Roger Penske! :)

81 eves...

NewmanHaas Creative Commons License 1 napja 0 0 260762

https://www.autosport.com/indycar/news/134409/cosworth-in-engine-supply-talks-with-indycar

 

Még a végén tényleg lesz 3. motorszállító...ráadásul régi jó ismerősök térhetnének vissza az IC égisze alá...👍

NewmanHaas Creative Commons License 1 napja 0 0 260761

400 és 3000...azért az bődületesen nagy különbség! Hiába na...régen még kolbászból volt a kerítés is!😁

Előzmény: spedway (260754)
NewmanHaas Creative Commons License 1 napja 0 0 260760

Rahal texasi festése, a többi versenyen meg társszponzor lesz a Fleet Cost&Care.

 

Generic Jingle Creative Commons License 2 napja 0 0 260759

Előzmény: JarnoTrulli (260757)
JarnoTrulli Creative Commons License 2 napja 0 0 260758

valamilyen szinten ez kiegyenlítődik, mert a többi újonc se tud orrba-szájba tesztelni már így a feltételek adottak, sőt nála az Andrettinél adott a rengeteg csapattárs és házon belül biztos megkapja a többiek visszajelzéseit, beállításait is akár

Előzmény: spedway (260754)
JarnoTrulli Creative Commons License 2 napja 0 0 260757

ahhoz képest még jó rá a sok évvel ezelőtti IZOD Indycar overall :D

anno talán még pont Tracy volt az aki amikor fogyózott a régi overalljait vette fel bizonyítván hogy nem olyan kövér már 

Előzmény: Generic Jingle (260756)
Generic Jingle Creative Commons License 3 napja 0 0 260756

Bánatában másnapra teleette magát csokoládéval:

 


Előzmény: Oh Well (260755)
Oh Well Creative Commons License 3 napja 0 0 260755

Tegnap Daytonában Elliott a 2. helyért való manőverezgetés közepette végigkacsázott a mezőnyön, egyenest neki Danicának. (Neki is.)

Hogy ezzel legyen vége az egésznek... Danica faarccal, de kimondta a riporternek az angol nyelv egyik talán legszomorúbb frázisát: "it wasn't meant to be."

Előzmény: Oh Well (260753)
spedway Creative Commons License 3 napja 0 0 260754

Garrett Mothersead, aki tavaly Sato mérnökeként Indy 500-at nyert, idén Veach útjait egyengeti az Andretti csapatnál. Mondott néhány érdekes dolgot a phoenix-i teszt után:

 

"Nem győzöm emlékeztetni Zach-et, hogy ez a széria középkorú versenyzőket favorizálja, hiszen itt minden a tapasztalaton múlik. Nincs lehetőségünk eleget tesztelni, kevés gumiabroncsot kapunk, ezért az újoncok eleve hátrányból indulnak. Azt gondolom mindenki belátja, hogy egy rövid oválon egy hétvégi teszt után nem lehet utolérni azokat, akik mögött már 15 év tapasztalat van, mint pl. Ryan, ezért nem is érdemes küzdeni. Sokkal fontosabb, hogy megértse valaki, mi történik vele a pályán, apró lépésekben tapasztalja ki, hol vannak a határok, mintsem túlfeszítse a húrt és tönkretegye az autóját. Majd ennek is eljön az ideje, amikor visszatérünk ide versenyezni."

 

"Zach gyorsan fejlődik, szóval mire eljön St. Pete, készen áll majd, mint a többiek. Long Beach kemény dió lesz, mert nem versenyzett ott már négy éve. De ahogy az oválok kapcsán is, itt is emlékeznie kell arra, mit nem tud és mit nem tapasztalt még meg.

 

"A tanulási folyamat emlékeim szerint még soha nem volt ilyen nehéz, mint most. Még anno a PPI Motorsports-nál 2000-ben, Cristiano da Mattával 3000 mérföldet (!) teszteltünk a szezonnyitó előtt! St. Pete-ig Zach-el jó, ha 400 mérföldet teljesíteni tudunk."

 

Veach apró méretéből sem tudnak előnyt kovácsolni ettől az évtől kezdve:

 

"Sajnos az IndyCar kötelezővé tette, hogy a balaszt súlyokat az ülés mögé kell tenni. Amikor Marco kipróbálta Zach autóját még az újonc teszt előtt, nem is tudtuk Marco ülését áttenni a #26-os autóból, mert annyi balaszt kellett az autóba, hogy nem fért el!"

 

Még szerencse, hogy Veach három éves szerződéssel rendelkezik, szóval bőven lesz ideje tanulni. És mire eljut az Indy 500-ig, legalább megy annyit az autóval, mint da Matta a szezonelőtti tesztjein anno :) ;)

Oh Well Creative Commons License 3 napja 0 0 260753

Danica, Danica... :(

Előzmény: JarnoTrulli (260750)
JarnoTrulli Creative Commons License 3 napja 0 0 260752

+ a mindent eldöntő futam előtti bejátszásnál az igazi versenyzőket mint pl. Montoya, Kanaan, Papis és a többiek :)

Előzmény: nicko (260751)
nicko Creative Commons License 3 napja 0 0 260751

Paramounton az 5 centes trukkos fipm megy :D

jo latni az izgazi versenygepeket legalabb ennyi a jo a filmbol.

JarnoTrulli Creative Commons License 3 napja 0 0 260750

Carpenter: Danica nem azért jön vissza az Indy 500-ra, hogy puszta résztvevő legyen 

 

http://usaracing.blog.hu/2018/02/15/carpenter_danica_nem_azert_jon_vissza_az_indy_500-ra_hogy_puszta_resztvevo_legyen

 

egész erős csomagnak tűnik a dolog, és Carpenterék is biztos segítik hogy visszarázódjon ebbe az egészbe

legelső tesztje után nagyon kíváncsi leszek mint mond a régi gépekhez képest milyen a mostani

 

 

convar Creative Commons License 6 napja 0 0 260749

Fogalmam sincs miért, de nyilván embere válogatja. Biztos volt aki egyszerűen csak irigy volt (Danica népszerűségére), és emiatt gyakran csak a frusztráltsága vezette tiszteletlenségre, esetleg emiatt kifejezetten utálta is, aztán biztos volt olyan is akinek konrétan volt vmi személyes problémája vele, meg biztosan vannak olyanok akik tényleg úgy amblokk lenézik a nő(i versenyző)ket, de aki ilyen az se azért lesz olyan mert a verseny előtt meglát egy hoszteszt.

Előzmény: Oh Well (260747)
convar Creative Commons License 6 napja 0 0 260748

"valószínűleg teledobálja 10-15 perc reklámmal"

 

Ja. Blokkonként :)

 

Amúgy nekem mindegy miből csinálnak majd rip-et csak csináljanak, a lényeg hogy legalább 720p legyen és 50fps :)

Előzmény: spedway (260740)
Oh Well Creative Commons License 6 napja 0 0 260747

Valami ilyesmin morfondíroztam én is hangosan, hogy egy versenyzőnőt nem a hosztesszek látványa fogja hátráltatni, hanem ha a (férfi) kollégák, a csapat nem támogatja, pl. ő kapja a "másodlagos frissességű" alkatrészeket (ld. interjú). Miért kezdték el lenézni a versenytársai?

Előzmény: convar (260744)
convar Creative Commons License 2018.02.15 0 0 260746

LOL, de azért előtte egy kicsit versenyezhetnek is nem? :)

Előzmény: Generic Jingle (260739)
convar Creative Commons License 2018.02.15 0 0 260745

Innováció tanórán:

 

"Ülj le IC fiam, egyes."

 

 

Ja nem. Jeles!!!! :)

Előzmény: spedway (260738)
convar Creative Commons License 2018.02.15 0 0 260744

Jó, de ennek már mi köze van Danicához? Tudtommal egyetlen f1 versenyen sem indult. A nascar-ban meg úgy tudom egyelőre nem tolják annyira ezt az unszexista pc-skedést (mondjuk egyelőre nem is nagyon tehetnék, hisz még csak tavaly érkezett meg hozzájuk a Monster főmecénásnak a lengén öltözött lányaival - bár tudom attól még ez így sem kevés fatökű szurkolónál csapta ki a biztosítékot).

 

Másrészt a stock carok világában én úgy látom még mindig nagyobb teret engednek a versenyzőnőknek mint majdhogynem bárhol máshol. Ott van pl. most az ARCA-ban Natalie Decker, aki Daytonában a poleból indult és 5. lett. Ha hasonlóan sikeresen folytatja a továbbiakban a szezont, akkor biztos vagyok benne hogy hamarosan ő is a nascar-ban találhatja magát - még ha nem is egyből a Cup-ban hanem először csak az Xfinity-ben vagy a truckban, mint ahogy az a 2016-os bajnok Chase Briscoe-val vagy még régebben Buescher-rel is történt.

 

Danicának nem ezekkel volt a baja ott. Hanem sztem azzal hogy előtte volt egy elég sikeresnek mondható IC-s karrierje, ami az amúgy is már komoly népszerűségével nameg annak ellenpólusával is karöltve elég ill. túl magasra tette a lécet számára aztán a nascarban is, és így nagyon komoly, sőt irreálisan nagy nyomás nehezedett rá folyamatosan, minden egyes verseny alatt. Majd ennek egy újabb hozadéka a versenytársak iránta egyre csökkenő tisztelete (amire Danica is célzott nem 1x az interjúban) is. Ezek azok amiktől az évek alatt besokallt. Sztem.

Előzmény: Oh Well (260735)
convar Creative Commons License 2018.02.15 0 1 260743

A formula.hu szerint Danica csapatot talált az Indy 500-ra:

http://formula.hu/parc-ferme/17576

 

És az az autó valszeg nem is lesz rossz, a csapat ill. maga Carpenter eddigi Indys (valamint úgy ált. oválos) eredményeit figyelembe véve. Szóval bennelehet egy szép búcsú, ha nem volna technikai sport még azt is mondhatnám hogy így innentől fogva csak Danicán múlik :)

spedway Creative Commons License 2018.02.15 0 0 260742

Simán rákötöd a gépet a TV-re, vagy ha appos a stream, akkor kiválasztod a netre csatlakozó tévén, mint egy kábelcsatornát és kész a varázslat. :)

Előzmény: dinsdale_ (260741)
dinsdale_ Creative Commons License 2018.02.14 0 0 260741

Nem tudom mit gondoljak. Egyfelől a semminél a stream is jobb, másfelől meg öreg vagyok ahhoz, hogy monitoron nézzek tv-t.

Előzmény: spedway (260740)
spedway Creative Commons License 2018.02.13 0 1 260740

Egyre több információ lát napvilágot arról, hogyan is fog kinézni Amerikában az F1 közvetítés. 

 

És ez miért érdekelhet minket? Mert a Liberty kb. olyan megközelítést alkalmaz az amerikai piacon, amiről elvileg az IndyCar kapcsán is pletykálnak. Az F1-ben és az IndyCarban ebben a viszonylatban közös, hogy mindkét szervezet új televíziós jogokat tárgyal le, miután a korábbi szerződéseik lejártak/lejárnak. Az F1 eddig az NBC-n és az NBCSN-en volt látható (egy országos és egy kábelcsatornán), az IC pedig az ABC-n és az NBCSN-en (vagyis szintén egy országos és egy kábelcsatornán). Az F1 már ettől az évtől új platformokon folytatja, az IC pedig ezt teszi majd jövőre. Egyelőre az előbbiről van több infó és az eddigiektől eltérő megoldások körvonalazódnak, ami annak fényében is érdekes lehet, hogy elvileg az IC is hasonlóra készül.

 

Szóval F1. 

 

 

A Liberty két évre leszerződött az ESPN-nel. Hogy ez pontosan mit jelent, milyen csatornákon lehet látni az F1-et, még nem tiszta, valószínű az amerikai kontinensen zajló versenyek eljutnak az ABC-re, tehát egy országos tévére ahol a kedvezőbb versenyidőpontok miatt eleve több nézőre számíthat a csatorna, míg az amerikai idő szerint reggeli órákban kezdődő versenyeket az ESPN kábeltévén lehet majd látni (esetleg leszáműzve az ESPN2-re). Az ESPN korábban annyit közölt még, hogy a rajt előtt 5 perccel kezdik a közvetítést, de ekkor még nem tudhatták, hogy a Liberty előre tolja a versenyek kezdését, vagyis óra tíz perckor kezdenek majd, tehát minden bizonnyal a tervezett öt helyett tíz perces felvezető műsorral lehet kalkulálni. Ennél hosszabb felvezető műsor biztos nem lesz, viszont még nem tudni, milyen hosszú levezetőt terveznek a leintés után (valószínűleg nem sokat, gondolom a két órába bele akarnak férni). Nem lesz saját kommentátori csapatuk: ilyen gyakorlatilag még nem volt az amerikai F1-es közvetítések során. Mai hír, hogy az angol Sky Sports kommentátori csapatának munkáját, vagyis a Sky Sports közvetítését veszik át. Elég fura ez, hiszen aki látott már angol és amerikai F1 közvetítést, hát mentalitásban ég és föld a különbség. Mindenesetre az ESPN nem tesz ebbe sok energiát. Egyszerűen egy az egyben átveszi az angol közvetítést, valószínűleg teledobálja 10-15 perc reklámmal és le van tudva. 

 

A pletykák szerint az ESPN nem is nagyon fizetett ezért a Liberty-nek. Kérdés miért éri ez meg nekik. A kábeltévék hanyatlanak, konkrétan az ESPN kb. 1 millió háztartással kevesebben érhető el, mint 2016-ban. Kell nekik a kontent, és valószínűleg ebben szerepet játszik az is, hogy el fogják veszíteni az IndyCar közvetítési jogait is (bár ez csak nagyon erős feltételezés, erről semmit nem lehet tudni). A NASCAR-t már elveszítették pár évvel ezelőtt (az NBC lépett a helyükre), ill. szintén hosszú idő után elvesztették az NHRA-t, miután a szervezet 14 éves (!) szerződést írt alá az FS1-el (érdekes módon az NHRA kérte az ESPN-től, hogy az eredeti szerződés lejárta előtt egy évvel léphessenek). Az ESPN Monday Nights Football NFL közvetítéseinek nézettsége is zuhant az elmúlt két szezonban, amiért pedig horror pénzeket fizetnek. Nem jó most az ESPN vezetőségében dolgozni, nem nagyon vannak pozitív hírek. A Liberty-vel megkötött F1-es szerződésen tehát elég erősen érződik, hogy spórolósan akartak minőségi anyagot szerezni. 

 

 

De van még egy tényező, és a televíziózás valamint a sportközvetítések jövője szempontjából ez az igazán érdekes. 

 

A Liberty idén indítani akart saját OTT közvetítés, vagyis önálló stream szolgáltatással akar megjelenni az amerikai piacon. Vagyis közvetlenül akar előfizetőket szerezni, akik streamen kövezik majd a bajnokság eseményeit. Hogy ezért fizetni kell-e vagy csak regisztrálni, nem lehet tudni. Erről még annyit sem lehet tudni, mint az ESPN-es szerződésről. Az biztos hogy lesz és  már ebben a szezonban el akarnak indulni. A saját stream szolgáltatás nagy előnye, hogy bárhova eljuttatható, olcsóbb mint televíziókkal megállapodni és pontosabban mérhető, mennyi emberhez jut el az anyag. Valódi alternatívája lehet a tévéknek, pláne úgy, hogy a tévék többsége már csatlakozik a netre, tehát egy applikáción keresztül ugyanúgy elérhető a stream szolgáltatás is, mint a tévé csatornák. Netflix, Amazon, Hulu stb. ott vannak, a kábelcsatornák már rég ott vannak a neten, a major sportoknak saját tévéjük és stream szolgáltatásuk van amelyek népszerűsége egyre növekszik. Tehát nem olyan szűz terep ez már, csak a technikai sportok világában nem igazán nyitottak még erre. Fura ez, magát az innováció csúcsának tekintő szériák nagyon nehezen értik meg az új idők szavát. A WEC és az IMSA az első próbálkozók, ők már tolják a saját stream szolgáltatásukat, ha jól tudom a WEC fizetős (bár most nem találtam erre vonatkozó infót a weboldalukon, lehet ingyenesség váltak már), az IMSA viszont teljesen ingyen teszi elérhetővé a streamet azokban a földrajzi térségekben, ahol nincs televíziós közvetítés  (bár érdekes módon a Eurosport révén Európában pár órát lehetett látni a Rolex 24-ből, ennek ellenére a neten végig elérhető volt a stream). 

 

Vagyis a Liberty saját stream szolgáltatását elindítva kvázi konkurenciát csinál az ESPN-nek, így érthető, hogy utóbbi miért nem akar ebben olyan baromi sok pénzt belerakni, miközben kénytelen valamit megszerezni olcsón, hogy tudja mutatni a reklámok között. Ugyanakkor a Liberty akar egy saját amerikai kommentátori csapatot, bár erről szintén nem nagyon hallani. Olyanokat is olvasni, hogy azért kötöttek két éves szerződést az ESPN-nel, hogy addig felfuttassák a streamet, aztán kizárólagosan ezen keresztül lehet majd F1-et nézni az USA-ban. Ez nagyon érdekes elképzelés és eddig példa nélküli. A Liberty tehát egy olyan kísérletbe fogott az amerikai piacon, amire talán az IndyCar is készült. De vajon tényleg erre készülnek? Utóbbi kapcsán ugyanis az NBC nem szeretne független stream konkurenciát. Meglátjuk. Vajon az IndyCar is lesz elég bátor? Vagy még kivárnak és maradunk a hagyományos tévéknél? Jó vagy rossz döntés lesz ez vajon? Szerintem baromi érdekes pár év elé nézünk. :)

 

Bocsi hogy hosszú lett.

 

Generic Jingle Creative Commons License 2018.02.12 0 0 260739

Én speciel annak drukkolok, hogy minél több nő bújon ki a kezeslábasból. Vagy bármi másból. :-)

Előzmény: Oh Well (260729)
spedway Creative Commons License 2018.02.11 0 0 260738

Közben kiderült, hogy ez egy full LED panel, de még nem minden autóra aplikálták fel, gyakorlatilag ezt is tesztelték most a hétvégén. 

 

Így nézett ki pl. Veach autóján: 

 

 

De most már nemcsak számokat tud mutatni:) 

Vannak képek Honda logóval, amerikai zászlóval, gyakorlatilag innentől már a kreatív elmékre van bízva a dolog:)

 

Előzmény: convar (260731)
spedway Creative Commons License 2018.02.11 0 0 260737

A három napos teszt összesített eredménytáblája. 

 

hát vannak rajta azért meglepetések:)

 

JarnoTrulli Creative Commons License 2018.02.11 0 0 260736

Surtees eseténél is érthetetlen volt az egész...hogy pont eltalálta, és pont fején, úgy hogy előtte már párszor pattogott a többiek között. Mint valami Végső állomás jelenetből vették volna

Előzmény: toto92 (260734)
Oh Well Creative Commons License 2018.02.11 0 0 260735

Igazad van, pontosabban kellett volna fogalmaznom. https://444.hu/2018/02/05/gyerekekre-cserelik-a-disznoket-a-forma-1-ben

Előzmény: convar (260733)
toto92 Creative Commons License 2018.02.11 0 0 260734

Mondjuk kérdés, hogy 200-as tempónál hogy kell érkeznie a keréknek, hogy pont a plexi után a sisakhoz beférve érkezzen - bár az esély meg van rá (2001, ausztral gp, kerék vs pályabíró).

 

100%-os védelmet úgyis csak a zárt cocpit jelentene.

Előzmény: JarnoTrulli (260732)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!