Azért van egy pont amíg érdemes visszamenni, szép is lenne ha minden csalás után annyi lenne a következmény hogy "most már mindegy, ami volt az elmúlt, meg hát régen is voltak disznóságok". Ha Penskéék tényleg csaltak tavaly végig, akkor annak minimum egy vaskos pénzbírság kell hogy legyen a következménye.
Ezen nem érdemes sokat agyalni szerintem, mert az elmúlt 100 évben biztosan történt jó pár disznóság, és nem csak az IC, hanem az összes technikai sportágban...Sok meglepetés érne bennünket ha a mélyére ásnánk ezeknek az ügyeknek. Gondolom lehetne írni egy új/alternatív sport almanachot minden szakágban...
volt már a múltban ehhez hasonló csalás, de abban Ganasi ugyanúgy benne volt mint Penske...tiltva volt a kipörgésgatló mégis szinte mindenkinek volt és hasznslta. Aztán következő évtől engedték, de a legtöbb versenyző kikapcsolta inkább, mert más fajtát használhattak az meg szarabb volt, mint kipörgésgátló nélkül.
Elég sok onboard videót találtak amin Newgarden meg Mclaughlin nyomták a ész nélkül a gombot amikor nem lehetett volna. Aztán Mclaughlinnak volt pofája azt írni hogy ő semmiről nem tudott meg megszokásból nyomkodta(wtf?). Ritka gusztustalan egy féreg. Inkább maradna csendben.
Felmerül a gyanú, hogy korábban csaltak-e a szoftverrel és használták-e tavaly például a rendszert akkor is, amikor nem lehetett volna?
Pruett cikkében van ez is:
RACER also understands at least one team raised its concern regarding Penske drivers illegally using P2P in 2023 and went as far as sending the series onboard video clips of what it considered abnormal button use for IndyCar to review.
Remélhetőleg utánamennek legalább pár évre visszamenőleg, ez elég súlyos sztori.
Azért durva hogy az öreg így sem tud leszokni a csalásról, hogy az egész hóbelebanc az övé. A tavalyi adatok gondolom "elvesztek", pedig ott is lett volna mit nézni.
Közepe tényleg felejthetővé avanzsált, majdnem be is aludtam, de a végjáték kárpótolt mindenért. Meg az eleje sem volt rossz, voltak akciók, Rasmussen hibája azonban újra a stratégiai csatározások felé terelte a versenyt.
Hát LB-ben nem vagyok teljesen biztos, hogy ott nem használták fel. Szerintem Josef kimondottan jól jött el a rajtnál, meg az újraindítást követően is elég hamar tisztes távolságra el tudott húzni. Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de én még szkeptikus vagyok azzal kapcsolatban, hogy nem fog változni a Long Beach-i eredmény.
Csak a múlt vasárnapi bemelegítő edzésen fedezték ezt fel, így visszanézték a st. pete-i verseny adatait is, amiből kiderült, hogy már ott is ügyeskedtek a Penskesek...ezután változtatták meg annak a versenynek a végeredményét. (A long beachi versenyen már értelemszerűen nem tudtak ezzel "csalni" Penskeék.)
Newgardent és McLaughlint kizárták a St.Pete-i versenyről, Pato az idénynyitó győztese, Power 10 pontos büntetést kapott, így Dixie vezeti a bajnokságot Herta előtt, mindössze két ponttal. És mire fel ez a kavalkád? Penskeék játszottak egy kicsit a Push to Pass-el. A szabályok nem engedik meg, hogy a rajtnál, ilettve az újraindítás során és ezekben a körkben a PP-t használni lehessen, de a csapat úgy manipulálta a rendszert, hogy a versenyzők akkor is nyomhatták azt. Ezt Józsi és Scotty meg is tette, míg Power nem, ő ezért kapott kisebb büntit. Ezenfelül mindhárom gárda kapott egy-egy 25000 dolláros büntit.
NEWS: #INDYCAR officials announce penalties for Team Penske, including disqualifications for the Nos. 2 and 3 entries, and a 10-point deduction for the No. 12, for violating Push-to-Pass parameters at the Firestone Grand Prix of St. Petersburg.
The disqualification of the No. 2 awards the No. 5 entry of Arrow McLaren, driven by Pato O'Ward, with the victory at St. Petersburg.
Hát nem kapkodták el a döntést, és akkor még finoman fogalmaztunk.