ezen agyaltam én is, hogy amióta én követem volt e ilyen, de nem jut eszembe semmi, hogy utólag vegyenek el győzelmet az utóbbi 22-23 évből, bár ott a 2000-es évek legelején net nélkül kevés információ jutott el hozzám
Egész csalás ügy abban szégyen extrém módon, hogy ez Penske vezette széria, és annak a csapata csinálta ezt. És ez nem valami pár mm-es eltérés valami alkatrészen, hanem a pofátlan csalás kategória.
Vagy ha nem ők buknak meg vele hanem egy Juncos egy Canapinoval, lehet egész szezonra kibasznák őket.
Itt elmagyarázzák hogy a hibrid teszten használt kódod egyszerűen csak lemásolták, nem tudván, hogy az egy olyan bejegyzést tartalmaz, ami folyamatosan nyitva hagyja a p2p lehetőségét és nem enged hozzáférést a versenyirányításnak... a magam részéről azt simán el tudom hinni, hogy a vezetők ilyen szinten nem foglalkoznak ezzel, hiszen erre vannak a technikusok/mérnökök akiknek az ilyen szoftvermódosításokkal, verziószámokkal és egyebekkel tisztában kell lenniük, hogy hol mikor mit lehet használni.
A baj sztem azzal van, hogy Newgarden hogyhogy nincs tisztában a szabályokkal, amikor minden versenyhétvégén elmondják nekik, mikor lehet és mikor nem lehet használni a p2p-t? (ezt Herta is megerősítette). Ha észrevette hogy működik, miért nem jelezte a csapatnak? A Chevy mérnök hogyhogy nem vette észre?
Ugyanakkor a szándékosság ellen szól, hogy ha elérhetővé tették, akkor miért használták ilyen kevés alkalommal? Power pl. egyszer sem, Scott egy alkalommal, Józsi pedig mindössze háromszor, bár abból egy esetben pont sikerült megelőznie Hertát.
Amúgy pont ő az, mármint Newgarden, aki rendszeresen nyomogatja a p2p-t, hátha működik.
De ezt mások is csinálják. Hinch is beszélt erről a közvetítésben.
Some drivers make a habit of pressing the P2P button on starts and restarts in the off chance the system has been mistakenly activated by the series. Newgarden, in particular, is well-known within the driver group for frequently hitting the inactive P2P button on starts and restarts and did so prior to joining Team Penske.
Out of curiosity, Cindric asked his engineering team to create a report that would identify how many times his drivers pressed the P2P button in 2023 while it was disabled — use of the button, whether it’s active or inactive, is logged in the data — and the results were telling.
“I got the answer I expected, to be honest,” Cindric said. “Last year, Newgarden pushed the button 29 times on either starts or restarts. Power did it 12 times. And McLaughlin did it seven times. And the next thing that I wanted to understand is why is one driver doing it more than the others?”
Egyébként az általad linkelt cikkben az is benne van, hogy visszamenőleg is történtek vizsgálatok és nem találtak semmit.
Pruett ezt megerősíti, bár kérdés, hogy az IndyCar újra lefolytatja-e ezeket a vizsgálatokat, az elmúlt hét eseményeinek tükrében.
As noted in the first analysis piece, one team told RACER it supplied onboard video clips to IndyCar in 2023 which depicted what it felt was suspicious uses of P2P.
“I definitely want to clear that up,” Cindric said. “If there was anything in 2023, IndyCar has all that data and everything there. There is zero chance that any of this current occurred in 2023.And they can go through all the data and look at it at any point in time.”
According to Cindric, there was another identical allegation leveled against the team in 2022 which he says resulted in the team being cleared by IndyCar.
“We also want to address this 2022 video,” he continued. “There were some questions in the past about whether or not we were using push-to-pass illegally. There was an inquiry in 2022. McLaughlin was moving his thumb at the button in qualifying, but the ECU wouldn’t have had any push-to-pass even loaded in it.
“IndyCar came and looked at our steering wheel because he was moving his finger around, which is something that he does. The wheel was completely disassembled and found to have no issues or infractions. So I just want to clear that up because it was reviewed and IndyCar did come and confiscate our steering wheel and go through all that stuff.”
Állítólag Ganassival kapcsolatban is merültek fel pletykák pár éve de vagy nem is amatőr módon csaltak, vagy nem is csaltak. Annak biztosan alaposabban utána mentek. Bár erre a szabályváltozasos dologra innentől mindenki hivatkozhat 🤡
Most nézem vissza a tegnapi P1-et és szinte csk ezzel az üggyel foglalkoznak.
Vágtak be részletek Józsi saját sajtótájékoztatójáról is, amiben arról beszélt, hogy a csapata abban a hitben volt, hogy volt valami szabályváltozás, ezért nem gondolták, hogy a tilosban járnak.
Az nem világos, hogy csak a #2-es csapat gondolta ezt, vagy az egész Penske, ez elég homályos nekem. Itt van valami maszatolás és próbálják úgy beállítani, hogy nincs szándékosság a dologban.
És szerintem ez a kulcsa az egésznek: mert oké, hogy történt hiba, ezt be is ismerték, de hogy miért történt? Valamit elb.sztak? Vagy előnyt akartak szerezni annak tudtatában is,hogy nem legaláis a dolog? Vagyis csalni akartak, vagy csak bénáztak? És azért nehéz ez, mert az utóbbit szinte lehetetlen elképzelni egy évtizedek óta ilyen magas szinten operáló csapatról. Itt ez egy komoly bizalmi válságnak néz ki, amit nagyon nehéz lesz helyrehozni.
És ha ez a gyanú is beigazolódik, az csak még tovább növeli Palou és Dixon versenyzői zsenijét, hiszen a két ganassis így is bucira vert mindenkit, köztük a csalós penske-s brigádot is :D
(apropó, tényleg, Ganassiék házatáján biztos nincs/nem volt semmi sumákság? :D)
Nem azt mondtam, hogy nem kell kivizsgálni, hanem azt, hogy tök felesleges azon agyalni ki mikor, hol, mennyit csalt a múltban, mert valaki valahol valamivel biztos, hogy csalt és fognak a jövőben is. Technikai sportoknál ez sajnos alap.
Ki tudja mióta csalnak és most mindenki úgy csinál mintha csak véletlen lett volna. Persze hogy kényelmesebb volt neki egy verseny eredményét eldobni mint kivizsgálni transzparensen az ügyet és minden egyes eredményt elvenni amit csalva értek el. Így az ilyenek, mint te meg vannak győzve, hogy ez a Penske milyen becsületes mindenki másnak meg a bele kifordul ettől a sztoritól és köztük van nem egy csapatfőnök.
Megint csak vagdalkozol, meg előre keresztre feszítesz mindenkit.
Azt csinál amit akar, de azért precedenst teremtve most vettek el tőle egy győzelmet meg egy harmadik helyet. De nyilván azt csinál amit akar! Ezt ő akarta! Sőt direkt csalt, hogy utána direkt lebukhasson hogy ezzel védje a korábbi csalásait! Te hallod magad, ember?
Már biztos vissza lett nézve de ebből már nem lesz ügy mert Penske nem engedi. Sajnos így hogy ő a széria tulajdonosa azt csinál amit akar. Elég undorító, hogy pár év alatt ide jutott az egész.
Azért van egy pont amíg érdemes visszamenni, szép is lenne ha minden csalás után annyi lenne a következmény hogy "most már mindegy, ami volt az elmúlt, meg hát régen is voltak disznóságok". Ha Penskéék tényleg csaltak tavaly végig, akkor annak minimum egy vaskos pénzbírság kell hogy legyen a következménye.
Ezen nem érdemes sokat agyalni szerintem, mert az elmúlt 100 évben biztosan történt jó pár disznóság, és nem csak az IC, hanem az összes technikai sportágban...Sok meglepetés érne bennünket ha a mélyére ásnánk ezeknek az ügyeknek. Gondolom lehetne írni egy új/alternatív sport almanachot minden szakágban...
volt már a múltban ehhez hasonló csalás, de abban Ganasi ugyanúgy benne volt mint Penske...tiltva volt a kipörgésgatló mégis szinte mindenkinek volt és hasznslta. Aztán következő évtől engedték, de a legtöbb versenyző kikapcsolta inkább, mert más fajtát használhattak az meg szarabb volt, mint kipörgésgátló nélkül.
Elég sok onboard videót találtak amin Newgarden meg Mclaughlin nyomták a ész nélkül a gombot amikor nem lehetett volna. Aztán Mclaughlinnak volt pofája azt írni hogy ő semmiről nem tudott meg megszokásból nyomkodta(wtf?). Ritka gusztustalan egy féreg. Inkább maradna csendben.
Felmerül a gyanú, hogy korábban csaltak-e a szoftverrel és használták-e tavaly például a rendszert akkor is, amikor nem lehetett volna?
Pruett cikkében van ez is:
RACER also understands at least one team raised its concern regarding Penske drivers illegally using P2P in 2023 and went as far as sending the series onboard video clips of what it considered abnormal button use for IndyCar to review.
Remélhetőleg utánamennek legalább pár évre visszamenőleg, ez elég súlyos sztori.
Azért durva hogy az öreg így sem tud leszokni a csalásról, hogy az egész hóbelebanc az övé. A tavalyi adatok gondolom "elvesztek", pedig ott is lett volna mit nézni.
Közepe tényleg felejthetővé avanzsált, majdnem be is aludtam, de a végjáték kárpótolt mindenért. Meg az eleje sem volt rossz, voltak akciók, Rasmussen hibája azonban újra a stratégiai csatározások felé terelte a versenyt.