Szóval én azt nem értem, ha ugyanolyan a rugóstagja és a tornya a Fiat 500-nak és a felső tányér egy az egyben megegyezik, azon van gyárilag takarókupak, akkor a Musán meg miért nincs...?
Megpróbáltam kétoldalassal felragasztani a szélvédő aljához a műanyag elemet, az nem sikerült. De raktam fel ilyeneket legalább.
Semmi baj. Hát igen, mások a prioritások, különben nem egy Stiloban üldögélnék. De azért lenne még lejjebb :) És amúgy én teljesen pozitívan csalódtam ebben az autóban, kb tényleg mint egy olasz Golf, pici mediterrán életérzés azért szorult bele. És rengetegen szívnak vele, hogy olyan mint egy karácsonyfa, én ezt is megúsztam.
Na szóval én meg a belvárosba be nem mennék, márpedig a szoki, koki emlékeim szerint mindig bent volt valahol. Igazából baromira elegem van a sok idióta féleszű emberből itt a városban és lehetőség szerint a Hungária körúton belülre én be nem teszem a lábam, de a Nagykörút aztán tényleg kizáró tényező.
Félre ne érts, kérlek, minden bántó szándék vagy rossz gondolat nélkül írom....
A múltkori (tavalyi?.... gond van az időérzékemmel...) kajálós beszélgetős party (paco & bubble anyánk féle / érd papi földek stb..) ...nos, tehát, a hangulat jó volt, de már nem autóközpontú a társaság..... mások a prioritások és bizony már sok sok minden fontosabb,mint amikor a 20'as éveinket tapostuk ( egy csomó felnőtt bácsi és néni jött el) .... én pl. kormit urat is szívesen láttam volna stb. .. stb....
Tegnap pl. kiskunlacházán , volt szép állapotú Marea?kombi?....
Más.
Írtad / említetted valahol (ha csak össze kevertelek valakivel ) ...hogy lenne Fiat-os gyülekező.... szoki ...koki?
Ha Skeleton Nation aka. Russell Coutts ....farkasvár felől elindulna az Únió első helyen lévő tagállama felé (megelőztük Bulgáriát!) ...nos, akkor én szívesen megragadnám az alkalmat....
A robot volt cserélve kb. 2017/18-ban, miután a második tulajhoz került. Annak még baja nem lehet, de ha tömítetlenség merül fel, akkor egy felújítókészlettel még megoldható lehet, ennyi futás alatt törés, kopás, stb. még nem várható. Lehet hogy a csere alkalmával is elég lett volna, nyilván semelyik szerviz nem fog ennek nekiállni. Kíváncsi lennék, akkoriban mennyi lehetett az ára kompletten. Most 500 ezer Ft fölött van...nem túl gazdaságos ezekhez a korosodó típusokhoz.
A megbízottam, aki vitte műszakira, eredetiségvizsgálatra I rendszámmal azt mondta, hogy nagyon jó vezetni, a műszakin a mérések is kiválóak lettek. Amúgy már most mindenki odáig van érte, aki utazni fog benne. Egy filléres, 16 éves autó...de már úgy gondolom hogy abban az ezredfurduló után évtizedben lejtőre került az autógyártás, látom-érzem ezen a típuson is. De nincsenek nagy elvárásaim, 2-3 műszaki ciklust teljesítsen és elégedett leszek.
Pedig én válaszoltam, amint olvastam a leveled! Hogy a francba haragnék már bakker, be voltam szarva, hogy meghaltál! Szó szerint...tudod hányszor jutottál eszembe azóta, hogy mi lehet?
Sikerült, de már kedvem nem maradt írni róla...nagyon megszenvedtem vele, a diffiház annyira útban volt hogy kiforgassam a szárat a padlólemez kivágásából és főleg vissza...
Azért nem választottam a Quaro betétet hozzá, mert azt raktam a feketébe és elég kemények. Sok idő a bekopás és nem olyan ragadós, persze nem is porol. Ez volt szimpatikus a kínálatból, most a Musával pár km-t mentem csak de elég biztatóan fog a Tomex máris. Hátha beválik.
Pontosan az a helyzet, a szerelők tevékenységével épp egyenesen arányos az autók általános állapotromlása. Ezért is jó magunknak csinálni ezeket, mert gondot fordíthatunk mindenre.
Na ez a 231 km - fél liter volt kb. pontosan a Lybránál is, mikor elmentünk Pest megyébe autópályán, az kb. hasonló táv és ott már nekem is bele kellett borítani a fél litert. Nyilván a fordulatszám miatt magasabb ilyenkor, ami ezeknél a váltóknál ilyen tempóval 4000 felé tendál már.
Csüötö9rtökön én is szerelgettem, kicseréltem a két hátsó hangszorót mert már lehetett hallani a hangján, hogy valami nem oké. És igen, el volt ezekben is porladva a perem. Viszint megint kiderült, hogy bármihez hozzányúlnak, elbasszák a szerelők. Már régóta hallgatom, hogy valami zörög a bukkanóknál, de nem igazán találtam az okát. Na most kiderült, a bal hátsó ajtó belső fémpaneljénél az összes csavar laza volt, kettő már majdnem ki is tekeredett...
KIcseréltem a bal első zárat is, mert igaz múltkor magától megjavúlt, ez sajnos csak ideiglenes volt és megint elment nyaralni. Most már redben van :)
Pénteken Siófokra kellett mennem dolgozni, így volt egy 231 km-es utam, ezalatt elfogyasztott fél liter olajat a drága. 120-130-es tempó, nem pörgettem agyon, bár ez relatív a rövid váltó miatt.
Online, a fiat.hu oldalon elérhető a hivatalos forgalmazó ügyfélszolgálata. Igaz, azt nem tudják hogyan fordulhatott elő, de az azonosító alapján a gyári adatbázisból ki tudták jelenteni, hogy ez az autó gyári beépítésű motorja. De megmondom én, pont leszarták az olaszok, épp ez volt kéznél a gyártás meg ment. Vagy valamelyikük a logisztikai folyamatban egy nem odavaló motort pakolt a sorba. Dehát miért ne lehetne ilyen? Senki nem tökéletes és mindenki hibázik.
Azért a 90-es évekbeli vonalon, igaz hogy nem csak egy snassz kormányművek voltak, hanem hidraulikusak, de elképzelhetetlen szerintem egy ilyen hiba még huszon-harminc év után is. Mindegy, régi házibontós ismerősömet felhívtam, pont van neki Musa. :D 7 km-t kell mennem érte hétfőn előreláthatólag és akkor ki is cserélem, egy előnye van ennek, könnyű kiszerelni.
Jó pénzt kértek érte. Hol kérted végül ki? Csak mert pl a pn kód kikérésénél is vannak különbségek, valami EU-s törény alapján ingyek kéne pótólni az autó tulajdonosának, ehhez képest sok képviseletnél elkérnek érte 20-30 ezret. De pl a Fiat Autocentrum Érd ingyen kiadja. EL is határoztam, hogy ha egyszer valamiért mégiscsak márkaszervízbe kellene mennem, oda fogok menni.
Ez a kormámymű szarúl hangzik... de úgy általában ezek az újkori Fiat kormányművek... Az enyém is elromlott, vettem egy felújítottam, kb 1000km után megint elkezdett kopogni. A régit fel akarom újíttatni, és az megy majd bele vissza.
Akkor helyzetjelentés...megkaptam az igazolást, miszerint a Musa motorja az eredeti, gyári beépítésű motor. A szolgáltatásért kértek 30 ezret.
Tegnap még munka után kicseréltem a két toronybakot meg a csapágyakat. Nagyon nem ártott meg neki, mert a bal oldali már be volt állva és félre is nyomta, deformálta a fészket a bakon, a jobb oldali meg egyszerűen darabokban jött ki, hullottak a kis golyók. De a kormányon érezhető ütések nem szűntek meg. Mivel elegem volt arra a napra, ma délután ránéztem hogy mi a rosseb. Na, én még ilyet nem láttam, a kormánymű csonkja lóg, ami feljön a padlólemezen és arra csatlakozik a kormányrúd.
Most dolgozok a hátulján, aztán megfordulok, harmadszor is felbakolom az elejét, kiszedem a kormányművet és hátha tudok keddig szerezni bele, mert ugye szerdán kész kell lenni mindennel. A motor-váltó témáig még jó buli volt, de azóta már nem igazán...
Jól látom, itt nincs a klasszikus vályú? Szerintem ez nem is olyan nagy baj, legalábbis nálam mindig áll benne a mindenféle növényi termés, és elég macera takarítani. Nem tudom, milyen fa amivel tele van a parkoló, de pici egy centi alatti kis bigyók esnek le róla.