Mindenhogy, gyári cikkszámra is, megnevezésre is, bár néha furán van fordítva, meg hazai oldalon a gyári cikkszámra talált, adott gyártó cikkszámára is.
Köszi a tippet. Ez a szállításos dolog akkor kb olyan mnt az Alzaboxos előfizu, az is egy jó dolog, ha gyorsan kell valami, bár autóalkatrészt még nem árulnak. Még :)
Cikkszám alapján szoktad rajta keresgélni a dolgokat?
Talán nézz rá az allegro-ra, van egy Smart nevű opció, ami ingyen szállítást és visszaküldést is takar egy bizonyos nem túl magas értékhatár fölött (5-9 ezer Ft).
Regisztrálás után ebből kap az ember 5 db-ot, aztán egy évre 5000-ért meg lehet venni, de valamikor leakciózzák 2500-ra, az már tényleg semmi érte.
Packeta csomagautomata vagy átvevőhely, ahová én is rendelek mindig, ez ingyen szokott lenni. De ha éppen nem Smart-os az adott értékesítés, 690 Ft a szállítás vagy futárral házhoz 1390. Belföldön sincsenek ilyen árak. Gondolom ez egy bejáratott logisztikai hálózat és így megéri mindenkinek.
Most pl. hozzáraktam még egy olajleeresztő tömítést, ami úgyis kell mindig, hogy elérjem az 5000-et és jön az automatába.
És ha a váltóolaj beválik, ki fogom próbálni ennek a Specolnak a 10W-60-asát is a motorba, csupa jókat írnak az értékelésben a lengyelek.
Egyik nagy bajom a külföldről rendeléssel, hogy sokszor fogalmam sincs, melyik futárszolgálat hozza a csomagot. MPL-t pl erősen kerülön, hihetetlen, miket össze tudtak nekem hozni kézbesítés gyanánt, illetve preferálom a csomagautomatákat, mert eléggé rapszódikus, mikor éppen hol vagyok, egy hétre előre még tudom, de hoszabb távra nem nagyon.
Én már nem...ezt az országot az országot az elmúlt 35 évben totál lenullázták a mindenkori döntéshozói. Érdekes, a lengyel ipar elő tud állítani bármit? Még egy kerti slagot is érdemes volt onnan vennem, vagy említhetem a patkánymérget is és a többi...
A feketémben még biztos senki nem cserélt váltóolajat, szóval hétvégén megejtem. Lengyel olajjal azt is.
Drágább, de nem olyan vészesen, de ha nem rendelek onnan pár más dolgot (rugó, gázteleszkóp, zár), akkor megvettem volna sima NGK dobozban, vagy Densot, Bosch-t, egyikkel sem volt még problémám.
Igen, azt. Csak mikor volt az a hidegindítás utáni pár perces alapjárati kihagyogatós meg puffogós üzem, akkor cseréltem a Marellire. Na persze nem oldotta meg és utána már tudtam, hogy a mai üzemanyagok okozzák hidegen így, melegen meg még a motor is képes leállni, úgy lezuhan a fordulatszám. Bizonyos külső hőmérséklet tartományokban figyeltem meg ezeket, de csak változott valami, mert se tavaly, se idén nem figyeltem meg ilyeneket. Ja és még szerintem ide is beraktam, milyen pirosas lerakódások vannak a gyertyákon. Most amit kiszedtem, tökéletesen lerakódásmentesek voltak.
Hú, de rég használtam már NGK-t. Becsülettel kiszolgáltak a Marelli 7LPR gyertyák, de most hogy a lengyelektől vásárolok, ez sem drágább mint itthon a Denso pl.
Azért kellett rúgót cserélnem, mert elől letört egy fél menet. Direkt gyárit vettem, hogy majd jó lesz. Hát nem lett jó. Fene sem akart csak úgy cserélgetni :)
Amugy pont jó volt, mert igazáből nem volt kifejezetten alacsony, úgyanúgy fel tudtam vele állni a járdákra nymvájukban se akadtam bele. Volt ültetett autóm, soha többet, mert a mindennapi használatot erősen megnehezíti.
Nem segghúzós, de azért ott elől van egy-két centi plusz magasság valóban. Nem értem én ezt, kizárt dolog hogy új korukban is így álltak. Akkor meg mitől más ma a gyári rugó?
Én a 20.25 fokos napsötéses időt kedvelem, szóval nekem is a tavasz ls az ősz az évszakom. Viszont a téli állandóan sötét van időt gyűlölöm, akkor már inkább legyen meleg, de világos.
Túl vagyok rajta, annyira tényleg nem volt egyszerű mert sajnos csak egy bakot hoztam át a műhelyből, de azért egy két óra alatt meglett. Feljebb került a hátúlja, de nem annyira, mint az eleje, és sajnos az összkép sem olyan szép, muint régen volt. Vagy valami tényleg csak picit ültető rugó kellene bele, vagy az Uproad műanyag elemei.
Gyűlölöm a nyarat! Nem véletlenül van időzítve minden nagyobb szerelés nálam őszre-tavaszra. Meg télen a kályhával fűtött garázsban is jó, de ez...elveszi minden kedvem. Múlt hétvégén se volt, hogy hozzápiszkáljak a váltóhoz egy kicsit.
Alpvetően egyszerübb a hátsó rész, gyakorlat an meg mivel a parkolóban csinálom a földön, meglátjuk. Bár az elejét is ott csináltam. Mivel holnap csak még melegebb lesz, neki akarok esni még most gyorsan.
Mindig ez van ezzel a rugócsere témával...szerintem nagyon rosszul néz ki, főlegy egy kombi ha olyan, mintha húzná a hátulját. Szóval ki kéne cserélned hátul is. :)
Kicseréltem, oldalanként volt egy óra, nem volt igazából semmi gond. Az újfajta rugóösszehúzó jól vizsgázott. A régi problémás volt, az a szokott régifajta, mert sokszor útban volt arugótányérnak vagy bármi másnak.
Viszont bekövetkezett amitől féltem, úgy áll felfelé az eleje, mintha ugrani készűlne... Pedig ellenőríztem, cikkszám alapján is belevaló a rugó.
Egyébként már nem a gyári rugó volt benne hanem Spidan, de az is sima széria, semmi ültetés.
Szóval most hogyan tovább, lecserélem a hátsót, hátha megint vízszintes lesz az autó, vagy a fene sem tudja, nem szívesen raknék bele semmi ültető csodát, mert arra sincs szükségem. Vagy várok pár évet, míg kilágyúl annyira :)
Váltókhoz valószínűleg a rossz emlékek miatt ilyen a viszonyom.
Egyik emlékezetes alkalom az volt, mikor úgy 25-30 éve a Skodában egy esős tavaszi avagy őszi napon lázasan cseréltem váltót a ház előtt. A váltóolaj szagát valószínűleg a benne lévő habzásgátló adalék miatt különösen nem bírom. A másik pedig amikor összeraktam egy váltót szintén a Skodába, godosan, kihézagolva, minden, és berakva mégis olyan hangja volt mint anno a sárga távolsági buszoknak...