A vitorla Goya Banzai, ilyet használok most 5.7 4.7 4.0 és 3.3 méretben. Imádom őket!
A deszka Fanatic Freewave thruster szkegekkel, 96 liter - pont arra van kitalálva ami most tetszik a windsurfben, kevésbé a newschool switch trükkök, inkább a classic manőverek, ugrások, illetve ha van hullám, waveride.
A szlalom szetteket kite-ra cseréltem, az előítéletek helyét átvette a kíváncsiság - és nem bántam meg. Szerintem nincsenek "oldalak" világos vagy sötét, jobb vagy bal, minden vizisportnak megvan a maga helye, a maga körülményei, amiben élvezetes. A kite fizikája teljesen más, mint a windsurf (sokkal inkább wakeboard / siklóernyő twintip deszkával, vagy hullámszörf / siklóernyő wavekite deszkával, mint a windsurf, ami egy lekicsinyített , dinamikus vitorlázás), és pont az újdonság miatt tetszett meg - windsurfben nem jöttek új élmények vagy új manőverek ennyi év után túl gyakran. Nyilván bőven lenne még hova fejlődnöm (és szeretnék is), de az itthoni körülmények közt ez rettentő hosszú idő. A kite-ban, kezdőként szinte napi szinten sikerül valami új, visszajött az az eufória, a sikerélmény, amit a freestyle kezdetén éreztem.
A kite nem az ördögtől való, nem véletlenül űzik ennyien. Sokkal nagyobb a széltartománya egy ernyőnek, kevesebb erőfeszítésbe kerül megsiklani, siklásban maradni, mert a kite dolgozik helyetted - ráadásul egy "repülő vitorla" van a kezedben, ami ha akarod, felfelé is húz :)
Szerintem nagyon jól kiegészíti egymást a két sport. Erős szélben imádok windsurfözni, és nem is fogom abbahagyni soha. De gyenge szélben, amikor álldogálok az 5.7-el, és várom a pöfföt, amiben pumpálni kezdhetek, hátha kiszenvedhetek egy kínkeserves flakát a kör végén, na akkor sokkal szívesebben csúszok folyamatosan a 11-es ernyővel, és élvezkedek.
Teljesen más izomzatot dolgoz meg ráadásul a két sport - a windsurf kar, hát, törzs, szinte mindent, a kite inkább csak törzsizomzatot, de azt sokkal intenzívebben.
Tegnap Sosto kicsit felemasan muzsikalt, de aki idejeben erkezett, az biztos nem banta meg.
En 8-kor szalltam vizre 4.5 & 81 literrel es azt kell mondanom, az ev egyik legjobb szele volt. Eros, kifujt, nem poffos, napsutes, kicsit hideg, de hat itt van az osz, itt van ujra...
Es azert irtam az elejen a felemasat, mert viszonylag hamar csokkenni kezdett. Ugy fel 11-ig tolta normalisan. Utana mar idealisabb volt egy 5.3, de arra sem volt egyenletes, legalabbis kb. delig, en addig voltam ott. Ettol fuggetlenul az elso 2,5 ora aranyat ert.
Véleményem szerint ez a legjobban használható, legáltalánosabb forma. Mai szemmel is jó, talán kicsit hosszabb mint a maiak, de nincs vele semmi baj.
Hogy ajánlható-e, az attól függ, mennyire akarsz a freeride kategórián belül manőverezésre időt és energiát szánni. Ha a célod tisztán gyorsan menni faltól falig, a végén laza jibe-al, akkor ez talán nem a legjobb választás, akkor egy "szlalomosabb" freeride deszka jobb lehet. Kiszolgál, kényelmes, stabil, de nem lesz elég gyors. Ha valamennyire manővertanulás is érdekel, és nem csak a sebesség a lényeg, akkor már kifejezetten ajánlható kategória.
A Ride-al összehasonlítva, a Synchro szerintem kicsit lassabb, menetkényelemben hasonló lehet, fordulékonyságban jobb.
ez milyen stílusú deszka lehet? Freestyle, freeride, "freemove"? Nekem freeride célokra kellene. Most egy F2 Ride (102 l, 58 cm széles, 274 cm hosszú) deszkával próbálkozom, de jobb lenne egy stabilabb, könnyebben megsikló deszka. Ennek a Mistral Syncro-nak a paraméterei: 251 cm, 63 cm, 102 l. Ez már mai mércével mérve is felhasználóbarát, vagy újabbat keressek?
Ma Gárdonyból elhoztam egy fűben kallódó trimmelőt. Gazdája jelentkezhet itt, vagy mailben (tudtommal publikus az itteni mailcímem).
Tegnap este Sóstó, zseniális. Rájöttem, hogy az esti session-öket nem csak Praso-n, de itthon is szeretem. Az este berobbanó hidegfrontok általában emlékezetesek maradnak. Gárdonyba mentem (volna), de mivel nem volt ott senki, szellő sem rezdült, meg amúgy is Balatonra igérték a jobbat (bár tapasztalat szerint ekkor Gárdonyban is működni szokott, és stabil szelet hoz!), továbbmentem. Leérés, szerelés 5.3, és rá is fújt. 18:10-kor gyorsan 4.2-t raktam, amit nem bántam meg. 18:50 körül már nem láttam semmit, így ki. Idő felhős, de kifejezetten meleg téli ruhára.
Ma Gárdony, rángatós, kezdetben tipikus Velencei tavi, és hideg. A kezem fázott, csuklya csak a bukó miatt nem kellett. Még nyári cipő. 4.2-vel kezdtem, arra nagyon jó volt, majd 5.3, arra is ok., majd dél körül nulla. De totál. Hogy a mérő hol mérte a 30-as szelet ekkor, az nekem rejtély. Aztán szép lassan visszajött valami. Ez már nem gárdonyi szél volt, ez VALAMI, megnevezhetetlen bigyó. Foltokban, nyírásosan, legalább 90 fokokat forogva percenként. Vagy ráfúj, hogy az 5-ös sok, vagy semmi, vagy csak érzem hogy fújna, de nem húz semennyire, miközben mellettem 20 méterre elszáguldanak 4.8-al. Bementem 6.8 szlalommal is, hogy majd az kisimítja a rángatást, de nem lett jobb. Egyszer azért jöttem ki a naggyal, mert inkább freestyle, aztán meg azért, mert halálfélelmem volt a befújásokban. Aztán csak szlalom lerak, freestyle bevisz, és ami az előbb halálfélelem, abban még siklani sem lehet... Az is lehet, hogy csak elfáradtam, meg szétfagytam, de inkább feladtam a dolgot.
Ez a két nap volt Rodosz óta az első vízreszállás. Ahhoz képest, hogy mekkora volt a kihagyás, meg hogy ez nem labor, egész jó :)
Szia! Én tanulásra használtam egy 140 literes Powerglide II-t, kb 75 kilóval a Balatonon, nekem bejött. Azzal tanultam siklani, papucsolni, elég strapabíró, mindent tud amit egy alap freeride/tanuló deszkának kell tudnia. Egyedül a gyári 3 papucsos beállítást nem értettem, a 4 papuccsal sokkal kényelmesebb lehet(ett volna). Azzal viszont vigyázz, hogy mostanában nagyon felkapták az apróknál az árukat, én az enyémet tökéletes formában zsákkal, szkeggel 75-ért passzoltam el, szerintem az a korrekt ára. Ilyen 140-150 ezrekért már sokkal komolyabb gépeket lehet venni, szóval ha nem sürgős és nincs olcsón, lehet kivárnám a tavaszt a helyedben :)!
Sziasztok! Újrakezdő vagyok, szeretem az erősebb szeleket, de a perdülést még sokat kell gyakorolnom. Balatonon és a Velencei tónál megyek, 183/97. Az a terv hogy egy 160 l körüli hajót és 7,5 n2-körüli vitorlát lőnék. Kinéztem egy F2 POWERGLIDE 160l-est. Kiváncsi lennék a véleményetekre ? Milyen a terv és ez hajó mennyire fogja bírni a strapát (esés-kelés , stb.)?
Lényegében a mozgás a lényeg. Összeszoktam a 7-es ruhával, de hát alapból nem arra való, és az alkarom folyamatosan dzsihád alatt van, meg a nyakam is , mert nem tudom elfordítani a fejem.
Ez meg egy szárazruha, mozgásra lett kitalálva és most nagyon jó az ára:
A neoprem lényege hogy egy gázgumi, ami azt jelenti, hogy apró zárt buborékból áll, amibe nem tud belemenni a viz (mintha pici labdák lennének).Persze szellőzni sem tud.
Más gumik kis szálakból vannak a közte lévő hézagba melemegy a viz, cserélődik a levegő is. Ez a mózgumi (olyan mintha mohaszálakból lenne), hasonlóak a szivacsok is.
Az alja sima neopren, nagyon meleg, de nem vizhatlan. A felso resze, mint egy szeldzseki, ala kell oltozni, mert magaban hideg.
Tul sok tudomanyt nem szoktam belevinni, alulra egy 2/2-es shorty, felulre meg egy lycra es maga a ruha. Minusz 1 fokig jo...
Nyaknal - csuklonal tobb oras hasznalat eseten egy kis felszivargas, a mandzsettakat igy 3 ev utan csereltettem, lassan csak farad az anyag, de szerkezetileg hibatlan a cucc.
akad egy kis kepzavar, ugyanis nem keleti, hanem nyugati szelet igernek a Tisza tora. A flatwater pedig felejtos, mert pont ez a szelirany gerjeszti leginkabb a hullamokat.
Azt nehez megmondani, ala vagy fole lovik-e az elorejelzesek ezt az iranyu szelet, valtozo. Erzesre azt mondanam, valami lesz, de atomvillanasra ne szamits. Vigyel minel nagyobb vitorlat.