Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Blazs_A4ABC Creative Commons License 2 órája 0 0 91089

Persze vezérlés csere is tervben van. A csere motoron akár a dugattyúkat/hajtórudakat is cseréltetném, ha megtartom. Legalább nekem lesz jó a motor.

 

1.8 TSI úgy lett, hogy 1Z facelift-ből csak ez a benzines van 4x4-hez. Ez volt akkor az egyetlen ilyen autó a találati lsitában.

Aztán irány az SSP olvasás, youtube Humblemechanic összes, a TSI motorok hibáiról, mire kell figyelni stb., utána vétel előtt autó szervíztörténet átnéz. Volt néhány javított olajfolyása de már régen volt. Próbaúton nem volt olajfolyás, se hibakód, a kerregés hallatszott, gondoltam lánccsere úgyis lesz. Nincs beteg hangja, motor húz, turbólyuk van de nincs mihez hasonlítanom. Kértem vétel előtti átvizsgálást (Sándor autóház), üzletkötő: az autó *maku*.

 

Egy árban volt egy nála 3 évvel idősebb Subaru Legacy kombi 3.0R Spec-B-vel. Azt kellett volna, bubu Porsche-hang.

Csak az óriási panorámatető meg a Legacy számomra érthetelen tengelytáv/csomagtér/hátsó utastér elosztása (= nincsenek lábterek, pedig a tengelytáv engedné) miatt húztam a skoda felé.

 

Hát így történt... :/

 

 

Előzmény: mica-r (91088)
mica-r Creative Commons License 2 órája 0 0 91088

Lánchajtást azért tegyél újat beszerelés előtt. Az használtan nem jó. 

Azt szívem szerint megkérdezném, hogy miért döntöttél az 1.8tsi mellett? :-)

Előzmény: Blazs_A4ABC (91087)
Blazs_A4ABC Creative Commons License 3 órája 0 0 91087

Gondolkodtam én is rajta...

De ez a darab se ment el hamar (ha eladónak megérte beadni weltauto-ba bizományosba), fél évig kerestem mire ezt találtam, nem is tudom megszámolni hány hasonló Octi/Passat/Legacy mellől sétáltam el.

Nem hiszem hogy lenne türelmem hónapokig a tesztpilótákhoz, nepperekhez, meg a mennyitengedszafelébőlfőnök-höz.

A motorcsere munkadíját meg úgyis én állom (nem tudom mennyi, 200-zal számoltam), viszont eladási árban az a pénz soha nem jönne vissza.

A cserét mindenki alkualapnak tartja pedig a kisebb futásteljesítmény az én olvasatomban értéknővelő tényező.

Ha cseréhez még hozzácsapom az elbukott átírást, gépjárműadót stb-t, akárhogy próbálok kimászni a helyzet seggéből, szaros leszek. :/

 

 

 

 

Előzmény: mica-r (91086)
mica-r Creative Commons License 4 órája 0 0 91086

Én beleraknám a jó motort és piacra dobnám a kocsit. 

Előzmény: Blazs_A4ABC (91072)
Blazs_A4ABC Creative Commons License 7 órája 0 0 91085

"Az egyiknél valami gyújtótrafó hiba volt 190ezernél ami filléres, a másiknál is volt vmi apróság, de semmi olyan amitől szét kéne szedni vagy hasonló."

 

Félre ne érts, nem büdi nekem kicserélni egy használt motoron olyasmit, ami nem gazdasági totálkár. Nem téma egy PCV, vagy egy nagynyomású szivattyú (TFSI-n 50 ezer km-enként aki jót akar, ellenőrzi a szivattyú rúd vezetőjét, nehogy nyerjen magának egy vezérműtengely cserét). Ilyesmit akár az utcán meg lehet csinálni, a motor felső részén van, hozzáférhető, az alkatrész se horror.

Előzmény: a8lang (91074)
Blazs_A4ABC Creative Commons License 7 órája 0 0 91084

Igen, a 3.0 V6 TFSI kompresszoros, az tényleg egy jó motor. De azt B8-as S4-be szerelték, használtan is 5M körül futnak az olcsóbb példányok. Nem megyek annyit, hogy megérje. Ezek a motorok már tudnak menni, kérdés, hogy az előző tulaj hányszor akart vele menni és hányszor költötte a pénzét karbantartásra és hanyszor új felnire...

 

Megyek havi 200km-t, kb. hétvégente használom meg bevásárolni, se a benzin, se az olajfogyasztás nem érdekel. A bent lévő CDAA motor az utolsó mérés szerint 500 (ötszáz) km-t ment el mielőtt rendelt egy újabb liter olajkát... Semmi különös, just cruising. Ezért is merült fel, hogy pl. egy BDB motor kiválthatná a CDAA-t. Plusz a hobbiautót. 

 

 

a8lang Creative Commons License 8 órája 0 0 91083

Remélem a v8-nál is tudtak faragni a fogyasztásból.

Egyre több részlet videó van a D5-ről, hogy fogom kibírni még 2 évig mire lesz normális áron fullos benzines pár ezer km-rel.

Előzmény: skt15 (91082)
skt15 Creative Commons License 8 órája 0 0 91082

Csak városit nem tudom (értelmetlen is foglalkozni vele), de a 30% az tutira meg lehet ott is.

Előzmény: H__G (91078)
skt15 Creative Commons License 8 órája 0 0 91081

"11-12s alatt 200-ra a mostani 16,3-16,6s helyett."

 

Hátöööö

Előzmény: a8lang (91079)
H__G Creative Commons License 16 órája 0 0 91080

Viszonyítás kérdése, én mindig a saját használatomból és a többi (korábbi) autóimból indulok ki, és 15-17 liternél többet egész egyszerűen nem bírtam etetni egyetlen (6 hengeres) másik autómmal sem...

Persze, mondhatjuk, hogy ez összkerekes, meg automata... (de ha áll, akkor nem mindegy ? :)

Az FSI lassú bemelegedése lehet a fő ludas, ezt egyszerűen nem tudom megszokni, így azt kell mondjam, ez a technológia városban tkp használhatatlan.

250x kiszámoltam, hogy baromira nem éri meg csak azért még egy autót tartani, de ez a "nem mentem sehova, de megint elröppent egy full tank benzin" érzés nagyon zavar.

 

Autópályán én is elvagyok 10-11 ből (pont az objektív felelősség határai alatt), ami teljesen oké, mert itt kapok valamit a pénzemért: csend, nyugalom, biztonság, erő; és persze a pszichés előny, hogy a 4F-en nem látszik a kor, így udvariasan térnek le előle :)

 

De városban nem kapok semmit a 20+ literemért, ott (szó szerint) csak teher a 2 tonna, és nyilván nem tudom kihasználni a géperőt sem.

Tehát azért kell x millóért autót venni, hogy az ember spóroljon havi 20-30e Ft benzint városban, röhej :)

Előzmény: a8lang (91079)
a8lang Creative Commons License 16 órája 0 0 91079

Nincs jelentősége pár perces etapoknál mennyi a fogyasztás, főleg amikor áll az autó a dugóban.

Nekem is néha felmegy 20L körülre a napi átlag, vagy dugó miatt vagy mert nyomom neki mert jól esik. De mire hazaérek mindig lejjebb megy. 15,5L a nagy átlagom 32e km-en. Városban is ennyi körül eszik általában, néha vannak jobb etapok mert nem lehet haladni, csak haladok az árral, de igazi dugó nincs ahol áll az autó percekig, ilyenkor 10-12L között eszik, ha rendesebben megyek akkor 14-16L, állandóan taposva 20L körül de hamar megy vissza amikor nem lehet haladni és tud 4 hengerezni. Autópályán is ennyit eszik 200-210 körül. Ha jobban nyomom 230felett már 20L, 160-170- nél meg csak 11,5-12L, 140 10L körül. 100-al meg 7-8L is lehetne ha tudnék annyival menni 1percnél tovább. Alapból mindig a napi km-en van a kijelző, néha oda tekerek a napi átlagra, de nem idegesítem magam vele, tankolásnál úgyis mindig 15L körüli átlag jön ki. Jó ez így, majd a D5-új tfsi-je talán kevesebbet eszik a valóságban is.

Kárpótol az hogy bár ez egy alapmotor, de így is baszott jól megy, megvan mind az összes lóerő benne. Már csak 10 hónap gari van rajta, utána jön a tuning, szeretném ha 3,5s alatt gyorsulna 100-ra, a mostani 4,2s helyett és 11-12s alatt 200-ra a mostani 16,3-16,6s helyett.

Előzmény: H__G (91078)
H__G Creative Commons License 17 órája 0 0 91078

a városi fogyasztáson is faragtak...?

 

nekem múltkor sikerült rekordot döntenem FSI-vel, 38,6 l állt 20 perc után a napi átlagfogyasztás mérőn - persze mindez 5 (!!) kmh átlagsebesség mellett - hála a tetves-, ellenben kutyát nem érdeklő vizes vb miatt lezárásoknak - , ezzel együtt elég idegesítő volt...

 

(persze én vagyok a hülye, mert nem néztem meg ,így a kocsit az út mentén leraktam, és villamossal + gyalog előbb odaértem.)

 

de azért ha ebből akár 50%-ot faragnak, az is kevés, akarom mondani sok :) :(

 

Előzmény: skt15 (91076)
a8lang Creative Commons License 17 órája 0 0 91077

Én az új 4.0tfsi-re leszek inkább kíváncsi. D5-öt láttál már élőben vagy nektek se mutogatják?

Előzmény: skt15 (91076)
skt15 Creative Commons License 18 órája 0 0 91076

Az ùj 3.0 Tfsi-nek.a fogyijàn faragtak elèg sokat. (Alaphangon 30%-kal kevesebb, mint a kompresszoros volt)

Mondjuk ha tolja neki az ember, akkor behorpasztja a tankot ez is.

Előzmény: a8lang (91074)
skt15 Creative Commons License 18 órája 0 0 91075

Pont a BWA-ròl hallottam, hogy elèg sok 4-500000 km-es fut különösebb gond nèlkül.

Làncos 1.2 Tsi-ről meg nagyrèszt csak rosszat.

 

Igaz èn nem talàlkozom velük nap mint nap.

Előzmény: mica-r (91068)
a8lang Creative Commons License 18 órája 0 0 91074

Azért a nagyobb motorok nem rosszak, tudom nem azonos kategória.

Nekem V8 4.0tfsi van és eddig 3 év alatt semmi baja, igaz csak 37500km van benne, de próbáltam haverom több nagy km-es ilyen v8 tfsi motoros autóját is. 160-190ezer km-nél is szép hangja van, jól megy és nem nagyon van baja. Az egyiknél valami gyújtótrafó hiba volt 190ezernél ami filléres, a másiknál is volt vmi apróság, de semmi olyan amitől szét kéne szedni vagy hasonló. Olajat se teet egyik se jobban mint új korában. Nálam 10e km-nél kér egy litert, de ez is használat függő, ha nem nyomják neki akár 15ezret is elmehet rátöltés nélkül. Egy v8 420-600Le motornál teljesen rendben van 10e km-enként 1L rátöltés, sőt minden nagyobb motoros autónál.

Előzmény: Blazs_A4ABC (91072)
Blazs_A4ABC Creative Commons License 19 órája 0 0 91073

Ígértek nekem egy utánakérdezést, hogy mi lehetséges/mennyiért.

 

Mintha Túri urat emlegették volna Gyöngyösről.

Előzmény: mica-r (91071)
Blazs_A4ABC Creative Commons License 19 órája 0 0 91072

Ok, BWA motort is lehúztuk a rövidke listáról. :)

Engem egy állítólag 80 ezret futott CDAA motorral segítene ki az eladó, ami (idáig) nem fogyasztja az olajat. Nálam a dilemma, hogy amíg kint van a motor, kevesebb munkadíj bármit kicserélni rajta, mintha az autó orrában kéne szerelni v. ha egy adott javítás miatt kellene csak kivenni. Vagyis most kell rászánni amit rászánnék.

Úgy tudom a fórumokról h a T(F)SI-knél nincs biztonságosan alacsony futásteljesítmény, kvázi gyártáslottó, hogy az embernek milyen jut... :S

Eldöntheti az ember, hogy cseréli a tervezési hibás dolgokat, vagy félreteszi a pénzt javításra v. a következő autóhoz.

 

Előzmény: mica-r (91068)
mica-r Creative Commons License 19 órája 0 0 91071

Mint említettem nem jók a Tsi motorok. Lehet 1.4, vagy 1.8, 2.0....

Így nem tudok használható tanácsot adni a fejlesztésben :-)

Előzmény: Blazs_A4ABC (91069)
mica-r Creative Commons License 19 órája 0 0 91070

Szerintem a 2.0 motor kb kompatibilis oda

Előzmény: Blazs_A4ABC (91069)
Blazs_A4ABC Creative Commons License 19 órája 0 0 91069

Van cimbinek, nem kér semmit az 1.2 TSI és nem is ad semmit :).

 

4x4 kombit kerestem, sajnos csak ezzel a benzinmotorral szerelték.

Ha tud valaki másik benzinesről, amit 1Z facelift 4x4-hez be lehet tenni, az kérem ne tartsa bent :D. RS motor (BWA, CCZA) tudtommal nem passzol a 4x4 hajtásláncba.

Előzmény: mica-r (91066)
mica-r Creative Commons License 19 órája 0 0 91068

Pont most is generálozok egy olyan BWA motort. Sokat futott, már 140 ezer km....

Előzmény: skt15 (91067)
skt15 Creative Commons License 19 órája 0 0 91067

Biztos? 

Nem a 2.0?

Előzmény: mica-r (91066)
mica-r Creative Commons License 19 órája 0 0 91066

Nevetni fogsz, de az 1.2 Tsi a legstabilabb a Tsi motorok között

Előzmény: Blazs_A4ABC (91065)
Blazs_A4ABC Creative Commons License 19 órája 0 0 91065

Ezért is került képbe. Így is úgy is zsebbe nyúlós lesz.

Ennyi erővel legalább egy utánakérdezést megért egy +90LE +80Nm +2henger -turbó -turbólyuk -hibásdugattyúk alternatíva.

HA lehetséges racionális keretek között. 

Előzmény: mica-r (91064)
mica-r Creative Commons License 20 órája 0 0 91064

Érthető a probléma, de 1.8 tsi sosem volt hétköznapi használatra alkalmas. Talán az első éveiben, garancia idő alatt.

Előzmény: Blazs_A4ABC (91063)
Blazs_A4ABC Creative Commons License 20 órája 0 0 91063

"Te direkt szivatod magad ilyen hülyeségekkel? Drága lesz és szar : )"

 

Motorcsere így is úgy is lesz. Mérlegeltem a lehetőségeimet. Szvsz egy TSI motorról sem mondható el, hogy olcsó lenne és jónak se jó.

 

Egyesek dízel/benzin oda-vissza cserékkel, egyesek automata-kéziváltós oda-vissza cserékkel, megint mások meg másfél milliós, tizenéves szobrokkal szívatják magukat.

 

Az ellenségemnek se kívánom, hogy ilyen dilemmákon kelljen az eseménytelen, hétköznapi használatra bőven árában vett autójával kapcsolatban rágódnia.

 

Üdv

Előzmény: peri77 (91061)
Sun Lanya Creative Commons License 21 órája 0 0 91062

Sziasztok!

 

Kis segítségre lenne szükségem vp44 illesztéssel kapcsolatban...

Adott egy faceliftes A6 2.5 v6tdi,106J jelölésű adagolóval. Az eredeti elektronika hibás volt,kaptunk hozzá egy bontottat (szintén 106j) amit láttam is üzem közben közben. Felraktuk,természetesen nem indul a kocsi. VCDS-ben hol és hogyan kell illeszteni? Ezzel segítene valaki? Merthogy azt jól tudom,hogy a J-st kell illeszteni,az A-D-t pedig nem? Köszönöm a választ!

peri77 Creative Commons License 25 órája 0 0 91061

Te direkt szivatod magad ilyen hülyeségekkel? Drága lesz és szar : )

Előzmény: Blazs_A4ABC (91060)
Blazs_A4ABC Creative Commons License 26 órája 0 0 91060

5-6 misi?

 

Uhh o_O

Előzmény: mica-r (91059)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!