Keresés

Részletes keresés

bluekiwi Creative Commons License 2005.01.08 0 0 92

Felhozom ezt a topikot, most fedeztem fel.

 

Nagyon szeretem Luc Besson-t, kedvencem a Leon, rengetegszer lattam. Nofigurait elegge kozelallonak erzem magamhoz.

Leggyengebb filmje talan a Taxi, de azon is jol szorakoztam.

Rastaman Creative Commons License 2000.04.18 0 0 91
Hat szerintem azert ennel bonyolultabb a dolog
a Leon egyertelmuen a Profi c. Belmondo film-bol vette az ihletett, ezert "Leon a profi" a magyar cime
masreszt pedig a Nikita sokkal inkabb emberabrazolo, sokkal tobbet tuds meg rola mint a Leonrol
Előzmény: wicca (90)
wicca Creative Commons License 2000.04.18 0 0 90
:-) én is várom a következőt.
De a párhuzamok a Nikita-Leonnal meg is szűntek, nem? Kicsit olyan, mintha a Leon a Nikita ffi párja lenne... (vagy fordítva..:-))
Előzmény: Rastaman (89)
Rastaman Creative Commons License 2000.04.14 0 0 89
Hat...
Amit a filmjeirol mondtal, hogy nem osszhasonlithato...

Szerintem igenis lehet latni egy folyamatot, gy fejlodest, egy iranyzatot...bizonyos temak egymas utani filmekben visszajonnek (pl. Leon, Nikita, illetve Nikita Leon a helyes sorrend)

Az is erezeto, h a kezdeti innovativ, meghokkento stilusbol kibontakozott egy megfontoltabb, a trendeket jobban koveto, ugyanakkor nagyravagyo, es ezert korabbi munkai stilusat el-elhagyo rendezo

Mint minden rendezo, o is akart egy sci-fi-t, egy tortenelmi filmet, stb...
ez valahol termeszetes, es azert, mert nekunk a korabbi besson jobban tetszett, a mostanit nem kell elitelni...

kivancsi vagyok mivel fog legkozelebb elorukkolni

Előzmény: wicca (88)
wicca Creative Commons License 2000.04.14 0 0 88
Bessonban szvsz az a legjobb, hogy változatos, mer kisérletezni. Eladta magát az amcsiknak! Micsoda hülyeség. Kapott egy lehetőséget és élt vele. A filmjeit nem nagyon tudnám összehasonlítani, annyira más mindegyik. A történet, mondanivaló, kategória. Művészfilmtől (hülye elnevezés, de nem tudok rá jobbat)akciófilmig. Mi ebben olyan rossz? Ötödik Elemben kétségkívül némiképp csöpögős a vége, na és? Talán nem tett le eleget az asztalra? Még mindig bizonygatnia kell mindenféle fene nagy igazságokat? Kedvet kapott egy sci-fi film forgatására, és megcsinálta. Mellesleg elég jól. Most először éreztem azt, hogy ez nem egy gyenge SW utánhallás (szemben sok más sci-fi filmmel, ahol még az űrhajók formája is u.olyan).
Aztán történelmi film jött. Zsan dárkot én személy szerint - mint történelmi alak - halálosan unom. Talán egy franciának mást jelent... Biztos rengeteg hibája volt a filmnek, bár én nem vagyok olyan nagy szakértő mint vadalmax. Nekem is inkább ez a zavarodott bosszúálló parasztlány jött le. Viszont nem bántam meg, hogy elmentem megnézni.
Vadalmax Zsan dárkos filmjére nagyon kiváncsi lennék (mármint hogy ő hogyan csinálná meg), úgyhogy ha valaha megteszi remélem eljuttatja hozzám videón egy kedves wántidos ismerősén keresztül, és akkor végre egy jót kritizálhatok én is (wicca gonoszul dörzsöli a tenyerét) :-))))))))))))))))))))))))))))
Rastaman Creative Commons License 2000.04.13 0 0 87
hat ez bizony igen frappan volt!
meg mindig a hasamat fogom...
csak tudnam, hogyan tudok gepelni kozben?.....
Előzmény: mud (86)
mud Creative Commons License 2000.04.12 0 0 86
Figyusz nemkell, ez tok egyszeru, ha nem hal meg, akkor a film happy endbe fullad, nema vízbe... ecceru ez...
Előzmény: nemkell (82)
Rastaman Creative Commons License 2000.04.12 0 0 85
miert is volt ez a nikita utso mondata?
mar nem emlexem, pedig vagy haromszor lattam...
Előzmény: fz (84)
fz Creative Commons License 2000.04.12 0 0 84
Luc Besson a kedvenc európai rendezőm, a Nagy Kékség a kedvenc filmem, vagy hétszer láttam. A szeretetről, a barátságról, az életcélról, a szerelemről stámomra ez a film mondja a legtöbbet, benne három fantasztikus színésszel és csodálatos tájakkal.

Az Élethalálharc elütütt a többitől, még csak próbálkozás volt, a Metró klassz, a Nagy Kékség-ről már írtam, a Nikita kicsit kommersz, de érdekes, főleg az utolsó mondat (megér egy topicot, hogy mit mondtak ezzel: "Egyedül leszünk"
A Leon a profi sokban hasonlít a Nikita-hoz, Natalie Portman miatt lesz igazán érdekes. Az 5. elem szerintem a leggyengébb, nagyon amerikai, a második fele szimpla akciófilm. A Jea d'Arc-ot még nem láttam. Megfigyeltétek, hogy majdnem mindig meghal a főhős a végén?
És azt, hogy a Metró vége kísértetiesen hasonlít a Kifulladásig végére. Amúgy is Lambert kicsit a kifulladásigbeli Belmondót utánozza a Metro-ban.

Rastaman Creative Commons License 2000.04.07 0 0 83
te ebben biztos vagy? mert tudod a baywatchban...
:))))

de lehet, hogy nem is keszon betegsege volt, csak siman megfulladt, illetve nem volt ereje, hogy lekuzdje a viznyomast, nem?

Előzmény: nemkell (82)
nemkell Creative Commons License 2000.04.07 0 0 82
Azt hallottam, hogy ha valaki palack nélkül merül, akkor nincs "keszon" betegség, jöhet fel gyorsan is az ember, de akkor vajon Enzo a Nagy kékségben miért halt meg? Valaki tudja?
Éjjeli Bagoly Creative Commons License 2000.04.06 0 0 81
Sziasztok!
Új vagyok ebben a topicban, eddig a Jeanne d'Arc című topichoz szóltam hozzá. Tegnap néztem meg másodszor, és most is olyan elemi hatást gyakorolt rám, mint az első alkalommal. Szerintem nem az akciójeleneteket kell figyelni, amikor Bessonra jellemző vonásokat keresünk, mert azok az "amerikai" jegyek, hanem a fényképezést és Jeanne-nak a lelkiismeretével (Dustin Hoffmann)folytatott vívódását, mert ezzel valójában visszájára fordul Jeanne egész addigi élete, ezzel a film mondandója is. Szerintem pedig ettől lesz igazán bessoni alkotás. A film zenéje is nagyszerű, hasonlóan a többi Eric Serra-szerzeményhez.
kosza Creative Commons License 2000.03.23 0 0 80
Szamomra a Luc Besson filmek foleg a zene miatt jonnek be nagyon. Szoval Eric Serra rulez.
Szerintem is van egy kis amerikai felhang az utobbi Besson filmekben, de azert meg mindig szivesebben nezek tole barmit, mint pszichoszlirrer-katasztrofa-kozepiskolasmajomkodos futoszalagon jovo halivudi szornyusegeket.
Nikita Creative Commons License 2000.03.22 0 0 79
5. elem...Messenger...Taxi (nem Besson rendezés). Ezekkel a filmekkel nem lenne semmi bajom, ha nem Besson rendezte volna. Hiszen szórakoztatóak, látványosak, kiváló színészi alakítások. Viszont így, hogy a Besson munkája...háát, nekem nagy csalódás.
Tisztelem Luc Bessont a Metróért, a Nikitáért,a Leon a profiért és a Nagy kékségért. Ez persze nem tetszési sorrend. Egyenként kíváló zseniális alkotás!!!

Besson lesz az idei Cannesi Filmfesztivál igazgatója.

G. Sky Creative Commons License 2000.03.22 0 0 78
Besson Rulez!

Azoknak, akik nem szeretik, ajánlom, hogy nézegessék sűrűn, hátha megkedvelik.

Egyetértek azzal, hogy az újabb filmjei nem olyan jók, mint a régiek, de ez van, ha felfokozott a várakozás.

Kedvencek:
Nikita: Karatemester: "üssön meg...."
N: "be van zárva a rohadt ablakod..." vagy valami hasonló...

Leon: a SWAT eliminálás...., meg az eleje, amikor késsel felbukkan a fickó mögött..

Metro: A vége, amikor a zenekar tagjai bejönnek és játszanak...nagyon állat!

5. Elem: "akar még valaki tárgyalni?"
meg persze Chris Tucker....

(Reno úgy jó, ahogyan van, rajongóknak ajánlom a Marhakonzerv akció c. filmet....
Anne Parillaudtól nagyon tetszett a Harapós Nő....)

Ami Bessonban nagyon oké, hogy nem borul bele teljesen a művészieskedésbe, és eltalálja az arányokat....Na és a zenék, amiket a filmjei alá rak...E. S. rulez!

G. Sky

KOBOLD Creative Commons License 2000.03.22 0 0 77
nah, en lattam a Messengert, nekem tetszett, NAGYON!
Vegre egy rendhagyo es erdekes film ebben a mai hig-fos sablon filmgyartasban.
Ezuton is uzenem Luc Bessonnak, hogy jo volt,
csak sokan nem ertik meg, hogy

ez nem egy tortenelmi vagy kalandfilm volt,

hanem inkabb egy fantazia film, muvesz film.

Vagy effele, ahol Luc Besson kielhette
kreativitasat. Luc Bessont nem erdekeltek a kozonseg elvarasai. O szereti a vert, a belsobol fakado brutalitast belevinni a filmjeibe.
Szoval sokkal brutalisabb film volt, mint barmelyik mostansag moziban jatszott horrorfilm.
Vegre TENYLEG borzongtam es szornyulkodtem, ehhez kepest a Stigmata meg Iteletnap meg blerwics-projekt egyutt nem volt olyan hatassal ram mint a Messenger, es ez utobbi harom film igazan unalmas volt.
Viszont a Messenger feldobott.Lehet, hogy Milla Jo
nem alakitott nagyot, szineszi munka ertekelesehez nem ertek. Csak azt tudom, hogy mi az ami tetszik, es megmozgat, es hatassal van ram.
Nehany jelenet amit kiemelek:

Farkashorda-angolok tamadasa: a legjobb es leghatasosabb resz. Es ujszeru szamomra, nem volt a hatterben hihetetlen fanfarzene. A nyilak repulese. Ha erre visszaemlexel, akkor talan te is lathatod, hogy ez nem tortenelmi film.

Joan noverenek megeroszakolasa: brutalitas, tolunk nem is olyan messze (koszovo) hasonlo allapotok lehettek.

Szuzessegi vizsgalat: kegyetlen, es megalazo helyzet Joan szamara,
korben nyalukat csorgato bunko nepseg,
kik azt varjak, hogy Joan elbukjon,
hogy mondhassak: lam nekunk volt igazunk, es mi vagyunk a jobbak.

Az ordog verzioi a kard megtalalasara, es az ordog mindent megmagyaraz. Raebreszti (rabeszeli?) a film nezojet, hogy bizonyos szempontbol Joan nem olyan szent mint amilyennek tartjak,
meg sok mas elgondolkodtato kerdest tesz fel,
QQuuuuuuurvajoooo!

Kob

ui.: akinek meg van a film CD-n vagy videjon, szoljon, kellene...
e-mail: jajanyu@swi.hu

VadalmaX Creative Commons License 1999.11.25 0 0 76
aha, egy ellenvélemény :-)
tényleg együtt láthattuk a Messengert, és a többség valóban utálta (velem együtt), de úgy érzem ezúttal jogosan.
engem nem zavart a naturalizmusa, bár enyhén szólva öncélú és hatásvadász volt (lásd ismételt lefejezések, meg az a szánalmas megerőszakolási jelenet, amikor az angol katona előbb a falhoz szegez egy apácát, majd megbecsteleníti az átszúrt nőt, miközben a tíz éves Jeanne a szekrényből figyel...:-P), viszont halálosan idegesített a hihetetlen felületessége: a bosszantó anakronizmusok, a történelmi hiteltelenség (különösen Gilles de Reis esetében!) és a forgatókönyv nyelvi idétlensége (szerinted hány 14. századi normann paraszt mond ilyeneket, hogy "sokkot kapott a lány", meg hasonlók...?)
a film ezenkívül ócska általánosítgatásokkal manipulál (minden angol kegyetlen és hülye patkány, bezzeg a francia katonák humoros, csupaszív medvék), mintha csak az ötvenes években készült volna, éppen olyan szar elfogult, akár a Ryan közlegény. Besson lett a francia Spielberg, mintha az amerikai nem lenne éppen elég nekünk...
De a legbosszantóbb az egész filmben szegény Milla volt, akit én szívből imádok, de sajnos abszolút alkalmatlan erre a szerepre. Nem tűnt fel, mennyire nem találta a helyét a figurában? Volt olyan jelenet, ahol elővette a Leeloo-manírokat az Ötödik elemből, csak hogy csináljon már végre valamit a vásznon. Csak egy kirakati baba volt, aki lobogó zászlóval, diszkrét L’Oreál sminkben egyedül megfutamítja az angol sereget. karizma, ugyan már...
ellenben a Dustin Hoffmanos jelenetek nekem lejöttek, szerintem ezekre kellett volna felépíteni a cselekményt és nem megpróbálni átfogni az egész kétéves pályafutás két és fél órában.
Várom a cáfolatokat és az érveket, különösen ezzel a naturalista-stilizált dologgal kapcsolatban, amit bevallom férfiasan, nem igazán értek :-)
Előzmény: gyak (74)
cornelius Creative Commons License 1999.11.25 0 0 75
A Rettenthetetlen vagy az Excalibur? baszki, te sértegetsz? egyik se tetszett, nagyon nem.
Előzmény: gyak (74)
gyak Creative Commons License 1999.11.25 0 0 74
nos, maz ominózus Messengert én is láttam, valószínüleg egy időben Vadalmax-szal és egy rakás mozissal, újságíróval. baromira nem vették el a dolgot. Hogy miről is szól ez a film valójában. naturalista? És? legalább reális. M. Jovovich pedig baromira jól játssza az egyéni jeanne d'arc szerepet, a hisztis, akaratos, tudatlan parasztlányt, akiben, a lelek mélyén bosszú munkál és az egész film arról szól, látványos körítéssel, hogy mi van akkor, ha az egész karizma, csodák és látomások csak egy zavart, bosszúra szomjas elme szüleményei. Ráadásula film többiek által legjobban utált része, amikor Jovovich az urat/Ördögöt, lelkiismeretet vagy akármit jelképező Dustin Hoffmannal vitázik, nos, az elgondolkoztató és jól megcsinált kontrasztja az egész mészárlós, csodavárós történetnek.
Szóval, ez igazi Besson film, profi szórakoztatás jó színészekkel értelmes/érdekes mondanivalóval,a Bessontól megszokott naturalizmussal és stílusos/stilizált képi világgal. ha a Rettenthetelten vagy az Excalibur tetszett, szvsz, ez is be fog jönni.
mrbungle Creative Commons License 1999.11.24 0 0 73
The Messenger-nek nagyon állat site-ja van (Flash4 ajánlatos):
http://www.spe.sony.com/movies/joanofarc/index.html
cornelius Creative Commons License 1999.11.24 0 0 72
Kicsi voltam, nem nagyon emlékszem, valami ősemberek makogtak fekete-fehérben, az Ötödik elemnél biztos jobb volt.
Előzmény: VadalmaX (71)
VadalmaX Creative Commons License 1999.11.24 0 0 71
aha, az első tíz perc kivételével. állítólag az a legjobb :-)
hát én ezt vakon elhiszem, mivel a maradékot még a Honfoglalás is túlszárnyalja.
bocs, azért ez túlzás volt. de csak kicsi...
Cornélius: az Élethalálharc sem tetszett?
Előzmény: bélféreg (69)
cornelius Creative Commons License 1999.11.24 0 0 70
Tényleg csak a tényszerűség kedvéért, meg mert piszokul unatkozom, Luc bessont itt tényleg mindenki szereti? hát nincs egy ember, aki hozzám hasonlóan minden porcikájában irtózik attól a fajta mozitól, amit Besson csinál? lehetséges? nehezen tudom elhinni.
bélféreg Creative Commons License 1999.11.24 0 0 69
Te már láttad? Amúgy az eredeti címe: The Messenger: The Story of Joan of Arc.
Előzmény: VadalmaX (68)
VadalmaX Creative Commons License 1999.11.18 0 0 68
Január közepén mutatják be nálunk, magyar címe még nincs, az eredeti:
The Messenger: Life of Jeanne d'Arc
Szerintem iszonyatosan szánalmas film, teljes egészében Milla J.-re épül, aki viszont tehetségtelen és nem bírja el a hátán egy két és fél órás átgondolatlan, hatásvadász, ostoba történelmi maszlag súlyát. Szerintem itthon is imádni fogják: látványos, tele van sztárokkal (Malkovich, D. Hoffman, Vincent "Doberman" Cassel, Faye Dunaway, estébé), a csatajelenetek jó techósak és hullanak a fejek bőven. De Besson-filmnek a legnagyobb jóindulattal sem nevezném.
Előzmény: badmad (67)
badmad Creative Commons License 1999.11.18 0 0 67
Ki hallott, olvasott valamit az új filmjéről? Asszem Jean 'dArc a címe.
Előzmény: Rastaman (66)
Rastaman Creative Commons License 1999.11.14 0 0 66
na!
vmi Tma? (kepernyovedon kivul...:)))
Bacci Creative Commons License 1999.10.31 0 0 65
Először is mindenkinek köszönöm a hozzászólást.

Badmad:
Ha képernyővédő kell - és maradjunk kicsit a topicnál - egy PCWorld-ben van egy 5.elemes komplett Win'98 theme. Aranyos, de semmi több.

A témáid egyébként tetszenek, feltétlenül jelezz, ha kész (különösen a Pink Floyd érdekel).

Üdv:
Bacci

Előzmény: badmad (64)
badmad Creative Commons License 1999.10.31 0 0 64
A héten kereslek majd mailben, csak sajnálatos baleset történt, ami most túlságosan is lefoglal.

JA ÉS FIGYELEM! BÁR KISSÉ NEM ÚGY ALAKULT AZ ÉLETEM A NAPOKBAN AHOGY KELLETT VOLNA, DE TESZEK EGY ÍGÉRETET! KÉSZÜL EGY PÉDZS, AHONNAN EGY CSOMÓ SCREENSAVERT LEHET MAJD LETÖLTENI, A LEGKÜLÖNBÖZŐBB TÉMÁKBAN. A CÍMET MÉG SAJNOS NEM TUDOM, DE A HÉT VÉGÉRE ELKÉSZÜL. TÉMAKÖRÖK: LÁNYOK, BRINGÁS LÁNYOK, SZÖRF, MATRIX, PINK FLOYD. aZTÁN MÉG MAJD AMI ESZEMBE JUT.

Előzmény: Rastaman (63)
Rastaman Creative Commons License 1999.10.30 0 0 63
Eric Sierra:Léon c. albuma megvan...
de ahogy te a keziaidat, en a CDmet nem adnam ki a kezembol...
ha erdekel, MP3-ban is +van...

szoval engem erdkelnek a filmek, folgeg a Doberman

Előzmény: badmad (62)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!