Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 3 órája 0 0 63502

köszönöm

Előzmény: Snake-Mojzi (63501)
Snake-Mojzi Creative Commons License 3 órája 0 0 63501
Előzmény: trizs77 (63500)
trizs77 Creative Commons License 4 órája 0 0 63500

Valahol (nem tudom hol) állítólag létezik olyan volán menetrend, mely nyomtatott oldalak nézeteit, képeit is tartalmazza.

 

Ki tud segíteni ?

 

Konkrétan a Kiskunfélegyháza-Budapest érdekelne.

 

 

dundalk Creative Commons License 16 órája 0 0 63499

Nem látom, hogy 300 egy buszos tulajdonos/üzemeltető bevonása a rendszerbe milyen előnyökkel járna?

 

azt írod, hogy bérelnék a buszt. ok.

A jelenlegi egyenlőtlenséget hogyan oldanád meg? Az egyik egy 2 éves Volvót a másik pedig egy 20 éves Ikarust vezet. Komplett flotta csere a kiszervezés előtt vagy aki vállalkozóként folytatja az kap bérbe egy új buszt? 

 

Miből finanszírozná egy sofőr az induló vállalkozását?

Milyen garanciákat kapna a sofőr, hogy az utas fogyás vagy esetleges járat átszervezéskor kieső bevétele pótlására? 

A bérlet pénz kié lesz?

 

Napi/havi/éves szinten ki tud kézben tartani 300 vállalkozó folyamatos ellenőrzését? (mint ahogyan már felvetődött)

Mivel minden saját zsebre megy így jöhet az árokparti olajcsere okosban, kínai futózott gumi, mer az olcsóbb.

 

Szerződés módosításkor 300 "céggel" kellene tárgyalni.

 

A kiszervezősdiből kevesebb problémát remélünk és nem többet.

 

Tudunk bármi példát hozni bármilyen területről az életben ahol 300 db 1 személyes vállalkozás hatékonyabban működik, mint 1  vállalkozás 300 egységet üzemeltetve?

 

(egyébként a tippem az, hogy kb. minden marad ahogyan most van, illetve beszállhat a buliba 3 magyar vállalkozó -vagy mind vagy 1)

Előzmény: kbn (63490)
vadparaszt18 Creative Commons License 18 órája 0 2 63498

Ilyenkor döbbenek rá, hogy mégse olyan rossz cég ez a DDKK. 
Nálunk az ilyet hamar lerendezik azzal, hogy három hónapig kísérleti jelleggel a járatot betérítik a zsákfaluba, aztán majd eldől, hogy maradjon-e úgy, vagy megszűnjön.
Egyébként elég rugalmas társaság, mert a környékünkön elég sok járatot igazítottak a polgármesterek kérésére. Betérések, járat hosszabbítások történtek. 

Előzmény: kristoof (63497)
kristoof Creative Commons License 22 órája 0 1 63497
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 1 63496

Pontosan annyit lazulhat, amennyit a megrendelő elnéz neki. Erről a BKK égisze alatt dolgozó buszsofőrök és főnökeik sokat tudnának mesélni. :)))

 

 

------------

 

Nem szeretném megélni, de azért kíváncsi lennék arra milyen sikerrel szankcionálna a BKK ha nem a VT Arrivát kellene birizgálnia, hanem a BKV mellett 489 magánvállalkozót akik 1 vagy 2 busszal dolgoznak.

 

 

Előzmény: kbn (63491)
siófoki35 Creative Commons License 1 napja 0 2 63495

Volánbusz: Azért a Weekendbusz sem volt sikertörténet a szedett-vedett, ócska buszaival... :D

Előzmény: kbn (63493)
kbn Creative Commons License 1 napja 0 0 63494

"mitől állt le a vasút egyszerre ?"

 

Sztrájtól... amit a Volánok a lehetőségekhez mértek próbáltak enyhíteni, pl. többlet alvállalkozói teljesítmény bevonásával.

 

Sőt a BKV-nál is volt ilyen, ahol az alvállalkozók buszait irányították át az ellátatlanul maradt területekre.

Előzmény: trizs77 (63485)
kbn Creative Commons License 1 napja -1 0 63493

"akkor az elmúlt 25 évet melyik országban töltötted ?.....................:-))"

 

Én pl. Magyarországon, és az elmúlt 12 évben intenzíven használtam a vasúti, helyközi buszos, és budapesti városi közszolgáltatásokat is... és azt tapasztaltam, hogy ahol a belső ellenőrzés helyére megrendelő-szolgáltató viszony került, az javította a színvonalat, sokszor igen látványosan:

 

1.) VT-Arriva: BKV alvállalkozójaként jobb szolgáltatást nyújtott, mint az anyacég, BKK óta maradt a magas színvonal, csak a BKV is felzárkózott mellé

 

2.) BKK belépése a BKV fölé: a buszokat hirdetelen lekezdték normálisan takarítani, kikerültek az iránytáblák, és elkezdték bemondani a sofőrök a megállókat ott is, ahol addig nem volt divat...

 

3.) Stadler által karbantartott FLIRT-ek: tíz év után is újszerű állapotúak, kimagasló rendelkezésre állással, ég és föld ahhoz képest, egy évtized alatt mi lett a belső karbantartású Desirókból, halbikból és posta Bhv-kból...

 

4.) RKI-k belépése a Volánok fölé: ez is észrevehető javulást hozott, bár az előzőknél kisebb mértékűt (korlátozott hatáskörök + itt eleve nem voltak nagy gondok)

 

5.) Volánbusz alvállalkozók: a nem kínai buszos cégekkel itt is egyértelműen pozitív a tapasztalatom, HOMM és előtte az Áipli egyenletes, kiszámítható magas színvonalat hoztak azokra a vonalakra, ahol ők váltották az anyacéget

Előzmény: trizs77 (63479)
MCA-001 Creative Commons License 1 napja 0 0 63492

És a nyereségre törekvő vállalkozó ott fog spórolni ahol tud.

A legolcsóbb alkatrészt veszi meg, mert azt a pár évet az is kiszolgálja a second hand buszában.

Zsebbe fizeti az alkalmazottait.

stb.

 

És a vége egy csúnya nagy buszbaleset lesz, sok halottal.

Ezt inkább ne.

Köszi.

 

Egyébként is felesleges erőltetned ezt az egészet.

Erre a pár évre minek meglépni ezt.

 

2019-ben jön a piacnyitás és valamelyik multi úgyis elviszi a piaci alapon is működőképes vonalakat.

Jönnek majd vadi új Setra és VDL buszokkal és itt lesz a kánaán:)

Előzmény: kbn (63490)
kbn Creative Commons License 1 napja 0 0 63491

"Nem tudtok ellenőrizni, számonkérni, szankcionálni.

Nincs is kivel, nincs is mivel."

A mostani rendszerben nem ellenőrzik a Volánok a járművek tisztaságát, késéseket, maxizásokat, járművezetők jogosítványának/vizsgáinak érvényességét?

"S mivel ilyen esetben a nyertes, lehet az Kovács 29 József is, 8-10 évre nyeri el az akármit, konkurenciája sincs.

Bántatlanul lazulhat.

teszi is."

 

Pontosan annyit lazulhat, amennyit a megrendelő elnéz neki. Erről a BKK égisze alatt dolgozó buszsofőrök és főnökeik sokat tudnának mesélni. :)

Előzmény: trizs77 (63479)
kbn Creative Commons License 1 napja 0 0 63490

A sofőrök többsége nem alkalmas vállalkozónak. De sokan igen, és csinálják is mind áru- mind személyszállításban.

 

Biztosan vannak olyan sofőrök a Volánoknál, akik a mindennapi munkájuk során látják, hol lehetne ésszerűsíteni az üzemeltetést/karbantartást... nekik megadnám a lehetőséget, hogy ha jobban tudják, csinálják maguk, és övék a különbözet.

 

Ha senki nem jelentkezne, azt úgy venném, hogy jól működik a vállalat. Ha viszont 10% vállalná, akkor biztosan el kell gondolkodni egy nagyarányú kiszervezésen, mert jól kivitelezve csökkenthetők a költségek, és ezzel az állami hozzájárulás (illetve változatlan apanázs mellett több jut fejlesztésre).

Előzmény: dundalk (63478)
kbn Creative Commons License 1 napja 0 0 63489

"kérdéses, hogy alvállalkozói szinten mekkora az optimális és az egyben "csődbiztos" üzemméret"

 

Nagyobb speditőrök nem nagyon adnak 5%-nál nagyobb részt egy-egy alvállalkozónak... de nem is biztos, hogy jó áron kapnának, mert a fuvarozónak is kockázatos, ha a bevétel túl nagy hányada jön egy megbízótól.

 

Ez a gyakorlatban (piacmérettől függően) a nagy szereplőknél országonként százas, vagy akár ezres nagységrendű (folyamatosan cserélődő) alvállalkozói kört jelent.

Előzmény: Chabee87 (63475)
kbn Creative Commons License 1 napja 0 0 63488

"Ha Kovács 27. József tönkremegy az egy szál közszolgáltatásban dolgozó autóbuszával, akkor Rétalap község (Gy-S-M- megye) lakosai napokig vagy hetekig gyalog jutnak ki a faluból. Mert nincs más."

 

Ha a fővállalkozónál ülő illetékes nem tud 24 óra alatt egyetlen többletkocsit leszervezni a többi alvállalkozójától, akkor sürgősen válasszon más pályát...

 

A csődök egyébként nem úgy szoktak történni, hogy a partner hétfő délután minden előzmény nélkül bejelenti, hogy a keddi műszakkezdésre már nem tud kiállni. Előbb elkezdenek tartozni ide-oda, előrehaladott állapotban aztán viheti a bank az eszközöket is, de még ez sem feltétlenül jelenti azt, hogy nem tudnak kiállni (Di-Cam, Orangeways bérelt buszokkal tovább dolgoztak, amíg tudtak, hogy csökkentsék a veszteségeket).

 

"szándékosan, jelentősen csökkentjük a szolgáltatás színvonalát"

A kínai buszos offshore cégeken kívül tudnál mutatni olyan magyar példát, ahol a piacosítás következményeképp csökkent a szolgáltatás színvonala?

 

        "- a magyar állam képtelen betartatni saját szabályait, lásd taxi, lásd magán buszok,

        - ha nem tudjuk betartatni a saját autóbuszos szabályainkat a magánbuszosokkal, akkor ugyanaz vagy csökkentett létszámú ellenőr gárda hogyan tartja, tartatja be a szabályokat ha még 9000 autóbusz gondját a nyakába varjuk ?"

 

A minőség elsődleges garanciája nem a hatóság kell, hogy legyen, hanem a szolgáltatás megrendelője. Ha a boltban romlott tejet kapsz, természetes, hogy visszaviszed, mint ahogy a fodrászt sem fizeted ki, ha elrontotta a frizurádat, és a kőművest sem, ha görbe falat rakott.

 

Ugyanígy természetes, hogy a fővállalkozó megkötbérezi a fuvarozót, ha nem megfelelő járművel áll ki. (Hatóságra ezzel együtt persze szükség van, hiszen a megrendelő lehet laikus is, pl. egy kórustalálkozóra buszt bérlő énektanártól nem várható el, hogy észrevegye simára kopott abroncsot.)

 

"Ha nincs tartalék az atomizált rendszerben, akkor az egyéni közlekedésbe tolunk sok százezer utast."

 

Miért ne lehetne tartalék? Már a mostani alvállalkozói szerződések egy része is tartalmaz opciót...

Előzmény: trizs77 (63470)
kristoof Creative Commons License 1 napja 0 0 63487

Hová lettek a vizes vébé buszai? Egyet sem láttam ma.

Komlósfecskés Creative Commons License 1 napja 0 0 63486

Hát nem attól, hogy sok kis szolgáltató egyszerre csődbe ment, vagy sztrájkolni kezdett. Sőt, ha a Start megállna, a maszekok akkor is hasítanának.

Előzmény: trizs77 (63485)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 0 63485

mitől állna le 7000 busz egyszerre?

 

----------------------

 

mitől állt le a vasút egyszerre ?

Előzmény: Komlósfecskés (63482)
Komlósfecskés Creative Commons License 1 napja 0 0 63484

Igen, de egy országos sztrájknak legfeljebb most van egy kevés, (nagyon kevés) esélye, ellentétben egy több tucat, több száz magánvállalkozásból álló rendszerrel.

Értem és részben elfogadom trizs kartárs aggályait, csak az utolsó bekezdés nem illik oda, de hát ez az ő "Karthágója" :)

Előzmény: kbn (63483)
kbn Creative Commons License 1 napja 0 0 63483

Pl. sztrájk... olyankor csak az alvállalkozók dolgoznak.

Előzmény: Komlósfecskés (63482)
Komlósfecskés Creative Commons License 1 napja 0 0 63482

Nem számolás kérdése, mitől állna le 7000 busz egyszerre?

Előzmény: trizs77 (63481)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 0 63481

Tessék számolni.

 

Nem olyan nehéz az mint elsőre látszik.

 

 

Előzmény: Komlósfecskés (63480)
Komlósfecskés Creative Commons License 1 napja 0 0 63480

De ha leáll a 7000 helyközi volán busz, 4 órán belül leáll az ország is.

 

Ez miért is következne be? Vagy csak a szokásos "Karthágós" befejezés ?

Előzmény: trizs77 (63479)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 63479

Alapvetően nem értek egyet ezzel az érveléssel, hogy a privatizációtól önmagában miért csökkenne a szolgáltatás színvonala....

 

---------------------------

 

 

 

akkor az elmúlt 25 évet melyik országban töltötted ?.....................:-))

 

Amúgy a mondatoddal egyet értek. Ugyanis az nem erről a topicról szól.

 

....."......nem értek egyet ezzel az érveléssel, hogy a privatizációtól önmagában miért csökkenne a szolgáltatás színvonala...."

Ugyanis ez igaz.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

De nem gaz ha pontosítod :

..."....nem értek egyet ezzel az érveléssel, hogy a privatizációtól önmagában miért csökkenne közszolgáltatáson alapuló, közforgalmú autóbusz közlekedés a szolgáltatás színvonala....

 

Pedig de.

Nem tudtok ellenőrizni, számonkérni, szankcionálni.

Nincs is kivel, nincs is mivel.

S mivel ilyen esetben a nyertes, lehet az Kovács 29 József is, 8-10 évre nyeri el az akármit, konkurenciája sincs.

Bántatlanul lazulhat.

teszi is.

 

Tessék csak megnézni a magán taxisokat, magán teherfuvarozókat.

Közlekedési kormányzatunk még őket se tudja rendben tartani.

 

Noch da zu.

Még a magán buszosok között se tud rendet tartani.

se műszaki, se etikai se más területen.

 

Akkor hogyan merészeljük a közforgalmat szétaprózni ?

 

Ha vasút nem megy, akadozva, köhögve, bosszankodva de működik az ország.

De ha leáll a 7000 helyközi volán busz, 4 órán belül leáll az ország is.

 

 

 

 

Előzmény: Chabee87 (63475)
dundalk Creative Commons License 2 napja 0 1 63478

"vagy maradnak alkalmazottak a jelenlegi feltételek szerint, vagy vállalkozóként bérelhetik tovább a buszukat"

 

és miből gondoljuk, hogy Kovács 28. Józsi és váltótársa alkalmas vállalkozóként üzemeltetni a buszt, azon kívül, hogy "akarják bérelni"?

ez kicsit bonyolultabb. 

Az, hogy fasza alkalmazott és jó sofőr nem garantálja, hogy jó vállalkozó lesz belőle. 

Előzmény: kbn (63463)
Chabee87 Creative Commons License 2 napja 0 0 63477

A csődbiztos üzemmérethez még annyi, hogy, ha egy magánvállalkozó megrendelést kap menetrend-szerinti tevékenységre, az nagyban segíti a biztos működést, mixel egy időre fix megrendelése és bevétele is van, így több lábon áll, nincs 100%-ban ráutalva az adott esetben bizonytalanabb külső megrendelésekre.

Előzmény: Chabee87 (63475)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 63476

Igen.

 

Mennyi most a magánosok részesedése a közszolgáltatáson alapuló nem helyi közlekedésben ?

 

 - 0,001% ?

vagy

 - 0,0001% ?

 

Olyan mint mikor Fónagy meghozta a közlekedési titok törvényt 2013-ban.....................:-(((

 

 

 

 

Titkosak a MÁV adatai nehogy az ellen megtudja.

De államtitkár úr! Nincs is ellen !

Az igaz, de lehetne.

 

 

Előzmény: Gyötör (63473)
Chabee87 Creative Commons License 2 napja 0 0 63475

Alapvetően nem értek egyet ezzel az érveléssel, hogy a privatizációtól önmagában miért csökkenne a szolgáltatás színvonala... A kérdés a privatizáció módja és a szerződéses háttér. Ahogyan a BKK-nál (és máshol nyugaton is) is működik az alvállalkozói rendszer, bárhol tud működni, megfelelő kivitelezés kérdése.

 

Azzal értek egyet, hogy a hazai viszonyok valóban jelentenek kockázatot, illetve kérdéses, hogy alvállalkozói szinten mekkora az optimális és az egyben "csődbiztos" üzemméret.

Előzmény: trizs77 (63470)
Chabee87 Creative Commons License 2 napja 0 0 63474

Ágazati szinten az összes bevételek majdnem több, mint harmada állami veszteségtérítés. Ennyire "nyereséges" műfaj ez. Kbn-nek igaza van.

Előzmény: MCA-001 (63466)
Gyötör Creative Commons License 2 napja 0 0 63473

piacnyitás előtt? :-D 

 

Előzmény: trizs77 (63472)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!