Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Scaniás 2009.10.07 Creative Commons License 51667
Attól függ mennyire szoros értelemben nézzük a távolsági kifejezést...
Szerintem az E95 A-B pontba hosszabb távon megállás nélkül is megállja a helyét, ugyanakkor hosszú távon több(sok) megállóval is nagyon praktikus, gyors és zökkenőmentes az utascsere. A kényelemmel utasok komfortérzetével sem lehet gond, akár E98-al szemben sem. Ott a nagyobb csomagtér miatt előnyösebb hosszú távra kevesebb megállóval.

Én csak olyan visszajelzéseket hallottam E95-ről, hogy a legideálisabb tipus belföldre nagyobb helyközi távolságokra (távolságira).
Előzmény: Irisbus (51662)
suexID 2009.10.07 Creative Commons License 51666
Te le is szoktál ülni ezeken a buszokon, vagy végig a sofőr mellett álldogálsz és füleled a motorhangot?
Előzmény: Scaniás (51660)
setra415HD 2009.10.07 Creative Commons License 51665

Jelentős módosulások a Zala Volán háza tájáról, többek között ütemes menetrend Budapest - Zalaegerszeg között.

 

http://www.zalavolan.hu/node/314#attachments

 

 

 

archlinux 2009.10.07 Creative Commons License 51664
Provokatív kérdés: A Credo LH12 melyik kategória. ;-)

Egyébként ha már "magyar", akkor az Interregioval mi a helyzet? Szar vagy drága? Mert valamiért a volánok nem veszik... (Így én még nem utaztam eggyel sem, így véleményt nem tudok mondani.)
Előzmény: Irisbus (51662)
hungeri 2009.10.07 Creative Commons License 51663
Egyrészt az E95 mindenképpen a 'fapadosabb', de távolsági vonalat erősíti, másrészt szerintem kényelmesebb, mint az E98. Utóbbi inkább turista busz, mint ahogy sok Volán elsősorban különjáratosnak használta, másodsorban távolságinak. DE tény, hogy minőségi távolsági közlekedésre azért az E98 megfelelőbb, az E95 inkább az ilyen több helyen megállok, ide-oda is betérek típusú távolsági vonalakra való.
Előzmény: Irisbus (51662)
Irisbus 2009.10.07 Creative Commons License 51662
Az E95 távolsági autóbusz? Hm érdekes...
Távolsági autóbusz kategóriában inkább az E98 at nevezném...
Előzmény: Scaniás (51660)
archlinux 2009.10.07 Creative Commons License 51661
Igen, az egy érdekes gondolatkísérlet, hogy milyen lenne egy ma gyártott E95 (utód), ha még gyártanák... Aztán majd felébredek. :-(
Előzmény: Scaniás (51660)
Scaniás 2009.10.07 Creative Commons License 51660
Mindösszesen annyi a történet, hogy a limlom az nem busz, csak egy ipari hulladék.Húú, nagyon modern egyébként meg designes meg minden télleg!

Az E95 az még BUSZ volt!Abban az időben a kor minden a távolsági busztól elvárt követelményeit kielégítő felhozatallal. Állítom még a mai napig is bőven ver sok ultramodern alvállalkozós meg miegymás csúcsbuszt, pedig bőven le van már maradva fejlesztésileg időben. Ha az EAG a mai napig gyártana és fejlesztett volna biztos vagyok benne, hogy NEM lenne egyetlen napjainkban használt alvállalkozós és egyéb külföldi illetve más magyar gyár által készített gépcsoda ami verné őket...
Előzmény: f_k (51641)
sosiforda 2009.10.07 Creative Commons License 51659

http://www.volanbusz.hu/akcio.php?id=618

 

ÜTEMES MENETREND BEVEZETÉSE MONOR, CEGLÉD, NAGYKÁTA TÉRSÉGÉBEN

2009.10.06., kedd

A VOLÁNBUSZ Zrt. 2009. október 17-től – az új SETRA típusú autóbuszok forgalomba állításához igazodva- Cegléd - Nagykáta, illetve Monor – Nagykáta viszonylatokban új viszonylatot is tartalmazó integrált, ütemes közlekedési rendet vezet be.

 

Az átszervezés célja egy olyan kismértékű de komplex átalakítás, mely a tényleges utazási igényekhez jobban alkalmazkodó ütemes menetrenddel, új eljutási lehetőségekkel és megfelelő csatlakozások biztosításával, a jelenleginél kedvezőbb és kiszámíthatóbb utazást tesz lehetővé.

 

A változás bevezetését követően a térségben az autóbuszok egyenletes követési idővel fognak közlekedni. Továbbá, az ütemes közlekedési rend bevezetése mellett a térség különböző vonalai között kényelmes átszállási lehetőséget is biztosítunk.

A változásban érintett autóbuszvonalak

2219 Monor - Gomba - Felsőfarkasd

2220 Monor - Gomba - Pánd

2221 Monor - Pánd - Nagykáta

2226 Monor - Gomba - Felsőfarkasd - Úri - Sülysáp

2340 Nagykáta - Tápiószentmárton

2410 Cegléd-Cifrakert-Tápiószentmárton-Nagykáta

2411 Cegléd – Tápiószőlős – Tápiószentmárton – Tápióbicske – Nagykáta

2415 Cegléd-Tápiószőlős-Újszilvás-Farmos-Nagykáta

 

Új autóbuszvonal és korszerű SETRA autóbuszok a térségben

Az új közlekedési rendben Tápiószőlős és Tápiószentmárton összekapcsolásával Társaságunk, 2411-es vonalszámon új autóbuszvonalat indít Cegléd – Tápiószőlős – Tápiószentmárton – Tápióbicske – Nagykáta között.  

 

A fenti vonalakon korszerű SETRA típusú, nagy elektronikus kijelzővel szerelt autóbuszok állnak forgalomba, javítva az utazás komfortérzetét.

 

A térség átszervezésének alapelvei, átszállópontok

Az új közlekedési rendben Tápiószőlős és Tápiószentmárton összekapcsolásával 2411-es vonalszámon új autóbuszvonalat létesítünk Cegléd – Tápiószőlős – Tápiószentmárton – Tápióbicske – Nagykáta viszonylatban. Az új vonalon 120 perces alapkövetési időközzel indulnak egész nap a járatok, melyek az utazási igények mértékétől függően az eddig is meglévő Cegléd – Tápiószőlős, illetve Tápiószentmárton – Tápióbicske – Nagykáta viszonylatokban helyettesítik vagy kiegészítik a jelenlegi eljutási lehetőségeket. Tekintettel arra, hogy az új vonal 4 csatlakozási pontot is érint, a megfelelő átszállási idők biztosítása érdekében Tápióbicske, községháza, Tápiószentmárton, Vízmű és Tápiószőlős, autóbusz-forduló megállóhelyeken ún. kiegyenlítőpontok kerültek kialakításra. Ezeken a pontokon néhány perces pufferidővel biztosítjuk a menetidő kiegyenlítését.

Monor – Tápióbicske viszonylatban a járatok munkanapokon 60 perces, szabad- és munkaszüneti napokon 120 perces alapkövetési időközzel közlekednek. Munkanapokon csúcsidőszakban a követési idő 30 percre csökken.

Tápiószentmárton – Nagykáta viszonylatban minden nap 120 perces alapkövetési időközzel közlekednek a járatok. Munkanapokon csúcsidőszakban a követési idő 60, illetve 30 percre csökken.

Cegléd – Tápiószőlős – Újszilvás – Tápiószele - Nagykáta – Farmos viszonylatban a járatok 120 perces alapkövetési időközzel közlekednek. Munkanapokon csúcsidőszakban Cegléd és Tápiószele között a követési idő 60, illetve 30 percre csökken, óránként közvetlen, illetve átszállásos eljutási lehetőséget biztosítva a települések között.

Az ütemes közlekedési rend bevezetése mellett a térség autóbusz- és vasútvonalai között átszállópontok kerültek kialakításra, melyek a következők:

  • Monor, vasútállomás megállóhely, ahol a Tápióbicske és Sülysáp irányából érkező, illetve oda induló járatainkkal csatlakozást biztosítunk a Budapestre induló, illetve az oda érkező vonatokhoz,
  • Nagykáta, vasútállomás megállóhely, ahol a Tápióbicske irányából érkező, illetve oda induló járatainkkal csatlakozást biztosítunk a Budapestre induló, illetve az onnan érkező vonatokhoz,
  • Tápiószele, vasútállomás megállóhely, ahol a Farmos, Tápiószőlős és Újszilvás irányából érkező, illetve oda induló járatainkkal csatlakozást biztosítunk a Budapestre induló, illetve az onnan érkező vonatokhoz,
  • Tápiógyörgye, vasútállomás megállóhely, ahol az Újszilvás irányából érkező, illetve oda induló járatainkkal csatlakozást biztosítunk a Budapestre induló, illetve az onnan érkező vonatokhoz,
  • Gombai elág. megállóhely, ahol a Monor, vasútállomás és Gomba, aut. ford. között közlekedő járatok csatlakozást biztosítanak a Tápióbicske irányából Monorra, illetve a Monor irányából Tápióbicskére közlekedő járatokhoz,
  • Tápióbicske, községháza megállóhely, ahol a Monor irányából érkező, illetve oda induló járatainkkal csatlakozást biztosítunk a Tápiószentmárton és Nagykáta irányából érkező, illetve oda induló járatainkhoz,
  • Tápiószentmárton, Vízmű megállóhely, ahol a Cifrakerten át Ceglédről érkező, illetve a Cifrakerten át Ceglédre induló járatainkkal csatlakozást biztosítunk a Tápióbicske, illetve Tápiószőlős irányából érkező, illetve az oda induló járatainkhoz,
  • Tápiószőlősi elágazás megállóhely, ahol a Cegléd, Tápiószőlős, Tápiószele és Újszilvás irányából érkező, illetve oda induló járatok (beleértve az új 2411-es vonalat is) az utazási igényeknek megfelelő irányokban biztosítják az átszállást. "
P.stephenson 2009.10.07 Creative Commons License 51658

és nem arra,hogy állambácsi fizesse ki a jegyár kompenzációt!

Persze, mert azt majd csak akkor fogja kérni, ha már jól bejáratta magát, és már kinyírta a konkurenciát.

 

P.s

Előzmény: kristoof (51652)
.BZ. 2009.10.07 Creative Commons License 51657
Elképzelhetőnek tartom, hogy a Körös használni fogja a pályát.
Vannak így is matricás kocsik. És a pécsi járat elég hosszú, Csabáról két gkv-vel indul a járat. Szóval lehet hogy ezzel ki lehetne váltani a 2. gkv-t.
Előzmény: archlinux (51649)
hungeri 2009.10.06 Creative Commons License 51656
Hát számomra triviális, hogy a 'honi' Volán társaság a távolsági járatain is megpróbál bizonyos helyközi-szerű igényeket kielégíteni. Itt, az adott Pécs - Baja vonalon értelemszerűen nem a pécsi helyközi forgalmat értem ez alatt (pl. Pécs - Bóly), hanem a Pécsvidék és Baja köztit (pl. Bóly - Baja). Bár a járatokat továbbra sem ismerem, de nyilván a Körös járata is megáll itt-ott Békésben és / vagy Csongrádban. Egyszer utaztam Pécsről Csabára Körössel, akkor megálltunk sok helyen, s úgy rémlik, Bajáig nem nagyon, bár Pécs - Baja között még dolgoztam, így kevésbé figyeltem az eseményeket.
Mindezt azért részletezem ennyire, mert ezek után érthető, ha a Pannon továbbra sem megy fel majd a pályára.
Az meg, hogy lejjebb elemeztétek, engem minősít, mert elkerülte a figyelmemet, elnézést !
Előzmény: archlinux (51649)
Dtomesz 2009.10.06 Creative Commons License 51655
Szerződéses (akár 2 önkormányzat között) járatot bárki indíthat...
Előzmény: setra415HD (51654)
setra415HD 2009.10.06 Creative Commons License 51654

Ezt honnan szedted?

A buszos törvényben szó sincsen ilyen lehetőségről...

Előzmény: Dtomesz (51651)
setra415HD 2009.10.06 Creative Commons License 51653
A helyzet ennél lényegesen összetettebb.
Előzmény: kristoof (51650)
kristoof 2009.10.06 Creative Commons License 51652
Ez a része sem érdekel különösebben.Arra kért engedélyt,hogy indíthasson járatokat és nem arra,hogy állambácsi fizesse ki a jegyár kompenzációt!Vagy rosszul értem a híreket?
Előzmény: Dtomesz (51651)
Dtomesz 2009.10.06 Creative Commons License 51651
...ha valaki buszt szeretne indítani bárhová miért ne tehetné?
Megteheti, csak a szolgáltatási szerződést nem köti meg vele a szakminisztérium, így nem használhatja a hatósági árkiegészítéseket (nyugdíjasok, közalkalmazottak, diákok után járó). Ha a Z.egerszegi önkormányzat és a fővárosi önkormányzat kötne szerződést az OW-vel napi 'X' számú járatra, nyugodtan megteheti, csak akkor saját magának kell kialakítani az árakat, gyanítom, hogy bizonyos állami, vagy volános infrastruktúrákat nem vehetne igénybe, vagy csak aranyáron...
Előzmény: kristoof (51650)
kristoof 2009.10.06 Creative Commons License 51650
Ezzel csak az a baj,hogy én speciel teljesen egyetértek...

...ha valaki buszt szeretne indítani bárhová miért ne tehetné?Legfeljebb csődbe megy,vagy nem.De ez a lényegen nem változtat.(Kezd olyan vasútmániások hangulat itt lenni...sajnos:(((()
archlinux 2009.10.06 Creative Commons License 51649
"De egyébként a Pécs-Baja pannonos járatoknál ugyanúgy fennáll a helyközi igény is, nem tudom, van-e olyan pannonos járat, ami ne állna meg Bólyon, vagy Mohácson. Ha van gyorsjárat, napi rendszerességgel, akkor szerintem tuti, hogy nem spórolnak a matricán."

Nincs. Éppen ezt veséztük ki (részben) pár hozzászólással lejjebb. De kőrösös Békéscsaba-Pécs van naponta, illetve a Tiszának van egy fél Szeged-Pécs gyorsjáratpár tanév alatt szombat kivételével naponta (visszafelé Mohácsot is érinti, arrafelé nem), ami érdekes lehet.
Előzmény: hungeri (51648)
hungeri 2009.10.06 Creative Commons License 51648
"Amúgy számszerűen hány km-rel több?"
Mondták, de már nem emlékszem, hülyeséget meg nem akarok írni :(

A Pannonos Pécs-Budapest járatok tán az előző menetrendváltáskor lettek ótópályásosak, vagy a 2007. decemberi váltáskor, előtte még gyík 6-os utas, körforgalmas volt a befejező, Dunaújváros-Budapest szakasz. A Volánbusz, meg amióta M6 az M6, azon jár.

De egyébként a Pécs-Baja pannonos járatoknál ugyanúgy fennáll a helyközi igény is, nem tudom, van-e olyan pannonos járat, ami ne állna meg Bólyon, vagy Mohácson. Ha van gyorsjárat, napi rendszerességgel, akkor szerintem tuti, hogy nem spórolnak a matricán.
Előzmény: archlinux (51647)
archlinux 2009.10.06 Creative Commons License 51647
"Azt kell tudni az M6-M60-as autópályákról, hogy Tolna-Baranyában valószínűleg nem sokan fogják használni budapesti relációban, ugyanis a pálya sok-sok km-rel hosszabb, mint a 6-os út, ráadásul tele van 80-as (!!!) sebességkorlátozásokkal az alagutak és völgyhidak sűrű váltakozása miatt."

Hát akkor ez jó szarul sikerült... Amúgy számszerűen hány km-rel több? Én olyan 30-ra saccolom.

Igazából a Pécs-Budapest járat csak zárójeles rész volt, engem főleg a "matricák" illetve Bátaszék-Pécs gyorsjárat reláció érdekeltek. ;-)
Előzmény: hungeri (51645)
FOMA 2009.10.06 Creative Commons License 51646

" (Gondolom lesz Pécs-Budapest pályás járat is, bár itt a párhuzamosság-ellenzők közbeszólhatnak.)"

 

Miért, áthelyezik a 40-es vonalat az M6 mellé? (Vagy fordítva?) A pécsi IC-k utasközönsége döntő részének nem lesz alternatíva a pályás busz, legfeljebb a Szekszárd felől Sárbogárdon átszállóknak. akik nincsenek túl sokan.

Előzmény: archlinux (51643)
hungeri 2009.10.06 Creative Commons License 51645
A Pécs - Budapest relációt napi 5 járatpár már ellátja, kettő PV, három VB járatként. Azt kell tudni az M6-M60-as autópályákról, hogy Tolna-Baranyában valószínűleg nem sokan fogják használni budapesti relációban, ugyanis a pálya sok-sok km-rel hosszabb, mint a 6-os út, ráadásul tele van 80-as (!!!) sebességkorlátozásokkal az alagutak és völgyhidak sűrű váltakozása miatt. Ha ehhez hozzávesszük a Pannon Volán helyközi érdekeltségét is, amely a távolsági járataiban is meg kell, hogy jelenjen, akkor szinte triviális, hogy a PV-s kocsik Szekszárd előtt tuti nem mennek az autópályára.

A kérdést persze szerintem inkább úgy értetted, lesz-e gyorsjáratos Pécs - Budapest járat. Egy ilyen van, a volánbuszos vasárnapi 16.30-as kisegítő, ami nem szerepel a menetrendben, ám Bonyhádig ez a járat is sok utast szed össze, így ők is csak Szekszárd után lépnek majd M6-ra, dunaújvárosi kitérővel.

Amúgy mind az öt jelenlegi járat 'matricás'.

HáBé és a párhuzamosság kérdése:
Az érintett járatok csak és kizárólag a Pécs-Budapest relációban párhuzamosak a vonattal, de jellemzően ebben a relációban adódik a legkevesebb utas. Évente elenyésző alkalommal kell céljáratos mentesítőt indítani, a tavalyi sztrájkok idején volt dögivel, de azt leszámítva a nagyobb ünnepek előtt kell csak. A járatok és kisegítőik sokkal inkább sok kicsi relációt látnak el. Baranyai kisvárosok, nagyfalvak, Szekszárd, Paks, Földvár, Újváros. Ezek között is bőven akad utas, összességében meg sokkal több, mint a Pécs -> Budapest. Egyébként céljáratként (max. paksi és / vagy újvárosi megállással) a busz simán versenyképes lenne a MÁV-val. Nem azt mondom, hogy erőltetni kell, inkább a MÁV-nak kellene összeszednie magát. A mai 8 IC párból jócskán akad, amelyik nem is helyjegyes, a késések mindennaposak, s nem csak az 5-15 perces késésekre kell gondolni. A két órás ütem alatt volt olyan is, hogy 20 perccel értünk be előbb, mint a következő, persze azért ez is ritka. Pécs-Budapest buszos relációban egyetlen egyszer késtem (10 percet), Paksnál volt egy leterelés, amit a sofőr simán behozott, ám a pécsi délelőtti dugók miatt a városban töltöttem az utolsó 20 percet, így összejött a kis késés. De hóban, fagyban, ónosesőben, ködben is utaztam már sokszor, késések nélkül, azt meg tudjuk, hogy a MÁV-ot a szemerkélő eső is hazavágja.

A Start-kártya miatt azonban abszolút a MÁV lett számomra a nyerő, azonban számomra két relációban továbbra is verhetetlen a Volán: Pécs - Siófok, Pécs - Szekszárd.
Elnézést a terjedelemért.
Előzmény: archlinux (51643)
HáBé 2009.10.06 Creative Commons License 51644
Pálinkásat!

"(Gondolom lesz Pécs-Budapest pályás járat is, bár itt a párhuzamosság-ellenzők közbeszólhatnak.)"

Ja. Tapsikolni fognak hozzá és megmagyarázzák majd szakmailag, hogy az nem párhuzamos, hanem merőleges...
Ha pedig az OW lépne be oda (akár al- akár fővállalkozóként, akkor pedig borítékolható a "szakma" bólogatása)
:-S
HB
Előzmény: archlinux (51643)
archlinux 2009.10.06 Creative Commons License 51643
No, elnézést, hogy megint olyan kérdést teszek fel, ami nektek valószínűleg triviális.

A volánoknál kb. mennyi buszra vesznek "autópálya-matricát"? (Gondolom nem jár ingyen.) Vannak a fix pályás fordák, de gondolom annál azért több kell (különjárat, mentesítés, helyettesítés stb.).

Csak azért kérdezem, mert belátható időn belül elkészül az M6-os, és kíváncsi vagyok, hogy mondjuk a Békéscsaba-Pécs (illetve a többi Baja-Pécs között nem megálló) járatot felteszik-e a pályára Bátaszéktől. (Gondolom lesz Pécs-Budapest pályás járat is, bár itt a párhuzamosság-ellenzők közbeszólhatnak.)
f_k 2009.10.05 Creative Commons License 51641

Kipróbáltam a King Longot.

 

Hatvan Gyöngyös.

 

33 perc nem volt sajnos kényelmes.

 

Gyöngyösről Egerbe a HHY827 EAG Scania 395 ? öst próbáltam ki.

 

Nekem a körülményekhez képest túl jó állapotú HHY827 es  tűnt fel, nagyon ment a kocsi.

 

Olyan nosztagia érzésem volt.

 

A buszon 30 fős utazóközönség utazott, voltak Bp Eger utasok is, de a járatnak helyközi funkciója is van Gyöngyös Eger között.

 

Tehát nem voltak álló utasok ezen a alapjáraton ami betért Gyöngyösre.

 

Valahogy a Scania moci hangja jobban teszik, mint a KING Long.

 

King Longot, előtte Eger Gyöngyös Toronyház ill.  Eger Hatvan között próbáltam ezen kívűl előtte.

 

Sajnos szűk ülések vannak benne és  kissé hangos a King Long.

 

Természetesen jobb, ha van ülőhely, ezt megértem, de Budapest Eger között van egy érdekes verseny.

 

Mivel az AGRIA VOLÁN másodrészeket(harmadrészeket) indít, ezért a kedves utasnak nálluk van ülőhelye.

 

A VOLÁNBUSZ esetében gondolom nem volt eszköz, pénz a járműbeszerzésre.

 

Ezért, meg más szempontok alapján alvállakozókkal próbált meg gondjain enyhíteni.

 

Gondolom nekik üzletileg ez volt a megfeleleő, legolcsóbb.

 

Én jó megoldásnak azt tartom, ha a megyei(területileg illetékes) Volán próbál megoldást találni a problémákra. Volt is szó, hogy az AGRIA átvette volna a vonalakat, de végül ez elmaradt mert a pénzügyi részletekben nem tudtak megegyezni/2006 körül/.

 

Van ahol a verseny egy kínálati menetrendet hoz létre.

 

Tény a Volánbuszos időpontoknál a szombati megnövekedett forgalom pl főiskolások miatt ez csak másodrészekkel lehetséges.

 

Én is utaztam szombaton 6.25 ös Bp Eger Jósvafőivel és megdöbbentem amikor 2 busz nem volt elég, és álltak sokan a 2 órás úton.

Előzmény: ujfigura (51640)
ujfigura 2009.10.05 Creative Commons License 51640

[(Cenzúrázva by C56)], tájékozódj jobban, az a járat szabadnapokon volánbuszos. Úgy látszik, csak tartalék kocsival tudta a Volánbusz emelni a színvonalat tegnap.

Biztos a fordakocsi "bajlódott" valamelyik alvállalkozós kocsi pótlásával, mint ahogyan ma az egyik Veszprém-Budapest járat esetében is, ahol egy fehér helyközi Setrával sikerült emelni a színvonalat. Ja! Az álló utasoknak tényleg kényelmesebb, ilyen autók kellenének a szakadt szar zsírúj kínai túristabuszok helyett is, le az alvállalkozókkal!
Előzmény: f_k (51629)
veszprembusz 2009.10.05 Creative Commons License 51639

Az a 13:00-s járat lehetett.

A 17:45-kor visszainduló a 15:30-as Bpest--Vprém--Zsztgrót mellet jön le. (Utasszám miatt nem szükséges.)

Elvileg lehetséges, hogy ugyanaz a kocsi volt, mert a 13:00-s Vprém--Szfvár--Bpest 15:00-ra van a Népligetben.

 

 

 

Előzmény: ujfigura (51635)
hungeri 2009.10.05 Creative Commons License 51638
Na arra kíváncsi volnék, hogy egy vonalkód olvasó mit kezdene a mobilom kijelzőjén megjelenő vonalkóddal...

Amúgy meg: a júliusban kiégett pécsi Citaro...
Előzmény: Tourismo (51637)
Tourismo 2009.10.05 Creative Commons License 51637
http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/hamarosan_jegy_nelkul_utazhatunk/2118506/