Vazze, akkor tényleg azt láttam a bonyhádi telep hátuljában a 6-os útról nézve! De nem mertem beírni, mert azt gondoltam, biztos csak összekevertem az egyik Irizarral. Az biztos, hogy a hokibot rajta volt. Döbb.
Ezelőtt kb 6 évvel elkezdtek szaporodni a kis településeken a helyi járati közlekedést biztosító ( nem Volán)cégek. Ezeket az önkormányzat többségi részesedésével hozták létre. A településéken minden nyugdíjasnak és tanulónak, gyermeknek volt kedvezményes bérlete. A járatok nem is biztosítottak akkora férőhely kapacitást, amekkora utzási igényre lehetett számítani a bérletdarabszámok alapján. A fogyasztói árkiegészítést igénybe vették minden bérlet után. Voltak olyan települések, ahol korábban a Volán nyújtott helyi járati szolgáltatást, de azt megszüntették. Olyan menetrendek láttak napvilágot, ahol a közlekedési jelek épp az ellenkezőjét jelentették a hivaloshoz képest, és az is előfordult, hogy egy külső településrészre csak oda irányban szállított utasokat - papíron - a járat. A Volánok a problémát jelezték a megfelelő helyeken, ám évekig nem történt semmi. Közben néhány nagyobb város önkormányzata (Pécs, Győr) úgy gondolta a bliccelések csökkentésére, szociális indokból stb., hogy szintén sok diák számára biztosít bérletet. Ezután következtek az APEH vizsgálatok és néhány dolog megváltozott, de azt már leírták előttem.
Mi ez az egész? Gondolom, nem egy véletlenül elcsípett jármű, mert a szélvédő egyik fele nem átlátható, így normál forgalomban nem nagyon közlekedhetne. Talán óriásplakátnak készült a fotó? Valami közlekedésbiztonsági kampány céljából?
Annyit sikerült kiderítenem a google segítségével, hogy portugálul van a szöveg.
Csak a privatizáció volna az egyetlen járható út, de amíg Magyarországon olyan az önkormányzati rendszer, amilyen, és olyanok ülnek vezető pozíciókban, amilyenek, addig nem tudom támogatni.
A probléma lényegét nem érted. Ezek állami cégek, a te pénzeddel, mindannyiunk pénzével játszadoznak. Ha minden rendben lenne, a nyereségüket akkor sem erre kellene fordítani, az élsportot ne állami pénzből finanszírozzuk. Főleg akkor visszás dolog ez, ha a kommunikációjuk arról szól, hogy mekkora bajban vannak.
Lehet, hogy téged nem zavar, de ez is csak egy adalék ahhoz, hogy mire vezet, ha nincs valódi tulajdonos és egyesek hűbérbirtokuknak tekintik az állami céget.
Miért nem a Hajdú Volán illetékeseitől kérdezed meg, hogy van merszük a debreceni salakmotorosokat támogatni, adni nekik külön buszt, stb. Ha tehetik - tegyék. Engem nem zavar.
Egyébként látom, hogy téged érdekel az árkiegészítés téma. Nézzünk már utána, hogy hol melyik Volánok csaltak ilyenekkel:
1. a Vértes Volán kissé későn ébredt és tavaly trükköztek csak, idén - tudomásom szerint - már nem:
Tatabánya:
"Előnyös együttműködés köttetett a megyeszékhely önkormányzata és a Vértes Volán Rt. között. Ezt Bencsik János jelentette ki szeptember 10-ei sajtótájékoztatóján.
A helyi tömegközlekedés által használt közúti létesítmények felújítása a régi autóbuszok átépítése és az általános iskolai alsó tagozatos diákok ingyenesen biztosított bérlete jelzi, hogy az idei évben is kölcsönösen előnyös együttműködés jött létre a megyeszékhely önkormányzata és a Vértes Volán Rt. között - hangsúlyozta Bencsik János..........Továbbra is több mint háromezer kisdiák utazik ingyen a tatabányai helyi járatokon."
ugyanez Komárom:
Zatykó János (polgármester): Az Ügyrendi, Műszaki és Pénzügyi Bizottság az előterjesztést megtárgyalta. Az új határozati javaslat alapján az eddigi támogatási részt a jövőben úgy biztosítják, hogy 190 éves diákbérletet vásárol a szőnyi és monostori általános iskolások részére. Így a Vértes Volán Rt. olyan támogatáshoz jut, mely alapján 2005. évben egy új autóbusz beállítására kerülhet sor.