"Újra előkerülhet az új kormányzati ciklusban a MÁV és a Volán-társaságok korábban számtalanszor felvetett összevonása: a fejlesztésitárca-utód Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) környékén információink szerint ugyanis erős a szándék a párhuzamosan és észszerűtlenül működő struktúrák megreformálására.
A MÁV és a Volán ma nemcsak, hogy egymástól teljesen függetlenül, de kifejezetten egymás konkurenseként működik."
"az „ellenérdekelt felek” saját maguknak, és csak saját magukra tekintettel állítják össze a menetrendeket, és nincs olyan szerv vagy szereplő, amely összehangolná, vagy azok összehangolásra bírná őket."
"A „hatékonysági tartalékot” – ahogy egy forrásunk fogalmazott – egyelőre a Volán-társaságok felszámolásában látnák,"
Itt mindenki megkergült?
Hogy a politika ugyanazokat a lózungokat dobja be időről időre, függetlenül attól, hogy az igaz-e, van-e még valós alapja, azt már megszoktam.
De hogy a "szakmaiságával" magát nagyra tartó HVG-nél sincs egy legalább a közlekedési alapokkal tisztában lévő, azt ismerő újságíró sem?!?
Nem csak a miniszter, de a szakminisztériumban és a nemzeti vagyonkezelőben mindenki változatlanul a VOLÁN elnevezést használja - csakúgy mint az utazóközönség - 15 évnél idősebb - szinte valamennyi tagja. :-)
Itt az "újdonság" kérdőjelezhető meg: eddig is kettős VOLÁN irányítás működött.
A szakminisztérium feladata volt (és lesz ismét) a szakmai irányítás és szabályozás, ő írta elő a menetrendet, kötötte és ellenőrizte a közsszolg szerződéseket, míg a vagyonkezelő - mostantól majd tárcanélküli miniszter által vezetve - "irányította" a társaságok gazdálkodását.
Mi is itt a nóvum?
Lehet, hogy az ördög, a még - általam legalábbis - nem ismert részletekben búvik meg....
az oké, hogy délután megcserélik lefelé a keszthelyi és egerszegi kocsit, így előbbi 18 óra helyett már fél 5-kor lemegy, de fel csak 15 óra után ért eddig is.
Nem hiszem. Az utasok biztos kibírják. De hogy a város forgalma nem az tuti. Így is rengeteg a jármű. Anyuci/apuci ajtótól ajtóig viszi kicsi gyerekét csak hogy ne kelljen sétálni. Kecskeméten borzalmasan nagy forgalmat generál az iskola ez biztos , Eger iskolaváros ,valószínű itt is megvan ez a jelenség.
Szép meg jó de az egészen túlhaladt az idő. A farosok meg a 200asok még vígan elfértek alatta, sőt ha rámásztak a padkára még akkoris, de a klímaboxok miatt meg a nagyobb buszokkal kész szenvedés a kocsiállást megközelíteni, sőt nemcsak a megközelítés hanem a távozás is. Ha túl gyorsan kifordulsz a seggét megint lerendezed a tetővel. Az egész pályaudvar 11m vagy kisebb buszokhoz lett méretezve. Ma az átlag már 12 vagy hosszabb. Nem beszélve a betévedő 15 méteres 3 tengelyesekről. Nagyon ideje lenne már az egész pályaudvar újragondolása áthelyezése, mert egyre több koccanásos baleset lesz a hely szűke miatt. Nekem is külön élmény kiverekedni magam 12:30kor az egyesről mert szó szerint körbeállnak annyira nincs hely. Rám áll a 2.esen egy másik. Szerencsére igen jól fordul a MAN de pont ez a bökkenő. Hiába úgy állok meg ilyen fordulásnál simán alámehet a tetőnek a feneke. És ez még kvázi völgyidőszak gondolhatjátok milyen káosz van csúcsban. Régen 11 kocsiállás elég volt. Régen. Most meg 17 kevés.
Elég hülye szituból indult a dolog. Aszfaltozták az úthibákat csak egy billencs rosszul állt be és a terítéskor ráemelt erre a peremre ami leszakadt. Ekkor bújt ki a szög a zsákból ,hogy a több mint 50 éves szerkezetből az idő eltüntette a betonacélt. Gyors vizsgálattal kiderítették hogy a maradékot is el kell lehetőleg azonnal bontani. Ezért nem várták meg a nyáriszünetet se.
„Palkovics: új munkamegosztást hoznak létre az állami vállalatok irányításában (MTI)
(...) A miniszter példaként a közösségi közlekedést említette, ahol az ITM rendeli meg a szolgáltatást, a Volán, a MÁV irányítása, felügyelete már a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter dolga, de a Volán és a MÁV teljesítésének számonkérése ismét az innovációs és technológiai miniszter feladata lesz. (...)”
A munkanapokon Budapestről 14:30-kor Székesfehérvárra, és a Székesfehérvárról 16:15-kor Budapestre közlekedő járatok megszűnnek. Az eljutást Budapestről Székesfehérvárra a 14:15-kor Keszthelyre, valamint a 14:45-kor Sümegre induló járatok, Székesfehérvárról Budapestre pedig a 15:55-kor és 16:45-kor induló járatok biztosítják.
Szombathely-Bükfürdő reggel, és az esti párja nem új keletű, a Perenye viszont igen. Cserébe hétköznapokon minden másnap Szeged-Szatymaz-Sándorfalva között is fordul egyet ÉNYKK-s autóbusz:
Nocsak, a DAKK-ÉNYKK közös üzemeltetésű Szeged-Bükfürdő járat kocsijai beforognak egy esti Bükfürdő-Szombathely, egy-egy reggeli Szombathely-Perenye és Perenye-Szombathely, valamint egy reggeli Szombathely-Bükfürdő járatra (Perenyére csak munkanapokon megy). Ezzel minden második nap DAKK (Szeged) illetőségű kocsi végez Vas megyei helyközi járatokat.
Én csak a tramtrain megindulása utánra vártam a Hódmezővásárhelyt elkerülő Szentes-Szeged gyorsjáratokat és erre már most június 16-tól lesz 2 ilyen járatpár (meglévő járatok átalakításával, amelyek most majd kihagyják Hódmezővásárhelyt).