Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.06.03 0 0 63375

Egyrészről expressz járat Pápára kevés volt, talán csak 3 pár, így nem is tudott igazán felfejlődni. Ehhez képest a vonat ugyan átszállással, de szinte óránként jár, ráadásul menetidőben sem érdemben hosszabb, a pápai kieső állomást pedig a keleti pályaudvar részben ellensúlyozni tudja.

Előzmény: kbn (63374)
kbn Creative Commons License 2017.06.03 0 0 63374

Meglepő lenne a tatabányai vonalcsoport Kelenföldre helyezése - a megmaradt kevés utas valószínűleg azért tart ki a busz mellett, mert Budapesten belül más területet tár fel, mint a vonat (ami tavaly óta már Oroszlányból is egész napos óránkénti kapcsolatot ad a fővárosba hétköznap)...

 

A hirdetmény szerint megszűnnek, illetve jelentősen korlátozódnak a 2015 végén indult Pápa-M1-Budapest gyorsjáratok is, ami az utasszámokat elnézve sajnos indokolt.

 

Itt vajon mi lehetett az ok, amiért az utasok átszállással is maradtak a vonatnál? Én főleg az M1 és 83 vacak burkolatminősége miatti alacsony utazási konfortra tippelek (hasonlóan Kaposvárhoz)...

Előzmény: Snake-Mojzi (63372)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.06.03 0 0 63373
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.06.02 0 0 63372

Július 1-től a Budapest-Tatabánya vonalon közlekedő heti félpár zalás járat Népliget helyett az Etele térről indul, a logika azt diktálja, hogy a Volánbusz részéről is megtörténik ez a változás. Kíváncsi leszek, hogy a Vértes Déli pályaudvarról induló járatait is visszavágják-e?

Ingenieur_2 Creative Commons License 2017.06.01 0 0 63371

A Kisalföld Volános tenderek buszai ha jól emlékszem, már a tender előtt futottak a cégnél, csak bérelve voltak. Ezért volt használtra kiírva a tender. 

 

A másik 61 db-os ÉNYKK-s tenderrel igazad van: "új vagy korábban forgalomba helyezett „újszerű állapotú” használt"

Viszont ennél azért volt szükség erre, mert EEV miatt előre kikérték a rendszámokat. Ergo már egyszer forgalomba helyezték a buszokat. Ez most nem játszik, hiszen a zöld Econell City-k E6-osak. 

 

(A tender műszaki dokumentációja szerint fehér színű buszokat kell szállítani. Tudom nem ördögtől való, hogy átfestik, de nem hiszem, hogy ez a tender rájuk lenne kiírva.)

 

20 db 12 méteres tükezöld Econell City biztosan van. A tatabányai tenderre a felét el is tudták volna sózni, kérdés kiírják-e mégegyszer. Még a szín is passzolt volna valamelyest. Akkor van egy rég elfeledett IKOP-os érdi elképzelés, amely 15 db buszról szólna. Bár rég nem történik semmi ezügyben. Nomeg ismét felötlött az elképzelés, hogy Győr béreljen buszokat 200 millió Ft-ért... Valamelyik csak bejön. :D 

 

Előzmény: MCA-001 (63370)
MCA-001 Creative Commons License 2017.06.01 0 0 63370
Előzmény: Ingenieur_2 (63369)
Ingenieur_2 Creative Commons License 2017.06.01 0 0 63369

A zöld Econellek szerintem kilőve, nem csak 8 van belőlük, hanem a többszöröse. Mellesleg idáig sem használt buszokként adták el a gyárudvaron álló járműveket.

Előzmény: Törölt nick (63366)
seadxdx Creative Commons License 2017.06.01 0 1 63368

dannee és Snake-Mojzi:

Köszi a segítséget, azt hittem ennél mélyebbre is mutat a besorolás

Törölt nick Creative Commons License 2017.06.01 0 0 63367

Ha már tender: a Tempo 100 busztenderekről tudunk valamit? Hétfőn volt tenderbontás mindkét tender esetében.

Törölt nick Creative Commons License 2017.06.01 0 0 63366

Ennyi tippem van:

-mégis lehetnek a behozott Ambassadorok között 2011-12-es évjáratúak (neten találtam 2012-est).

-a mobile.de-n van néhány ezüstszínű Citaro LE Ü (sőt, zöld C2-esek is vannak, de azok MÜ-k, így kiesnek a hosszuk miatt)

-valami általunk egyelőre nem ismert flotta

-régóta az udvaron porosodó Credo Econell City-k értékesítése használt buszokként.

Törölt nick Creative Commons License 2017.06.01 0 0 63365

Az Ambassadorok paramétereiket illetően megfelelnek a kiírásnak, viszont a mostanában behozott példányok 2007-es évjáratúak ha jól tudom, így nem játszanak.

Előzmény: Törölt nick (63361)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.06.01 0 2 63364

Autóbuszok besorolása:

 

Járműkategória:

M2: max. 5 t megengedett össztömegű autóbuszok

M3: 5 t megengedett össztömeg feletti autóbuszok

 

Járműosztály:

Max 22(+1 gkv) fős járműveknél:

A: álló utasok szállítására is tervezett (városi kisbuszok)

B: álló utasok szállítására nem tervezett (turista kisbuszok)

 

22(+1 gkv) fő feletti járműveknél:

I: nagyszámú álló utas szállítására és gyors utascserére alkalmas kialakítás (városi buszok)

II: főleg ülő utasok szállítására tervezett kialakítás, max. 2 üléspár helyén peron kialakítható (helyközi buszok)

III: kizárólag ülő utasok szállítására tervezett járművek (turistabuszok)

Előzmény: seadxdx (63362)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.01 0 1 63363

Ezek jogszabály által meghatározott kategóriák.

Létezik M3/I, M3/II, M3/III.

Az utasszállítás módjában tesznek különbséget. Ha nem tévedek, az első esetén az ülőhelyeken, a közöttük lévő folyosón, valamint az ún. peronon szállítható utas. Másodiknál ülőhelyen és folyosón szállítható utas, míg a harmadik kategória csak ülő utasok szállítását engedélyezi.

A konkrét rendeletet sajnos nem találtam meg, a tévedés jogát fenntartom.

Előzmény: seadxdx (63362)
seadxdx Creative Commons License 2017.06.01 0 0 63362

Ezek az M3/I és II kategóriák miként dekódolhatóak? Van valahol elérhető lista, hogy milyen buszkategóriák vannak?

Előzmény: Törölt nick (63359)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.01 0 0 63361

Az Ambassadoroknak, amiket mostanában hoznak be az országba, milyen a kialakításuk?

Mert gyanús, hogy egyezés esetén alkalmasak lehetnek, ha a Kiskinga-utódoknál több kerül kis hazánkba.

Előzmény: Snake-Mojzi (63360)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.06.01 0 1 63360
Előzmény: Törölt nick (63359)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.01 0 0 63359

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:208233-2017:TEXT:HU:HTML&src=0

 

 

8 db használt M3/I-es, vagy M3/II-es kategóriájú autóbusz beszerzése. Árubeszerzés pénzügyi lízingszerződéssel.

sosiforda Creative Commons License 2017.05.31 0 1 63358
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.05.31 0 0 63357

Beszámoló Hódmezővásárhely MJV 2016. évi helyi autóbusz-közlekedéséről:
https://kozigazgatas.hodmezovasarhely.hu/images/kozerdeku_adatok/hmvhely_helyi_kozszolgaltatasi_beszamolo_2016_evrol.pdf

trizs77 Creative Commons License 2017.05.31 0 0 63356

Hosszabbítás :

 

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium két nappal meghosszabbítja a májusra szóló havi és második félhavi vasúti valamint buszos bérletek érvényességi idejét.

A GYSEV, a MÁV-START, a Volánbusz és a régiós közlekedési központok helyközi járatain ezeket a bérleteket június 7-én éjfélig fogadják el a jegyvizsgálók.

 

A háromnapos hétvége miatt döntöttek így – közölte a tárca szerdán.  

Az eredeti érvényességi idő pünkösd hétfőn járna le, így a keddi munkanapon feltorlódhatnának a sorok, megnőhetne a várakozási idő a jegypénztáraknál.

 

A kétnapos plusszal az utasok kiszolgálása gördülékenyebbé és gyorsabbá válik június elején – legalább is erre számítanak.

htibor Creative Commons License 2017.05.30 0 0 63355

Időközben Pápa 2016. évi helyi közlekedésről szóló beszámolója is elérhető lett :)

http://papa.hu/sites/default/files/fajlok/doc04112920170518083655.pdf

Előzmény: Snake-Mojzi (63354)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.05.30 0 0 63354

Beszámoló Várpalota város 2016. évi helyi autóbusz-közlekedéséről:

http://www.varpalota.hu/wp-content/uploads/2017/05/%C3%89NYKK-2016-%C3%A9vi-besz%C3%A1mol%C3%B3-mell%C3%A9klet-1.pdf

kbn Creative Commons License 2017.05.29 -1 0 63353

IM honlapjáról (közvetlenül sajnos nem linkelhető):

 

 

Mi lehet ez a 26.542.000 Ft egyéb bevétel? Sajnos nem túl élénk a fantáziám, hogy veszteségtérítésen kívül másra tudjak gondolni. :(

 

Ha én lennék a minisztérium, feajánlanám, hogy a hátralévő 2,5 évre előre egy összegben kifizetek egy optimistán számolt várható nyereséget, azaz 1 millió Ft-ot az üzemeltetőnek, ha leállítja a járatait...

vadparaszt18 Creative Commons License 2017.05.28 0 0 63352

Pannon Volános gépek mindegyikében is van GPS, úgyhogy akár azt is érinthetné. :) 

Előzmény: matteo14 (63351)
matteo14 Creative Commons License 2017.05.27 0 0 63351

Leginkább csak Somogy megyét ismeri.

Előzmény: Snake-Mojzi (63350)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.05.27 0 1 63350
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.05.26 0 1 63349

Beszámoló Békés város 2016. évi helyi autóbusz-közlekedéséről:
http://www.bekesvaros.hu/download.fcgi/4929_0_1_Besz__mol___B__k__s_helyi_szols_2016.pdf

 

Beszámoló Lenti város 2016. évi helyi autóbusz-közlekedéséről:
http://www.lenti.hu/feltoltes/doktar/Hirdetmenyek/2017/enykk_2016_beszamolo.pdf

siófoki35 Creative Commons License 2017.05.26 0 0 63348

Ja-ja, kösz....

Előzmény: htibor (63346)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.26 0 0 63347

Helyköziben nem igazán jellemző így. De pl. a 100a, vagy a KÖKI-Kelenföld vonalon ugyanez miatt differenciált a PHD? :)

Általában a pályaudvarhoz köthető költségeket osszák szét a használó járatok között.

 

Természetesen ettől a BKK árképzése eltérhet...

Előzmény: mcg (63314)
htibor Creative Commons License 2017.05.26 0 0 63346

Nagykarácsony önkormányzata a 2016. augusztus 15-ig szóló szerződést felmondta 2016. július 1-jével, így fél éves időszakra de még volt szolgáltatás 2016-ban.

 

11.oldal:

http://nagykaracsony.hu/docs/testuletiulesekanyagai/jegyzokonyvek/2016-05-31-jegyzokonyv.pdf

Előzmény: siófoki35 (63345)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!