Egyrészről expressz járat Pápára kevés volt, talán csak 3 pár, így nem is tudott igazán felfejlődni. Ehhez képest a vonat ugyan átszállással, de szinte óránként jár, ráadásul menetidőben sem érdemben hosszabb, a pápai kieső állomást pedig a keleti pályaudvar részben ellensúlyozni tudja.
Meglepő lenne a tatabányai vonalcsoport Kelenföldre helyezése - a megmaradt kevés utas valószínűleg azért tart ki a busz mellett, mert Budapesten belül más területet tár fel, mint a vonat (ami tavaly óta már Oroszlányból is egész napos óránkénti kapcsolatot ad a fővárosba hétköznap)...
A hirdetmény szerint megszűnnek, illetve jelentősen korlátozódnak a 2015 végén indult Pápa-M1-Budapest gyorsjáratok is, ami az utasszámokat elnézve sajnos indokolt.
Itt vajon mi lehetett az ok, amiért az utasok átszállással is maradtak a vonatnál? Én főleg az M1 és 83 vacak burkolatminősége miatti alacsony utazási konfortra tippelek (hasonlóan Kaposvárhoz)...
A Kisalföld Volános tenderek buszai ha jól emlékszem, már a tender előtt futottak a cégnél, csak bérelve voltak. Ezért volt használtra kiírva a tender.
A másik 61 db-os ÉNYKK-s tenderrel igazad van: "új vagy korábban forgalomba helyezett „újszerű állapotú” használt"
Viszont ennél azért volt szükség erre, mert EEV miatt előre kikérték a rendszámokat. Ergo már egyszer forgalomba helyezték a buszokat. Ez most nem játszik, hiszen a zöld Econell City-k E6-osak.
(A tender műszaki dokumentációja szerint fehér színű buszokat kell szállítani. Tudom nem ördögtől való, hogy átfestik, de nem hiszem, hogy ez a tender rájuk lenne kiírva.)
20 db 12 méteres tükezöld Econell City biztosan van. A tatabányai tenderre a felét el is tudták volna sózni, kérdés kiírják-e mégegyszer. Még a szín is passzolt volna valamelyest. Akkor van egy rég elfeledett IKOP-os érdi elképzelés, amely 15 db buszról szólna. Bár rég nem történik semmi ezügyben. Nomeg ismét felötlött az elképzelés, hogy Győr béreljen buszokat 200 millió Ft-ért... Valamelyik csak bejön. :D
A zöld Econellek szerintem kilőve, nem csak 8 van belőlük, hanem a többszöröse. Mellesleg idáig sem használt buszokként adták el a gyárudvaron álló járműveket.
Az Ambassadorok paramétereiket illetően megfelelnek a kiírásnak, viszont a mostanában behozott példányok 2007-es évjáratúak ha jól tudom, így nem játszanak.
Az utasszállítás módjában tesznek különbséget. Ha nem tévedek, az első esetén az ülőhelyeken, a közöttük lévő folyosón, valamint az ún. peronon szállítható utas. Másodiknál ülőhelyen és folyosón szállítható utas, míg a harmadik kategória csak ülő utasok szállítását engedélyezi.
A konkrét rendeletet sajnos nem találtam meg, a tévedés jogát fenntartom.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium két nappal meghosszabbítja a májusra szóló havi és második félhavi vasúti valamint buszos bérletek érvényességi idejét.
A GYSEV, a MÁV-START, a Volánbusz és a régiós közlekedési központok helyközi járatain ezeket a bérleteket június 7-én éjfélig fogadják el a jegyvizsgálók.
A háromnapos hétvége miatt döntöttek így – közölte a tárca szerdán.
Az eredeti érvényességi idő pünkösd hétfőn járna le, így a keddi munkanapon feltorlódhatnának a sorok, megnőhetne a várakozási idő a jegypénztáraknál.
A kétnapos plusszal az utasok kiszolgálása gördülékenyebbé és gyorsabbá válik június elején – legalább is erre számítanak.
IM honlapjáról (közvetlenül sajnos nem linkelhető):
Mi lehet ez a 26.542.000 Ft egyéb bevétel? Sajnos nem túl élénk a fantáziám, hogy veszteségtérítésen kívül másra tudjak gondolni. :(
Ha én lennék a minisztérium, feajánlanám, hogy a hátralévő 2,5 évre előre egy összegben kifizetek egy optimistán számolt várható nyereséget, azaz 1 millió Ft-ot az üzemeltetőnek, ha leállítja a járatait...
Nagykarácsony önkormányzata a 2016. augusztus 15-ig szóló szerződést felmondta 2016. július 1-jével, így fél éves időszakra de még volt szolgáltatás 2016-ban.