Keresés

Részletes keresés

orangutan Creative Commons License 2016.07.18 0 0 62402

Majd ha 1-2 kivétellel mind csődbement, akkor vissza fognak állni az árak a "tartható" szintre.

Előzmény: Fradista Utazó (62401)
Fradista Utazó Creative Commons License 2016.07.18 0 0 62401

Németországban az egész távolságibusz-üzletág kezd bedőlni. Két éve, amikor beindultak, mélyen a vasút alá kínáltak árban, erről azóta kiderült, hogy ezek teljesen tarthatatlan árak, és csak veszteséget termelnek, annak ellenére is, hogy kizárólag a legjövedelmezőbb útvonalakra ugrottak rá. A nagy buszos cégek többsége csődbe ment, a két legnagyobbat összevonták egy cégbe, az alvállalkozók sorra dőlnek be.

Előzmény: MCA-001 (62400)
MCA-001 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 62400

Mégsem olyan jó Flixbus partnernek lenni?

Németországban már több alvállalkozó szerződést bontott velük, mert csak veszteséget termel nekik a partnerség...

http://www.focus.de/finanzen/news/20-partner-bereits-abgesprungen-millionenverlust-wegen-rabattschlacht-flixbus-laufen-die-busfahrer-davon_id_5737536.html

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.15 0 0 62399

Köszi. A 1842, Tatabánya-Siófok-Hévíz járatot ismerem jól, nem napi vagy heti szinten, de viszonylag gyakran szoktam utazni vele Siófok/Balatonföldvár-környékiként. ;)

Előzmény: mcg (62397)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.15 0 0 62398

Köszönöm! :)

Előzmény: Snake-Mojzi (62395)
mcg Creative Commons License 2016.07.15 0 0 62397

az nem, de a Tbánya-Hévíz ami a déli parton jár, az igen.

Előzmény: Törölt nick (62394)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.07.15 0 2 62396

Na megtaláltam a rendelet-változást.

 

Eredetileg ugye ez szerepelt az 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletben:

Az autóbuszok emelt sebességgel történő közlekedésének engedélyezésére vonatkozó intézkedések

13/A. § (1) Az MR. 112/A. §-ában meghatározott, emelt sebességgel történő közlekedésre feljogosító engedélyt (a továbbiakban: engedélyt) az autóbusz üzemeltetőjének (gyártójának, forgalmazójának) a kérelmére a területi közlekedési felügyelet a forgalomba helyezés előtti, illetve az időszakos vizsgálatához kapcsolódva - a (2)-(6) bekezdésekben meghatározott feltételek alapján - adja ki, illetőleg a kiadott engedély érvényességi idejét meghosszabbítja. A területi közlekedési felügyelet az engedély kiadásáról és az érvényességi idő meghosszabbításáról a Nyilvántartót értesíti.

(2) A kérelemhez csatolni kell a feljogosított szakértő intézmény által - két évnél nem régebben - kiállított szakvéleményt, amely igazolja, hogy az autóbusz megfelel az MR.-ben az emelt sebességgel közlekedéshez meghatározott műszaki feltételeknek.

(3) Az engedély érvényességi idejét az időszakos vizsgálat határidejével megegyezően, de legfeljebb az autóbusz gyártási évét követő nyolcadik naptári év végéig tartóan kell megállapítani.

(4) Az engedély érvényességi idejének meghosszabbításakor a 12. § (6) bekezdésében az időszakos vizsgálatra vonatkozóan meghatározott követelményeken túl vizsgálni kell az engedély alapjául szolgáló szakvéleményben foglalt műszaki felülvizsgálati követelményeket is.

(5) A 4/A. § (1)-(4) bekezdése szerint típusvizsgálói jegyzékbe felvett intézményt, illetőleg a külön jogszabályban meghatározott - a KKF által elfogadott szakértőt alkalmazó - felhatalmazott autóbusz-fenntartót, kérelmére a KKF jogosítja fel a (2) bekezdésben meghatározott szakvélemény kiállítására. Csak a típusvizsgálói jegyzékbe felvett intézmény végezheti el az MR. 15. számú mellékletének 3. és 7. pontja szerinti vizsgálatokat, amennyiben azok elvégzése a (6) bekezdésben foglaltak alapján kötelező.

(6) A szakértő intézmény az emelt sebességgel történő közlekedéshez tartozó jogszabályi feltételek teljesülését egyedi szakértői vizsgálat keretében - az autóbusz üzembentartójának költségére - ellenőrzi. A szakértő intézmény a vizsgálata során figyelembe veszi:

a) az autóbusz típusához rendelkezésére álló típusbizonyítványban vagy nemzetközi jóváhagyási okmányban foglalt adatokat, valamint

b) más kijelölt vizsgálóállomás által készített, emelt sebességű közlekedésre vonatkozó és egyéb szakvéleményeket,

amennyiben azok az MR. 15. számú mellékletének tartalmával összhangban állnak és a vizsgált járműre vonatkoztathatók.

 

Ezt a 72/2015. (XII. 29.) NFM rendelet - 2016.I.01-i hatállyal - módosította:

4. § Az ER. 13/A. § (2)-(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) Az engedély első alkalommal történő kiadására irányuló eljárásban a kérelemhez csatolni kell valamely EGT tagállam által feljogosított szakértő intézmény által - két évnél nem régebben - kiállított szakvéleményt, amely igazolja, hogy az autóbusz megfelel az MR.-ben az emelt sebességgel közlekedéshez meghatározott műszaki feltételeknek. A jármű-honosítási eljárás, a forgalomba helyezés előtti vizsgálat, vagy a jármű időszakos vizsgálata során annak igazolásául, hogy a jármű megfelel az MR.-ben az emelt sebességgel közlekedéshez meghatározottal egyenértékű műszaki feltételeknek, el kell fogadni a származási országban kiadott forgalmi engedélybe tett, a 100 km/óra sebességgel való közlekedésre jogosító bejegyzést is.

(3) Az engedély időbeli hatályát az időszakos vizsgálat határidejével megegyezően kell megállapítani.

(4) Az engedély időbeli hatályának meghosszabbítását - az időszakos vizsgálathoz a 12. § (6) bekezdésében meghatározott követelményeken túl - az MR. 112/A. §-ában és 15. számú melléklet 6. és 8. pontjában foglalt üzemeltetési műszaki feltételek vizsgálata alapján kell végezni. Az autóbusz gyártási évét tizenkét naptári évvel meghaladó korú autóbusz esetében az engedély időbeli hatálya meghosszabbításának további feltétele a nemzetközi közúti áru- és személyszállítás végzésének egyes feltételeiről szóló miniszteri rendelet 2. számú mellékletében előírt további műszaki feltételeknek való megfelelőség is.”

 

Előzmény: Snake-Mojzi (62393)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.07.15 0 0 62395

Az ÉNYKK üzletszabályzatában nem szerepel a feláras járatok között.

 

Mostanában nem nagyon találkoztam a járattal, de mintha főleg S313UL és E95-öst szokott volna járni. Bár szerintem nincs a Zalának olyan típusa, ami ne csinálta volna már ezt a járatot.

Előzmény: Törölt nick (62394)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.14 0 0 62394

Sziasztok!

 

A 1628, Keszthely-Veszprém/Balatonfüred-Tatabánya járat pótjegyes vagy sem? Nem egyértelmű a számomra rendelkezésre álló menetrendekből. Illetve a naponta közlekedő járatpárt milyen típus végzi?

 

Köszönöm előre is!

Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.07.14 0 0 62393

Mintha idén (talán tavasszal) olvastam volna, hogy végre eltörölték a 8 éves korhatárt, de nem találom a cikket. A vonatkozó rendeletet pedig most fáradt vagyok átolvasni.

Előzmény: setra415HD (62392)
setra415HD Creative Commons License 2016.07.14 0 1 62392

Erről kb. 8 éve hallottam először...

és ha jól értem még mindig években mérik.

 

Egyébként szerintem a 80-al alapvetően nem lenne gond, ha a T100-hoz nem tartozna a 8 éves korhatár, amely ugye magyar kuriózum. :(

Előzmény: kbn (62391)
kbn Creative Commons License 2016.07.14 0 0 62391

http://www.origo.hu/auto/20160714-valtozik-a-kresz-valtoznak-a-sebesseghatarok.html

 

"A Vezess.hu cikke szerint az autópályákon gyorsabban hajthatnak majd a teherautók a 80-as korlát 90-re emelésével"

 

Ha ez a buszokra is vonatkozik majd, növekedhet a távolsági járatok versenyképessége.

kbn Creative Commons License 2016.07.14 0 0 62390

Ha CHS, akkor HOMM.

Előzmény: MCA-001 (62389)
MCA-001 Creative Commons License 2016.07.14 0 0 62389

Valami magáné lesz.

Most láttam a Hungárián CHS táblával.

Előzmény: M62,306 (62384)
vadparaszt18 Creative Commons License 2016.07.13 0 0 62388

Pár ex. Audis Inovell bármelyik cégnek jól esne szerintem az ÉNYKK-n belül. :) 

Előzmény: kem0001 (62387)
kem0001 Creative Commons License 2016.07.09 0 0 62387

Egyelőre ezek még csak találgatások. Ha igaz tényleg, akkor maximum azt az 50-60 kocsit szétosztják a KK-ban, mivel lenne ott rájuk igény.

Előzmény: Snake-Mojzi (62385)
dundalk Creative Commons License 2016.07.09 -1 0 62386

A VB-nek meg kell úgy 100db sürgősen, ha a BKK útjára lép:

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2016/07/08/holnaptol_szamuzik_budapestrol_a_hibridbuszokat/

Előzmény: Snake-Mojzi (62385)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.07.08 0 0 62385

Ha ez igaz, elég nagy érvágás lesz az ÉNYKK-nak:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=140230839&t=9124412

Megjegyzem, számításaim szerint nem 30, hanem akár 50-60 kocsiról is szó lehet.

M62,306 Creative Commons License 2016.07.08 -1 0 62384

Passzolom, de korábban egy HOMM-os Bova szokott ott parkolni.

Előzmény: MCA-001 (62383)
MCA-001 Creative Commons License 2016.07.07 -1 0 62383

NSF-310

ex.Icom Intouro

Bp. Simonyi Zs. utcában áll.

 

Kié lehet?

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.06 -5 2 62382

Jó, hogy már ezt is tudjuk.

Előzmény: f_k (62380)
dundalk Creative Commons License 2016.07.06 -2 1 62381

"Úgy tudjuk, a buszsofőrt Győrben a rendőrök igazoltatták, büntetést azonban nem kapott, egy figyelmeztetéssel megúszta."

 

Mire kapott volna büntetést vajon?

 

A büntető fékezés és lámpánál kiszállok és megbeszéljük (még ha igaza is van) amit nem tudok hová tenni egyik fél részéről sem.

 

Egyébként mit nyert az egésszel? kb 1 percet? Értelmetlen..

Előzmény: Törölt nick (62379)
f_k Creative Commons License 2016.07.06 -3 3 62380

Nincs 24 Volán már , csak 6 vidéki KK (ÉNYKK , DAKK, KNYKK, KMKK, DDKK, ÉMKK) meg a Volánbusz Zrt.

Előzmény: trizs77 (62378)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.06 -1 1 62379
trizs77 Creative Commons License 2016.07.05 -1 1 62378

Magyar gyárosok Vargának: 250 ezer vendégmunkás kell ide azonnal

Nincs elég szakképzett munkás Magyarországon, ha nem hozunk külföldről, lefulladhat a gazdaság. Tovább »

forrás: Index.hu

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

Ebből legalább 1000 fő, autóbusz vezető legyen.

 

 - Fővárosba a BKV-nak, az alvállalkozóknak,

 - Vidékre a 24 volán társaságnak.

 

 

archlinux Creative Commons License 2016.06.19 -1 1 62377

Ja, a szegedi helyi menetrendet is így lehet elérni a DAKK-os honlapról...

Előzmény: Racilaci (62376)
Racilaci Creative Commons License 2016.06.19 -2 1 62376

Egész hihetetlen, amit írsz. Nem mondtam, hogy nem hiszem, csakhogy ez már tényleg a Balkánnak is a legsendriánabb verziója. Vagy egy véget nem érő cseh szatíra a '70-es évekből.

Előzmény: Komlósfecskés (62375)
Komlósfecskés Creative Commons License 2016.06.19 -1 3 62375

Na igen, van annak valami diszkrét bája, hogy mondjuk a Békés megyei helyi járatokat egy másfél éve megszűnt cég - egyébként dicséretesen frissített - honlapján lehet megtalálni. Amely honlapot közvetlenül nem is lehet elérni, hisz átirányít a DAKK honlapjára. Ahol aztán persze a laikus az aktuális menetrendet nem feltétlenül a jogelőd társaságok honlapjai menüpontban keresi...

Előzmény: Snake-Mojzi (62374)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.06.19 -1 0 62374

Azt gondolom a DDKK honlapja akármennyire is khmmm nem tökéletes, a DAKK-éval össze sem hasonlítható.

Előzmény: Törölt nick (62372)
-Smiley- Creative Commons License 2016.06.19 -2 0 62373

Örülj neki, kecskeméten a körjáratokon a műanyagtáblán az szerepel:  

Széchenyi tér -> Széchenyi tér.  Aztán találd ki hogy épp melyik irány?

Hogy nyelte volna le inkább az anya azt aki ezt kitalálta.... 

Előzmény: sosiforda (62363)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!