Egyszer tvben láttam, vagy 10 éve Kínában fekvőhelyes buszt, ott az ágyak háttámlája a kórházi ágyhoz hasonlóan meg volt emelve, íhy a felsőtest alatt már a mögötte fekvő lába vége volt.
egy ilyen viszonylat két végállomásán a helyi átlagfizetések között a többszörös különbség fennáll, és
a munkaerő-áramlás jelentősen nincs korlátozva, és
a repülőre nem lehet 20-23 kg-nál nehezebb kézipoggyászt felvinni, és
a buszjegy akár csak 5 euróval olcsóbb tud lenni a repülőhöz, vonathoz képest
addig lesznek ilyen járatok.
Baku - Togliatti 44 óra, Ikarus 256-tal. Csak képet láttam róla.
Brüsszel - Marrakes kb. 60 óra, háromtengelyes pótkocsi a busz után, aminek a tetejére is biciklik, szobabútorok, egybek vannak gumipókozva. Ezt láttam is pár éve.
Hogy a busz mire való és mire használják azt sok körülmény befolyásolja. Kifejezetten éjszakai utazásra szánt buszt csak Kínában láttam, abban ágyak voltak. Igaz, csak 160-170 cm hosszúak. Azt is a helyi körülmények között kell értelmezni.
Fárasztó a vezetőnek, de sokkal fárasztóbb az utasnak.
A fapados repülőtársaságok elterjedése - hála Istennek - megölte ezt az utazási formát.
Báááár............
Semilyen menetrendi kereső nem adja ki, de a valóban fanok tudják és (gondolom én) fényképezik is a Népligetben 30-30 percre megálló és pihenőt tartó :
- Constanca - Bukarest - Budapest - Genova - Barcelona,
Nem tudom van e végig utazó utasuk, de nagy kínlódás lehet megállás nélkül ( 8 óránként 30 percet állva) ilyen hosszú távokat autóbuszon, utasként utazni.
Eddig háromszor - először, utoljára és soha többé - vettem részt 24 órás buszos úton, (Pécs - Polichrono - Pécs), és amikor valahol Macedónia közepén majdnem az árokba hajtott az éppen dolgozó sofőr, akkor pont ezt tettem. Mindkettőnknek hasznos volt, és valszeg az összes utasnak is.:-) Csodálom azokat az embereket, akik 03-04 körül képesek éberen vezetni, ez számomra mindig szörnyű, magánúton nem is teszek ilyet. Ráadásul hazafelé olyan kocsink volt (bonyhádi Böhm), amelyiken nem volt sofőrpihenő, az éppen szabad gkv. az ülések között fekve próbált aludni, biztosan nagyon pihentető volt.
Mivel én sajnos abban a 10 %-ban vagyok, aki nem tud buszon aludni, ezért megerősítem, valóban legalább 90 % - de inkább több - alszik éjszaka.:-) A témában esetleg még egy TDK-dolgozat is benne van.:-)
Én speciel szívesebben alszok egy WLAB kocsiban mint egy buszon, - ahol valamiért nem is tudok - kényelmesen fekve, nem pedig két ülés között szorongva. Nincs is annál szebb, mint mikor a reggeli napsütésben bekopog a hálókocsis kolléga, és hozza a kávénkat meg a felesemet, amit a Jadran kék tükrére mélázva kortyolgatok el, miközben a sziklák visszhangozzák a két Kennedy hangját.:-)
Sajnos mentem olyan kisbusszal, ahol a sofőr majdnem aludt. Én is kicsit szenderedtem, amikor arra riadtam fel, hogy furcsán mozog a kocsi. A sofőr el-elszenderedett, a busz besodródott a belső sávba. Aztán mielőtt érintettük volna a korlátot a vezető felriadt és visszarántotta a kocsit. Többször ránkvillogtak az autósok. Azon gondolkoztam, mit lehet itt tenni. Hiszen ha szólok neki, simán letagadja! Sőt, köteles letagadni.
Nem is azért szállsz fel egy 23 órakor induló és másnap 6:15-re megérkező járatra, hogy nézd a tájat.
Hanem hogy kitöltsd a napodat az induló helyen majdnem teljesen és szállásfizetés nélkül megérkezz kora reggel az úticélodhoz.
Én pl. sokkal szívesebben alszom éjszaka buszon, mint vonaton - a biztonságérzet miatt..:) De szerintem más is... :)
Nameg sötétben szívesebben mennék településeken át busszal, mint vonattal, mert előbbiből igenis lehet látni dolgokat ellentétben utóbbi fix belső világításától a legtöbb helyen..:)
Korábban sokszor mentünk külföldi meccsekre busszal (nem menetrend szerinti nemzetközi járattal, hanem bérelt szurkolói busszal), éjjel. Egy éjszaka aludtam a buszon kb. egy órát, azt is nyolc részletben. Aztán másnap a meccsen majdnem össszeestem a fáradtságtól, de a hazaúton, szintén éjjel, ennek ellenére alig tudtam aludni.
Más útitársak meg végigaludták az egész utat, oda-vissza.
Miért aludna el a sofőr? A pékek éjszaka elalszanak a kemence mellett vagy bármelyik más éjszakai műszakos? Van ismerősöm, aki pl. éjszaka tud jobban fent lenni pl. hajnal 3 előtt nem nagyon tud aludni és nappal aludna inkább.
Elaludni napközben is tud valaki, ha fáradt. Ismerek látásból olyan sofőrt, aki minden kiállását végig szokta aludni. Ki is vonta a doki egy időre a forgalomból. Mondjuk, a hajnal 3-4 környéke kegyetlen rossz, éjszakai műszakoztam eleget. Nyilván megoldják valahogy ezt a sofőröknél is.
Naponta csak Magyarországon több ezer/tízezer cáfolja meg ezt a mondatodat, pedig közel sem ilyen színvonalon utaznak, mint a Student Agency-s utasok. Ülj fel egy megyeszékhelyek közötti vagy nagyváros-főváros közötti 60-100 km-es járatra reggel, ami dolgozókat, iskolásokat visz.
"- A tájat nem látod"
Nem is azért szállsz fel egy 23 órakor induló és másnap 6:15-re megérkező járatra, hogy nézd a tájat.
Hanem hogy kitöltsd a napodat az induló helyen majdnem teljesen és szállásfizetés nélkül megérkezz kora reggel az úticélodhoz.
"- A sofőr hajlamosabb hogy elalszik."
Ha fáradt a buszvezető, akkor nappal is elalszik.
Kisebb a forgalom az utakon, és jobban tud haladni, mint a nappali forgalom mellett.
Minimális felár alkalmazásával megmarad a "egykori Hatvani Volán" mai nevén: KMKK Zrt.Hatvani Területi Igazgatóság járataira a helyi bérlet elfogadása az alábbi feltételekkel:
"Hatvan városi tarifák és utazási feltételek módosulásai 2016. március 1-től
A helyi tanuló és nyugdíjas „alap” bérletek árai csökkennek 50 Ft-tal. Az egyvonalas és összvonalas bérletek árai változatlanok maradnak, azonban bevezetésre kerül az ún. kombinált bérlet (felárral), amely Hatvan városon belül a helyközi járatokon a helyi viszonylatú utazásokat fedi le, ami azt jelenti, hogy a helyközi járatokon a helyi viszonylatú utazások alkalmával a helyi-helyközi közös viszonylatokon csak a kombinált bérlettel lehet utazni (kivétel a kismama bérlet).
A normál helyi bérletek kizárólag a helyi vonal (9639) és viszonylatszámmal (1., 2., 4., 7, 9.) ellátott járatokra érvényesek. A kerekharaszti (3., 3A., 6. helyi) járatokat helyi utazásra kombinált bérlettel lehet igénybe venni.
A kombinált felár meghatározása: a helyi bérlet árak meghatározása után a kombinált felár egyszerűen hozzáadódik a normál bérlet árakhoz. A kombinált felár tanuló és nyugdíjas bérlet esetén 50,-Ft/db, egyvonalas és összvonalas bérlet esetén 300,-Ft/db. A kismama bérlet változatlan áron és feltételekkel marad.
Az emelt árú, kombinált bérlet csak a helyi vonalakon közlekedő helyközi járatok igénybevételéhez szükséges és csak a -KMKK Zrt.Hatvani Területi Igazgatóság által közlekedtetett - járatokra érvényes, más Területi Igazgatóságok és Közlekedési Központok járataira nem.
A helyi vonalakon az alábbi viszonylatokban használható a kombinált bérlet, helyközi autóbuszokon: 1. helyi járat: Horváth M. út (volt Sárgacsikó) – Autóbusz-pályaudvar és Volán telep – Autóbusz-pályaudvar; 2. helyi járat: (körjárat: Autóbusz-pályaudvar - Bajcsy Zs. út. - Autóbusz-pályaudvar) nincs ilyen vonalszakasz; 3. helyi járat: (Autóbusz-pályaudvar - Bajcsy Zs.út. - Kerekharaszt) a teljes útvonalon kombinált bérlet szükséges; 3A. helyi járat: (Autóbusz-pályaudvar - Arany J.út. - Kerekharaszt) a teljes útvonalon kombinált bérlet szükséges; 4. helyi járat: Balassi út 77. (volt Téglagyár) – Autóbusz-pu.; 6. helyi járat: (Autóbusz-pályaudvar - Rákóczi út. - Kerekharaszt) a teljes útvonalon kombinált bérlet szükséges; 7. helyi járat: (Autóbusz-pályaudvar - Esze T.út. - Autóbusz-pályaudvar) nincs ilyen vonalszakasz; 9. helyi járat: Horváth M. út (volt Sárgacsikó) – Autóbusz-pályaudvar és Rákóczi út – Autóbusz-pályaudvar; valamint a csányi (3612) és jászberényi (3616) vonalon az Autóbusz-pályaudvartól a Vásártérig.
Kombinált bérletek tarifahatárai:
Boldog felé: Vasútállomás Budapest felé: Novocoop üzem Csány, Jászberény felé: Vásártér Gyöngyös, Ecséd felé: Horváth M. út (volt Sárgacsikó) Heréd felé: Volán-telep Lőrinci felé: Balassi B. u. 77. (volt Téglagyár)
2016. március 1-től érvényes Hatvan városi helyi tarifák:
Menetjegy:250 HUF
Átszállójegy:300 HUF
Hatvan kártya kedvezményes jegyre szóló utalvány 5 db-os:1.000 HUF
Egyvonalas havi bérlet: 4.250 HUF
Egyvonalas kombinált havi bérlet:4.550 HUF
Összvonalas havi bérlet:5.600 HUF
Összvonalas kombinált havi bérlet:5.900 HUF
Tanuló havi bérlet:1.850 HUF
Tanuló kombinált havi bérlet:1.900 HUF
Nyugdíjas havi bérlet:1.850 HUF
Nyugdíjas kombinált havi bérlet:1.900 HUF
Kismama egyvonalas havi bérlet:1.900 HUF
Pótdíj:6.000 HUF
A normál bérlet színe: piros H jelzéssel, a kombinált bérlet színe: kék HK jelzéssel!"
Értesítjük a Tisztelt Utazóközönséget, hogy 2016. március 1-től az alábbi menetrend módosításokat vezetjük be:
1/A | (Autóbusz állomás – Aranysas u.) helyijárati autóbuszvonalon:
Új járatot közlekedtetünk 16-os járatszámmal. A járat Csalogány u. 36. elnevezésű megállóhelytől munkanapokon 5:15 órakor indul, Autóbusz állomásra 5:21 órakor érkezik az alábbi menetrend szerint:
Az a készülőfélben levő szerintem a feltöltése óta semmit se fejlődött, egyedül az aktuális hirdetményeket töltögetik fel rá, (jelzem, azt se 100%-osan). De ugyanaz a helyzet az online térképes rendszerrel, vagy a járművek utastájékoztatójával is, elindult valahogy, a többi meg nem érdekes...