Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.02.23 0 0 62017
Elmés megoldás...

Volt anno egy átalakított Ikarus is (talán csuklós), ami szintén ágyakkal volt ellátva.
Előzmény: Törölt nick (62016)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.23 0 0 62016

Egyszer tvben láttam, vagy 10 éve Kínában fekvőhelyes buszt, ott az ágyak háttámlája a kórházi ágyhoz hasonlóan meg volt emelve, íhy a felsőtest alatt már a mögötte fekvő lába vége volt.

Előzmény: paca664 (62015)
paca664 Creative Commons License 2016.02.23 0 0 62015

Addig ameddig

egy ilyen viszonylat két végállomásán a helyi átlagfizetések között a többszörös különbség fennáll, és

a munkaerő-áramlás jelentősen nincs korlátozva, és

a repülőre nem lehet 20-23 kg-nál nehezebb kézipoggyászt felvinni, és

a buszjegy akár csak 5 euróval olcsóbb tud lenni a repülőhöz, vonathoz képest

addig lesznek ilyen járatok.

 

Baku - Togliatti 44 óra, Ikarus 256-tal. Csak képet láttam róla.

Brüsszel - Marrakes kb. 60 óra, háromtengelyes pótkocsi a busz után, aminek a tetejére is biciklik, szobabútorok, egybek vannak gumipókozva. Ezt láttam is pár éve.

 

Hogy a busz mire való és mire használják azt sok körülmény befolyásolja. Kifejezetten éjszakai utazásra szánt buszt csak Kínában láttam, abban ágyak voltak. Igaz, csak 160-170 cm hosszúak. Azt is a helyi körülmények között kell értelmezni.

Előzmény: trizs77 (62013)
Racilaci Creative Commons License 2016.02.23 0 0 62014

Rengeteg ilyen járat van még. A balti államok és Svájc között is pl.

Előzmény: trizs77 (62013)
trizs77 Creative Commons License 2016.02.23 0 0 62013

Sok-sok évig jártam a 24-28 órás utakat.

 

Szerintem az autóbusz  NEM  erre való.

Fárasztó a vezetőnek, de sokkal fárasztóbb az utasnak.

 

A fapados repülőtársaságok elterjedése - hála Istennek - megölte ezt az utazási formát.

 

Báááár............

 

Semilyen menetrendi kereső nem adja ki, de a valóban fanok tudják és (gondolom én) fényképezik is a Népligetben 30-30 percre megálló és pihenőt tartó :

 - Constanca - Bukarest - Budapest - Genova - Barcelona,

 - Hannover - Köln-Frankfurt- Stuttgart- München- Budapest- Szófia

menetrendszerinti járatokat.

 

Ezek a mai napig járnak.

 

Nem tudom van e végig utazó utasuk, de nagy kínlódás lehet megállás nélkül ( 8 óránként 30 percet állva) ilyen hosszú távokat autóbuszon, utasként utazni.

 

 

 

 

Előzmény: FOMA (62012)
FOMA Creative Commons License 2016.02.23 0 0 62012

Eddig háromszor - először, utoljára és soha többé - vettem részt 24 órás buszos úton, (Pécs - Polichrono - Pécs), és amikor valahol Macedónia közepén majdnem az árokba hajtott az éppen dolgozó sofőr, akkor pont ezt tettem. Mindkettőnknek hasznos volt, és valszeg az összes utasnak is.:-) Csodálom azokat az embereket, akik 03-04 körül képesek éberen vezetni, ez számomra mindig szörnyű, magánúton nem is teszek ilyet. Ráadásul hazafelé olyan kocsink volt  (bonyhádi Böhm), amelyiken nem volt sofőrpihenő, az éppen szabad gkv. az ülések között fekve próbált aludni, biztosan nagyon pihentető volt.

Előzmény: trizs77 (62007)
FOMA Creative Commons License 2016.02.23 0 0 62011

Mivel én sajnos abban a 10 %-ban vagyok, aki nem tud buszon aludni, ezért megerősítem, valóban legalább 90 % - de inkább több - alszik éjszaka.:-) A témában esetleg még egy TDK-dolgozat is benne van.:-) 

Előzmény: JVU-808 (62010)
JVU-808 Creative Commons License 2016.02.23 0 0 62010

:D

 

Ezért a hozzászólásért megérte ide kattintani.

Előzmény: trizs77 (62001)
FOMA Creative Commons License 2016.02.23 0 0 62009

"De szerintem más is... :)"

Én speciel szívesebben alszok egy WLAB kocsiban mint egy buszon, - ahol valamiért nem is tudok - kényelmesen fekve, nem pedig két ülés között szorongva. Nincs is annál szebb, mint mikor a reggeli napsütésben bekopog a hálókocsis kolléga, és hozza a kávénkat meg a felesemet, amit a Jadran kék tükrére mélázva kortyolgatok el, miközben a sziklák visszhangozzák a két Kennedy hangját.:-)

Előzmény: mcg (62005)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.23 0 0 62008
trizs77 Creative Commons License 2016.02.23 0 0 62007

Azon gondolkoztam, mit lehet itt tenni ?

 

------------------

 

Odaülsz mellé a lépcsőre és beszélgetsz vele.

Folyamatosan.

 

 

Előzmény: rezgaras (62006)
rezgaras Creative Commons License 2016.02.23 0 0 62006

Sajnos mentem olyan kisbusszal, ahol a sofőr majdnem aludt. Én is kicsit szenderedtem, amikor arra riadtam fel, hogy furcsán mozog a kocsi. A sofőr el-elszenderedett, a busz besodródott a belső sávba. Aztán mielőtt érintettük volna a korlátot a vezető felriadt és visszarántotta a kocsit. Többször ránkvillogtak az autósok. Azon gondolkoztam, mit lehet itt tenni. Hiszen ha szólok neki, simán letagadja! Sőt, köteles letagadni.

Előzmény: dundalk (62002)
mcg Creative Commons License 2016.02.23 0 0 62005

"- A tájat nem látod"

Nem is azért szállsz fel egy 23 órakor induló és másnap 6:15-re megérkező járatra, hogy nézd a tájat.

Hanem hogy kitöltsd a napodat az induló helyen majdnem teljesen és szállásfizetés nélkül megérkezz kora reggel az úticélodhoz.

 

Én pl. sokkal szívesebben alszom éjszaka buszon, mint vonaton - a biztonságérzet miatt..:) De szerintem más is... :)

 

Nameg sötétben szívesebben mennék településeken át busszal, mint vonattal, mert előbbiből igenis lehet látni dolgokat ellentétben utóbbi fix belső világításától a legtöbb helyen..:)

Előzmény: htibor (61998)
trizs77 Creative Commons License 2016.02.23 0 0 62004

Én magam nagyon rosszul alszom buszon.

Utasként úgy elfáradok mintha bányában dolgoztam volna.

Ha vezetnem kell, akkor nem fáradok el annyira.

 

Évekig dolgoztam a Budapest - L'lorett de Mar - Budapest útvonalon.

Három emberes számban.

Ott ugye 4 óra vezetés + 4 óra utaskiszolgálás + 4 óra alvás rendszerben dolgoztunk.

Heti kettő forduló, heti (nem havi) 8800 km.

 

Szeptemberre már fásultak voltunk.

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (62003)
Fradista Utazó Creative Commons License 2016.02.23 0 0 62003

Embere válogatja. Én tényleg nem tudok.

Korábban sokszor mentünk külföldi meccsekre busszal (nem menetrend szerinti nemzetközi járattal, hanem bérelt szurkolói busszal), éjjel. Egy éjszaka aludtam a buszon kb. egy órát, azt is nyolc részletben. Aztán másnap a meccsen majdnem össszeestem a fáradtságtól, de a hazaúton, szintén éjjel, ennek ellenére alig tudtam aludni.

Más útitársak meg végigaludták az egész utat, oda-vissza.

Előzmény: trizs77 (62001)
dundalk Creative Commons License 2016.02.23 -1 0 62002

Miért aludna el a sofőr? A pékek éjszaka elalszanak a kemence mellett vagy bármelyik más éjszakai műszakos? Van ismerősöm, aki pl. éjszaka tud jobban fent lenni pl. hajnal 3 előtt nem nagyon tud aludni és nappal aludna inkább.

Előzmény: -Smiley- (61997)
trizs77 Creative Commons License 2016.02.23 0 0 62001

Miért jó éjszaka utazni?

Aludni nem nagyon lehet egy buszon.

 

----------------

 

Erről a megállapításról elfelejtetted értesíteni az utasokat.

 

Ezért az utasok 90%-a a buszokon - éjjel - alszik.

 

 

Előzmény: -Smiley- (61997)
Cpt.Dave Creative Commons License 2016.02.22 0 0 62000

Igaz. Ha valaki nagyon fáradt egy 2 órás autópályás úton is olyat lehet aludni hogy ihaj...

Előzmény: Törölt nick (61999)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.22 0 0 61999
Elaludni napközben is tud valaki, ha fáradt. Ismerek látásból olyan sofőrt, aki minden kiállását végig szokta aludni. Ki is vonta a doki egy időre a forgalomból. Mondjuk, a hajnal 3-4 környéke kegyetlen rossz, éjszakai műszakoztam eleget. Nyilván megoldják valahogy ezt a sofőröknél is.
Előzmény: -Smiley- (61997)
htibor Creative Commons License 2016.02.22 -1 1 61998

"- Aludni nem nagyon lehet egy buszon"

Naponta csak Magyarországon több ezer/tízezer cáfolja meg ezt a mondatodat, pedig közel sem ilyen színvonalon utaznak, mint a Student Agency-s utasok. Ülj fel egy megyeszékhelyek közötti vagy nagyváros-főváros közötti 60-100 km-es járatra reggel, ami dolgozókat, iskolásokat visz.

 

"- A tájat nem látod"

Nem is azért szállsz fel egy 23 órakor induló és másnap 6:15-re megérkező járatra, hogy nézd a tájat.

Hanem hogy kitöltsd a napodat az induló helyen majdnem teljesen és szállásfizetés nélkül megérkezz kora reggel az úticélodhoz.

 

"- A sofőr hajlamosabb hogy elalszik."

Ha fáradt a buszvezető, akkor nappal is elalszik.

Kisebb a forgalom az utakon, és jobban tud haladni, mint a nappali forgalom mellett.

Előzmény: -Smiley- (61997)
-Smiley- Creative Commons License 2016.02.22 -3 0 61997

Miért jó éjszaka utazni?

- Aludni nem nagyon lehet egy buszon

- A tájat nem látod

- A sofőr hajlamosabb hogy elalszik.  Én sosem utaznék éjszaka ha nem muszáj

Előzmény: setra415HD (61996)
setra415HD Creative Commons License 2016.02.20 0 0 61996

"Ezen nem is csodálkozom. Még napi 5 járatnál is többször láttam második buszt is az alapjáratok mellett a rendszerükben."

 

Ez valóban várható volt, szerintem két ok miatt is:

- elég nagy volt a lyuk 10:30 és 15:00 között a Prága-Pozsony-Budapest irányban,

- a tavaly indult 23 órás Prága-Budapest lett a vonal egyik legerősebb járata, így teljesen logikus ellenirányba is egy éjszakai indítása.

 

Előzmény: Törölt nick (61995)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.20 0 0 61995

Ezen nem is csodálkozom. Még napi 5 járatnál is többször láttam második buszt is az alapjáratok mellett a rendszerükben.

 

Lux Express is igyekszik.

új járat Vilnius-Varsó-Krakkó-Brno-Prága

http://www.luxexpress.eu/pl/zmiany-miedzynarodowe

Szép kör ez is.

Előzmény: setra415HD (61994)
setra415HD Creative Commons License 2016.02.19 -1 0 61994

https://bustickets.studentagency.eu/Timetable?3&id=2563272008

 

Április 18-tól megérkezik Budapestre-re a Student Agency 6. naponta közlekedő Budapest-Prága járata is. :)

Törölt nick Creative Commons License 2016.02.17 0 0 61993

Tarifaváltozás, Hatvanban

 

Minimális felár alkalmazásával megmarad a "egykori Hatvani Volán" mai nevén: KMKK Zrt. Hatvani Területi Igazgatóság járataira a helyi bérlet elfogadása az alábbi feltételekkel:

 

http://www.kmkk.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=222:hatvan-helyi-valtozas&catid=15&Itemid=221

 

"Hatvan városi tarifák és utazási feltételek módosulásai 2016. március 1-től

A helyi tanuló és nyugdíjas „alap” bérletek árai csökkennek 50 Ft-tal.  Az egyvonalas és összvonalas bérletek árai változatlanok maradnak, azonban bevezetésre kerül az ún. kombinált bérlet (felárral), amely Hatvan városon belül a helyközi járatokon a helyi viszonylatú utazásokat fedi le, ami azt jelenti, hogy a helyközi járatokon a helyi viszonylatú utazások alkalmával a helyi-helyközi közös viszonylatokon csak a kombinált bérlettel lehet utazni (kivétel a kismama bérlet).

A normál helyi bérletek kizárólag a helyi vonal (9639) és viszonylatszámmal (1., 2., 4., 7, 9.) ellátott járatokra érvényesek. A kerekharaszti (3., 3A., 6. helyi) járatokat helyi utazásra kombinált bérlettel lehet igénybe venni.

A kombinált felár meghatározása: a helyi bérlet árak meghatározása után a kombinált felár egyszerűen hozzáadódik a normál bérlet árakhoz. A kombinált felár tanuló és nyugdíjas bérlet esetén 50,-Ft/db, egyvonalas és összvonalas bérlet esetén 300,-Ft/db. A kismama bérlet változatlan áron és feltételekkel marad.

Az emelt árú, kombinált bérlet csak a helyi vonalakon közlekedő helyközi járatok igénybevételéhez szükséges és csak a -KMKK Zrt. Hatvani Területi Igazgatóság által közlekedtetett - járatokra érvényes, más Területi Igazgatóságok és Közlekedési Központok járataira nem.

A helyi vonalakon az alábbi viszonylatokban használható a kombinált bérlet, helyközi autóbuszokon:
1. helyi járat: Horváth M. út (volt Sárgacsikó) – Autóbusz-pályaudvar és Volán telep – Autóbusz-pályaudvar;
2. helyi járat: (körjárat: Autóbusz-pályaudvar - Bajcsy Zs. út. - Autóbusz-pályaudvar) nincs ilyen vonalszakasz;
3. helyi járat: (Autóbusz-pályaudvar - Bajcsy Zs.út. - Kerekharaszt)  a teljes útvonalon kombinált bérlet szükséges;
3A. helyi járat: (Autóbusz-pályaudvar - Arany J.út. - Kerekharaszt)  a teljes útvonalon kombinált bérlet szükséges;
4. helyi járat: Balassi út 77. (volt Téglagyár) – Autóbusz-pu.;
6. helyi járat: (Autóbusz-pályaudvar - Rákóczi út. - Kerekharaszt)  a teljes útvonalon kombinált bérlet szükséges;
7. helyi járat: (Autóbusz-pályaudvar - Esze T.út. - Autóbusz-pályaudvar) nincs ilyen vonalszakasz;
9. helyi járat: Horváth M. út (volt Sárgacsikó) – Autóbusz-pályaudvar és Rákóczi út – Autóbusz-pályaudvar;
valamint a csányi (3612) és jászberényi (3616) vonalon az Autóbusz-pályaudvartól a Vásártérig. 

 Kombinált bérletek tarifahatárai: 

Boldog felé: Vasútállomás
Budapest felé: Novocoop üzem
Csány, Jászberény felé: Vásártér
Gyöngyös, Ecséd felé: Horváth M. út (volt Sárgacsikó)
Heréd felé: Volán-telep 
Lőrinci felé: Balassi B. u. 77. (volt Téglagyár)

2016. március 1-től érvényes Hatvan városi helyi tarifák:

Menetjegy: 250 HUF

Átszállójegy: 300 HUF

Hatvan kártya kedvezményes jegyre szóló utalvány 5 db-os: 1.000 HUF

Egyvonalas havi bérlet: 4.250 HUF

Egyvonalas kombinált havi bérlet: 4.550 HUF

Összvonalas havi bérlet: 5.600 HUF

Összvonalas kombinált havi bérlet: 5.900 HUF

Tanuló havi bérlet: 1.850 HUF

Tanuló kombinált havi bérlet: 1.900 HUF

Nyugdíjas havi bérlet: 1.850 HUF

Nyugdíjas kombinált havi bérlet: 1.900 HUF

Kismama egyvonalas havi bérlet: 1.900 HUF

Pótdíj: 6.000 HUF

 A normál bérlet színe: piros H jelzéssel, a kombinált bérlet színe: kék HK jelzéssel!"

Törölt nick Creative Commons License 2016.02.17 0 0 61992

http://www.kmkk.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=231:menetrendi-hirdetmeny-ervenyes-2016-februar-15-tol&catid=14&Itemid=247

 

Értesítjük a Tisztelt Utazóközönséget, hogy 2016. február 15-től az alábbi menetrend módosításokat vezetjük be a helyközi közlekedésben:

1362 | Gyöngyös – Heves – Jászberény – Kecskemét

  • 2 sz. (Kecskemét, aut. áll. indul 14:00 órakor, Gyöngyös, aut. áll. érkezik 17:10 órakor) naponta közlekedő járatot Jászszentandrás, aut. vt. megállóhely érintésével, menetidő korrekcióval közlekedtetjük.

http://www.kmkk.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=235:menetrendi-hirdetmeny-ervenyes-2016-marcius-1-tol&catid=14&Itemid=247

 

Értesítjük a Tisztelt Utazóközönséget, hogy 2016. március 1-től az alábbi menetrend módosításokat vezetjük be:

 

1/A | (Autóbusz állomás – Aranysas u.) helyijárati autóbuszvonalon:

  • Új járatot közlekedtetünk 16-os járatszámmal. A járat Csalogány u. 36. elnevezésű megállóhelytől munkanapokon 5:15 órakor indul, Autóbusz állomásra 5:21 órakor érkezik az alábbi menetrend szerint:

                                        Csalogány u. 36.                          5:15

                                        Csalogány u. 16.                          5:16

                                        Deák Ferenc u. 5-7.                      5:17

                                        Szt. Bertalan templom                  5:19

                                        Kossuth u. 12.                             5:20

                                        Autóbusz állomás                        5:21

 

10 | (Főiskola – VOLÁN telep) helyijárati autóbuszvonalon:

  • 385. járatot, amely a Volán telep megállóhelytől hetek utolsó munkanapján 13:40 órakor indul, Főiskolához 13:53 órakor érkezik,megszüntetjük.
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.17 0 0 61991

Bár vannak a Volán egyesülésnek csak teherfuvarozást végző tagszervezetei, talán nem teljesen OFF:

 

http://hvg.hu/gazdasag/20160215_kamionoskepzes_keresetek_fuvarozok_Waberers_kamionsofor_kamion_sofor

 

Nehéz a kamionsofőr képzés helyzete....

redfox2 Creative Commons License 2016.02.16 0 0 61990
Komlósfecskés Creative Commons License 2016.02.16 0 0 61989

Az a készülőfélben levő szerintem a feltöltése óta semmit se fejlődött, egyedül az aktuális hirdetményeket töltögetik fel rá, (jelzem, azt se 100%-osan). De ugyanaz a helyzet az online térképes rendszerrel, vagy a járművek utastájékoztatójával is, elindult valahogy, a többi meg nem érdekes...

Előzmény: Snake-Mojzi (61988)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.02.15 0 0 61988

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a DAKK-nak van egy készülőfélben lévő weblapja is, luca széke jeligére.

Előzmény: Komlósfecskés (61987)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!