Aki Szegedről Debrecenbe, vagy Berlinből Hamburgba akar eljutni, azt nem nagyon szokta érdekelni az aprófalvak tömegközlekedésének finanszírozása. A buszjegy árának a saját nettó jövedelméhez való viszonya már inkább.
Ha a német buszos cégnek is kell egy távolsági járat mellett eltartania (üzemeltetnie) min. 20 de inkább több Illocska-Bóly járatot, akkor reális összehasonlítani, mennyiért megy 200 km-t a német magánvállalkozó autópályán két milliós város között, és mennyiért megy egy hazai volán autóbusz Szeged-Debrecen között másodrendű útvonalon.
Ahogyan lentebb is tárgyaltuk a DAKK frissíti a flottát szépen átlagéletkort nem tudok, de fiatalítanak. Rajtuk kívül pl a szomszédos KK le vannak gatyásodva rendesen.
Két opció van:
-Ha szeretnék, hogy a KK nyerje, akkor bele fogják tolni a pénzt a flotta vásárlásba feltehetően már előre.
-Tudják, hogy KK-nak eleve bukó a dolog, így ezt az évet végig húzzák még ezzel az állománnyal és ennyi volt. MAx motorolajra költenek.
Áprilisban megjelenik, nem tudom mennyi az elbírálási idő ,de kb. szeptemberre hírdethetnek győztest. Ha egy jelenleg lerohadt flottájú KK nyerne, akkor ki kell írjon busz tendert amit dec 31-ig le is kellene szállítani.
Tehát már most, de áprilisban tudnok kellene, hogy nyersz-e KK-ként, hogy legyen idő.
Persze lehet, hogy KK-nak annyi és teljesen más kimenetele lesz az egésznek.
Az lenne ugye a legjobb, hogy ha nyertes írná eleve a pályázatot, de ilyen őrültséget még nem hallottam.
Írtam teljesárú jegyet is, de mivel Mo-on jelentős az 50%-os kedvezménnyel utazók köre, szemléltetésnek szántam, hogy tőlünk nyugatabbra a nem támogatott vonalaknál kb. azon a szinten kezdődik az ár.
Még 2 észrevétel:
- A kiegészítőjegyet is vedd figyelembe, mivel távolsági közlekedésben ezt szinte majdnem mindenhol meg kell fizetni.
- Az egyes országokban eltérő az ÁFA mértéke, mely az összehasonlítást kismértékben torzítja.
Tapasztalataim szerint a 2,5 eurócentes ár Németországban is kevés viszonylaton érhető el, a példában is szereplő Hamburg-Berlin vonal az egyik kivétel.
Az érdi Piroplan-pótláson láttam utoljára Almexet. Az mikor volt? 2007? 2008? Az alatt vonták ki a forgalomból ezeket, talán nyáron. A pótló buszokba meg tettek Prodatát. Kaposnál sokkal hamarabb kinyírták. Nemrég volt nosztalgiázás róla.
A járatok mellett "külön rendeletre" megjegyzés. Mindegyik járat mellett.
Debrecen 7:00, 10:00, 12:00, 15:00
Budapest, Stadion aut áll.:11:00, 12:00, 15:00, 17:00, 19:00
Ez majdnem végig az M3 autópályán megy, a régebbi külön rendeltre verziósban Hortobágyon át ment és csak 218 km volt, 3:20 menetidővel, ez 3:00 órás menetidő, de 230 km.
Papír alapú verzióban nincs benne!
(Korábban benne volt napi 2 "külön rendeltre" indulással.)
Az Almex jegykiadó gépeket meddig üzemeltették itthon? Nem konkrét dátumra gondolok, csak úgy kb. év szintjén. Illetve volt ennek egymástól markánsan különböző több fajtája, vagy nagyjából hasonló gépeket használtak több országban?
Mégis mennyi realitása van, hogy a áprilisban megjelenő tenderen kitudja hány vitarendezés után nyár végén/ősz elején egy teljes régió ellátását megnyerő
XYKK Zrt. / Transman / WabiGyuri
január egyre össze tudjon szedni egy max 10 éves átlagéletkorú flottát?
Ugyan ez áll a vonalcsoportonkénti tendereztetés esetén belépő sok kis
Bárnevolna Bt. / Kis XXIII. István ev.
esetében is. Új flottára nem is merek gondolni ilyen rövid határidővel...
A legutóbbi vasutassztrájk idején volt Budapest-Debrecen közti forgalom, gondolom ez is hasonló célokat szolgál, hogy be van mérve a vonal , lehet ez alapján menetrendszerinti forgalomban jegyet eladni stb..
Minap a menetrendek.hu-s kereső egy utazásomhoz kidobta opciónak a Budapest - Debrecen (1062-es mező) között külön rendeletre közlekedő járatokat. Erről tudtok valamit, hogy ezek tényleg közlekednek-e - és ezzel együtt egy halandó utas is igénybe veheti-e, vagy esetleg csoportok szállítására funkcionál - vagy a rendszer adatbázisában hibásodott meg valami?
A naptáron lépkedve 2016. március 26-ig írja ezen buszok közlekedését naponta.
A DAKK talán. Mostanában vettek át úgy 20 Scaniát, tavaly volt 51 új Volvo beszerzés és még 10db 6-8 év körüli használt beszerzés is.
Néhány KK sikerrel fog pályázni az a tippem, hogy jönni fog pár új szolgáltató is. (Vt Transman/Arriva, Orangeways). Elvileg a KKsítás lényege, hogy megerősítsék a cégeket a pályázatra, ehelyett az egyesítés után a korábbi gyenge cégek magukkal rántották a közepesen teljesítőket is. Így egy forrás nélküli, napi gondokkal és el öregedet állománnyal küzdő cég jött létre, ami minden csak nem versenyképes.
Attól függ, hogy írják ki a pályázatot. Ha teljes régióra, akkor beszerzés nélkül nem nagyon tudnak labdába rúgni. Ha forgalmi térségekre vagy vonalcsoportokra, akkor már tudnak valamennyit szakítani.
Ha már módosítgattak, miért nem 22:00 órakor indul a Keletiből, és megállna Ferihegyen és Félegyházán. Sokkal több embernek nyújtana kedvezőbb hazajutási lehetőséget.