Keresés

Részletes keresés

orangutan Creative Commons License 2016.01.19 0 1 61867

Aki Szegedről Debrecenbe, vagy Berlinből Hamburgba akar eljutni, azt nem nagyon szokta érdekelni az aprófalvak tömegközlekedésének finanszírozása. A buszjegy árának a saját nettó jövedelméhez való viszonya már inkább.

Előzmény: trizs77 (61866)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.19 -1 1 61866

Hamisak az összehasonlítások.

 

Ha a német buszos cégnek is kell egy távolsági járat mellett eltartania (üzemeltetnie) min. 20 de inkább több Illocska-Bóly járatot, akkor reális összehasonlítani, mennyiért megy 200 km-t a német magánvállalkozó autópályán két milliós város között, és mennyiért megy egy hazai volán autóbusz Szeged-Debrecen között másodrendű útvonalon.

 

 

Előzmény: MCA-001 (61864)
dundalk Creative Commons License 2016.01.18 0 1 61865

Ahogyan lentebb is tárgyaltuk a DAKK frissíti a flottát szépen átlagéletkort nem tudok, de fiatalítanak. Rajtuk kívül pl a szomszédos KK le vannak gatyásodva rendesen.

 

Két opció van:

-Ha szeretnék, hogy a KK nyerje, akkor bele fogják tolni a pénzt a flotta vásárlásba feltehetően már előre.

-Tudják, hogy KK-nak eleve bukó a dolog, így ezt az évet végig húzzák még ezzel az állománnyal és ennyi volt. MAx motorolajra költenek.

Áprilisban megjelenik, nem tudom mennyi az elbírálási idő ,de kb. szeptemberre hírdethetnek győztest. Ha egy jelenleg lerohadt flottájú KK nyerne, akkor ki kell írjon busz tendert amit dec 31-ig le is kellene szállítani.

Tehát már most, de áprilisban tudnok kellene, hogy nyersz-e KK-ként, hogy legyen idő.

Persze lehet, hogy KK-nak annyi és teljesen más kimenetele lesz az egésznek.

Az lenne ugye a legjobb, hogy ha nyertes írná eleve a pályázatot, de ilyen őrültséget még nem hallottam.

Előzmény: Snake-Mojzi (61857)
MCA-001 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 61864

A különbség azért így is jelentős.

Előzmény: setra415HD (61863)
setra415HD Creative Commons License 2016.01.18 0 0 61863

Írtam teljesárú jegyet is, de mivel Mo-on jelentős az 50%-os kedvezménnyel utazók köre, szemléltetésnek szántam, hogy tőlünk nyugatabbra a nem támogatott vonalaknál kb. azon a szinten kezdődik az ár.

 

Még 2 észrevétel:

- A kiegészítőjegyet is vedd figyelembe, mivel távolsági közlekedésben ezt szinte majdnem mindenhol meg kell fizetni.

- Az egyes országokban eltérő az ÁFA mértéke, mely az összehasonlítást kismértékben torzítja.

 

Tapasztalataim szerint a 2,5 eurócentes ár Németországban is kevés viszonylaton érhető el, a példában is szereplő Hamburg-Berlin vonal az egyik kivétel.

 

Jellemzően inkább 3,5 eurócenttől indul az ár...

Előzmény: MCA-001 (61862)
MCA-001 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 61862

Nem reális amit összehasonlítasz.

Miért a kedvezményes jegyet veszed figyelembe?

Ezek német, belföldi utazásra értendőek.

 

Magyarországon a Volánok 300Km-es tarifája 4660Ft=15Euro (310Ft/Euro)

Azaz 5 Eurocent/km.

 

Kint ugyanezt 2,5Eurocent körül megveheted (ha időben foglalsz)

 

 

 

 

Előzmény: setra415HD (61860)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.18 0 0 61861
Az érdi Piroplan-pótláson láttam utoljára Almexet. Az mikor volt? 2007? 2008? Az alatt vonták ki a forgalomból ezeket, talán nyáron. A pótló buszokba meg tettek Prodatát. Kaposnál sokkal hamarabb kinyírták. Nemrég volt nosztalgiázás róla.
Előzmény: ujfigura (61858)
setra415HD Creative Commons License 2016.01.18 0 0 61860

Itthon közszolgáltatásban ugyanez:

 

Egy hasonló távolság (280 km) teljesáron fixen 5,7 50%-os menetjeggyel fixen 3,1 eurócent. (300 Ft-os euróval számolva.)

 

De rövidebb távolságon nagyobb különbség is adódik:

Pl. Brno-Prága 204 km

- Student Agency-nél fixen 3,9 eurócent/km

- Meinfernbus Flixbus Berlin-Drezda 3,5-10 eurócent/km

- Itthon teljesáron fixen 6,5, 50/%-os menetjeggyel fixen 3,5 eurócent/km

 

 

 

 

Előzmény: MCA-001 (61854)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.18 0 0 61859

A járatok mellett "külön rendeletre" megjegyzés. Mindegyik járat mellett.

 

 Debrecen 7:00, 10:00, 12:00, 15:00

 

 Budapest, Stadion aut áll.:11:00, 12:00, 15:00, 17:00, 19:00

 

Ez majdnem végig az M3 autópályán megy, a régebbi külön rendeltre verziósban Hortobágyon át ment és csak 218 km volt, 3:20 menetidővel, ez 3:00 órás menetidő, de 230 km.

Papír alapú verzióban nincs benne!

(Korábban benne volt napi 2 "külön rendeltre" indulással.)

Előzmény: laka04 (61850)
ujfigura Creative Commons License 2016.01.18 0 0 61858

Az Almex jegykiadó gépeket meddig üzemeltették itthon? Nem konkrét dátumra gondolok, csak úgy kb. év szintjén. Illetve volt ennek egymástól markánsan különböző több fajtája, vagy nagyjából hasonló gépeket használtak több országban?

Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.01.18 0 1 61857

Mégis mennyi realitása van, hogy a áprilisban megjelenő tenderen kitudja hány vitarendezés után nyár végén/ősz elején egy teljes régió ellátását megnyerő

XYKK Zrt. / Transman / WabiGyuri

január egyre össze tudjon szedni egy max 10 éves átlagéletkorú flottát?

 

Ugyan ez áll a vonalcsoportonkénti tendereztetés esetén belépő sok kis

Bárnevolna Bt. / Kis XXIII. István ev.

esetében is. Új flottára nem is merek gondolni ilyen rövid határidővel...

Előzmény: Törölt nick (61855)
Dante001 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 61856

Hát azért némelyik KK-t elnézve megtippelni sem merem mennyi kotla kell ahhoz hogy 10 év alá menjen az átlagéletkor.

Előzmény: Törölt nick (61855)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.18 0 0 61855
MCA-001 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 61854

És az árak:

2015.08.22-én, Berlin-Hamburg (300km) között

Előzmény: MCA-001 (61851)
MCA-001 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 61853

Na akkor még egyszer:)

Célállomások:

Járatok és indulások (hetenként)

Előzmény: MCA-001 (61851)
MCA-001 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 61852

Viszonylatok száma:

Előzmény: MCA-001 (61851)
MCA-001 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 61851

Németül tudók előnyben:)

Egy elemzés a német távolsági buszközlekedésben tapasztalható állapotokról, 2015-ben.

 

Szeptemberben 338 engedélyezett vonalon volt távolsági buszos közlekedés. (a liberalizáció előtt 86db ilyen vonal volt)

A piacvezető a MeinFernbus/Flixbus 67%-os részesedéssel. Őt a Deutschen Bahn AG követi (9%)

A hálózat folyamatosan bővül éjszakai és expressz járatokkal.

 

http://www.omnibusrevue.de/bag-marktanalyse-des-fernbuslinienverkehrs-2015-1739713.html

A teljes dokumentum innen tölthető le:

https://www.bag.bund.de/SharedDocs/Downloads/DE/Marktbeobachtung/Sonderberichte/SB_Fernbus_2015.html?nn=12502

 

laka04 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 61850

Köszönöm az információt!

 

Én is ezt sejtettem, csak az lepett meg, hogy a menetrendek.hu ezeket kiadja aznapi indulásokkal. 

Előzmény: Törölt nick (61849)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.16 0 0 61849

Ezek a járatok-tudtommal- nem közlekednek.

 

A legutóbbi vasutassztrájk idején volt Budapest-Debrecen közti forgalom, gondolom ez is hasonló célokat szolgál, hogy be van mérve a vonal , lehet ez alapján menetrendszerinti forgalomban jegyet eladni stb..

 

 

 

Előzmény: laka04 (61848)
laka04 Creative Commons License 2016.01.16 0 0 61848

Sziasztok!

 

Minap a menetrendek.hu-s kereső egy utazásomhoz kidobta opciónak a Budapest - Debrecen (1062-es mező) között külön rendeletre közlekedő járatokat. Erről tudtok valamit, hogy ezek tényleg közlekednek-e - és ezzel együtt egy halandó utas is igénybe veheti-e, vagy esetleg csoportok szállítására funkcionál - vagy a rendszer adatbázisában hibásodott meg valami?

 

A naptáron lépkedve 2016. március 26-ig írja ezen buszok közlekedését naponta.  

 

Köszi a segítséget előre is.

dundalk Creative Commons License 2016.01.16 0 0 61847

Úgy látom, hogy VD-t likvidálták ebből a projektből is:

Karrier: Vitézy Dávid a közlekedési múzeum főigazgatója lett

De csak megbízott főigazgató. Így jár, aki sikeresebb, mint Tarlós István. Tovább »

forrás: Index.hu

dundalk Creative Commons License 2016.01.15 0 1 61846

A DAKK talán. Mostanában vettek át úgy 20 Scaniát, tavaly volt 51 új Volvo beszerzés és még 10db 6-8 év körüli használt beszerzés is.

 

Néhány KK sikerrel fog pályázni az a tippem, hogy jönni fog pár új szolgáltató is. (Vt Transman/Arriva, Orangeways). Elvileg a KKsítás lényege, hogy megerősítsék a cégeket a pályázatra, ehelyett az egyesítés után a korábbi gyenge cégek magukkal rántották a közepesen teljesítőket is. Így egy forrás nélküli, napi gondokkal és el öregedet állománnyal küzdő cég jött létre, ami minden csak nem versenyképes.

Előzmény: JLW-470 (61843)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.14 0 0 61845

Elvileg a DAKK erre gyúr, ha minden igaz.

Előzmény: JLW-470 (61843)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.01.14 0 0 61844

Attól függ, hogy írják ki a pályázatot. Ha teljes régióra, akkor beszerzés nélkül nem nagyon tudnak labdába rúgni. Ha forgalmi térségekre vagy vonalcsoportokra, akkor már tudnak valamennyit szakítani.

Előzmény: JLW-470 (61843)
JLW-470 Creative Commons License 2016.01.14 0 0 61843

Van olyan KK,amelyik ennek a 10 éves átlagéletkor-elvárásnak meg tud felelni?

Előzmény: kbn (61842)
kbn Creative Commons License 2016.01.14 0 0 61842
-Smiley- Creative Commons License 2016.01.12 0 0 61841

Ha már módosítgattak, miért nem 22:00 órakor indul a Keletiből, és megállna Ferihegyen és Félegyházán.  Sokkal több embernek nyújtana kedvezőbb hazajutási lehetőséget. 

 

Visszafelé nem korai az indulása Szegedről? 

Előzmény: sosiforda (61839)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.12 0 0 61840
sosiforda Creative Commons License 2016.01.11 0 0 61839

http://www.volanbusz.hu/hu/hirek/forgalmi-hirek/hir/2565

 

"2016. január 18-ától a Budapest és Szeged között közlekedő éjszakai járatpár meghosszabbított útvonalon, a Keleti pályaudvarig közlekedik.

Az autóbuszokra felszállni a Keleti pályaudvar Kerepesi úti autóbusz és trolibusz végállomásánál, a 73-as trolibusz megállójában lehet."

trizs77 Creative Commons License 2016.01.08 0 0 61838

Az újságíró szerint ebből a napi 1400 járatból kimaradt 22.

 

Ok.

 

 

Előzmény: Snake-Mojzi (61837)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!