távolsági járatnál soxor az is elég ha az összes tetőszellőzőt 45 fokban kinyitja a sofőr.
Utasok úgy is becsukják hamar.
Helyközinél már - megálló kiosztástól függően - kell a klíma.
Helyinél meg nagy teljesítményű klíma kell.
----------------------
Távolságinál és különjáratnál is kell klíma, de ha távolságiban nincs, viszont mindent kinyitsz,. az 80 km/h sebességnél csinál olyan légcserét, hogy annál jobb nem is kell.
A nem bekapcsolt klíma többnyire szándékos,mert a sofőr a megtakarításra utazik(ilyen melegben utaztam már Bácsos E98-al,ahol a sofőr nem volt hajlandó klímát kapcsolni).Aztán a másik gyakori eset meg az,hogy költségtakarékossági okból nem töltik fel a klímát gázzal a cégek vagy a rosszat nem javíttatják meg.
De pl. a ventillátoros Kedrokban is a sofőrök azt hiszik ezekről,hogy dísznek vannak csak ott(egy kezemen meg tudnám számolni,hogy hányszor utaztam ilyennel bekapcsolt állapotban).Meg nálunk a 415-kben is van légbefúvó,de a 20 év alatt 1 sofőrrel találkoztam,aki használta is ezeket. :(
Hál isten a mi állandó fordás Credónk megkapta télen a Thermo King klímát, így most nagyon jól hűt, és kilehet vele bírni az utazást. Viszont a régebbi Credok gyári klímái elég gyengék. :( Egyébként azt figyeltem meg hogy ahol van klíma ott használják is, ahol meg nincs ott minden elhúzva meg megy a légbefúvó. Sőt még a nyitott ajtóval közlekedést is bevállalja pár sofőr.
Alfa Region is gyakori, régebben volt olyan amikor le volt csavarozva....klíma nélküli buszon lecsavarozva, vágod? Tört volna el a keze amikor oda tette.
Én tegnap Localon főttem sz*rrá itt nógrádban, ment is a levél ahova kell. Ma E95-tel megyek, előre félek. Vicc, hogy harmadfokú hőségriadó van, és ezek hagyják nyugodtan párolódni az embereket. A Localon a légbefúvó volt bekapcsolva, nem a klíma...
Az első hirdetményhez kapcsolódó kérdésem: akkor most a Pétervására-Mátraháza és a Mátraháza-Eger járatok mettől meddig közlekednek. Merthogy azt írják az eddigi járatokat meghosszabbítják és útvonalukat módosítják. De mire, hová?
- klíma van, be is kapcsolja a sofőr, de az utas - akár felszólítás ellenére is - kinyitja a két lőrésnyi ablakot, s ezáltal hatástalanná teszi a klímát.
Voltam Esztergomban és láttam egy olyan helyi járatú piros-fehér Ikarust amin egyetlen nyitható ablak nem volt, de még klíma sem. Ebben hány fok lehet nyáron, miért nem nyitható ablakkal szerelték?
Revíziós napokon megeshet, hogy nem jut T100-as kocsi a Vb.-től sem, így a menetidő nőhet. Erre még rátesz egy lapáttal, hogy az M1-M7 kivezetőn éppen új csomópontot építenek, gyorsan összejön az a három óra.
"2015. július 1-jétől megváltozik a Budapest – Keszthely – Hévíz – Zalaegerszeg és a Budapest – Keszthely – Hévíz – Zalaegerszeg – Körmend útvonalon közlekedő járatok menetrendje.
A Budapestről 7:00-kor Zalaegerszegre közlekedő járat Körmend és Szentgotthárd érintésével az ausztriai Grazig közlekedik. Az autóbusz nem áll meg Balatonkeresztúr, templom, Keszthely, Bercsényi út, Hévíz, SZOT üdülő, Alsópáhok, hévízi elágazás, Felsőpáhok, templom és Zalaegerszeg, Csácsbozsok megállóhelyeken. Az autóbusz menetrendjét az alábbi linkről tölthetik le: http://www.eurolines.hu/hu/celallomasok/Ausztria/graz
A Budapestről 9:00-kor Körmendre közlekedő járat csak Zalaegerszegig közlekedik, a 15:40-kor Zalaegerszegről Budapestre közlekedő járat menetrendje változatlan.
A 16:45-kor Körmendről Budapestre közlekedő járat az ausztriai Grazból indul és Szentgotthárd érintésével közlekedik. A járat Zalaegerszeg, Csácsbozsok, Felsőpáhok, templom, Alsópáhok, hévízi elágazás, Hévíz, SZOT üdülő, és Keszthely, Bercsényi út megállóhelyeken nem áll meg, továbbá Hévíz, autóbusz-állomástól 5 perccel korábban indul."
Anno réges régen, az üveghegyeken is túl, egy szombati nap délutánján, ami aaról híres, hogy Kaposvárról délután vissza Budapest felé gyakorlatilag üres a busz, reggel az Engels téren úgy kaptam ülőhely biztosítási listát (A5-ös papír ülőhelyrajzzal), hogy visszafelé Kaposvárról el volt adva a 44 ülőhelyből 39.
????????
Gyorsan szóltam, még ott az Engels téren, hogy kérek másodrészt Kaposvárra a vissza indulásra.
Szombaton reggel 6,10-kor.
Nem volt jó ötlet.
Úgy néztek rám mint aki lottó ötös kifizetést kér, de azonnal.
Semmi reakció.
Elkeseredtem.
Szerencsére volt egy telefonszámom (mobil még sehol) és Székesfehérvár autóbuszállomás forgalmiból felhívtam azt a számot.
Elmondtam három mondatban mit kérek.
Délután Kaposváron ott állt egy különjáratos IK-256-os Ikarus amiből akkor még a 24 volán cégnél is csak 22 volt, az is mind nálunk egy kimondottan nem boldog kollégával.
Kollégának se útvonal ismerete, se ALMEX-e, se díjszabása, se semmi.
Nem baj.
Beszállítottam hozzá a 39 fő elővételes Kaposvár-Budapest utast + 3 főt aki aznap Kaposvárról Budapestre busszal akart jönni, és a pályaudvaron jelentkezett utasként.
Annak idején a Kaposvár-Igal-Siófok-Szkfvár-Budapest járat nem volt túl népszerű a végig utazók szemében.
Táblát nem kapott (ez fontos) és útjára indítottam, Budapest felé.
Mint írtam a kolléga kicsit (na jó nem kicsit) morcos volt, ezért a budapesti Engels térig meg se állt és ment mint a golyó.
Én meg a járati útvonalon szépen, lazán, ahogy a szombat délutáni forgalomban kell, haza csorogtam.
Jaaa.
Utólag kiderült, hogy a 39 fő, majd mindegyike orvosprofesszor volt, mert Kaposváron pont akkor ért véget valamilyen hetes orvosi vándor kongresszus.