Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára hangsúlyozta, hogy Budapest kerületeiben, a vidéki városokban és a helyközi viszonylatokban már eddig is látványosan javult a tömegközlekedési vállalatok buszparkja,azonban ez a folyamat nem állhat le. A Kormány újraiparosítási programjának egyik fontos eleme, hogy a buszgyártás újraindításával a hazai tudásra és gyártási kapacitásokra építve, nemzetközi együttműködésben előállított autóbuszok versenyképesek legyenek a külföldi piacokon is.
------------------
Ez az ember melyik országban él?
Semmi fogalma sincs arról a területről amit Ő irányít ?
Nem csak engedélyező helyköziben az NFM és helyiben az önkormányzat: 10 éve (mióta közszolgáltatási szerződések alapján kell a menetrend szerinti közlekedést ellátni) most már a közszolgáltatás megrendelője is, azaz akinek az általa megrendelt járatot (szolgáltatást) finanszíroznia is kell(ene) a közlekedési szolgáltató (VOLÁN, MÁV-Start, BKV stb) felé, még pedig úgy, hogy a gazdaságtalanul - értsd: veszteségesen üzemelő, de általuk megrendelt - járatok veszteségét is finanszírozzák, figyelembe véve az ezzel kapcsolatos bevételeket és egy ésszerű nyereséget is!
Már több mint 10 éve, a Volán társaságoknak NINCS járat indítási joguk.
A mindenkori Közlekedési Minisztérium = ma Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Közszolgáltatási Főosztálya** engedélyezi bármilyen, helyközi vagy távolsági járat indítását.
Helyi járatnál a területileg illetékes önkormányzat az engedélyező.
** = a főosztálynak is új neve van, csak nem jut eszembe.
"A gyógyturizmus közösségi közlekedéssel való elérhetőségének fellendítése, bővítése érdekében, Társaságunk új, közvetlen járatot indít Veszprém és Sárvár érintésével Bük-gyógyfürdőre. Az autóbuszok naponta a Népliget autóbusz-pályaudvarról közlekednek, melyeken WIFI elérhetőség biztosított."
Azt amúgy nézte valaki, hogy mikortól nem adtak el elővételes jegyet a Bocskai úttól? Csak a bejelentés után, vagy már előtte kivették?
Úgy emlékszem, mintha a március 1-jei ezzel kapcsolatos hozzászólásomkor lekértem volna egy ilyen viszonylatot a Volánbusz netes rendszerében, és engedte volna, de ebben nem vagyok 100%-ig biztos... az mindenesetre csúnya lenne, ha 4 nappal az utazás előtt még adtak volna el jegyet egy megszűnő megállóból.
"A 4-es metró átadásával egyidejűleg, 2014. március 29-étől Budapest, Újbuda-központ metróállomásnál új megállóhely kerül bevezetésre, mely a Dunántúlra közlekedő autóbuszjáratok utasainak kényelmes és gyors átszállási lehetőséget biztosít a 4-es metróra és a 4-es villamosra."
A 25 új Mercedes hibridhajtású autóbusz ünnepélyes átadására invitálja Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata az érdeklődőket 2014 március 22-én, szombaton.
A buszok Kecskeméten, a Rákóczi út Cifrapalota felőli oldalán sorakoznak fel. A rendezvény fő helyszíne a Városi Mozi parkolója, ahol a színes programok mellett lehetőség lesz az autóbuszok megtekintésére, majd egy autóbuszos gyárlátogatásra a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. területén.
A szervezők tájékoztatják a tisztelt lakosságot, hogy a rendezvény napján a Rákóczi út Cifrapalota felőli oldalán lévő parkolókban, valamint a Városi Mozi előtti parkolóban 6-12 óra között megállási tilalom lesz, a Rákóczi út Cifrapalota felőli oldala pedig reggel 8-12 óra között zárva lesz a gépkocsiforgalom elől.
Az ünnepség helyszínére a Mercedes autóbuszok ingyenes ünnepi különjáratként szállítják az érdeklődő utasokat az alábbi településekről és városrészekből: Ballószög, Kadafalva, Helvécia, Kerekegyháza, Hetényegyháza, Katonatelep, Matkó. A buszok az útvonal során érintett összes megállóhelyen megállnak.
Valószinűleg a 165 volt. "98 februárjában lett állományba véve mindkettő. A GNR-315 kb. 1 éves korában el lett adva Pécsre, a Gyurok Bt.-hez, a GNR-165 elég sokáig megvolt, 2007-ben lett selejtezve.
"És amióta Eurolines részről a csehek átvették a Prága-Budapestet"
Átvették?
Én úgy tudtam, hogy eleve a Csehek indították a reggeli Bp-Prága, délutáni Prága-Bp járatpárt. Ez valamikor akkoriban lehetett, mikor a Volánbusz visszavágta Rajkáig a Bp-Győr-Pozsony járatát. Aztán pár évvel később (talán 2013-ban) elindult a másik járatpár.
Lehetséges, hogy nem jól tudom?
(Megjegyzem a Csehek napjainkban 500-as Setrával járnak a vonalon Bp-re. :))
"Pedig hálás vonalnak gondolom a BP-Prágát"
Egyetértek. A két város között mind vasúton, mind közúton sokat fejlődött a szolgáltatás az elmúlt években, és láthatóan egyre több utas utazok ezeken a járatokon (legalábbis az autóbuszokon biztos).