Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

fautas 2010. júl. 9. Creative Commons License 53180
"Nem gondolom, hogy egy Bp - (Gödöllő -) Bag - Hévizgyörk - Galgahévíz - Túra autóbuszvonalon kialakítandó menetrendi struktúrát, a Túrán belüli "helyi", vasútra ráhordó funkció kell, hogy determinálja."

Én se gondolom, hogy ez a legfőbb célja az egész vonalnak.

Csak azt gondolom, hogy magától értetődő elvárás, hogy olyan végállomásra, ahonnan félóránként megy valamelyik irányba vonat, az ugyanilyen sűrű buszjáratok a két, átszállás szempontjából kedvező negyedórában érkezzenek és a másik két negyedórában induljanak vissza. Nem fordítva.

Ennek teljesítése nem kerülne semmibe, ilyen járatsűrűség mellett a 10-15 perces időeltolás nem is zavarná az átszállni nem akaró utasokat, de egy több ezres népességű terület életét könnyítené meg a jó vasúti kapcsolat.

A 2185 vonalra ne hivatkozz, az Tura területén 5 távoli megállót nem érint, ahonnan valamikor kitűnő helyi járat volt vasútra. Még Galgahévízről is ezt használták Hatvan felé. Ezt a vasúti kapcsolatot megteremtenék a ma itt haladó helyközi vonalak is, ha nem volnának precízen a vasút ellen hangolva.

Hatvanba, Aszódra (10-15 km) innen ma már tovább tart az út, mint Pestre a közvetlen busszal (50-60 km), és ennek egyetlen oka a rossz busz-vasút átszállás.
Előzmény: setra415HD (53173)
fautas 2010. júl. 9. Creative Commons License 53179
Nem súlyosabb hiba az, hogy helyesli, ha egyórás ütemű vasútra a kb. ugyanolyan sűrű busz mindig pár perccel vonatindulás után érkezik?
Előzmény: Carpy (53175)
Carpy 2010. júl. 9. Creative Commons License 53178
Sőt, a Tura sem Tura, hanem Bagtura :)
Előzmény: setra415HD (53176)
Carpy 2010. júl. 9. Creative Commons License 53177
Buszoknál nincs ilyen. Ez vasutas sajátosság.
Előzmény: _nyunyuka (53171)
setra415HD 2010. júl. 9. Creative Commons License 53176

Akkor már csak az a kérdés, hogy miért írtam hosszúúúval? :-))

 

Lehet éppen a túró kismalac járt a fejemben, de az is lehet, hogy nekem ez a "Batonya". :-))

Előzmény: Carpy (53175)
Carpy 2010. júl. 9. Creative Commons License 53175
Ebben a hozzászólásban egy súlyos hiba van. A Tura rövid u :)
Előzmény: setra415HD (53173)
htibor 2010. júl. 8. Creative Commons License 53174
Az elszámoltatásért felelős kormánybiztoshoz fordultak a Dél-dunántúli Autóbusz-közlekedési Szakszervezetek a Gemenc Volán és az Orangeways közötti alvállalkozói szerződés miatt, a szakszervezet szerint az Orangeways nem tesz eleget a szerződésben foglalt kötelezettségeinek.

Cikk
setra415HD 2010. júl. 8. Creative Commons License 53173

Ezt azért egy kicsit erőltetetnek érzem már.

Nem gondolom, hogy egy Bp - (Gödöllő -) Bag - Hévizgyörk - Galgahévíz - Túra autóbuszvonalon kialakítandó menetrendi struktúrát, a Túrán belüli "helyi", vasútra ráhordó funkció kell, hogy determinálja. Már csak azért sem, mert van egy általad is említett 2185-ös számú (Zsámbok - Túra, vá.) autóbuszvonal, mely tökéletesen megoldja a "problémát".

 

De azért lássuk csak:

Budapest felől vonat érkezik :45 percre Túra, vá.-ra. autóbusz pedig indul a reggeli csúcs után Túra, vá.-ról Túra aut. ford. felé:

8:50 óra,

9:50 óra (Budapestig)

10:50 óra (Budapestig)

12:50 óra

13:50 óra

14:50 óra (Gödöllőig) 

16:50 óra (Zzámbokig)

17:50 óra

18:50 óra (Gödöllőig)

19:50 óra (Budapestig)

20:50 óra

 

A 2185-ös vonal valóban nem tárja fel Túra Nyugati részét, de ugyanakkor azt sem gondolnám, hogy Túra Nyugati településrészéről is Túra, vá. irányába kell ráhordani a Bp.-re tartó utasokat a 80a-ra. Már csak azért sem mert egyrészt kerülő, ebből fakadóan pedig kb. 20 perccel hosszabb menetidővel lehetne Bp.-re érkezni mint a közvetlen Bp.-re tartó autóbusszal, másrészt több szempontból is lényegesen előnyösebb lenne a Túra - Galgahévíz - Hévízgyörk - Bag településeket felfűzve Bag, vá.-on csatlakozást biztosítani biztosítani Bp. felé. (Nem utolsó szempont továbbá az sem, hogy Bag, vá.-on is "találkoznak" az ellenirányba közlekedő Bp - Hatvan személyek.)

Túráról a Keleti irányú csatlakozást pedig a járatok Hatvan, aut. áll.-ig történő meghosszabbításával is biztosítani lehetne. (Hatvan aut. áll. pedig költözik a Hatvan, vá. mellé.)

 

Ezen túl, a térségben számos olyan élő és igénybe vett csatlakozások vannak autóbuszok között, melyek miatt egy vonalat kiragadva nem szerencsés azzal dobálózni, hogy egyes járatokat miként kellene módosítani a térségben. Emiatt

az egész Bp - Vác - Hatvan háromszögben közlekedő összes vonalat kizárólag együtt szabad és célszerű kezelni.

(Egyébként megjegyzem, hogy több szempontból is szerencsés adottságokkal rendelkezik a térség, így a Bp - Vác - Hatvan által határolt térségben is "gyönyörű", alágazatok között is integrált ütemes autóbusz-menetrendet lehetne kialakítani.)  

Előzmény: fautas (53168)
RIKA424 2010. júl. 8. Creative Commons License 53172

Sokat írsz és sokat dolgozol, hogy beírd.

 

De (nekem) nem derül ki, hogy :

 - honnan akarsz utazni hová?

 - melyik busz (viszonylat megnevezése) nem csatlakozik mihez és miért kell csatlakoznia ?

 

 

Előzmény: fautas (53170)
_nyunyuka 2010. júl. 8. Creative Commons License 53171

Sziasztok!

 

Kérdésem a szakikhoz, kicsit vasútiasan :-): van-e a helyi és helyközi, valamint távolsági buszoknak előírt alapsebessége, késés esetén alkalmazható/alkalmazandó emelt sebessége? (Természetesen a KRESZ határain belül.)

fautas 2010. júl. 8. Creative Commons License 53170
nekem is....
Ennyit az indexről meg a formázásról..

Nem a fontossága miatt, ismétlem, hanem csak hogy olvashatóbb legyen.
Átszállás Tura vá.-on Bag irányából vasútra

busz é____BP felé______Hatvan felé atsz. idő (perc), * az elfogadható
_7:36 ___BP 38 *___H* 9*
_8:17 ___BP 53 ___H 28
_8:15 ___BP 58 ___H 30
_9:15 ___BP 58 ___H 30
10:35 ___BP 38 *___H*10*
13:12 ___BP 62 ___H 33
13:50 ___BP 24 ___H 55
13:46 ___BP 28 ___H 59
14:22 ___BP 50 ___H 23
15:18 ___BP 56 ___H 23
15:20 ___BP 58 ___H 25
15:50 ------------ egyszerre 3 irányból busz,
15:50 ------------ mind a 3 rosszkor
15:50 ___BP 24 ___H 55
16:10 ___BP 64 ___H 35
16:40 ___BP 34 ___H* 5*
16:45 ___BP 29 ___H 60
17:05 ___BP * 9* ___H 50
17:22 ___BP 52 ___H 23
17:30 ------------
17:39 ___BP 35 ___H* 6*
17:55 ___BP *19* ___H 50
18:20 ___BP 54 ___H 25
18:50 ___BP 24 ___H 30 ___Hatvan felé félórás ütem
19:20 ___BP 54 ___H 25 ___Hatvan felé félórás ütem
19:25 ___BP 49 ___H 20 ___Hatvan felé félórás ütem
20:00 ___BP *12* __H*20 ___Hatvan felé félórás ütem
20:40 ___BP 34 ___H* 5* ___Hatvan felé félórás ütem
20:45 ___BP 29 ___H 60
21:45 ___BP 29 ___H 60
Előzmény: setra415HD (53165)
fautas 2010. júl. 8. Creative Commons License 53169
Nem gondoltam, hogy ilyen olvashatatlan lesz, olyan szépen megcsináltam. :((
A lényeg, hogy reggel 7 után 30 buszból és 30 vonatból összesen 9 csatklakozás jön össze, ebből is a forgalmasabb irányba - Bp felé - csak 3.


Előzmény: fautas (53168)
fautas 2010. júl. 8. Creative Commons License 53168
Itt a következő példám.
Jobban ismerem, mint Jászapáti környékét, sajnálom, hogy nem lehet rövidebben bemutatni.

Itt tökmindegy, hogy a buszhoz viszonyítjuk a vonatot, vagy fordítva. Ugyanannyi van mind a kettőből, kb. félóránként. A buszok több mint 2/3-a nem találja el normális időben egyik vonatot sem, és a vonatok több mint 2/3-a nem érhető el busszal. Időben jobban jár, aki gyalogol 2-4 km-t.

80a Bp-Hatvan, Tura állomás.
Óránkénti ütem, csúcsidőben sűrűbb, Flirt vonatok, vagyis elég vonzó.
A Bag-Tura térségnek Hatvan felé ez lenne a legjobb közlekedés, Turának Aszód-Gödöllő-BP felé is, ha a Volán engedné.

Tura vá. egyben a Volán 2100, 2121, 2122, 2183 vonalak végállomása.
Közös szakaszuk Bag-Tura, 15 km, 20 megállót, 4 települést, 12000-es lakosságot érint, Turának csak a felét számolva. (A másik felét a 2185 vonal is összeköti a vasúttal - ritkább, de egy picit humánusabb menetrenddel.)

Ha tud valaki ennél sikeresebb menetrend-ellenhangolás az országban, azt TEGYE KÖZKINCCSÉ!

Reggel 7 előtt olyan sűrű a vonat, hogy busz rosszkor nem érkezhet, legfeljebb ritkán: 13 vonatra jut 4 busz.

7:00-től üzemzárásig már ütemes a vasút, negyedkor balra, háromnegyedkor jobbra.
Busz érkezik kb. negyedkor és háromnegyedkor, (néha egyszerre több is), vagyis vonatra 30...60 perc a várakozás.
Vonatkésést, buszsietést vagy itt-ott egy kevés szabálytalanság a buszmenetrendben kifogni öröm.

Íme a teljes menetrend, tanítási napokon.

Busz é.

4:54 **
6:11 **
6:30 **
7:00 **

**Fent okokból eddig OK (4 buszra 13 vonat jut, vak tyúk is talál szemet.).
---------------------------------------------------------------
Vizsgáljuk a 7:00 utáni átszállásokat.
Ezután már ütemes a vasút, Bp felé óra:14, Hatvan felé óra:45

||||||| várakozás percben BP és H(atvan) felé, *-ok jelzik az elfogadható 5-20 percet.
busz é
7:36 BP 38 *H* 9*
8:17 BP 53 H 28
8:15 BP 58 H 30
9:15 BP 58 H 30
10:35 BP 38 *H*10*
13:12 BP 62 H 33
13:50 BP 24 H 55
13:46 BP 28 H 59
14:22 BP 50 H 23
15:18 BP 56 H 23
15:20 BP 58 H 25
15:50 ------------ egyszerre 3 irányból busz,
15:50 ------------ mind a 3 rosszkor
15:50 BP 24 H 55
16:10 BP 64 H 35
16:40 BP 34 *H* 5*
16:45 BP 29 H 60
17:05 *BP* 9* H 50
17:22 BP 52 H 23
17:30 ------------
17:39 BP 35 *H* 6*
17:55 *BP*19* H 50
18:20 BP 54 H 25
18:50 BP 24 H 30 Hatvan felé félórás ütem
19:20 BP 54 H 25 Hatvan felé félórás ütem
19:25 BP 49 H 20 Hatvan felé félórás ütem
20:00 *BP*12* *H*20 Hatvan felé félórás ütem
20:40 BP 34 *H* 5* Hatvan felé félórás ütem
20:45 BP 29 H 60
21:45 BP 29 H 60

Az 5 percnél kisebb átszállási időkhöz +60', tehát nem 2, hanem 62 perc múlva megy vonat. Talán jogos így számolni a jegyváltás miatt.

Tehát 7:00 után 30 busz és 30 vonat, (a 22:00 utáni vonatokat nem is számoltam).

Max jóindulattal lehetne 30 találat, 15 BP, 15 H felé, vagyis 100% összhang.

Jóindulatot kiküszöbölve, csak random alapon a fele (~~6 BP, 7 H) adódna, mert rossz negyedórába beletalálni ugyanolyan valószínű, mint jóba.

A valóság viszont Bp. felé csak 3, Hatvan felé 6 találat. H felé délutáni csúcsban túl sűrű a vonat, innen az aszimmetria. Szerintem a random várható értéktől való nagy eltérés szándékosságról árulkodik.


Előzmény: setra415HD (53164)
fautas 2010. júl. 8. Creative Commons License 53167
Sokat jártam ezen a vasúton, de nem Jászapáti volt a célpontom. Szépen tele van a vonat, és Apátiban (asszem a legnépesebb kisváros a vonalon) különösen sok a le/felszálló.

A vázolt hiba és javítási lehetősége pedig az ország sok településén fennáll, mindjárt mutatom a következő példát.
Előzmény: R.odriguez (53166)
R.odriguez 2010. júl. 8. Creative Commons License 53166
Mielőtt egész 'Apátit átépíted, győződj meg róla, hogy valóban utaznak a vonaton, tényleg igénylik-e az emberek a buszt, mint átszállási lehetőséget. Ha bárkinek nagyobb problémája lett volna a dolgokkal, azt már jelezte volna szerintem.
Én nem láttam azon a vonalon olyan nagy utasáradatot.
Előzmény: fautas (53163)
setra415HD 2010. júl. 8. Creative Commons License 53165

Ennyit az indexről meg a formázásról..

Előzmény: setra415HD (53164)
setra415HD 2010. júl. 8. Creative Commons License 53164

"Te a jelenlegi menetrendet véded"

 

Dehogy védem én a jelenlegi menetrendet. Csupán a kiinduló kérdésemre adott válaszodra reagáltam.

 

Vagyis Te azt írtad:

 

"a járatok nem is érintik a vasútállomásokat, vagy ahol igen, ott a buszmenetrend nem igazodik a vasúthoz."

 

Erre kértem én konkrétumot, és Te írtál is, amit megcáfoltam, hiszen valamennyi autóbuszjárat igazodott a vasúthoz.

(Persze ettől függetlenül elismerem, hogy sok olyan valódi példát lehetne felhozni, ahol tényleg nincs meg a csatlakozás az autóbusz és a vasút között - hogy miért, az már nyilván egy másik kérdés -, de ettől még nem minősíteném "brutálisan rossznak a vasút-busz átszállás lehetőségét". 

 

 

Mindezeket túl az általad leírtak 90%-val egyetértek, lehetne sokkal jobb szolgáltatást nyújtani ebben a térségben is. Ezért is írtam, hogy "ezen még sokat lehetne javítani, akár egy teljesen új, ütemes autóbuszmenetrenddel is."

Előzmény: fautas (53163)
fautas 2010. júl. 8. Creative Commons License 53163
Kedves setra415HD,

köszönöm, hogy ekkora fáradságot szenteltél az általam felvetetteknek. A kétórás ritmusból kilógó vonat valóban elkerülte a figyelmemet, de Jászapáti csak egy - általam felületesen ismert - példa volt. Maradjunk ennél a példánál, egyszer majd mutatok sokkal érdekesebbet is.

Te a jelenlegi menetrendet véded, amit valóban nem könnyű pár perces módosításokkal, várakozások beiktatásával a vasúti átszállás érdekében feljavítani.

Ezzel szemben én azt állítom, hogy többet érdemelne a buszközlekedéstől egy olyan vasútállomás. ahol kétórás ütemben, 5 percen belül két vonat érkezik és indul.

Jászapáti két fontos útvonal - a vasút és a Jászberény-Heves közötti buszok - kereszteződése, kiválóan alkalmas átszállásra. A buszok menetrendjébe be kellene építeni egy vasúthoz szinkronizált kétórás alapütemet, hogy Jászapáti vasútállomásnál minden páros órában minden irányból minden irányba át lehessen szállni. (Bekapcsolnám ebbe a rendszerbe még a jászszentandrási és a jásziványi járatokat is, hogy ne csak 4, hanem 6 ága legyen a csillagnak.)

A kétórás ütem persze még nem luxus, iskolakezdéshez, környékbeli munkahelyek igényeihez jobban igazodó időben ezen felül is szükség van buszra, vonatmentes időben nem is kell érinteni a vasutat.

A legnagyobb hiba itt is az, hogy Jászapátin a cifra és drága buszállomás messze van a vasúttól, inkább csak építészeti látványosság, mint hasznos közlekedési csomópont. Meg kellene fontolni az áthelyezését. Vagy csak visszahelyezését? Ugyanis a vasútállomásnál látható kocsiállás-maradványok arra engednek következtetni, hogy valamikor ezen az ideális helyen lehetett a buszállomás.
Előzmény: setra415HD (53161)
archlinux 2010. júl. 6. Creative Commons License 53162
Köszönöm. Az más kérdés, hogy az intézkedés értelmét nem sikerült megfejtenem...
Előzmény: acee88 (53160)
setra415HD 2010. júl. 6. Creative Commons License 53161

Na, akkor nézzük egy kicsit részletesebben melyik járat nem csatlakozik Jászapáti vá.-on valamely vonathoz.

 

Busz indul Jászapáti belváros felé
5:53
6:06 OK
6:42
6:54
6:58
7:59 nem tud 5 percet várni két vonat utasai kedvéért
9:42
13:41
16:41
17:41

 

 

5:53:

Ez a járat szerepel a Jászapáti belváros felé lévő felsorolásodnál is, hiszen az autóbusz 5:52 órára érkezik Jászapáti vá.-ra Jászszentandrás felől, majd indul tovább Jászberénybe. Így ez az autóbuszjárat gyakorlatilag Jászszentandrásól és Jászapátiból is ráhord a 86-os számú vasútvonalra. Elhordani, már valóban nem hord el, de talán nem is lenne szerencsés jelenlegi formájában 15-20 percet várakoztatni Jászapáti vá.-on, az átutazó utasok miatt, márt csak azért sem, mert a 6:06 órakor induló járat biztosítja az elhordást. (Így ennél az iránynál ezt a járatot felsorolni, finoman fogalmazva is megtévesztő, és értelmetlen.)

 

6:06:

Ez valóban OK, Jászapáti, vá.-ról Jászszentandrásra induló járatról van szó, mely tökéletes csatlakozást vesz a vasúttól.

 

6:42:

Itt egy Jászalsószentgyörgy - Jászapáti - Jászberény járatról van szó, mely - kis túlzással, de - csatlakozást ad a Jászapátiról 7:08 órakor Szolnokra induló vonatra. Tekintve azonban, hogy ez az autóbuszjárat 7:19 órára érkezik Jászberény aut. áll.-ra, 20 perccel később történő közlekedtetése - a tökéletes vasúti csatlakozás érdekében - elég sok hivatásforgalmi, és iskolás utas érdekeit sértené. (Megjegyzem, hogy 6:03 óra után 6:56 órára érkezik vonat Jászapáti, vá.-ra, így ezt a járat felsorolni is finoman fogalmazva félrevezető, hiszen a 6:03-as vonatról a 6:06-os autóbusz, a 6:56-os vonatról a 6:58-as autóbusz biztosítja a csatlakozást a belváros felé.)

 

6:54:

Ez egy tanszünetben közlekedő Jászszentandrás - Jászapáti - Jászberény járat, mely szerepel a Jászberény belváros felől lévő felsorolásodnál is, hiszen 6:51 órára érkezik Jászapáti vá.-ra, így Jászszentandrás és Jászapáti belváros felől tökéletes csatlakozást biztosít a 7:08 órakor Szolnokra induló vonatra. Itt is megjegyezném, hogy 6:03 óra után 6:56 órára érkezik vonat Jászapáti, vá.-ra, így ezt a járat felsorolni is finoman fogalmazva félrevezető, hiszen a 6:03-as vonatról a 6:06-os autóbusz, a 6:56-os vonatról a 6:58-as autóbusz biztosítja a csatlakozást a belváros felé.

 

6:58:

Ez egy tanszünetben közlekedő Jászberény - Jászapáti - Jászszentandrás autóbuszjárat, mely szerepel a Jászberény belváros felől lévő felsorolásodnál is, hiszen 6:57-re érkezik Jászapáti vá.-ra, ahol csatlakozást biztosít a 7:08 órakor Szolnokra induló vonatra Jászberény - Jászapáti, belváros felől, majd Jászapáti, vá.-ról 6:58-kor továbbindulva csatlakozást vesz a 6:56-ra Szolnok felől beérkező vonattól. 

 

7:59 nem tud 5 percet várni két vonat utasai kedvéér

 

Itt egy Jászszentandrás - Jászapáti - Jászberény járatról van szó, mely szerepel a Jászapáti belváros felől lévő felsorolásodnál is, hiszen 7:58 órára érkezik Jászapáti vá.-ra Jászszentandrás - Jászapáti, belváros felől, így csatlakozást ad a a 8:04, illetve 8:05 órakor induló vonatokra, majd 7:59 órakor továbbindul Jászapáti, belváros - Jászberény felé, miután csatlakozást vett a Vámosgyörk felől 7:49-re beérkező vonattól. Így ez az autóbuszjárat két vonatra is csatlakozást ad, illetve egy vonattól csatlakozást vesz, így megtévesztő és nem felel meg a valóságnak mikor azt írod, hogy két vonattól is tudna csatlakozást venni ha 5 perccel később indulna. Ha 5 perccel később indulna, akkor csak további egy a Szolnokról 8:03-ra beérkező vonattól tudna még csatlakozást venni, de ebben az esetben a Vámosgyörk felől érkezőknek már közel 20 perces csatlakozási idővel valósulna meg a csatlakozás, a buszon lévő átutazóknak pedig 5 perccel növekedne az eljutási idejük.

 

9:42:

Ez egy Jászszentandrás - Jászapáti - Jászberény autóbuszjárat, mely szerepel a Jászberény belváros felől lévő felsorolásodnál is, hiszen az autóbuszjárat 9:40-re érkezik Jászapáti, vá.-ra Jászszentandrás - Jászapáti, belváros felől és csatlakoást ad a 10:04, valamint 10:05 órakor induló vonatokra. (Nem mondom, hogy ez így tökéletes, de ha egy járattal biztosítod a rá és elhordást, az legalább 12-15 perces tartózkodást jelentene Jászapáti, vá. megállóhelyen, amit tekintve, hogy itt kivétel nélkül átmenő helyközi járatokról van szó, nem tolerálnának az átautazó utasok.)

 

13:41:

Ua. a szitu, mint a 9:42-es járatnál.

 

16:41
Ennek az autóbusznak a közelében sincsen vonat, így ezt itt felsorolni félrevezető és megtévesztő.

 

17:41:

Ua. a szitu, mint a 9:42-es járatnál.

 

 

Így összességében megállapítható, hogy az általad felsorolt összes, Jászapáti vá. megállóhelyet érintő autóbuszjárat vagy ad, vagy vesz csatlakozást a vasúttól. (Persze ezen még sokat lehetne javítani, akár egy teljesen új, ütemes autóbuszmenetrenddel is.)


"12 busz közül 4-ről lehet 30 percen belül átszállni"

 

Ez így megint egy megtévesztő és félrevezető állítás, hiszen nem a több autóbuszhoz kell viszonyítani a vonatok számát, hanem éppen fordítva. A logikádat alkalmazva, ha 5 percenként lennének autóbuszok Jászapáti, vá - Jászapáti, aut. áll. között, akkor akár azt is írhattad volna, hogy a napi 160 autóbuszból csak 11 biztosít tökéletes csatlakozást a vasútra, a többi pedig nem. 

Előzmény: fautas (53156)
acee88 2010. júl. 6. Creative Commons License 53160
A Volánokra is igaz.
Előzmény: archlinux (53153)
BPD-017 2010. júl. 6. Creative Commons License 53159
És vedd figyelembe azt is, hogy a Kaposnál az elmúlt évek (2006-tól) saját, új beszerzései mind Credo EC12-k voltak helyköziben.
Előzmény: Roger Preed (53157)
fautas 2010. júl. 6. Creative Commons License 53158
Helyesbítek. Belváros felé a * is jó, vagyis naponta 5, belváros felől naponta 1 csatlakozás.
Előzmény: fautas (53156)
Roger Preed 2010. júl. 6. Creative Commons License 53157
Nem csodálkoznék, ha ebből komolyabb Credo adag lenne.
Előzmény: htibor (53139)
fautas 2010. júl. 6. Creative Commons License 53156
Sok példám lenne, megtelne vele a topik.

Tessék, itt lehetne két legyet ütni egy csapásra.
Vonat 2 óránként, páros óra 00-kor itt találkozik két vonat.

Jászapátira vonat érkezik
balról_ páros óra 00
jobbról páros óra 03

Busz indul Jászapáti belváros felé
5:53
6:06 OK
6:42
6:54
6:58
7:59 nem tud 5 percet várni két vonat utasai kedvéért
9:42
13:41
16:41
17:41

Összesen 1 találat
------------------------------
Visszafelé sokkal(?) jobb.
Vonat indul
balra_ páros 04-kor
jobbra páros 05-kor

Busz érkezik Jászapáti belv. felől:

5:52 OK
6:13
6:51
6:57
7:32
7:58 OK
9:08
9:40 OK
13:34 OK
14:12
16:39
17:39*

12 busz közül 4-ről lehet 30 percen belül átszállni

Hasonló minőségű a csatlakozás Tura állomáson, ahol a 80a vasúttal találkoznak a 2100, 2122, 2172 buszvonalak (közös szakaszuk Bag-Tura). Ott naponta több mint 20 pár vonat találkozik több mint 30 érkező-induló busszal, de a találatok száma alig nagyobb, mint Jászapátin.
Előzmény: setra415HD (53155)
setra415HD 2010. júl. 6. Creative Commons License 53155

"vagy ahol igen, ott a buszmenetrend nem igazodik a vasúthoz."

Konkrétan?

Előzmény: fautas (53152)
setra415HD 2010. júl. 6. Creative Commons License 53154

"ott a buszmenetrend nem igazodik a vasúthoz."

 

Konkrétan?

Előzmény: fautas (53152)
archlinux 2010. júl. 6. Creative Commons License 53153
Olvasom a MÁV honlapján, hogy eltörölték a regisztrációs jegy nélkül utazó utasok 500 ft-os pótdíját. Ez a volánokra is vonatkozik?
fautas 2010. júl. 6. Creative Commons License 53152
Én is tudnék üdítő kivételeket mondani, de az az általános, hogy a "buszpályaudvar" a vasúttól 1-2 km-re van, a járatok nem is érintik a vasútállomásokat, vagy ahol igen, ott a buszmenetrend nem igazodik a vasúthoz.
Előzmény: setra415HD (53151)
setra415HD 2010. júl. 6. Creative Commons License 53151

"Nálunk brutálisan rossz a vasút-busz átszállás lehetősége"

 

Azért ez így erős túlzás.

Előzmény: fautas (53150)