Végül sikerült bekötnöm, persze ez nem az én érdemem....
Vittem direkt fix fázist a hőkioldóról a tekercs kivezetésére, ahogy áram alá helyeztem behúzott, működött. Rámértem szakadás vizsgálóval a hőkioldó két kivezetésére, nem sípolt. Nem gondolkodtam előre, hogy mi is az a gomb a hőkioldón, pedig ez lett volna a leg kézenfekvőbb. Ezt a gombot régen se használtam, rá se gondoltam, hogy most kellene... Vissza kötöttem. Először megnyomtam, elindult, elengedtem le is állt. Aztán kiderült, hogy a gombot hosszan nyomnom kellett kicsit, így úgy maradt ahogy kell Most üzemel. Szerencsére egyszerűbb "hiba" volt mint gondoltam.
Tisztába vagyok vele, hogy ilyent nem nekem kellene csinálnom, de szerencsére sikerült.
Mindenkinek nagyon köszönöm aki írt, segített a dologgal kapcsolatban!
A fogyasztásmérő utáni mért fázis fővezeték ráköthető közvetlenül a áram-védőkapcsoló bemeneti pontjára (ez lesz az elosztó első eleme) vagy szükséges a vezetéket egy fővezetéki bekötőkapoccsal megszakítani?
Nem egyértelmű a feladat. - A téglaszelet alatt van egy közelítés kapcsoló? A gazdi nagyon hülye, mert a tégla felülete mocskos lesz egy idő múlva, ragassz rá egy kis plexi lapot azon a helyen, ami takaratható.
- A gazdi erre a helyre kér (utólag) egy csengő nyomógombot? Léteznek nagyon lapos vezeték nélküli (rádiós) csengőnyomók is. Vagy pl olyan, amiben soha nem kell elemet cserélni (a rádió adója az emberi izommunkából nyeri az energiát).
Lehet úgy is csinálni, hogy még feszültségmentes állapotban kivezetsz a tekercs kapcsairól egy-egy vezetéket, arra kötöd a multimétert, és aztán adsz neki áramot csak. Érdemes olyan mérőzsinórt szerezni vagy csinálni (két banándugó, két szigetelt csipesz, meg egy-egy rövid vezetékdarab kell csak hozzá), amihez van csipesz, és akkor fogni se kell.
Azért megjegyezném a korábbi képen nem láttam öntartást bekötve a mágneskapcsolón. Szóval csak rajz (és némi szaktudás) lesz és helyesen bekötve a vezérlés... Így nem ez nem megy.
Sajnos nem emlékszem, hogy mennyi szokott lenni az ellenállása, de ez az érték akár jó is lehet.
Meg kellene nézni katalógusban a ennek a mágneskapcsolónak az áramfelvételét.
Egyszerűbb, de veszélyesebb, ha áram alatt mérsz a behúzótekercsen.
Rákapcsolva a feszültség, a BE-gomb folyamatosan benyomva (valakit megkérsz) és Te rámérsz a behúzótekercs két végére. A feszültségmérő váltakozó állásban legyen.
Nehezen lehet hozzáférni a tekercsvégekhez, ezért óvatos legyél a mérésnél, ne érj semmihez és ne zárj a mérőzsinór végével semmit. 230V-ot kell mérned.
Ha van rajt feszültség és nem húz be a MK, akkor rossz a tekercs (szerintem jó).
Ha nincs ott 230V AC akkor meg kell keresni a hiba okát.
Viszont pár motort már bekötöttem, műhelyembe is én vittem ki földkábellal az áramot, kint én kötöttem be a szerelvényeket. Kis megszakítókat. Ez valahogy kifog rajtam.
"jön a nulla, bemegy az mk tekercsbe" Látható a fotóimon az a hely ahova a nullát be kell kötnöm? Átkötöttem másik vezetékre, most már biztos, hogy jó a szín. A védőföld az rendben.
Ez egy dil0-52 230v tekerccsel, ami előtte van az egy Bh0 hőkioldó. Azt a célt szolgálja, hogy ha nagyobb A-t vesz fel, kiold és megvédi a motort. Ez egy soros kapcsolás a hőkioldó tekercse és a MK tekercse között. Tehát jön a nulla, bemegy az mk tekercsbe másik kapcsáról átmegy a hk. tekercsébe, majd a másik kapocsról megy a fázisba (kapcsolóra)
A fali dugaszba a szín nem jó de kell a nulla a 230v os tekercs miatt. A fédőföldet külön a PE pontról vidd a testre. A főáramkörhöz ne nyúlj, az működik.
Mit kellene kötni a barna keretben lévő csavar alá? Számomra a rajz az magas. A gomb nincs most a közelemben, de az szerintem biztos jó, legalábbis szakadás mérővel nézve. Viszont amennyiben a tekercsek kivezetése a körrel és a téglalappal jelölt. Szóval ott is néztem szakadás vizsgálóval és ott nem sipol.
Talán még fontos lehet, hogy ha csavarhúzóval l
Mit kellene kötni a barna keretben lévő csavar alá? Számomra a rajz az magas. A gomb nincs most a közelemben, de az szerintem biztos jó, legalábbis szakadás mérővel nézve. Viszont amennyiben a tekercsek kivezetése a körrel és a téglalappal jelölt. Szóval ott is néztem szakadás vizsgálóval és ott nem sipol.
Talán még fontos lehet, hogy ha csavarhúzóval lenyomom az "áthidalót" akkor indul a motor.
Hogy a barna keretben lévő csavar alá nincs kötve semmi az elég érdekes...
Egy rajzot kellene készíteni és rendbe rakni a káoszt. A nyomógombot is lefényképezhetnéd akkor színnel is jelölni lehetne mit hova milyen színnel kell kötni.