Közel sem biztos, hogy vacakok voltak. Amennyiben a kialakuló zárlati áram nagyobb mint amire az adott eszközt, terméket tervezték, ez lesz az eredmény. Igaz ez a márkásabb termékekre is.
Off vajon mi visz rá arra felelős szakembereket, hogy ilyen helyen őskínai vackokat használjanak? Az egyik megnevezni nem kívánt boltban is boldogan ajánlgatják a mindenféle félgagyi vacakot, professzionális munkára. Édesélet, hát ha saját, ha más házát rontom el éppen, sem jutna eszembe wago helyett akármi mást venni plö. Biztosítóból meg aztán pláne nem..
Nekem kicsi esztergám van frekiváltóval. Menetvágásnál lenne szükséges a hirtelen irányváltás az is inkább a megállás miatt.(kontrázás) A menet felületi minősége jobb nagy sebességgel,de örülök hogy a kis fordulattal is sikerül az attrakció.
Valóban egy soros ellenállás is korlátoz de azt méretezni kellene,és a kereskedelemben kapható kompakt szerelvényt sem forgalmaznak.Ámbár főáramkörben használtunk régen GV1L3 típusú áramkorlátozót mert a motorvédő csak 6KA-ig "üzembiztos". Csodálkoztak is a rendelésnél mert csak mi használtuk a régióban.
Viszont biztosan nem érintésvédelmi okok miatt kell a vezérlő feszt előállító transzformátor,függetlenül attól hogy annak biztonsági transzformátornak kell lennie.
Sok előnye van a transzformátornak ami szükségessé teszi a használatát.
A kismegszakító,olvadó biztosíték a vezetéket védi nem korlátozza a zárlati áram nagyságát.
Például egy 6A-es kismegszakítón is átfolyhat pillanatnyilag akár 6KA feletti áram is amit nem biztos hogy elvisel a belső szerkezete, akár átadhat úgy hogy az érintkezők szétváltak.
Csak egy sztori: XY vásárolt Kínai késes olvadó betétet mert olcsóbb volt mint általában. A motor fém tömszelence anya lerázódott ami rövidre zárta a kapocsléc csavarjait. Na azok a betétek felrobbantak, nem is láttam még olyat hogy a betét szigetelő teste megolvadt volna.A környékén is fekete lett minden, megolvadtak a vezetékcsatornák a vezetékek.
Sziasztok, EON Észak-Dunántúli régió, földkábeles új bekötésnél milyen kábellel jönnek be? Weben semmit se találtam erről, ügyintézők nem tudnak ilyet. Fater a regisztrált szerelő, de Elmü területen dolgozott mindig, most viszont nekünk kell egy végleges mérőhely, ami EON területen van. Mérőóraszekrény megvan már, kérdés hogy van-e árnyékolás a földkábelen ami bejön, vagy csak simán 4 eres lesz? Ha van akkor az oszlopnál (utcán még oszlopon jön), vagy a mérőóránál kell földelni? Tehát kell-e nekünk ezzel foglalkozni, vagy sem? :)
Én csak azért aggodokmert ezek a nagy kapcsolók nem nagyon szeretik a gyakori kapcsolgatást, és a kapcsolásszámuk is véges.(6kw, 2polusu, nehéz üzem) Esztergánál hamar véget ér
Főleg aki az átfordítós tanácsot adta, így sikerült összehozni a forgásirányt. Annyi, hogy a ventilátor takaró most nem passzol rá, de azt majd orvosolom.
A 300Wattos motor helyett kapott a gépem egy ismeretlen teljesítményű, fordulatú motort, de az biztos, hogy így már nem gyenge. Még ha kissé farnehéz is :)
A szerszámgépek vezérlő áramkörét igy is védik valamilyen biztositékkal.A zárlati áramot meg akár egy soros ellenálás is csökkenthetné talán. De lehet hogy én rosszul gondolom.
Vannak olyan csövezési trükkök, amiket még profik közül is csak kevéstől láttam: pl merev falú csőre kézzel hajlított kanyart ne pont 90 fokosra készítsünk, hanem kb 93-95 fokosra, ezt a falban 90 fokosra "visszafeszítve"a kanyarban oválisról kerekre változik a cső profilja (megnő a kanyarban a cső keresztmetszete a hagyományos gyártású kanyrhoz képest), ami behúzáskor lényegesen megkönnyítheti a kanyar leküzdését.
Aki esetleg nem ismerte ezt a trükköt, próbálja ki: gyártson le egy kanyart a szokásos módszerrel és figyelje meg, hogy a fenti visszafeszítős trükk nélkül a kanyarban a cső nem kör keresztmetszetű, hanem enyhén ellapult, ellipszis alakú.
"4 db 90-es törés 15 méteren is jó csövezéssel simán elmegy."
Aki már szívott csőbehúzással és van egy kis intelligenciája, az képes csövezés közben arra is gondolni, hogy a kanyarok könnyen behúzhatók legyenek. Egy profi inkább rászán egy kis extra időt arra, hogy kellemesek legyenek az ívek (és nagyon jól rögzítve legyen a kanyar), ez az időveszteség a behúzáskor kamatostul kifizetődhet.
Ha viszont valami hülyegyerek csinálta a kanyarokat, akkor jön elő a hivatalos "max két kanyar" ajánlás, sőt, gégecsövön láttam már olyan ívet is, amiből még kettő is is túl soknak bizonyult :)
Szerintem egy laikus nem fogja érteni, hogyan mérje meg két tekercs két végét, ha neki összesen három szál dróttya van. Arra próbáltam utalni, hogy ezt figyelembe kéne venni a kérdezőnek és a segítőknek is.
És? A kérdés feltevője mellékelt egy képet. Jött egy elmarasztaló megjegyzés, miszerint senki nem vette észre a 3 kivezetést, erre válaszoltam, ennyi. A mellékelt kép alapján pont lehet két egyforma tekercs.
Ismerem én is ezt a 2 iránytörést, de a gyakorlat más. 4 db 90-es törés 15 méteren is jó csövezéssel simán elmegy. A behúzás kis szilikon, vagy száraz szappan használatával könnyedén megy.
Újra csak kérdezek: 120 literes Hajdu bojler hőfokszabályozó érzékelőjét teljesen fel kell tolni. Értelem szerűen egy kétcsöves alaplap hosszabbik csövébe. Ilyet kaptam.
Így igaz. Arra az észrevételre reagáltam, hogy csak 3 tekercs kivezetés van. Egyébként nagyon sok motornál nem vesződnek kétféle tekercs kialakításával.
Had reagáljak a forgácsolás fórumban említett eszterga mágneskapcsoló problémához.
A táblázatban láthatod hogy a gép működése az AC-4-es kategóriát igényli. A régi DIL adat tábláján láthatod a különbséget az AC-3 és a AC-4 üzem nagyságrendileg mekkora teljesítményt tud kapcsolni. A 7KW-hoz olyan kapcsoló illene ami kb 15KW-ot tud AC-3 üzemben.