Magyarországon minden így működik, anno egy gázóra + méretlen vezeték leszerelésért is ki akartak számlázni egy halom pénzt, semleges gázzal kifúvatás meg minden csoda szerepelt volna a számlán.
Persze csak a legolcsóbbat kértem, a többit a helyszínen okosba. Érdekes módon nem kellett semleges gáz, úgy vágta a gázműves a csövet a nagyflex-szel, csak úgy füstölt :)
A villanytűzhely üzembe helyezésénél nem a kismegszakító névleges amperszáma a fontos.
Az ugyanis mindig a vezetéket védi a túláramtól (leégéstől).
Tehát ha pl. neked most 10A-es kismegszakítód van, de a tűzhelynek 16A-es kell, akkor NEM AZ A MEGOLDÁS, hogy KICSERÉLJÜK 16A-esre!!
Ilyenkor a vezetéket kell nagyobb keresztmetszetűre cserélni és ehhez már nagyobb kismegszakítót szabad feltenni pl. 10-->16A.
Tehát először meg kell tudni a tűzhely legnagyobb teljesítményét, pl: 2300W, ebből adódik, hogy 230V 1 fázis esetén 10A az áramfelvétele. Ezután lehet vezeték keresztmetszetet saccolni, méretezni.
"Persze az óraáthelyezést reg.szerelő csinálja, papirt ad róla amit szintén szkenelsz vagy azt a papirt tölti ki amit az elmű küld"
Ha nem gond, pontosítsunk kicsit, mert ez így félreérthető.
Az új mérőhelyet alakítja ki a reg.szerelő, aztán ha végzett, papírok beadva, utána az ELMŰ embere (alvállalkozója) helyezi át a mérőórát! (Kb. 7800Ft)
A MüIII-as csövet úgy görbited S kanyarban ahogy kedved tartja, mehetnek aztán egymás alatt vagy mellett a horonyban. Ha nem görbited akkor fúrsz neki egy lyukat az illesztő csöcs alá
Baloldali a Kaiserdoboz (talán látszik a képen), ahol nincs lefelé (se felfelé) 90°-ban kitörés a csőnek. Emiatt két horony kell neki, vagy egy széles.
Ha olyan lenne a csőnek a kikönnítés kilakítása, mint a jobboldali képen van, akkor elég lenne egy mélyebb horony.
Amit belinkeltél másik dobozt, annak van lefelé 90°-ban kivezetése.
Van sorolódoboz külön kereteshez és közöskereteshez, tehát attol függ hogy max 5-ös keretet tehetsz a közöskereteshez, mert az a leghosszabb gyártott/ha jól tudom/ míg a különkeretes esetében akármennyit összrakhatsz.
A szerelvények rögzitése mindegyikben szabványos. Néhány boltban nem szokás rögzitő csavarokat adni, arra figyelj és kérj, nem + pénz
Semmi barbárság! A 13-mas cső simán belemegy a kitörésbe alúlrol nézve, de a 16-oshoz is csak picit kell sniccerrel faragni. A csöcsbe a 16-os is stimmel
az "átvezetőfolyosóktól" 90°-ra nincs éttörés a doboztesten.
Valamint az elülső könnyítés sem henger és henger áthatásának megfelelő. Bele kell deformálni a csövet gondolom, több kevesebb sikerrel. Vagy kivágom/kifúrom, ahol nekem szimpatikus. Elég barbár dolog :)
Köszönöm szépen. Én is valahogy így gondoltam, hogy ellentétes a kettő (használat és szerelés).
Ha külön dobozokat használok (vagyis nem egybefröccsöntött 2-es v. 3-as dobozt), akkor az "átvezetőfolyosók" pont azt a méretet adják, amit a keret és benne a duglaj is megkíván?
És akkro adódik a kérdés, ha egybefröccsöntött 2-es v. 3-as dobozt használok, akkor pont azt a méretet adja, amit a keret és benne a duglaj is megkíván?
Tőle ~190 méterre van a 20 kV-os távvezeték egyik oszlopa.
Felmerült, hogy a tanya legyen villamosítva.... max 32 Amperral.
Az új rendelet alapján vajon ingyen lenne a szükséges
- 2...3 középfeszültségű oszlop
- a vezetéke
és
- a kisfeszültségű vezetékezés
- az óra+bekötés
Vagy
- a 3 kisfeszültségű oszlopból 2 és a vezetékezésből az első 100 méter
- az óra+bekötés
De! a trafót ki kel fizetni mivel az közép/kisfeszültségű.
Mi a szokásrend, tudja valaki?
-----
b) a legfeljebb 32 amper névleges teljesítményű fogyasztásmérő beszerelését azzal,
hogy ha ebben az esetben a csatlakozást igénylő igényének kielégítése érdekében
a) kisfeszültségű közcélú elosztó hálózat kiépítése szükséges,
akkor felhasználási helyenként legfeljebb egy csatlakozási pontra rendszerhasználóként
aa) szabadvezeték (beleértve a szigetelt szabadvezetéket is) esetén legfeljebb 100 méter, ab) földkábel esetén legfeljebb 50 méter hosszúságú közcélú vezeték,
b) középfeszültségű hálózat kiépítése szükséges,
akkor kisfeszültségű vételezésnél
új közép/kisfeszültségű transzformátorállomásonként,
Használat tekintetében a vizszintes sorolás, mert a villásdugók jellemző kébel bekötése alul/90fok van és igy nem takarja a másik kábelt/kapcsolót
Szerelés szempontjábol a függőleges
Viszintes szerelés esetén a szerelvények körmeit le kel szedni mert az átvezető lyukakhoz esnek, persze ugyis csavaros rögzitésűek ma már a szerelvények
Első doboznak mélyitettet használj, mert ott a a kötéseket el tudod helyezni, tehát a konektorok nem sorolva lesznek szerelve, vezeték szempontbol