Az ebbe szükségszerűen szerelendő elektrolit kondenzátorok hőtűréséből fakadó korlátozott élettartam meg jó lesz mellékhatásnak és belőtt élettartamnak. Kiváló ötlet.
Sok laikus nem is sejti, hogy a készülék gyártók az invertereket milyen pofátlan haszonnal sózzák rá az emberekre, pl egy kisebb teljesítményű inverteres klíma gyártási költsége talán csak 2-3000 forinttal nagyobb, mint egy inverter nélkülié, de a boltban ez a különbség már eléri az 50-70 ezer forintot :)
Manapság már fillérekből kijön némelyik elektronika: talán már kifizetődő lenne olyan villanymotorokat gyártani, melyben egybe van építve egy olcsó aszinkron motor meg egy olcsó (pont ahhoz a motorhoz illesztett/gyártott) inverter.
És akkor egyrészt tök egyszerűvé válna a fordulatszám-szabályozás, másrészt lehetne gyártani olyan keringető szivattyúkat, amire közvetlenül csak egy akkumulátort kell rákötni.
Köszi a választ, akkor elvileg a tetőtartót nem kell cserélni mert szerintem megfelel a leírt követelményeknek, de akkor a villanyóra doboz nem fogja megúszni, mert 6-osnál vastagabb vezetéket lehetetlen befűzni a mostani védőcsőbe amiben a mért ág van.
Amúgy igen regisztrált szerelőről van szó és valószínűleg kérni fogjuk a vezérelt mérőt is már ha úgy sem ússzuk meg bontás nélkül, de így kb csak 1 m-t kell kivésni az óra fölött és a műanyag villanyóra doboz helyét.
"Az Alpha2 talán azért fogyaszt olyan keveset, mert a belsejében egyenáramú motor dolgozik." magyarul BLDC motor, mivel egy állandó üzemű motorba csak nem tesznek szénkefés DC motort. Az a széles tartományban állítható, talán kvázi fokozatmentes autoadapt, meg mittomén milyen üzemmódok, is nehezen képzelhető el AC motorral.
Nekem volt ilyen régen, de a háza fehér törékeny-fajta műanyagból volt és az ilyesmi nem hosszú életű egy színpadon (az első rálépéses reccsenésnél kihajítottam)
Az Aplha2 valószínűleg menne leégés nélkül nem-szinuszossal is, de hívd fel ez ügyben a hivatalos telefonszámukat.
Egyébként többen is használnak mezei szivattyúkat is olcsó szünetmentessel, akinek ég nem égett le. Persze az is lehet, hogy százszor annyinak meg leégett, ők viszont nem dicsekednek vele :)
"Az nem azért fogyaszt olyan rohadt keveset, mert szénkefe nélküli motoros?"
Az egyszerű aszinkron motorokban szintén nincs szénkefe.
Az Alpha2 talán azért fogyaszt olyan keveset, mert a belsejében egyenáramú motor dolgozik. És ha ez így van, akkor már csak az a kérdés, hogy a beépített tápegység jól tűri-e az olcsó szünetmentesek furcsa jel-alakját.
villanyos témában nem vagyok igazán jártas, ezért kérnék tanácsot. "hagyományos" (aszinkron?) keringető szivattyúhoz tisztán szinuszos szünetmentes kell. De mi a helyzet az Alpha2 szivattyúkkal? Az nem azért fogyaszt olyan rohadt keveset, mert szénkefe nélküli motoros? Ez esetben megenné a kvázi szinuszos, esetleg négyszög alakú szünetmentest is?
Igen a 32 Amper alanyi jogon jár mindenkinek hálózatfejlesztési hozzájárulás megfizetése nélkül, amennyiben a mérőhely
műszaki állapota megfelelő. A csatlakozó vezetéknek amely a közcélú hálózatról érkezik a tetőtartón át a mérőszekrényben,
régi szerelésnél legalább 10-es alu. vezeték 25-ös csupasz tartósodronyra rögzítve amely a nulla vezető szerepét is betölti a a megfelelő mechanikai tartás mellett. Amelyen nem lehet toldás és hosszúsága a feszültségesés számítás követelményeit is
kielégíti. Amennyiben nem megfelelő a szerelőn keresztűl kérni kell a cseréjét a teljesitmény bővítéssel egyidejűleg. és ki kell alakítani a műszaki követelményket is ha szükséges a tetőtartót és a béléscsövet is cserélni kell mert a csatlakozó vezeték min. 16--os alu lehet.
Teljesítmény változás esetén a mérőhelyet szabványosítani kell. Amennyiben fa mérőszekrény van az is jó ha műszaki állapota megfelelő.( nem korhadt, töredezett, és ajtó is van rajta) Ha a belső mérete megfelelő akkor belelehet szerelni a vezérelt mérőt is és a vevő készüléket ami az úgynevezett éjszakai áramot kapcsolja be és ki. Ha nem akkor ki kell cserélni
szabványos rendszer engedélyes műanyag szekrényre.
Teljesítmény változáskor függetlenül a kért amper értéktől min. 10-es réz vezetékkel kell átvezetékelni a mérőhelyet,
kivételt képez ez alól az egy fázisú vezérelt áram a mérő elmenő oldaláról ott elfogadott a 6-os is mivel a 10-es vezetéket nem lehet bekötni a vevő készülékbe.
Igen kérhetsz vezéreltben is 32 ampert is ingyenesen. Bár szerintem felesleges. elegendő 16 A is.
A bojlerhez elegendő a 2,5-es vezeték is, amelyet nem a órából hanem erre acélra beépített külön elosztóba lévő kismegszakítóról indítva kell szerelni ami mehet a padlástérben fektetve védőcsőben fűzve is.
Az új óra dobozában, a mérőtérben semmilyen felhasználói készüléket nem szabad el helyezni fí - relét sem ezt a lakás főelosztójában ill. a vezérelt áramkör elosztójában ( biztosítékszekrényében) kell elhelyezni a többi áramköri biztosítóval együtt.
A minden napszaki áram (nappali áram) mért és méretlen fővezetéke függetlenül az amper értéktől min. 10-es réz. Mkh vezetéknek kell lennie. A vezérelt méretlen 10-es vezeték a mért 6-os is lehet.
Valószínűleg új földelőberendezést is létesíteni kell.
Látatlanban ennyi jutott hirtelen eszembe, de ezeket a villanyszerelőd is el fogja mondani amennyiben regisztrált szerelő és tisztában van a dogokkal.
Jó volt az, egy ESS Soloval, meg egy Matrox Millennium M2-vel. Aztán az alaplap cserélődött, EPoX MVP4A-ra, aminek én javítottam a VRM-jét. Azóta is megy valahol szerintem. :-D
AMD-t én is utáltam, mert csak. Bár Opteronos szerverei jól mentek, de hamar elmúlt. Rambusos izék is jónak tűntek, az is elmúlt. Többit hagyjuk, egyesek szerint hitvita, én meg csak szoptam vele és mindig minden csak AMD volt.
dede, fél évig kerestem, miért van az (SB Live) hogy egyes hangeffekteknél beszaggat a kép. pl CMR2-ben amikor visszaváltáskor köpte a lángot, és közben megakadt. és azt hittem vga, és már a 4. vga-val iy ilyen volt. és akkor jött az ihlet, hogy hátha egy 13ezres hangkari megoldja. 2001 környékén 13ezer :(
és varázslat, soha többet nem akadt.
Én ilyen kis perverz voltam anno, hittem az amd-ben, amíg egy slotA athlon a sírba nem vitt, és azóta egy darab amd nem állt meg itthon
Nem volt az akkora szopolás. Bár IRQban a P3B-F. Bírta a vas is, valamint kézzel hozzárendeltem a slotokhoz és kész. No meg ott előtte lehet az AMD miatt nem lettem grafikus, mert nem fordultak le a kódjaim és csak később álmodtam meg, hogy biztos az miatt.
Mivel sosem voltunk normálisak, én 2000 környékén, egy K6-II-es AMD, Acorp 5ALI61 és 64 MB SD memóriával olyat csináltam, hogy a maximális, 32 MB (valamiért EMS kellett ehhez) felét RAMdrive-nak alakítottam. Erre átmásoltam a teljes Win3.1 mappát, átírtam a környezeti változókat a RAMdrive-ra mutatóra és aztán elindítottam. A logó szépen megjelent kb. két másodpercre, utána "azonnal" elém dobta az összes ablakot és így is működött mindene. :-D Azóta sem láttam gyorsabb Windowst. :-D
Mert a közelben is nemrég csináltak hasonlót az egyik háznál csak ott már nem volt bent az áram, mert az előző tulaj nem fizette és ezért levágták a légkábelt.
Csak ott annyi volt a különbség, hogy 3 x 16 A-t vezettek be és mellé még berakták a vezérelt órának is a dobozt, de az órát egyelőre nem kérték meg, de oda pl csak 6-os vezetéket fűztek át, a másik dobozban a 3 fázisnál nem láttam mögé, de gondolom odáig csak behúzták a 10-es vezetékeket, mivel a légkábel annak néz ki az oszlopról.
Már meglévő óráról van szó, aminél most 1 fázisú 16 A-es kismegszakító van fent 2,5-es alu kábellel, a ház többi része újra van kábelezve, a bejövő légkábel szerintem megvan 10-es (már amennyire értek hozzá), de a régi csövezésbe az órától elfele maximum 3 db 6-os vezeték fér el, a 10-es már biztosan nem (vésés nélkül).
A villanyszerelő még nem volt megnézni, de telefonon annyit mondott, hogy ha megfelelő a bejövő légvezeték vastagsága, akkor elméletileg nem kell a tetőtartót cserélni, illetve ha elég a csövezés akkor ahhoz sem kell nyúlni.
Bár ez alatt nem tudom mit értett, mert azt tudom, hogy 32 A jár alanyi jogon, de azt ezek szerinte csak 10-es vezetékre fogják megadni, most nem tudom arra gondolt-e, hogy behúzza a 6-ost és akkor felraknak egy 25 A-est a mostani 16 helyett vagy már mindenféleképpen csak 32-est engednek felrakni és akkor így is, úgy is be kell vésni az új műanyag villanyóradobozt.
Nem egy nagy házról van szó, de most az a bajom, hogy egyszerre nem mehet az 1,8 kW-os bojler meg a kb ugyanekkora teljesítményű gáztűzhely elektromos sütője, mert kb akkor tartunk 16 A-nél és azért még vannak hűtők, PC, tv, mikró, meg néha azért megy a szivattyú is öntözésre meg esetleg még barkácsolok is valamit a műhelybe és akkor az kevés.
Illetve a másik kérdés, hogy ha már vésni kell akkor kérjünk-e vezérelt mérőt is a bojlerre? Mert a tarifát megnézve nincs olyan nagy különbség a nappali és a vezérelt áram ára között.
Mert ha szeretnénk vezérelt mérőt is, akkor padláson keresztül védőcsőben lehetne eljutni a bojlerhez új nyomvonallal és kb 2 métert kellene vésnem a fürdőben, de ekkor mekkora keresztmetszetű vezetéket kell használni? Mert én 4-es keresztmetszetre gondoltam, de ekkor az új óra dobozában el lehet helyezni fi relét vagy máshol kell? Meg ha behúzzák a 10-es vezetéket újonnan akkor a vezérelt mérő is 32 A-es kismegszakítót kap? Mert akkor meg arra nem rakhatok 4-es vezetéket ha jól gondolom?
Mivel csak ketten élünk itt és nem használunk olyan sok meleg vizet ezért csak egy 80 L-es bojlerünk van, de régebbi hozzászólásokat olvasgatva van aki azt írja, hogy a túlnyomó részt éjszaka működő vezérelt árammal estére nincs elég meleg vize, mert nappal csak kevés ideig fűthet a bojler.
Csak azért kérdezem ezeket, nehogy megvezessen a szerelő, meg nehogy az legyen, hogy utána majd évek múlva megint hozzá kelljen nyúlni a rendszerhez és így jó lenne nagyjából képben lenni.