Keresés

Részletes keresés

0l0 Creative Commons License 2016.09.13 -4 0 71184

A teljesség kedvéért a 6-os réz 16-os alu viszonylatában a réz 10 ezer forintos bekerülési költség többlete évi pár száz forinttal növekszik, vagyis nem térül meg egyhamar.

Előzmény: pajaci (71178)
0l0 Creative Commons License 2016.09.13 -5 0 71183

Még annyit, hogy egy ilyen másfeles réz kontra 16-os alu esetén az adott feltételek mellett a 60 méteren jelentkező cirka 20 ezer forintos bekerülési költség különbség jó 3 év alatt térül meg...

Előzmény: 0l0 (71182)
0l0 Creative Commons License 2016.09.13 -6 0 71182

Akkor, mivel nem számoltad ki kérésemre, levezetem ezt a lószerszámot arra az esetre, amit ott említettem.

Tegyük fel, hogy egy 10 Amperes bojler van a szóban forgó 60 méteres másfeles hosszabbítón (vagy ugyanilyen falba húzott vezeték végén), és nem csak 3 napig, mint a hegesztő, hanem egész évben. A vezeték ellenállása kb 0,018x120/1,5=1,44 Ohm. 10 Amper esetén ez 10x1,44=14,4 Volt feszültségesést produkál, de úgy is megfogalmazhatjuk, hogy 100x14,4 vagyis kb 140 watt teljesítményt disszipál. Ez a jelen esetben nagyjából 1800 óra üzemidő alatt kb 250 kWh villamos energiával melegíti a környezetet, ami 40 Forintjával számolva 10000 Ft értékben nem melegíti a vizet. Az életszerűbb B tarifával számolva mondjuk ugyanez 7000 Ft.  Utóbbit egy kb. 100 ezres éves vízmelegítési költségből veszíti el a delikvens, de innentől egyszerű arányosítással át lehet számolni egy ilyen teljesítményű bojlerre a veszteséget bármilyen más éves fogyasztás esetére. Ha a vezeték mondjuk 16-os alu, akkor a veszteség kb hetedére esik vissza, vagyis 100 ezer Forintos fogyasztásra 1000 Ft-ot fűt el, ami 6000 Ft-tal kevesebb a másfeleshez képest. Ebből látszik is, hogy úgy 15 ezer Forintos éves fogyasztás alatt fog a pár száz Forintos kategóriába esni a relatív veszteség.

Egyébként ugyaninnen az is leszűrhető, hogy a másfeles helyett hatos vagy négyes vezetéket használva is a több ezres kategóriába eshet az éves megtakarítás.

Azt a jelenséget mellesleg még nem is vettem figyelembe a számítások során, hogy minél többet melegít a kábel annál hosszabb idő kell a felfűtéshez, de az nagyságrendileg nem befolyásol semmit a dolgon...

Mielőtt tízezerszer leírásra kerülne bármi, még egyszer leírom, a több ezer forintot nem a 6-os és a 10-es rézvezeték viszonylatában írtam, mint az figyelmesen elolvasva az adott szöveget egyértelmű is, mint ahogyan az is, hogy nem javasoltam 10-es réz vezetéket, egyszerűen csak kiszámoltam, hogy 1% feszültségeséshez az a keresztmetszet tartozik az adott esetre rézből, ami egy jó viszonyítási alap, hiszen mindkettő szép kerek szám könnyű arányosítani belőle.

Ha valamit elszámoltam e késői órán, természetesen kiigazításnak helye van.

Előzmény: pajaci (71178)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.12 0 0 71181

Én kiszednék mindent és csak azt és csak olyat és csak onnan-oda behúzni ami kell. Ahol ilyen blődség van, ott más gebasz is lehet.

Előzmény: sanyee75 (71180)
sanyee75 Creative Commons License 2016.09.12 0 0 71180

Egyértelműen húzok be egy fekete színűt:)))

Törölt nick Creative Commons License 2016.09.12 0 0 71179

2 kék meg 1 sárga???? ki volt az a marha aki pont ezeket húzta be? Nem tudnád kicserélni tisztességes szinezésűre?

Előzmény: sanyee75 (71175)
pajaci Creative Commons License 2016.09.12 0 1 71178

Leírhatom tízezerszer, ha ez a hepped. Lófaszt nem spórolsz a vastagabb dróttal, nem hogy komoly ezreket.

Előzmény: 0l0 (71167)
C200UF Creative Commons License 2016.09.12 0 0 71177

35 metert kihuz negyvenre.

Előzmény: cosalf (71099)
sanyee75 Creative Commons License 2016.09.12 0 0 71176

meg ne kérdezzétek hol a fekete:))))

sanyee75 Creative Commons License 2016.09.12 0 0 71175

van két kèkszinű meg egy sárga!!!!

majd kimérem a fázist.

kösz a vàlaszt!

Előzmény: 0l0 (71173)
King_of_Giants Creative Commons License 2016.09.12 -1 0 71174

Óvatosan fogva, két bármely vezetéket összeérintesz,

ha nem ég egyik lámpa sem, akkor a maradék vezetéket érinted ehhez a kettőhöz felváltva, nyilván égni fognak az égők

Akkor ez a vezeték megy az L jelölésre a másik kettő ahol van hely

 

Előzmény: sanyee75 (71169)
0l0 Creative Commons License 2016.09.12 -1 0 71173

A vezetékekből kettő a lámpákhoz megy, egy a fázis kell legyen. Ha ki tudod találni, vagy mérni melyik a fázis, akkor azt kell kötni a magányos bekötési pontra, a másik kettőt a maradékra. Ha ezt nem tudod megtenni, akkor legfeljebb három próbálkozásból kiderül mi a helyes bekötés. Addig cserélgeted a magányos helyen a vezetéket a másik kettő körül valamelyikkel, amíg nem működik megfelelően a kapcsoló.

Előzmény: sanyee75 (71169)
King_of_Giants Creative Commons License 2016.09.12 0 0 71172

Igen

Előzmény: Sraffter (71166)
King_of_Giants Creative Commons License 2016.09.12 0 0 71171

Így lesz talán a bekötése

Előzmény: King_of_Giants (71168)
ficere50 Creative Commons License 2016.09.12 0 0 71170

Így van!

Előzmény: C20NE (71163)
sanyee75 Creative Commons License 2016.09.12 0 0 71169

Sziasztok szakemberek!

mentavilles csillárkapcsolót szeretnék felszerelni,amit két külön álló 

lámpát kapcsol majd.

3 vezeték van a kapcsolóhoz lehozva.

3 bekötési lehetőség van a kapcsolón,egy különàlló és 2 egymás melletti kapocs.

hogyan kell bekötni?

A válaszokat előre is köszönöm!

King_of_Giants Creative Commons License 2016.09.12 0 0 71168

Ha nincs fotó a kapcsolórol, senki meg nem mondja hogy van bekötve

Nyilván a kapcsoló kapcsolja a 230-at ki-be és azonnal meg kell nyomni a nyomógombot ami párhuzamosan ráköti a másik kondit is inditáskor. Amikor felpörgött a motor el lehet engedni a gombot

Előzmény: Sraffter (71165)
0l0 Creative Commons License 2016.09.12 -1 0 71167

Volt már rá példa nem egyszer.

Jelen esetben miben is?

Előzmény: pajaci (71158)
Sraffter Creative Commons License 2016.09.12 0 0 71166

Az indító kondenzátort ugyanazon pontokra (nyilván sorba kötve a nyomógombbal) kell kötni, mint az üzemit?

Előzmény: Mekk Elek ezermester (71164)
Sraffter Creative Commons License 2016.09.12 0 0 71165

Nem kell forgásirányt váltani, egy szivattyút hajtana meg a motor.

 

Van még egy kondenzátor, gondolom az indító, de arról és a kapcsolóról nincs fényképem. A kapcsoló egy forgó kapcsoló (talán három állású) alatta van egy nyomógomb; egybe vannak építve.

 

Előzmény: King_of_Giants (71155)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2016.09.12 0 0 71164

"Tehát adott egy nyomógombos kapcsoló két kondenzátor és a motor."

 

Ha a két kondenzátor eltérő értékű, akkor lehet, hogy az egyik folyamatosan rajta van a motoron (ez csinálja a motor segéd-tekercse számára az eltolt fázisszögű áramot), a másik kondenzátorra viszont lehet, hogy csak az indítás másodperceiben van szükség (a nagyobb indítási nyomaték végett)

..szóval jó lenne tudni mind a két kondenzátor értékét.

Előzmény: Sraffter (71126)
C20NE Creative Commons License 2016.09.12 0 0 71163

A csillagpontos a legjobb! A csillapításokat is ott a legkönnyebb egyformára alakítani.

Előzmény: Rihi11 (71144)
King_of_Giants Creative Commons License 2016.09.12 0 0 71162

Állítólag két kondenzátor van a motorhoz+nyomógomb."

 

Erröl nem olvastam semmit és csak egy kondit látok. Ha igy van, akkor inditásnál a nyomógomb a barnát az U1-re köti a nyomaték miatt, valahol a kapcsolónál a motoron kívül

De ki tudja?!

Előzmény: szakmókus (71161)
szakmókus Creative Commons License 2016.09.12 0 0 71161

A fekete és a barna között egy kondenzátor nyomógombbal sorba? Állítólag két kondenzátor van a motorhoz+nyomógomb.

Az utobbi a kapcsoló mellett.Talán. Körfűrészt láttam így kötve,az nagy fordulatú volt.

Ha a skicc szerint kötve nem pörög fel a motor,ki kell próbálni a plusz kondenzátorral.És persze lakatfogóval áramot mérni.

Előzmény: King_of_Giants (71156)
Dreamer Creative Commons License 2016.09.12 0 1 71160

Köszönöm, te egy úr vagy!

 

Dreamer

Előzmény: ötfelezős (71159)
ötfelezős Creative Commons License 2016.09.12 0 0 71159

Bocs, a freemail nem ette meg, mert 11 Mb méretű, kettévágtam.

Előzmény: Dreamer (71083)
pajaci Creative Commons License 2016.09.12 0 0 71158

Nehogy beismerd valaha az életben hogy tévedtél!

Előzmény: 0l0 (71150)
Zs:) Creative Commons License 2016.09.12 0 0 71157

Tudtommal már megvette a T, de ettől függetlenül nálunk már üveggel vitték a gerincet, csak a leállások koaxok.

Előzmény: Jahno (71154)
King_of_Giants Creative Commons License 2016.09.12 0 0 71156

Merthogy itt tartok most. Mi a barna vezeték szerepe?

Előzmény: King_of_Giants (71155)
King_of_Giants Creative Commons License 2016.09.12 0 0 71155

Ez elég zűrös nekem

Az tisztán látszik, hogy a kondenzátor, talán 50mF-os, fixen be van kötve az U1-V2-re, tehát forgásirányt nem lehet váltani

A fázis-nulla, fekete-kék megy a főfázisra U1-U2, mer ugye a V1 lemezzel át van kötve az U2-re

Kell ennek a gépnek forgásirányt váltani üzemközben?

 

Mi a fenét csinálhat a vastag barna vezeték ami a V2-röl megy valahová és az utolsó képen látható fekete kábel ami a kapocsléc felöl jön, nyilván nem üzemszerüen, mert akkor a kapocsfedőt nem lehetne felrakni

 

Itt picikét megáll a tudományom, jó lenne ha mások is beleszólnának

 

Talán segitene pár jó fotó a kapcsoló bekötő csavarjairol, illetve ha van rajta tipus felirat

Előzmény: Sraffter (71153)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!