Főleg mert csak nagyjából lehet arányosítani, fényerőt Lumenben mérik és van, mikor a 3 wattos LED erősebb, mint az 5 wattos... Ennek ellenére lesz, de jobb boltban meg is nézhetsz egy ilyen LEDes csövet. 18 Wattnak már szép fénye lesz ilyen kis helyen.
120 cm hosszú T8-as foglalatú 18 Wattos LED fénycsőről azt írják, hogy fényereje egy 36 Wattos hagyományos fénycsőének felel meg. De azt még a forgalmazó technikai segítség telefonszámán se tudták megmondani, hogy ez kb. hány Wattos hagyományos izzó fényerejével egyezik meg. Van erre valami számítási mód, arányszám stb? Egy 100 Wattos izzót szeretnék ilyenre lecserélni csak nem tudom hogy lesz-e annyi fény ezzel a 18 Wattos LED fénycsővel mint amennyi az izzóval volt egy kb. 4 nm-es gardróbban. Szerintetek?
Én is azt hittem, ezért tettem a fémrácsos üvegbúrás stekklámpába ledet. A fiam a hétvégén elrendezte: tört az üvegbúra, szétment a fémrács, és a led gömbbúrája is. (felborult az állvány, amire szalonnasütéskor felrakták) :)
Van benne egy mikrokontroller, abban van egy vezérlőprogram, az egészet egy tápegység látja el energiával, a cucc pedig a régi relé helyére szerelt SSR-rel kapcsolgatja a magnetront....
Ha kakukk a panel cserélni kell, sokat nem tehetsz vele, előtt azonban bogarászd át a tápját néha csak az makkan meg.
Ez jó, megérizöldneklenni marketing, csak az izzó élettartama lesz rövidebb, mint valami másiké. Ráadásul nekem már a kompaktok sem olyanok, hogy 8 perc bemelegedés után kezdenek el világítani.
Mindenkinek köszönöm a válaszát. Kizárólag én szoktam cserélni égőt a fürdőszobában. Itt található ez a bizonyos porcelánfoglalatos, zárt búrás fali lámpa, melyben ez a törött izzó működik. Amúgy ez az izzó teljesen új, csak mikor tegnap kiégett a régi, a csere közben kicsúszott az új a kezemből, és összetörött.
Akkor ezek szerint, mikor beraktam ezt a töröttet, biztonsági szempontból nem voltam kellően körültekintő, mivel csak a villanykapcsolót kapcsoltam le. Legközelebbi cserénél a kismegszakítót, vagy az egész lakás fő kapcsolóját fogom lekapcsolni.
De a feszültség alatti részek érinthetőek lesznek ha a külső üvegbúrája összetört. Kiég a lámpa, asszonyod meg kiakarja cserélni és elfelejti lekapcsolni... vagy lekapcsolja de a kapcsoló nem a fázist szakítja... Csak akkor használd ha tutira te fogsz ott piszkálódni... amúgy 300 Ft nem ér meg ennyit.
Lenne egy olyan kérdésem, hogy biztonságosan használható-e az a halogénizzó, (E27-es foglalatban, zárt búrás falilámpában) aminek a külső üvegburkolata teljesen összetörött? Ennek ellenére az izzó tökéletesen világít, ezért nem dobtam ki. Ilyen típusúról és teljesítményűről lenne szó: http://megerizoldneklenni.hu/halogen-izzo-70-w-1180-lumen-e27.html
Érintő gombos/digitális vezérlés, de nem vezérel semmit , valami P0 kódra áll be, vagy szerencsésebb esetben 8888 kódra, ami ugyan jó lenne, de ekkor max 1 sec ideig kapcsol be.
Mi lehet a vezérlő panelen belűl, érdemes belenéznem egy csavarhúzóval? Merthogy semmi műszerem nincs kéznél
Az az elvárás kb így hangzik: "elvárom, hogy a szivattyúm átlag 20 másodperc alatt végezzen a hidrofor újra-feltöltésével". Csakhogy itt speciális eset van (napelem/egyenáram), ahol q drága minden, ezért itt valószínűleg azt a 20 másodpercet csak 100 ezer forinttal drágábban lehet biztosítani, így az elvárás valószínűleg meg fog elégedni az olcsóbb, mondjuk 5 perces hidrofor feltöltési idővel is :)
Persze ennyire kis teljesítményű szivattyúval a folyamatos intenzív vízkivételt (autómosás, kertlocsolás) el lehet felejteni, de a háztartás többi része jól működhet így is.
Azért feltételezem hogy elvárja azt a teljesítményt, amit egy asszinkron szivattyú motorral elérne.Például a Baja szivattyú(az egylépcsős) azt hiszem ilyen teljesítményű.
Tudja-e a szivattyú folyamatos vízvétel esetén biztosítani a szükséges minimális nyomást.
- ebbe MU III 36 os vagy vastagfalú 40 es cső megy, ehhez kell a csőadapter vagy akkora furat hogy a cső megszoruljon benne.
- a tetejére kábel sapka
- a doboz alá is lehet szerelni egy kis dobozt ami sima sallang nélküli
- ebbe megy be a földelő szondától a vezeték és annak védőcsőbe, egy OBO földelő sorkapocsba ami belóghat a villanyóra szekrénybe. A belógó részre megy a nulla vezetéke a szolgáltatónak, de lehet melléje is rakni a mért oldalra és egy kicsivel könnyebb a helyzet a nulla ágra kerül egy fővezetéki sorkapocs ami fogadja a földelést és onnan indítasz egy földelést tovább.
"a hidrofornak elég egy 750W-os motor,ami 3-4Bar nyomásra elég."
Akár mindössze 100 wattos kis szivattyú is képes 3-4 bar nyomást produkálni, ha nem várjuk el tőle, hogy ugyanakkor nagy vízmennyiséget is szállítson.
Tehát
kis vízmennyiség + nagy nyomás = elég lehet kevés watt is
nagy vízmennyiség + kis nyomás = elég lehet kevés watt is
Persze ha sok wattos a motorunk, akkor nem kényszerülünk ilyen kompromisszumra, de jelen esetre (napelemes táplálás) speciális megoldás kell, márpedig a sok wattos speciális villanymotorok iszonyú drágák (750 wattos egyenáramú 100.000 Ft körül valószínű), itt viszont csak olcsóbb (kis teljesítményű) villanymotorokban gondolkodhatunk.
A kérdező érdeklődik egy kommutátoros motor iránt, amivel egy olcsóbb inverteren keresztül ,egy hidrofort töltene. Erre jött Mekk-től az önindító ötlete,amivel újabb támadási felületet biztosított önmagának.
(azért a mosógép kifolyó csövének helyzete ,mint felvetés egy okos gondolat volt tőle,bennem fel sem merült volna e triviális kérdés).
Úgy gondolom a hidrofornak elég egy 750W-os motor,ami 3-4Bar nyomásra elég.Hogy eme teljesítményt a kérdező milyen feszültségen óhajtja, annak függvénye a beszerzési forrása,vagy gyári készülék híján építése.De semmikép sem önindító motor.