Van a doboz ára és a vezeték ára. A szolgáltatónál nincs csak a 32A felüli igény esetén fizetni kell.
Én mostanában ha van rá lehetőség 3+3F mérőhelyet építek ki mindenkinél függetlenül attól, hogy most csak 1F kér. Később ha kell vezérelt vagy H tarifa klímához nem kell megint egy rakat pénzt költeni rá.
Mi lehetne, azt ő sem tudja (egyébként közös képviselőről van szó). De majd jól megkérdezi az EON-t, hogy lehet-e. Mondtam neki, hogy kérdezze. De lehet én fogom az EON-t megkérdezni ha kavarni akar.
Mi lehetne? Nem lopod a közösből, ha kiöntöd a lavórt a te pincédbe folyik. Senkit nem károsítasz ezzel, és más is ugyanígy megcsinálja majd, ha van egy kis esze.
szia sikerült bekötni és működik is de olyan történt hogy én magam sem hiszem el.
lehuztam a nullvezetéket bekötöttem a szétszedett konnektoraljzatba. majd a fázist is.
ráadtam a feszültséget amig a konnektor aljzat -ez egy 20 éves négydugós aljzat- szét volt szedve, simámn müködik. rárakom a konnektor aljzat fedődobozát -4 kis vascsavar- erre lecsapja!
minden kötést megnéztem és kizárásos alapon az van hogy ha rárakom a konnektor aljzat fedőjét akkor nem jó!egyszerűen nem értem.
miez ? a földelés kavar be? most egy lengőkonnektorral dugtám rá a lámpákat kivülről. így jó.
rakok be róla egy képet. itt az van hogy fentről jön le a kék-barna drót az a null és a fázis. a konnektor régi bekötö drótjánál viszont a fekete a fázis és a barna a null /+föld/ . de miért csapja le ha rárakom a fedőt?
"szinte minden táblázatban ott szerepel a hivatalosan megengedett"
Ha belegondolsz, magad is beláthatod, hogy egy olyan vezetéknél, amelyikre nézve a megengedhető terhelés 16 és 25 A között változik, egyetlen egy túláramvédelem értéket nem lehet megadni.
Bár a megjegyzés elméleti, mert ez az A-B-C csoportos terhelhetőség a magyar szabványokhoz tartozott, és a jelenleg érvényes az némileg óvatosabb.
(Egyébként az említett táblázatban a lakások fogyasztásmérő utáni vezetékeire (márpedig a kérdező nyilván lakásban él) nem a 16, hanem a 25 A érvényes.)
Ez lenne a legnagyobb probléma... fúrd nyugodtan, de a lakásban valami konnektorról ágaztasd le, hogy tutira ki tudd húzni az áramból, és egy védőcsövön át vidd le a kábelt. Földelt legyen mindenképpen.
szia. tehát fentről jön két kék vezeték. ezt összekötöm egy csokiba és a az ebbol kijövö egy szál a konnektor egyik ága (nulla) a két barna külön a kapcsoló két csatiba, majd a kapcsolóból kijövö egy szál barna a konnektor fázisba. jól értem? kösz!
Az áram felhasználás szabálya érdekelne a következő eset kapcsán:
Emeletes társas ház, alaksorban pincékkel, minden lakónak egy, külön lezárva. Az első emeleten lakom, és alattam van a pincém, amiben nincs villany. (Egyik pincében sincs, csak a folyosón). A kérdésem az lenne, hogy ha lefúrok a pincébe a lakásból és levezetem a villanyt, és a pincében egy elosztót (kontaszet) lerakok, ezt megtehetem-e, vagy van rá valamilyen szabály ami tiltja?
Mindkét lámpa kék vezetéke össze van kötve egymással és a konnektor nullájával is. Ez a rész nincs bekötve a kapcsolóba sehol sem (csak esetleg átmegy a kapcsoló dobozán).
A kapcsoló L1 pontja össze van kötve a konnektorból jövő fázissal.
A kapcsoló maradék két pontjára van rákötve a maradék két (barna) lámpa-vezeték.
sziasztok sos segítségre lenne szükségem, adott egy tetőtéri szoba ahol eddig egy menyezeti lámpa volt egy lengőkapcsolóval. kell mégegy
melléraktam még egy menyezeti lámpát, és csillárkapcsolót raknék be hogy külön lehessen kapcsolgatni őket. minden vezeték falon kivul megy kábelcsatornában. egy földelt konnektorból ágaztatnám le az áramot a kapcsolóhoz és úgy tovább a lámpákhoz.
a csillárkapcsolónak alul egy aljzat (L1) fent két csatlakozó csavar N van a rajzon.
mindkét menyezeti lámpából jön a kéteres (barna-kék) zsinór. most mit hova kössek?
gondolom alul bemegy a fázis a konnektorból. de hogy tudom úgy bekötni hogy fentről jön a 2*2 zsinór barna-kék .
hagyjuk a "szakembert" 10rugó/kör , rakás villanykapcsolót cseréltem már ki csak most elakadtam..
Azért kérdeztem, mert szinte minden táblázatban ott szerepel a hivatalosan megengedett kismegszakító-érték is. De ezek szerint megtaláltad a kevés kivétel egyikét :)
Hivatalosan 1,5-ös vezeték elejére 10A-es biztosítéknál nagyobbat nem szabad tenni.
A valóságban persze többet is kibírnak, a lényeg, hogy a beépítés helyén mennyire tud hűlni ha melegedni akarna és mennyire van huzamosan terhelve, nagyobb távolság esetén még a feszültég-eséssel is számolni kell (alacsony feszültség + energiapazarlás).
1.5mm"-es mcu kábel végére mekkora kismegszakítót rakhatok? Azt már kibogarásztam, hogy 16A a terhelhetősége ennek a tyúkbélnek. Ezzel van behúzva az egész ház. A konyhát most cserélem, mert ott lesz minden nagyfogyasztó(főzőlap, mosógép, mosogatógép). Ide 3x4mm2 a főzőlapnak, többi 2.5mm2, külön húzva. Igazából azt nem tudom eldönteni, hogy b16-ot merjek-e vagy c13 esetleg c10? B10 az kicsinek tűnik pl. fürdőszobához(asszony 2.5kW-os hajszárítóval, hajvasalóval stb.). Nagyon variálni nem akarom a dolgot. Sütőnek megy c25, a többi jó lenne b16, plusz egy 32A-es Fi. Van valami hátránya annak, ha túl nagy kismegszakító kerül fel(persze a megfelelő vezeték keresztmetszetet figyelembe véve)?
Ha a függőleges cső a fal meleg (belső) oldalán megy felfelé, akkor ott nem lesz párakicsapódás.
Ha a cső hideg szakaszába nem tud bejutni a lakás párás levegője, akkor sem lesz párakicsapódás. Ezt a cső meleg végén elkövetett párazárással lehet megakadályozni (pl sziloplasztból nyomott, tökéletesen záró "dugó" a csőbe a vezeték köré)
Területtől függ milyen eljárás van, démász e-on fiksz árassak de nem lehet sokat variálni mert az anyagok és elhelyezés is igen kötött. Amit és speciel ellentétesnek tartok a szabad piaccal mert ez a része pont az előfizetőé vagyis az ő tulajdona, így ha egy szerelvény megfelel a szabványnak akkor azt el kéne fogadniuk. OFF vagyis ne csak 3-6 típus szekrényből lehessen válogatni. Elvégre mindegyik ugyan azt tudja csak más a neve és max egy kicsit a formája.
Reális, kb ennyi szokott lenni, ha könnyebb a munka nem kell vésegetni sokat molyolni akkor kicsivel kevesebb a munkadíj, az ügyintézés is e körül mozog. De kérsz még be ajánlatokat és a legszimpibet fogadod el.
Egy mérőhely kiépítés tetőtartóval és minden egyébbel. Nappali egyfázisú 32amper és egyfázisú vezérelt áramhoz. Csak a mérőhely kell, a mért fővezeték már ki van vezetve a mérőhely helyéhez.
kb. 110ezer anyagköltség 100ezer munkadíj + 12ezer ügyintézési díj...
Én eddig csak házilag készített megoldást láttam. Az úgy nézett ki hogy egy négykarú lábra feltűztek egy motor küllős abroncsát,amire a dobot rakták,vagy dobokat,mérettől függően.Szépen legördítette a dobokat,de akár dob nélküli kábeleket is.
Nagyobb dobokat állítható magasságú állványról gördítették,ami a kovácsolt alkatrészek miatt akár gyári eszköz is lehetett.
Robosztussága ellenére ez néha felborult,ha a dob megakadt.