Keresés

Részletes keresés

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2015.06.17 0 0 63454

"kérdés normális e ez a szintű melegedés szabadon"

 

Irányíts a motorra egy kis légáramot (mintha beépítve lenne), skár saját levegőjéből, vagy egy külső ventilátorral, valószínűleg  drasztikusan lesik a hőmérséklete. 40 fok körül már valószínűleg normálisnak tekinthető.

 

Látom, rá van írva, hogy biztonsági hőkioldó van a motorba építve. Nincs ráírva valahol, hogy hány fokon kapcsolna le? Esetleg a motor típusa alapján megkeresni a gyári adatait az interneten.

Előzmény: pajaci (63448)
cucu Creative Commons License 2015.06.17 0 0 63453

Biztosan nem olvasta a Kincskereső kisködmönt.

Előzmény: Szirty__ (63452)
Szirty__ Creative Commons License 2015.06.17 0 0 63452

Üdv ha4nz!

 

"fel sem merült benne a páralecsapódás fogalma, mondván nem tanította neki senki a suliban"

 

Mert a tapasztalatot nem ott osztják :-/

 

Előzmény: ha4nz (63451)
ha4nz Creative Commons License 2015.06.17 0 0 63451

Minap összefutottam egy frissen végzett tanulóval. A következő kérdést szegezte nekem: Hogyan lehetne megoldani a padláson dobozolt rendszert igényesen nem MBCu-val. Ő arra gondolt hogy gégecsővel és benne az MCu-k Szerintetek ebbe a kikönnyített obo dobozokba bele lehet tenni a gégecsövet úgy, hogy ne csússzon ki?

 

(A végeredmény siker, lebeszéltem róla, és marad a földszinten a rendszer, csak ne égesse le a kölcsönadott horonymarómat:) Érdekes, hogy fel sem merült benne a páralecsapódás fogalma, mondván nem tanította neki senki a suliban)

C20NE Creative Commons License 2015.06.17 0 0 63450

Biztosan nem aramkoronkent vitte a nullat es az emiatt tulterhelodott.

Előzmény: dara78 (63449)
dara78 Creative Commons License 2015.06.17 0 0 63449

Hello

Egy lakásban több kötődobozban is össze voltak égve a vezetékek. Érdelkődnék, hogy miért csak a kék(nulla) vezeték csináta ezt. Illetve az égett a rá a fázisra. Valami ötlet? Köszi

pajaci Creative Commons License 2015.06.17 0 0 63448

Az valószínű hogy emiatt jobban melegszik, kérdés normális e ez a szintű melegedés szabadon.

A teljesítmény és áram adatok viszont továbbra is zavarosak.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (63439)
moonshadow Creative Commons License 2015.06.17 0 0 63447

Köszi!

Most már letisztázódott, azt mondta, hogy elírás a papíron a 3 x 400V, mert 3 x 230 v kell neki, így már ok.

Előzmény: cucu (63446)
cucu Creative Commons License 2015.06.17 0 0 63446

A 3 fázist régebben 380 V-nak mondták, de amióta nem 220 hanem 230 V a hivatalos, azóta nem 380 ról beszélünk, hanem 400-ról.

Előzmény: moonshadow (63444)
cucu Creative Commons License 2015.06.17 0 0 63445

Be.

Előzmény: moonshadow (63444)
moonshadow Creative Commons License 2015.06.17 0 0 63444

Sziasztok!

Megérkezett a 9 kw-os fűtőpatronom a pufferemhez.

 

Van 3 x 25 A lakossági 3 fázisom, a 3 fázisú aljzatban 3 x 230 V mérhető.

A gondom ott kezdődik, hogy a készülék mellé kapott bekötési leíráson az áll, hogy 3 x 400 V-ra kell kötni, magán a készüléken meg csak annyi, hogy 400V/50 hz.

 

Beköthető-e ez a fűtőszál 3 x 230 V-ra?

 

sweethome Creative Commons License 2015.06.17 0 0 63443

Megvannak még? Érdekelne 4-5 darab...

Előzmény: probody (38774)
pkert Creative Commons License 2015.06.17 0 0 63442

Köszönöm a segítséget!

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2015.06.17 0 0 63441

Mókuskerekes ventilátoroknál gyakori a nyitott motor, ezeknél a motor belsején át áramló levegőmennyiség is bele van számítva a hűtésbe.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (63439)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2015.06.17 -1 0 63440

Mint írták: egy 2,5-es vezetéket maximum 16 amperre szabad(na) biztosítani, ami maximum kb 3500 wattot jelent.

Ha a sütő + mikró + hajszárító + fűnyíró teljesítménye összeadva nem lépi túl a 3500 wattot ÉS EZEK EGY IDŐBEN FOGNAK MŰKÖDNI, akkor elég mindennek egyetlen 2,5-ös vezeték, rajta akárhány konnektorral.

Ha viszont az egyidejű teljesítmény több lehet 3500 wattnál, akkor szét kell osztani több vezetékre.

Előzmény: pkert (63438)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2015.06.17 0 0 63439

Akkor lehet, hogy csak az a baj, hogy nincs beépítve a helyére.

Beépített állapotban a levegő mindig kényszerítve áramlik a motor körül (a motor hűtése intenzív légáramra van méretezve) ha csak az asztalon próbálod őket, akkor ez a plusz hűtés hiányzik neki (másfelé fúj / máshonnan szív), ezért melegebb a motor.

Előzmény: pajaci (63437)
pkert Creative Commons License 2015.06.17 0 0 63438

Mivel nem értek a villamossághoz, úgy csinláták a szerelők, hogy akarták. A kábel hossza olyan 10 méter lehet +-1méter. És ha a sütőnek külön vezetéket csináltatok, egy konnektort elbír a 2,5-ös a főzőlappal? Ott néha menne egy turmix/habverő stb.

pajaci Creative Commons License 2015.06.17 0 0 63437

Három sebességes négy kivezetéses mind a kétfajta, van belőlük több darab, kivannak szerelve, nincs elkötve semmi.

Előzmény: pajaci (63431)
C20NE Creative Commons License 2015.06.17 -1 0 63436

Nem! A 2,5-es vezetéket 16A-re lehet szabvány szerint biztosítani. A fogyasztók áramköreit illett volna az elosztótól külön-külön kiépíteni.

 

Szabályosan egy 2,5-es vezetékről maximum ~3700W használható!

Előzmény: pkert (63434)
Peter atyuska Creative Commons License 2015.06.17 0 0 63435

Hány méter a vezeték hossz nekem a számítások szerint 2,5 mm2 kábel 25A esetében 1% feszültség esésnél 4,7 m maximumot hoz ki. Ha ez már 10 m akkor 6 mm2 vezeték kéne. Speciel én nem reszkíroznám meg pluszba a sütőt rátenni.

Előzmény: pkert (63434)
pkert Creative Commons License 2015.06.17 0 0 63434

Szép jó napot mindenkinek!

 

A konyhánkba 2,5 mm réz vezeték van kiépítve 25 A biztosítékkal. Ezt egy dobozban meg van bontva úgy, hogy két konnektor is innen van leágaztatva - egy a sütőnek, egy pedig a konyhai gépeknek + a 2,5-es kábel megy tovább a főzőlaphoz. Eddig csak a főzőlapot használtuk, sütő még nincs bekötve, és a konyhai gépeknek használt konnektort sem használtuk még.

 

A kérdésem, hogy ez ebben a formában biztonságosan használható-e?

 

Válaszukat előre is köszönöm!

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2015.06.17 0 0 63433

"a replusz képlet nem csak ellenállásokra, de kondenzátorokra is alkalmazható."

 

Csak éppen fordítva kell gondolkodni, mert az ellenállásoknál sorba kötés esetén összeadódnak az értékek, a kondenzátoroknál meg a párhuzamos kapcsolásnál adódnak össze az értékek.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (63432)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2015.06.17 0 0 63432

Amatőr körökben jó szokás ventilátorokat sorba kötni egymással (fordulatszám lassítás céljából). Ez pl aszinkron motorok esetén életveszélyes játék (mármint a motorok életére nézve): vagy túléli a soros kötést leégés nélkül, vagy nem. Nézz utána, hogy nem-e sorbakötési amatőr házibarkács esete forog fenn.

 

A beépítés is lehet hibás: a ventilátorok 99%-a úgy van beépítve, hogy a légárama egyúttal hűti a motort is. Lehet, hogy ebben az esetben valaki okosabb volt a tervezőnél ;) és nincs rendes áramló hűtése a motornak.

 

Kis értékű kondenzátort meg úgy is csinálhatsz, hogy nagyobbakat sorba kapcsolsz. Tehát pl 2 db 3 mikrós kondi sorba kötve egy 1,5 mikrós kondiként működik.

Több kondenzátorból bármilyen kapacitás értéket ki lehet hozni, csak számolni kell: a replusz képlet nem csak ellenállásokra, de kondenzátorokra is alkalmazható.

Előzmény: pajaci (63431)
pajaci Creative Commons License 2015.06.17 0 0 63431

 

Mókuskerekes fan-coil ventilátor motorok, 10perc alatt kézzel nemfoghatóra (kb.60fok) melegednek. Megmértem az áramokat, de az adattáblán írt adatok, a számolás, és a mérés se stimmel. Új kondikat vadászok most rájuk, sajnos egyik villanyos boltban sincs ilyen kicsi nálunk.

1.nagyobb szállítású ventilátor 950/min 20w 0.4A mérve: 0.42A számolt telj: 96.6w (kondi 1.25mikro)

2.kisebb szállítású ventilátor    780/min 60w 0.31A mérve: 0.26A számolt telj: 59.8w (kondi 1.5mikro)

 

Rendellenes ez a melegedés? Hány wattosak is valójában, illetve mekkora áramot kellene mérnem normál működés mellett?

 

C20NE Creative Commons License 2015.06.16 0 0 63430

Normalis kabelt es csatlakozot kell hasznalni rendes pressel vagy kompresszios szerszammal. Sosem volt vele bajom.

Előzmény: Peter atyuska (63429)
Peter atyuska Creative Commons License 2015.06.16 0 0 63429

Ja csak nem mindig lehet kapni és valamikor az adott kábelra véletlenül egyik sem jó.

Előzmény: ficere50 (63428)
ficere50 Creative Commons License 2015.06.16 0 0 63428

"(** a kábelgyártók és az F-csati gyártók között olykor kommunikációs problémák vannak :)"

 

Erre én inkább azt írnám, hogy a szerelő volt felkészületlen, mert X- féle F-csatlakozó méret áll rendelkezésre, csak meg kell venni...

Előzmény: Mekk Elek ezermester (63425)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.16 0 0 63427

Én a kompakt fénycső elektronikájáról szoktam rengeteg rovart ganézni.

Pedig, némi rácsszerű is van a szellőzőjén.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (63426)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2015.06.15 0 0 63426

Jósok éve az ilyen érzékenyebb elektronikus kültéri izék dobozát/tokját tudatosan kilyukasztom alul,

volt már benne pók, meg rovar-báb,

de pára-probléma még nem volt benne.

 

Persze profi technikában a szellőző lyukra szivacsot vagy rovarhálót szoktak ragasztani... de én nem vagyok ennyire profi, nekem elég a lyuk...

 

Például aki már dolgozott a Crow híres D&D infrájával, az a belső burkolat alján biztosan észrevett egy szivaccsal letakart keskeny rést. Na ha az a szellőző nem lenne ott, akkor lehet, hogy az elektronikát néhány hónap alatt megenné a fene.

 

Előzmény: Kovalic 76 (63424)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2015.06.15 0 0 63425

Ha csak egy pici víz is kerül a koax kábel dielektrikumába (a belső vastag szigetelés) az nagyon el tudja cseszni a kábel nagyfrekvenciás tulajdonságait,

ezért az F-csati leg-elejénél (ahol az aljzat menete eltűnik benne) lehetne értelme tömítésnek, már ha volna esélye a víznek végighaladni a menet belsejében :)

De mivel nincs túl sok esélye, ezért jobb, ha az egész F-csati szabadon szellőzik.

 

Viszont láttam olyat, hogy a kábel köpenye túl vastag volt** és nem tudta rátekerni az Fcsatit, ezért egy kicsivel hosszabbra blankolta a külső köpenyt és kilátszott az árnyékolás 1-2 mm-en. Na oda viszont nem árt egy kis (jósok) szigszalag  - helyett inkább valami jóféle tömítő-trutymós belsejű zsugorcső.

 

(** a kábelgyártók és az Fcsati gyártók között olykor kommunikációs problémák vannak :)

Előzmény: ficere50 (63421)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!