Kb 1.5 éve használom, és semmi probléma. Előtte volt egy SIEMENS, de nem bírt ki 5 hónapot!!!!Pedig akkor csak esztergát hajtott, és nem ipari céllal, kíméletesen.
Akkor most újra nyitom a könyvet,de képekkel illusztrálva, ami már jobb megértést tesz gondolom lehetővé.Egyébként részemre már minden tiszta, de a képek még ide kívánkoznak.
"Amúgy jópofák ezek a gyártók. Egy klíma kültérit néztem. Az van ráírva, Fuse 20A. Erre lakatfogó rá, 7-9A közt ugrál."
A biztosíték értékének meghatározásánál valószínűleg a beindulás pillanataiban felpörgő ventilátor és meginduló kompresszor motorjainak együttes induló árama volt a mérvadó.
"a beillesztett képen lévő színes jelöléseket a Y-D kapcsolón kellene számokkal helyettesíteni, amik azon vannak."
Az Y-D kapcsolód oldalán lévő papírra szépen olvashatóan rá van írva, hogy U1-V1-W1-U2-V2-W2, ha követed a vonalakat a papíron az ujjackáddal, akkor megtalálod a hozzájuk tartozó számokat is.
Ezeket a pontokat kell összekötni a motorral, pl így:
De ő ítra, hogy kapott hozzá potit meg irányváltó kapcsolót a frekiváltó kimenetére, mert esztergához is kell neki. (mondjuk én még nem láttam csak 1/4-es frekiváltót)
Kimásoltál egy rajz részletet valahonnan, most már biztositék, hőelem, más a motor jelzések, nem villásdugó hanem mágneskapcsoló a frekiváltótol, nulla és földelés is van benne.
Itt van egy , szerintem jó rajz, ott vannak a Y/D számozásai is amit már kiveséztünk
Az irányváltás nyomógombokkal vezérelt DIL-0052 mágneskapcsolóval ami adva van neked
Azért nyomógombokkal, mert a kapcsoló nem biztonságos ebben az esetben/de ha akarod lehet az is helyette, te dolgod/. Akkor egy váltókapcsoló kell a két nyomógomb helyett, póri előlapra csavarozható , tipust nem tudok
Végálláskapcsolók is bekötve, ha nem kell ne vedd figyelembe vezesd folyamatosan a vezetéket
Hali. Most visszamegyek a "múltba"amivel kezdődött az eszmefuttatásom. Nos a beillesztett képen lévő színes jelöléseket a Y-D kapcsolón kellene számokkal helyettesíteni, amik azon vannak. Onnan már minden világos lesz, hiszen ez is volt az eredeti kérésem. A motor kapocstáblának a két üzemmódhoz való váltása egy kézi kapcsolóval.Az óvó és biztonsági problémák leküzdve,az mind megvan.Tehát a színek számokra váltása a kapcsolón belül.
Mindenekelőtt a két betápot mindenképpen úgy kapcsolnám, hogy még véletlenül se tudd összekötni az aggregátort és az invertert. Ez fontos, mert egy kis figyelmetlenség marha sokba kerülhet (sőt, életveszélyes is lehet). Az aktuális betáp kiválasztására vagy egy három fázisú váltó kapcsolót alkalmaznék, vagy egy három fázisú váló relével/mágneskapcsolóval oldanám meg a betáp (automatikus kiválasztását.
Tehát sorjában:
- a csillag-delta kapcsoló kapcsoló U1-V1-W1 pontjait összekötöd a villanymotor U-V-W pontjaira, MINDEGY, HOGY A HÁROM KÖZÜL MELYIKET MELYIKRE KÖTÖD
- a csillag-delta kapcsoló kapcsoló U2-V2-W2 pontjait összekötöd a villanymotor X-Y-Z pontjaira, MINDEGY, HOGY A HÁROM KÖZÜL MELYIKET MELYIKRE KÖTÖD
- a csillag-delta kapcsoló kapcsoló L1-L2-L3 pontjait összekötöd az irányváltó kapcsoló U-V-W pontjaival, MINDEGY, HOGY A HÁROM KÖZÜL MELYIKET MELYIKRE KÖTÖD
- az irányváltó kapcsoló R-S-T pontjaira rákötöd a betáp (kiválasztó kapcsoló / mágneskapcsoló) felől érkező három fázist, MINDEGY, HOGY A HÁROM KÖZÜL MELYIKET MELYIKRE KÖTÖD
- következő lépés: ha hiába kapcsolgatod, nem indul el a motor semerre, akkor (teljes fszültségmentesítés után!) a csillag-delta kapcsolóra kötött U1-V1-W1 vezetékek közül BÁRMELYIK KETTŐT felcseréled egymással
- ha azután a forgásirány nem arra van, amerre szeretnéd a kapcsoló 1/2-es állásaiban, akkor felcseréled BÁRMELYIK KÉT vezetéket az irányváltó kapcsoló R-S-T pontjai közül.
Igazad van! Gyorsan rögtönöztem a rajzot,így hibáztam. (lakásfelújításba fogtam)Azon morfondíroztam hogy a segéd érintkezők hány ampert bírnak, hogy minél kevesebb mágneskapcsolót használjak fel.
Azt fel lehetne használni bontónak.
De még egy mágneskapcsolóval több, ill még egy a forgás iránynak, és kész.
Az érdekelne igazán, miért idegenkedik a mágneskapcsolótól.
Ha a forgás irány váltásnak is kell egy kézi kapcsoló,hány kézi kapcsolónál is járunk?
Drágának nem drága, de nem fizikailag nem fér el vastagabb. Vésni nem lehet, csatorna nem lehet, felpucolni nem lehet. Én sem tetem volna be ha van más megoldás, de miért is nem, azt nem tudom megindokolni. Táblázat szerint a világon semmi baj nem lehet vele, sőt, ha azt nézem hogy 13A kismegszakítóval kellene megbiztosítani, az is épp a határon lenne. És ez fix teher, nem emelkedik, nem lehet semmi pluszt beledugni, vagyis elvileg ezt a max 14A-t sosem lépi túl.
Akkor nyugodtan alhatok hogy ez a másfeles Mt nem fogja 13A-rel felnyújtani a házat? C16-tal van amúgy biztosítva. Tudom hogy már nem szabványos, de ha 4 éve még jó volt.... A kötéseket jól megtéptem, nem hinném hogy az rosszabb mint egy dugvilla bekötése.
Amúgy jópofák ezek a gyártók. Egy klíma kültérit néztem. Az van ráírva, Fuse 20A. Erre lakatfogó rá, 7-9A közt ugrál.