Sok a szöveg, azt nagyjábol átláttam mit csinálsz ezzel a szerkezettel
Pontositsunk
A Y/D az egy forgócsapos kapcsoló, ugye, tehát 0-Y-D állása van?
1 db irányváltó az mi? Az a fehéres doboz amiben 2db. DIL00-52
mágneskapcsoló van?
A 2db. ki-be az micsoda? Nyomógombok vagy kézi forgatható 3 fázisú kapcsolók.
Mi van rájuk irva ha kapcsolók, milyen tipus?
Ezeket erősitsd meg vagy korrigáld. Aztán majd holnap , ha minden jó....
A végállás miért is van kiiktatva? Az elég veszélyes, ugyanúgy mint korábban hiányolták az egész rendszer vészleállitó gombját. Azt már nem lenne nagy varázslás beleszerkeszteni
Szerintetek egy 3x1,5-es MT meddig képes elviselni 14A terhelést egy 10m-es szakaszon? (nem a szabvány érdekel meg a terhelhetőségi táblázatok hanem a gyakorlat)
Na akkor fussunk neki. Van egy emelő,ami 3 fázisról üzemelt. Megvettem, de mivel nekem nincs 3 fázisom,így muszáj voltam venni egy 220/380 3 Kw os frekiváltót. Ezt megcsináltattam egy nem kaposvári cégnél, ahol belőtték ehhez a 2-2.5. kw os motorhoz, tettek rá potmétert,hogy ne hirtelen induljon, és egy irányváló kapcsolót, mert esztergát is hajtson ha kell. Ezzel semmi baj. Az emelőn egy vill szerelő,kiiktatta az eredeti 3 fázisú bekötést, ami addig a motorra szerelt 2 db. dillel váltott irányt, egy 4m hosszú kábelre szerelt jobbra ,balra billenő kapcsolóval ami le-fel mozgatta a csápokat. A masinán van végállás kapcsoló is de ezt is levette,mert az frv. hez nem kell,meg úgysem játszik bele,hiszen azt az áramkört kiiktatta. Az frv.-t pedig rákötötte direktbe a motor kapocstáblájára, majd az addig csillagban lévő áthidalókat deltába rakta, mert az frv. hez úgy kell. Innen kezdve kifogástalanul műxik a frekiváltóval. A bajom az,hogy próbáltam autót emelni, de azt így az frv vel nem bírja, letilt. Nos most ezért szeretném ha mindkét módon tudnám használni, azaz 3f el,(generátorral) mikor autóhoz, és az frv. vel utánfutókhoz,mert az kell sűrűen. Tehát csak a motor Y-D kapcsolását kellene megoldani,ha kell 2 kábellel, 1 generátorhoz, 1 frv-ről betáphoz,persze más más dugókkal,hogy ne lehessen hibázni. 1. 4 csapos,és 1. 5 csapossal. Ezzel a megoldással ha ritkán is, de nem a kapocs áthidalókat kellene rakosgatni.De a mágneskapcsolókkal ne próbálkozzunk amiket ajánlgatnak,mert az nekem tovább bonyolítaná a dolgomat. Ami kapcsolóim vannak: 1db. Y_D, 1db Irányváltó, 2db ki-be. Remélem elég részletes a leírt kívánságom.Ha nem világos, nekifutok még 1x. csak kérlek a te türelmed ne fogyjon el.Számomra ez így is hatalmas kihívás. Persze bár mit is ajánlasz,leírsz, azt mind saját felelősségemre fogom (próbálom) megcsinálni! Valamikor elektrólakatosnak tanultam ugyan, de ennek kb 40 éve, azután meg orvosi műszerész lettem, tehát az erős áram nem lett a szívügyem.
21-22 az egy nyitó érintkezőpár, nyilván a másik mágneskapcsoló tekercs kivezetése megy az egyikre, a másikra meg egy fázis 43-44 az egy záró pár, nyilván a saját m.kapcsolónak az öntartóáramköre 31-32 is nyitó pár, nem tudom mi van ott neked bekötve, de valószínú a másik mágneskapcsoló behúzó tekercsét reteszeli, hogy egyszerre mindegyiket ne lehessen bekapcsolni Mintha azt olvastam volna valahol, hogy a csatlakozó csavarok M3.5 és nem M4, bár lehet hogy a régieknél nem könnyitettek még
Egyszerű, mi? :))
Induljunk előlröl Azt szeretnéd ha lenne egy irányváltás mágneskapcsolóval , legyen egy kézi főkapcsoló ami az aggregátra le/fel kapcsolja a motort és egy Y/D kézi kapcsoló? Hány nyomógomb van azon a dobozon?
Deltában indul mindkét helyzetben, akár az RST/aggregát , akár a f.váltó van rácsatlakoztatva, de a csillagot kapcsoló mágneskapcsolót nem működtetheted mert 3f zárlatot csinál
Igen az irány mindkét módszerrel válthatok! Csak a y-d a lényeg. Ja még annyit, hogy a DIL re a fényképen ami van, hová kössem az eredeti 3f et. A tetejükön lévő csavarhiányos kapocsra? A 21-22, 31-32, 43-44, be és kimenőket. Villanyszerelőt egyébként akit eddig hívtam, ránézett a fent lévő motorra,és fel sem ment hogy belenézzen, már mondta,hogy nem ért a vezérléshez. Aki meg kikötötte a frekire azt meg nehéz elérni, meg ennek a megoldásnak ő sem mestere.Szóval "csináld magad" vagyok kénytelen.
Tudom okostojáskodásnak tűnhet a véleményem, de a mágneskapcsolóval végállást, vészgombal tiltást tudsz megvalósítani. Egy emelőgép veszélyes üzem! Ha baj történik, legyen az anyagi vagy testi épséget veszélyeztető probléma, egy laikus vajon melyik kapcsolódat forgatja el?Te nem mindig lehetsz mellette.
Sajnos láttam embert szorult helyzetben, ahol egy külföldi állampolgár lélekjelenlétén múlott hogy nem lett baj.Egy Holland is ismeri a vészgombot, a funkcióját is.
Áramkimaradás és vissza térés? Stb.....
Ha egy villanyszerelő meg is csinálja a kapcsolást, akkor sem beszélhetünk minősített emelőgépről, de legalább tett valamit a baleset megelőzése érdekében.
Az a nap is úgy kezdődik mint a többi, aminek sírás a vége!
Meg lehet csinálni amit akarsz,de az legyen biztonságos. Ne három kézi kapcsoló állására bízzuk az üzemet.
A frekiváltó kimenetére kapcsolt 3 fázis tönkreteszi azt, ha a kapcsolót úgy forgatom! (véletlen)
Egyszerűbb lenne, csak nem lenne kihasználva,és nem kevés a bevezetés.Évente kb. 2x-3x kellene autóhoz. Viszont ehhez minden megvan, csak az a Ku..va delta kapcsolóval nem boldogulok,mert nem ismerem a bekötéseit. King_of_Giants
"szerintem" jól rajzolta a bekötését, de egy valakinek a megerősítésére várunk.
De írtam, hogy csápos emelő, és amit felemelek,azt le is kell engedni! A 3f ról a le-főlt vezérli a 2db dill. A frekiváltón is van potméter, amivel a "sebességet" állíthatom,(azért a poti,mert eredetileg esztergát is forgatott) és van egy le-fel átkapcsoló. A lényeg, a 2 üzemmód átkapcsolása,(agregát-freki)mert az egyiknél delta, a másiknál csillagba kellene kapcsolni. Ez a lényege. A motoron való átkapcsolás külső kézi kapcsolóval.A többi részletkérdés. A kapocstáblán ne legyenek áthidaló lemezek,hanem aztokat a y-d kapcsoló váltsa ahová akarom.Na ennek a kapcsolónak a bekötése a kérdés számomra. Ha jó King_of_Giants rajza, független a betűjelektől, akkor megvan lényeg.
FU-nál azért nem jó, mert leveszed a motort az FU-ról. Direkt ágnak jó lenne, ha erre gondoltál.
Ha már ilyen csodás megoldáson agyalunk: Direkt esetén irányváltó kapcsoló vagy mágneskapcsolók, motor 3 kivezetése kapcsolón, másik 3 csillag mágneskapcsoló vagy belekombinálni azt is a kapcsolóba ha lehet. FU-nál meg mind a 6, deltába FU-n megint mágneskapcsolóval vagy kapcsolóval, FU engedély reteszeléssel. Na de aki ezt meg is csinálja...
Az elejétől olvastam, de nem bántásként, ha ennyire bonyolult akkor szólj egy villanyszerelőnek.
Ha meg akarod hagyni a régi 3fázisú betápot, akkor hagyd meg. (ha nincs három fázisod, akkor meg nem értem miért kellene meghagyni azt a részét). Mindent köss vissza alapállapotba. Egy kapcsolóval meg válaszd ki hogy melyik üzemmód legyen. Ha a frekiváltós, akkor tedd deltába a motort és engedd rá a frekiváltó kapcsait, ha mezei betáp lesz, akkor meg úgy kapcsold össze a kapocslécen a kivezetéseket.
Én nem szeretnék itt órákat rajzolgatni, de én vagy úgy kezdeném, hogy legyen egy motorom hat kivezetéssel és újból építem az egészet, vagy leülök és kirajzolom a jelenlegi állapotot, majd kiegészítem vagy átkötöm ahol kell.
Akkor most hogyan váltod az irányt? Vagy a frekiváltó egy bemenetére van téve az irányváltás? Ebben az esetben viszont nem fog működni a generátoros üzem irányváltása. Ha 1f-ból csinálsz 3f-t, akkor ott nem valószínű, hogy 400V-ot ad ki (ezért is kellett átkösse deltába (3x230V)).
Frekiváltó típusa esetleg? Vagy típustábla fénykép? Motor adattábláról szintén jó lenne.
A vékony vonalak jelzik, hogy a motor tekercsek melyik vége hogy van kivezetve a csavarok alá
Úgy kösd be, hogy , mondjuk, ha az U oda megy ahova megy a kapcsolón, akkor az alatta levőt is úgy vidd ahogy korábban rajzoltam. Ezt tedd a V és a W kivezetéssel is.
De még egyszerübben irom
Kösd a kapocsléc felső és alsó csavarjait a kapcsolóba ahogy rajzoltam, betüzéssel ne foglalkozz
Azt már nem is mondom, hogy lámpázd ki egy 12V-os rendszerrel a kivezetéseket
Most akkor leírom,mi és hogyan volt vásárláskor és van most.Talán így világosabb lesz és érthetőbb én is. A motor 380 hálózatról ment persze a vezérlő dobozáról,ami eleve a motoron van gyárilag,benne 2 mágnes relével. Majd a le-és fel váltás egy műanyag dobozban van, ami a vezérlőből jön ki, egy "madzagon",és jobbra-balra billenthető kézi irányváltó kapcs. ami mindig 0 ra,középre áll vissza. tehát 4m ig az mobil. Nos 3f híján kellett vennem egy frv-t ami simán a motorra lett kötve, (ezt most mondta el aki csinálta) ,és átkötötte deltába a kapocslécen a motort. Tehát a 3f. kiiktatva a vezérlésről, rátkötve a motorra a frv. ról, és most kapja direktbe amiről ugyan úgy műxik az emelő, csak gyengébb, ami végett is kértem itt a megoldást,mert teljesen nem, de eléggé pancser vagyok az erős áramhoz. Szóval mindkét módom szeretném használni,mert autóhoz ha nagyon ritkán is, de kellene,amit az frv.vel nem bír, csak az utánfutókat. Ilyenkor kellene ugyan arról a betáp kábelról,vagy különválasztva 2 kábellel megoldani a működését.( frv, vagy saját vezérlés)mikor melyik kell!
u.i. sajnos csak nemrég értem el azt aki csinálta, és ha valakit az eddigiek félre vittek, az ezért van, és akkor bocsi.
A bekötési rajzodon változtat valamit, hogy először nem jó sorrendet adtam meg azén rajzomon, amihez aztán adtad a bekötésed? Amit én X-Y-Z sorrendben írtam, valójában Z-X-Y. változtat valamin?