De mondjuk csodálkozom, hogy fel sem merül másokban, hogy mondják:
...de hiszen a doboznak (fedelének is) ki kell állnia a 650 fokos izzóhuzalos vizsgálatot...
(MSZ EN 60670-1 - de azért ez a téma az MSZ 1600-ban is ismert volt; az MSZ 454 utolsó, 87-es kiadása is a követelményeket az IEC szabványból vette át)
Én se sokat nem iparilag szerelem őket. A forgórészen van, és rugó nyomja egy tárcsához, amint a forgórészt áram járja át, ezt a féket magához rántja és elindul a motor. Tipikusan, ha a segédfázis kondija rossz, szakadt, stb, akkor nem húz be a fék, nehéz megforgatni (főfázis magában képtelen).
Ezeknek a motoroknak a palástja a feladatukhoz képest igen vékony anyagból van.Túlmelegedés ill. a tengelyt megütve eldeformálódhat és eltolódik a tengely középvonala,ilyenkor a forgórész és az állórész összetapad és ezt a jelenséget produkálja.Esetleg még csapágy probléma is lehet.Találkoztam még azzal a problémával is hogy a huzalok saruba vannak préselve hanyag módon,egy idő után nincs rendes kontakt valamelyiknél aminek látható nyoma is szokott lenni.
Ha javítattni akarod,mindenféleképp hozáértővel!:)
Nem éri meg. Sok időt el fog cseszni vele, a ventillátort le kell flexelni, újat venni. Ami így beállt annak a tokja is kezd szétesni, a kapcsolóról nem is beszélve. Jobban jár egy újjal, ezt meg nyugodt szívvel vigye a vastelepre.
Szerintem cseréld ki a kismegszakítókat 20 C-re, és akkor nem lesz velük gond. Régebbi ipari épületek bontásakor, felújításkor lehet túrni olyanokat teljesen ingyen. Jók lesznek még! Ha kell több konnektor, akkor pedig javaslom a régi telefonkábeleket. Szinte már sehol nincs vezetékes telefon, úgyhogy bontva szintén ingyen van. Sok helyen kidobálják a megunt kapcsolókat, konnektorokat is. Elég egy kicsit megcsiszolgatni, és összenyomogatni az érintkezőiket, elmennek még újabb 40-50 évet. Lehet még spórolásból a ház fém szerkezeti elemein vezetni a fázist, hiszen a fűtés(gáz, víz)cső festése úgyis szigetel. A terménydaráló járhat koax antennakábelen, patkolt biztosítékról, akkor biztosan nem vágja le. Amennyiben ez egy lakás, és nem családi ház, akkor sajnos a búvárszivattyú tömszelencéjéből kicsúszott kábel szigszalagozásáról le kell mondanod.
Vannak még ötleteim!
:-D
(A kommentem nem minősül hivatalos ajánlattételnek. Én magam sohasem csinálnék ilyet, ellenben már többször láttam ilyen megoldásokat élőben, működés közben, kisgyermekes családokban.)
Mielőtt hozzáfogunk egy régi fűnyíró javításához, érdemes körülnézni, hogy mennyiért kapnánk egy ilyen paraméterűt a boltban.
Házilag nem könnyű szétszedni sérülés nélkül. Szinte biztos, hogy eltörik, letörik a műanyag részekből valami, akkor azt is meg kell venni.
A csapágy nem egy nagy összeg, kb. egy ezres, a többiért meg lehet kutyagolni. Én a Fűrész utcában lévő szervizben szereztem be a szükséges cuccokat amikor hasonló cipőben jártam.
Akkoriban, ha hozzá tettem volna 3 ezret, egy új fűnyírót vehettem volna. (Sajnos a műanyag ház is elöregszik, ezért könnyen bereped, eltörik.)
Szét ne szedd, mert azt törés nélkül szinte lehetetlen! Aztán vehetsz hozzá egy csomó mindent, és a végén ott tartasz, hogy ennyiért újat is vehettél volna!
Benyalni meg nem tud semmit, szóval kizárt, hogy ilyen egyszerű probléma lenne.
Ha tényleg nem tudod forgatni, akkor a motorban lehet valami rendellenesség, amit nem érdemes javítani.
Azért próbáld megforgatni kézzel, hátha szerencséd lesz.
Teljesen laikusként kérdezem, hátha van gyors ötletetek:
Mi lehet a baja annak a fűnyírónak, ami indítás után kb. 2 másodpercig frankón működött, aztán megállt, és most nem bírom forgatni? Se előre, se vissza nem forog, meg van szorulva, mint az istennyila.
Nem fog menni! 7 db volt egy dobozban (persze a fedelét szigetelés után b..ták visszatenni) és mind a 7 széttört apróra! (nem én szereltem, csak az ÉV relé leoldott ezért hívtak.)
Vigyázzatok a piszkos fehér és a fekete színű Vagót leszámítva a többi nem UV álló! Friss tapasztalat, hogy ahol nap éri a kék színűt 5 év után az apró fém alkatrészekről lelehet morzsolni kézzel!