a 0-k kihúzására végpontokig v az újraszerelésre a 0 átkötésnél?
nem értem még, h miért segítene a 0-s hálózat kiépítése, mert nem tudom, hogyan segít ez a mostani problémán (egy idő után kilazul a réz sínen az alu 0).. ha megmondod, megköszönöm..
Akinek van tapasztalata, meg tudná nekem mondani, egy kb. 60nm-es panel (1+fél szoba, konyha, wc, fürdő, előszoba) átvezetékezése nagyságrendileg mennyibe szokott kerülni? Semmi extra igény, egyedül a konyhában van egy villanysütős gáztűzhely, a többi helyen csak a minimálisan szükséges alap kellene.
hülye kérdés - volt itt a szomszéd, megblankolta, újrakötötte és azóta minden jó, kivéve egy régi pc-t :( - mit lehet tenni, h a jövőben ez nem forduljon elő?
van ugye 3 fázisom, és kb 3-4 éve lett elektromos sütő + mosogatógép, amelyeket sűrűbben használunk a meglévő infrastruktúra mellett (2F+2GY)
a 3F-al még tudnék játszani, h melyiket melyik körre tegyem - ezt csináltam is a konyhában a sütő, mosogatógép, hűtők között - de ugye a 0 az 1 szál drót (+ feltehetőleg közösítve is vannak).
A 0 a legvégén az ELMÜ órától eljövő 0-hoz van csatlakoztatva a kismegszakítók dobozánál a rézidommal és az órától eljövő vezeték anyaga 2,5mms (?) alu és ezen a ponton égett el kb 2 éve is..
ezzel csak azt szeretném mondani, h hiába lennének a 0-k elhozva a szekrényig itt közösíteni kellene mindenképp őket és uazon a ponton átadni, ahol jelenleg is tehát közösítést és a réz alu átmenetet nem tudom elkerülni..
a szomszéd elektrokorrózióról beszélt (CU, alu között) + arról, h a talán van valamilyen idom, ami direkt erre van kitalálva (réz, alu átmenetre)..
Az eddigi info-k alapján esetleg neked is úgy tűnik, h ilyesmi lehet a baj?
ha igen, akkor azon kívül, h sűrűbben ellenőrzöm (3-4 havonta nézzem) a kontaktot mit lehetne tenni?
azt nem feltételezem, h valahol valami extra gáz van (zárlat ilyesmi) mert a fogyasztáson nem látok semmit, viszont a sütő, mosogatógép talán önmagában is 1-2 kW-s, és erre jönnek rá ugye az egyéb, állandó fogyasztók..
Esetleg vegyek egy fogyasztás mérőt, és nézegessem valami időperiódusban, h mi mennyit fogyaszt?
és mi mennék ezzel ha látom, h valami 10A-t vesz fel (azon kívül, h szívbajt kapok)? :)
Azt a nulla sint ki kell cserelni,vezetekeket ujra blankolni,es tessek erveghuvelyezni,valamint egy kotespont ala egy vezeteket kotni. At kell nezni azt az elosztot rendesen.
Lehet tudni annak az okát, ha egy nulla vezető összekötő elem (híd? réz idom sok csavarral) elég, akkor annak mi lehet az oka?
Ez 2-3 éve történt nálunk, most 1-2 napja ingadozik a lámpák fényereje, és gyanús volt, h nem csak eggyel történik, hanem több helységben is (ez volt igazából a gyanús).
Mivel most még csend van reggel, ezért meghallottam, a sercegést, és azt látom/hallom, h a 0-tösszekötő vezető idom szikrázik..
Csavarok sehol nem lazák, így tippem sincs. Nem olyan messze van tőle a védőföld közös összekötő idoma, lehet h azért szikrázik?
Előtte 10 évig nem nyúltunk hozzá, villanyóra csere, bejövő szakasz birizgálás nem volt. Olyasmit olvasok a neten, h ha bejövő 3F-m van és nagyon aszimetrikus a terhelés a 3F-n, akkor valakinél ez okozott ilyen - nekem ez elég furán hangzik..
Nem minden áramkörnél van ez, most pl a konyhában gépelek, ég a konyhai lámpa, és a mellette lévő nappali lámpája villog és hallom ahogy szikrázik a 0.. bekapcsolt a hűtő is és
úgy nézi ki ez sem tetszik neki (néha szikrázott megint), a lámpa hunyorgása nem maradt abba pár percig, de utána elmúlt ... )
Persze nyilván nem fogsz megváltozni attól, hogy ír neked valaki jó tanácsot. Mégis azt gondolom, hogy nem vagy te áldozat, ne vedd személyes támadásnak ha valaki olyasmiről tájékoztat amiről már tudsz, hiszen magad is gyakran okozol ilyen helyzetet. Messziről jött ember azt mond amit akar. Ezt figyelembe kell venni.
Szerintem több tárgyilagosság és kevesebb személyeskedés jobban viszi a szekeret...
Ez az egész úgy kezdődött, hogy valaki arra tett célzást (épp az egyik egy segítő/tanácsadó bejegyzésem után), hogy a vagyonvédelem egy szakma, amihez én csakis teljesen hülye lehetek (gondom azért jegyezte meg az illető, mert nem volt rajtam sapka). Mert én biztosan nem dolgoztam tíz évet ebben a szakmában, ebből kifolyólag én nem érthetek semmit ezekhez a dolgokhoz, meg áruljam el az engedély számomat, mert engedély szám nélkül én nem érthetek semmit ezekhez a dolgokhoz. A kamarai tagságról és a frizurámról eddig még nem esett szó, de még nem késő ezeket az érveket is felsorakoztatni annak bizonyítására, hogy én milyen nagyon nem értek a vagyonvédelemhez.
Ezután történt néhány ezer belekötés a sapkámba és a frizurámba (offtopic fikázás, a fórum látogatóinak elüldözése), de szakmai érv szakember szájából nemigen hangzott el ezügyben ;)
Ez vagy nem igaz, vagy nem elég jól figyeled a topicot és hiányos ismeretek alapján mondasz véleményt. De most visszaolvashatod az egész és utána elnézést kérhetsz tőlem ;)
"kivinne egy gyengeáramot , mondjuk 12V-ot a kapuhoz amit valamivel(mondjuk kapunyitással működtetne) ezzel egy erősáramú kapcsolót (mondjuk egy tokozatba szerelhető kapcsolót) erre rárakna egy alkonykapcsolót és még egy sima gagyi mozgásérzékelőt , elforgatva valamerre hogy a látószögbe essen az a terület amit ellenőrizni akar. Hozzá egy normális lámpa és hogy neked is igazad legyen tegyünk bele ledes világítást."
Szépen leírtad kb ugyanazt, amit én a segítő válaszaimban leírtam (energiát kivinni a kapuhoz és oda tenni egy mozgásérzékelőt), ezért ezt az egész bejegyzést nem írtad volna le, ha valóban figyelted volna a fórumot ;) De most ide kattintva elolvashatod azt a részt is, ami elkerülte a figyelmedet.
Ha egyébként van meglévő kapucsengő vezeték, akkor még új vezeték sem kell, a meglévőn meg lehet oldani az energia kivitelét, egy olcsó (beépített alkonykapcsolós) mozgásértékelőt a kapufélfa belső oldalára, sőt a kapcsolt lámpa is lehet közvetlenül a kapu felett.
Persze a kapucsengő nyomógombja ettől kezdve vagy rádiós átjelzésű kell hogy legyen,
vagy váltakozó feszültséget kell kivinni a kapuhoz, ahol az egyik áramirány (diódás elválasztással) a kapunál lévő dolgokat (mozgásérzékelő + lámpa) látja el energiával, míg a másik áramirány a házban lévő kapucsengőt működteti.
Agyon bonyolítod és még a fórumozókat is elűzöd, nem tudom neked miért jó ez nem is érdekel , egy két hete figyelem a topikot ez nekem elég is volt. Csak zárás kép :
nem kell milliókban gondolkodni amit én feltettem mozgásérzékelőt is csak ökletnek szántam, egy normális villanyszerelő szerintem a következőt tenné: kivinne egy gyengeáramot , mondjuk 12V-ot a kapuhoz amit valamivel(mondjuk kapunyitással működtetne) ezzel egy erősáramú kapcsolót (mondjuk egy tokozatba szerelhető kapcsolót) erre rárakna egy alkonykapcsolót és még egy sima gagyi mozgásérzékelőt , elforgatva valamerre hogy a látószögbe essen az a terület amit ellenőrizni akar. Hozzá egy normális lámpa és hogy neked is igazad legyen tegyünk bele ledes világítást. Az egész munkával anyaggal kijön kb 25-30000 Ft-ból , ha később meghibásodik valami benne már nem kell az egészet csak alkatrészenként cserélni.
Kicsit talpraesettebb a tulaj még magának is megcsinálja. Ennyi és kár további szót rápocsékolni, már említettem te nem segíteni akarsz csak kötözködni. Részemről ennyi , már nem kell válaszolnod rá, egy ideig nem leszek ezen a topikon, ez a sok sületlen civakodás nem méltó a Magyarokhoz még is ezt teszik néhányan. Hátha időközben kicsit magadba szállsz vagy valaki helyre tesz. A többieknek pedig jó hétvégét
Szeretnélek megkímélni azoktól a fölösleges köröktől, amikben elmagyarázod nekem hogy te miért "gondoltál" bruttóra és nem nettóra. Köszönöm, de nem kell!
"- infra esetén: a kis távolság miatt ott nagyon sűrűk a figyelt zónák (a hatósugárban mozgó ember egyszerre több zónát is változtat, ezért könnyű megbízhatóan detektálni),"
Azt hiszem jobban át kellene gondolnod miket irkálsz.
"a mozgás irányára szelektív érzékelőket gyakran alkalmazzák automatikus ajtók érzékelőjeként"
Ezek kizárólag közvetlenül az ajtó előtti teret figyelik és felülről lefelé néznek.
Tehát
- infra esetén: a kis távolság miatt ott nagyon sűrűk a figyelt zónák (a hatósugárban mozgó ember egyszerre több zónát is változtat, ezért könnyű megbízhatóan detektálni),
a meredek szög miatt pedig az ember nem szemben mozog a zónákkal, hanem metszi őket.
- amelyik radaros, az meg a meredek szög miatt a talajnál nem fog tovább látni (vakriasztások) kültér esetén pedig az ajtónyitók látóterében soha nincs növényzet vagy egyéb mozgó/lengedező dolog, tehát egy mozdulatlan betonra meredek szögben lefelé néző radar még odakint is majdhogynem beltérinek tekinthető, így nem szükséges túlbonyolítani az adatfeldolgozó egységét.
Tehát az ajtónyitási problémakör teljesen más (ezerszer egyszerűbb), mint a jóval laposabb szögből, ráadásul távolról történő kapufigyelés.
"talán kiderülne, hogy a mozgás irányát is figyelembe tudja venni."
Az a gond ezekkel, hogy
1: lehetetlen úgy beállítani az érzékelőjét, hogy 6 méterről 100 százalékosan észrevegye a közeledő embert, de 7 méterről (pl a kapu túlodalán) meg soha senkit,
2: másrészt pedig a "szemben történő mozgás" jellegzetes rádió-visszaverődési jele csak szabad (zavartalan) térben jól észrevehető, egy különféle tárgyakkal telezsúfolt térben (visszaverődések, elnyelődések, diffrakciók, interferenciák stb) esetleg oldal irányú mozgás is detektálható szeme jövőként és fordítva. Szóval a katalógusban látható ideálisan üres megfigyelt tér a valóságban nem mindig valósítható meg és lehet, hogy zavaró környezet bizonyos pontjain a szerkentyű nem fogja tudni egyértelműen beazonosítani a szemben történő mozgást (vagy más irányt i szembe jövőként érzékel).
"...nem azt jelenti, hogy "a világon nincs egy ilyen sem"."
Főleg, hogy a mozgás irányára szelektív érzékelőket gyakran alkalmazzák automatikus ajtók érzékelőjeként.
Csak az ajtó felé haladó mozgásra nyit, az ajtótól távolodó ás azzal párhuzamos mozgásra nem.
"Ha ezt a csodaradart úgy állítod be, hogy a kapun belül 20-30 centivel (az éppen belépőre egyből) biztosan kapcsoljon akkor ez egész biztosan nem fog bekapcsolni néha a kapun túli mozgásokra is?"
Ha nem csak a linkelt zenés-táncos "ezt vedd mert nagyon karaj" sajtpapírt néznéd talán kiderülne, hogy a mozgás irányát is figyelembe tudja venni.
"Kapcsolgassa a kapuvillanyt 200 ezer forintos érzékelővel?"
Ha ezt a csodaradart úgy állítod be, hogy a kapun belül 20-30 centivel (az éppen belépőre egyből) biztosan kapcsoljon akkor ez egész biztosan nem fog bekapcsolni néha a kapun túli mozgásokra is?Ezt javasoljuk a kérdezőnek? Kapcsolgassa a kapuvillanyt 200 ezer forintos érzékelővel?
"Kiragadsz részleteket és azokra válaszolsz - hülyeségeket"
Mivel lebuktattál, hogy ilyen vagyok,
ezért cserébe megengedem (csak neked), hogy az én hozzászólásaimból kiragadhasd a hülyeségeket
és rámutass, hogy azok mekkora hülyeségek.
"Hol említette, hogy (igazi) kültéri vagyonvédelmet szeretne?"
Akkor említette, amikor már nem volt elég az, ha a lámpa megbízhatóan és villámgyorsan kapcsolja a villanyt (mert ugye eredetileg CSAKIS ÉS KIZÁRÓLAG ez volt a feladat, amit sikeresen meg is oldottunk), hanem egyre újabb feltételek kerültek elő, pl hogy "de ne is lehessen leverni a kerítésen szívlapáttal benyúlva". Na ez az a rendszer, ami már nem egy egyszerű villanykapcsolásról szól, hanem mechanikai védelemről, vandálbiztosságról, megközelíthetőségről, szabotázsvédelemről, stb egyszóval ez a rész már vagyonvédelemről szól, ami (mint akkor is írtam) egy NAGYON másik játszótér.
ha a puffer leghidegebb pontja (kazánba visszatérő cső) is melegebb 70 foknál, akkor akkor is menjen a lakás fűtése (puffer vész-hűtése), ha a szobatermoszát szerint már nem kellene tovább fűteni a lakást.
Ez gondolom valami felforrás elleni védelem lenne,
tehát inkább legyen a lakásban 40 fok, mintsem felrobbanjon a kazán :)
Ehhez a trükkhöz a csőtermosztátra menő két vezetéket ugyanarra a két pontra kell rákötni, ami a szobatermosztáthoz is megy, a csőtermosztátban pedig azon két bekötési pontra, ami a túl meleg víz esetén van összezárva). Ezután akkor is keringeni fog a keringető, ha túl hideg van a lakásban és akkor is keringeni fog, ha túl meleg a visszatérő.
De a kazán és a puffer közötti keringést eszedbe ne jusson a szobatermosztáttal vezérelni! Azt csakis a tűz hője vezérelheti (amíg ég a tűz, addig MINDIG legyen keringés a kazán és a puffer között!), tehát azt vagy teljesen külön termosztát vezérelje, de még jobb lenne, ha tisztán gravitációsan működne.
A minap erre a hírre akadtam…
"Így számolnak le a LED-es lámpák a mosóporokkal. A LEDek rengeteg előnnyel rendelkeznek: keveset fogyasztanak, és meleg fényt adnak. Ugyanakkor leszámolnak a mosóporok legnagyobb trükkjével, a fehérítővel írja a Gizmodo ."
Már a második[...] Bővebben!Tovább »
Szevasztok az lenne a kérdésem hogy kell bekötni:vegyes kazán fűti a puffertartályt, a lakás fűtést egy keringetö végzi azt vezérli egy szobatermosztát eddig minden ok!Tennék egy cső termosztátot a kazán visszatérőre 70fokra állitanám hogy ha tele a pufi és a lakás is meleg akkor is nyomja!szóval a bekötés érdekelne,előre is köszi!
"...a led fénykisugárzása állítólag gyorsabb öregedésre serkenti a szemet..."
Ha így van, akkor bizony jajj a LED háttérvilágítású LCD kijelzővel szerelt mobiltelefont, notebookot, tablet PC-t, monitort, és TV készüléket használó millióknak, mert ők órák hosszat bámulnak bele közvetlenül a LED fényébe :-)
Mellesleg minden káros, még a friss tej is, vagy az ivóvíz :)...
ezt nem tudhatom én még nem nézegettem a fürdőszobában a bugyi színét(:
de nem minden stimmelhet a dologgal , valahol olvastam( már nem is mostanában) , hogy a led fénykisugárzása állítólag gyorsabb öregedésre serkenti a szemet, így hamarabb romlik az ember látása, de mielőtt valaki nekem esne még egyszer leírom ÁLLÍTÓLAG, kimutatásokat nem láttam erről a témáról így azt hiszem egyenlőre nem kéne ezzel foglalkozni, (bár nem ez lenne az első eset amikor nem szólnak a berendezés vagy a dolog emberre gyakorolt káros hatásáról), lásd a coca cóla esetét.